برون سپاری (outsourcing) چیست و چه مزایایی دارد؟

این روزها یکی از واژه های بسیار پرکاربرد در حوزه کسب و کار «برون سپاری» یا outsourcing است. اما برون‌سپاری چیست و چرا روز به روز کسب و کارهای بیشتری به آن روی می آورند؟ برون سپاری یعنی سپردن بخشی از فعالیت‌ها و فرآیندهای شرکت یا کسب و کارتان به واحدی خارج از شرکتتان که به طور تخصصی و با بهترین و به روزترین کیفیت آن سرویس را عرضه می کند. برونسپاری مرکز تماس، شامل مدیریت تماس ها، پشتیبانی مشتریان و بازاریابی و فروش، یکی از شاخه های موفق در زمینه برونسپاری بوده است.

برون سپاری چه مزیت هایی دارد؟

برون سپاری چه مزیت هایی دارد؟

برون سپاری چندین مزیت دارد و به همین دلیل بسیاری از شرکت ها و کسب و کارها در سرتاسر دنیا از آن استقبال کرده اند و پس از مدتی استفاده آزمایشی، برون سپاری را سیاست ثابتی در انجام امور خود قرار داده اند.

۱. مقرون به صرفه است.

بارزترین و ملموس ترین مزیت برون سپاری کاهش هزینه هاست. اما معمولا هر گاه صحبت از قیمت پایین می شود، ممکن است این نگرانی پیش آید که نکند کیفیت نیز تحت تأثیر نامطلوب کاهش هزینه قرار گیرد. مگر نه این که از قدیم گفته‌اند «هر چقدر پول بدهی همان قدر آش می خوری»؟ این نگرانی به خصوص برای افرادی پیش می‌آید که تا کنون تجربه برون سپاری نداشته اند.

اما خبر خوب این که این ضرب المثل در این مورد صدق به هیچ عنوان نمی کند. پس دلیل این کاهش هزینه چیست؟ دلیلش این است که فعالیت مورد نظر به شخص یا اشخاصی سپرده می شود که تمام تخصص و تمرکزشان در همان زمینه است، و این یعنی تخصص گرایی. و یکی از مزایای تخصص‌گرایی کاهش هزینه است.

۲. با برون سپاری بهره‌وری‌ را بالاتر می‌برید.

وقتی نیازهای ارتباطی کسب و کارتان را، مانند مرکز تماس ابری، به یک مجموعه مثل «دفتر شما» می‌سپارید، در واقع از تجربه و تخصص چندین ساله آن بهره‌مند می‌شوید. کار را که به کاردان بسپارید، افزایش بهره‌وری اتفاقی عادی است.

۳. بر توسعه کسب و کارتان متمرکز می شوید.

به عنوان مثال با برون سپاری امور دفتری از قبیل مدیریت تماس ها، ارسال و دریافت فکس اینترنتی، ثبت اطلاعات تماس گیرندگان یا پیگیری امور روزانه توسط یک منشی مجازی حرفه ای که بصورت دورکاری با شما کار می کنند، بار سنگینی از روی دوشتان برداشته می‌شود و اکنون می‌توانید با خاطری جمع تمام تمرکز و انرژی خود را بر توسعه برندسازی شخصی و کسب و کار خود اختصاص دهید.

۴. با برون سپاری، نیازی به خریداری تجهیزات ندارید.

حذف هزینه زیرساخت و تجهیزات مربوطه از دیگر مزیت‌های بکارگیری از خدمات «دفتر شما» است، زیرا ما خود عهده‌دار این بخش می‌شویم.

۵. به نیروهای ماهر دسترسی پیدا می‌کنید.

برون‌سپاری شما را از سرمایه‌گذاری بر جذب و آموزش نیروهای ماهر با حقوق بالا بی‌نیاز می‌کند. «دفتر شما» با بکارگیری تیمی از منشی های حرفه ای تمامی نیازهای شما را برآورده می‌کند. نیروهای ما همگی در حوزه کاری خود از تخصص و تجربه بالایی برخوردارند. از آن گذشته، ما تجربه چند ساله خود و عصاره‌ای از بهترین یافته‌های خود را در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهیم.

اگر پرسش یا تجربه ای در زمینه برونسپاری دارید، در بخش «دیدگاه شما» با ما در ارتباط باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد خدمات «دفتر شما» به وبسایت دفتر شما سر بزنید.

برگرفته از: flatworldsolutions