اگر به انجام کار هنری درآمدزا علاقه‌مند هستید و در آن استعداد دارید، از طرفی نیز به دنبال راهی برای کسب درآمد خانگی هستید، این مطلب  برای شما نوشته شده است.

کافی است یکی از ایده های هنری درآمدزا را انتخاب کنید و از همین امروز کسب و کار آسان در منزل خود را راه بیندازید.

واقعیت این است که در دنیای کسب و کار امروز، بسیاری تمایلات رنگ و بوی دیگری گرفته است که افراد را بر آن می‌دارد به جای کار کردن برای کارفرمایی دیگر، کسب و کار خانگی یا شغل دوم خانگی خود را راه اندازی کنند و برای خود کار کنند.

به این ترتیب بدون استرس و بدون نیاز به رفت و آمد در خیابانهای پرترافیک و اتلاف وقت، می‌توانند از هنر و سرگرمی خود به عنوان یک منبع درآمد استفاده کنند و همچنین ظرفیت‌های دنیای مجازی برای مدیریت کسب و کار خود به کار ببندند.

تلفن ابری

آنچه در این مقاله می‌خوانید: پنهان
چهل ایده کارهای هنری درآمدزا در منزل (کار آسان در منزل)

چهل ایده کارهای هنری درآمدزا در منزل (کار آسان در منزل)

بنابراین، اگر در انجام کار‌های هنری مهارت دارید و یا سرگرمی شما خلق ایده‌های هنری است، به شما تبریک می‌گوییم. چون در حال حاضر شما ضروری‌ترین ابزار یک کسب و کار موفق را در اختیار دارید و کافیست با یک روحیه‌ی امیدوار و البته به خرج دادن خلاقیت و پشتکار لازم برای پیگیری ایده‌ها، کسب و کار شخصی خود را راه‌اندازی کنید.

در این مقاله ۴۰ ایده‌ی کسب درآمد از کار‌های هنری را به شما ارائه می‌دهیم تا از آن‌‌ها برای شروع کار خود الهام بگیرید. پس اگر سوال شما این است که چگونه در کارم موفق شوم این مطلب برای شما است:

۱. طراحی و ساخت زیورآلات
کار هنری درآمدزا

زیور‌آلات

انواع مختلفی از زیور‌آلات وجود دارد که می‌توانید طراحی کنید و با دست بسازید. از دستبند‌های فلزی گرفته تا انگشتر‌ با سنگ‌های قیمتی. می‌توانید محصولات دست ساز خود را به صورت آنلاین و در شبکه‌های اجتماعی به فروش برسانید یا برای فروش آن‌‌ها با خرده‌فروشان محلی مذاکره کنید.

۲. طراحی لباس

با طراحی‌های متنوع آیتم‌های مختلف لباس و راه‌اندازی یک خط تولید می‌توانید کسب و کار موفقی داشته باشید. مانند زیورآلات ساخت دست که از طریق آنلاین یا فروشگاه‌های مختلف، می‌توانید به فروش برسانید.

۳. مجسمه سازی

مجمسه سازی نیز هنری درآمدزا است. پس اگر در مجسمه سازی مهارت دارید، می‌توانید ایده‌های خود را با طیف گسترده‌ای از مواد اولیه از جمله فلز، خاک رس، گچ و… بسازید.

سرویس منشی مجازی دفتر شما

در ۵ دقیقه صاحب دفترکار شو

۴. ساخت کارت پستال

اگر به کار‌های کاغذی علاقه دارید، طراحی و ساخت کارت‌ پستال ایده‌ی خوبی برای کسب درآمد خانگی است. می‌توانید کارت‌ها و طراحی‌های خود را به صورت حرفه‌ای چاپ کنید یا به صورت جداگانه روی طراحی هر کدام کار کنید.

۵. نقاشی

افرادی که تمایل زیادی به هنر دارند، می‌توانند ایده‌های خود را در قالب نقاشی روی بوم، چوب و سایر زمینه‌ها پیاده کنند و سپس آن‌ها را به طور مستقیم و با برپایی گالری به علاقه‌مندان بفروشند.

۶. طراحی تی‌شرت
ایده هنری درآمدزا

تی‌شرت

با طراحی‌ تی‌شرت‌هایی خاص یا چاپ‌ لوگو‌ها و طراحی گرافیکی مختلف بر روی آن‌ها، می‌توانید در حوزه‌ی پوشاک و برای خودتان فعالیت کنید.

۷. محصولات سرامیکی

تولید و فروش محصولات سرامیکی نیز از کارهای هنری پرفروش است. می‌توانید در ساخت و تولید انواع لوازم کاربردی، از ظروف تا زیور‌آلات گرفته و رنگ‌آمیزی آن‌ها، از سرامیک استفاده کنید.

۸. خیاطی

اگر از خیاطی و کار با چرخ خیاطی لذت می‌برید، گرفتن سفارشات خیاطی، در منزل می‌تواند ایده‌ای برای آغاز یک کسب و کار آسان در منزل باشد.

۹. صابون سازی
ایده هنری درآمدزا

صابون

صابون سازی در کشور ترکیه یک کار هنری درآمدزا است و توریستهای بسیاری صابونهای دست ساز را برای سوغات انتخاب می‌کنند. خوشبختانه بازار این هنر زیبا و کاربردی در ایران همچنان دست نخورده است. به طور مشابه با شمع‌ها، می‌توانید با ترکیبات مختلف صابون‌هایی با رنگ‌ها و طرح‌ها و عطر‌های متنوع در منزل بسازید و آن‌ها را در خرده‌فروشی‌ها یا به صورت آنلاین به علاقه‌‌مندان بفروشید.

تلفن تجاری

 

۱۰. فروشگاه آنلاین هدایای دست‌ساز

می‌توانید یک فروشگاه آنلاین راه‌اندازی کنید که در آن هدایا و صنایع دستی را که خودتان یا دیگر هنرمندان تولید کرده‌اند به فروش برسانید. راه اندازی فروشگاه آنلاین این روزها می‌تواند منبع درآمد بسیار خوبی برای کسانی باشد که کار آسان در منزل را به کار کارمندی ترجیح می‌دهند.

۱۱. لحاف‌ و پتودوزی

این هم یکی دیگر از صنایعی است که می‌توانید به صورت سفارشی، با مشتریان خود کار کنید. انواع پتو، رو‌انداز و لحاف‌های تزئینی را می‌توانید با خلاقیت طراحی و تولید کنید. به خصوص که اکنون وسایل نوستالژیک با طراحی خلاقانه طرفداران زیادی دارد.

۱۲. ساخت اسباب بازی
ایده هنری درآمدزا

اسباب بازی

ساخت حیوانات کوچک و انواع اسباب‌بازی‌ها برای کودکان از مواد اولیه‌ی مختلف ساده مثل پارچه‌ها و چوب و فلز و…، یکی از بهترین سرگرمی‌هایی است که می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

اگر در تولید محصولات خود نیازهای مشتریان را در نظر بگیرید و اسباب بازیهایی با مواد اولیه طبیعی و بهداشتی تولید کنید، پدر و مادرهای زیادی هستند که ترجیح می‌دهند به جای خرید محصولات چینی گران قیمت که معلوم نیست در تولیدشان از چه مواد اولیه ای استفاده شده برای دلبندانشان اسباب بازیهای دست ساز خریداری کنند. البته به شرط خلاقیت!

۱۳. تصویرسازی

به عنوان یک تصویرگر می‌توانید طرح‌های سفارشی خود را به صورت آنلاین و مستقیم یا در فروشگاه‌ها به فروش برسانید. یک تصویرگر را می شناسم که با خلاقیت بسیار کتابهایی با تصویرسازی منحصربفرد برای مشتریان طراحی می‌کند به طوری که شخصیت اصلی داستان کودک شماست!

این فقط یک ایده برای استفاده از هنر تصویرسازی برای کسب درآمد است.

۱۴. فروشندگی کار‌های کپی و چاپ

اگر یک نقاش هستید، علاوه بر فروش آثار اصلی خود، چه به صورت سفارشی یا کلی، می‌توانید از آن‌ها نسخه‌های کپی تهیه کنید و آن‌‌ها را با قیمتی نسبتاً ارزان‌تر دوباره به فروش برسانید.

۱۵. شیشه سازی
ایده هنری درآمدزا

شیشه سازی

اگر ابزار صنعت شیشه سازی را در اختیار دارید، می‌توانید یک کسب و کار موفق با ساخت و فروش انواع ظروف شیشه‌ای، گلدان‌ها و اقلام دیگر راه‌اندازی کنید. به جز خود شیشه سازی، هنر دستی دیگری وجود دارد که با شیشه های شکسته روی ظروف سفالی را تزئین می کنند. این هنر نیز می‌تواند برایتان درآمدزا باشد. شما همچنین می‌توانید این تزئین را برای تولید خنچه عقد به کار ببرید و عروسهایی را که دوست دارند خنچه عقدشان تکراری نباشد و طرحی مدرن و امروزی داشته باشد گروه هدف خود قرار دهید.

۱۶. تولید کیف دستی

می‌توانید مهارت‌های هنری خود را بر روی تولید کیف‌های دستی متمرکز کنید. کیف پول‌های متفاوت و جذاب طراحی کنید و با پارچه و چرم و… آن‌ها را تولید کنید. مهم این است که در تولید محصولات خود خلاقیت به خرج دهید و تزئیناتی را روی آنها پیاده کنید که تا کنون به فکر کمتر هنرمندی رسیده باشد.

۱۷. گلدوزی
ایده هنری درآمدزا

گلدوزی

اگر به دنبال یک کسب و کار متفاوت هستید و دوست دارید صنایع دستی سفارشی خلق کنید، گلدوزی یکی از بهترین پیشنهادات است. هنری که به شما این امکان را می‌دهد به سفارش مشتریان خود، اسم آن‌ها یا طرح‌های مورد علاقه‌شان را روی لباس یا اقلام دیگر با رنگ‌ها مختلف حک کنید.

با این هنر درآمدزا می‌توانید با کسب و کارهای دیگر مانند طراحان لباس، تولیدکنندگان کوسن و کیف نیز همکاری کنید.

 

۱۸. عکاسی

اگر آموزش عکاسی دیده‌اید و در این رشته استعداد دارید، می‌توانید از مشتریان خود عکس بگیرید و عکس‌ها را به صورت چاپ یا در قالب دیگر محصولات به آن‌ها بفروشید. عکاسی پرتره و هنری منبع درآمد بسیار خوبی است. اما باز هم به شرط خلاقیت و کیفیت!

۱۹. بافندگی
ایده هنری درآمدزا

بافندگی

برای کسانی که در مهارت دارند، زمینه‌های زیادی وجود دارد تا هنر خود را در منزل به نمایش بگذارند، از کلاه‌ها و شال‌های بافتنی گرفته تا روانداز‌ها و زیرانداز‌های زیبا. الان دیگر مانند گذشته نیست که مجبور باشید فقط چند محصول تکراری ببافید. نقشه ها، طرح ها و محصولات بسیار متنوعی بر روی اینترنت وجود دارد که با الهام از آنها می‌توانید محصولاتی منحصر به خودتان تولید و از این راه کسب درآمد کنید.

۲۰. گل سازی

گل سازی نیز ایده‌ی خوبی برای پیاده‌ کردن اید‌ه‌های خلاقانه‌ی شماست. اگر از ساخت گل‌های کاغذی، فومی، پارچه‌ای و حتی تزئین گل‌های طبیعی و ساخت دسته‌گل‌های زیبا لذت می‌برید، زمان آن رسیده کسب و کار خودتان را آغاز کنید.

۲۱. جوشکاری

جوشکاری به خودی خود هنر به حساب نمی‌آید اما وقتی با این مهارت، دست به خلق محصولات جدید و نوآورانه می‌زنید، تبدیل به هنری درآمدزا می‌شود. البته جوشکاری نیاز به آموزش و دانش دارد، اما در صورت داشتن مهارت در این رشته، می‌توانید با خلاقیت، فلزات مختلف را به هم جوش دهید و کار‌های هنری‌ خلق کنید.

۲۲. کشیدن کاریکاتور

یکی از هنر‌هایی که افراد می‌توانند به عنوان کار هنری درامدزا کسب درآمد کنند، هنر کشیدن کاریکاتور به عنوان یک اثر هنری و سفارشی است. اگر در این زمینه مهارت و استعداد دارید، ترتیبی دهید تا مشتریان طرح‌های دلخواهشان را بتوانند به شما سفارش دهند.

۲۳. ساخت لوازم جانبی تکنولوژی

می‌توانید تمرکز و زمان خود را بر روی ساخت لوازم جانبی تکنولوژی صرف کنید. ساخت قاب‌های تلفن همراه، محافظ‌ لپ تاپ‌ها و محافظ کابل‌های الکترونیکی ایده‌هایی است که به مردم کمک می‌کند از لوازم خود محافظت کند و این روز‌ها طرفداران زیادی دارد. طراحی و ساخت پایه موبایل و لپ تاپ هم می‌تواند برایتان درآمدزا باشد.

۲۴. طراحی لباس‌های مناسبتی

برای رویداد‌های مختلف، جشن‌های خاص و مراسم سنتی و ملی می‌توانید لباس‌های متناسب و خاص طراحی کنید. طراحی لباس‌ از روی شخصیت‌ معروف فیلم‌ها و انیمیشن‌ها نیز ایده‌ی خوبی برای راه‌اندازی یک کسب و کار موفق است. بازار این ایده در ایران دست نخورده است بنابراین می‌توانید درآمد خوبی از آن کسب کنید.

۲۵. طراحی کتاب رنگ‌آمیزی

کتاب‌های رنگ‌آمیزی محبوب همیشگی کودکان و حتی بزرگسالانی است که این روز‌ها به دنبال راهی برای کسب آرامش هستند. بنابراین با جمع‌آوری طرح‌های جالب و جذاب، یک کتاب رنگ‌آمیزی بسازید و آن‌ها را به علاقه‌مندان بفروشید.

۲۶. ترمیم وسایل قدیمی
ایده هنری درآمدزا

ترمیم

با به خرج دادن کمی خلاقیت و ترمیم و تبدیل وسایل قدیمی و کهنه به یک وسیله‌ی آنتیک و کاربردی امروزی می‌توانید کسب و کار خود را در زمینه‌ی دکوراسیون راه بیندازید. بازسازی لوازم قدیمی این روزها هنر بسیار پرطرفداری است. هنرمندانی را می‌شناسم که با بازسازی لوازم دست دوم و دادن رنگ و لعابی متفاوت و منحصربفرد به آنها، همان محصولات را که ابتدا بی ارزش بوده اند به قیمتهای بالایی می‌فروشند.

۲۷. قاب سازی

با به کارگیری این هنر و فن، می‌توانید عکس‌ها و آثار هنری مشتریان خود را قاب بگیرید و کار‌های سفارشی قبول کنید. این کار هنری درآمد زا را دست کم نگیرید.

        قاب سازی‌ها کسب و کارهای پر درآمدی هستند. افراد زیادی برای تزیین خانه یا محل کار خود از عکس یا تابلوهای نقاشی استفاده می کنند و مشتری قاب سازی ها هستند.

۲۸. سبدبافی

بافتن سبد در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف ایده خوبی برای کسب درآمد است. می‌توانید آن‌ها را با حصیر و سایر مواد اولیه ببافید و در خرده فروشی‌ها، نمایشگاه‌ها یا به صورت آنلاین به فروش برسانید.

۲۹. کار هنری چوبی
ایده هنری درآمدزا

هنر های چوبی

برای کسانی که در ساختمان سازی و نجاری مهارت لازم را دارند و آموزش دیده‌اند، ایده‌ها و محصولات بالقوه‌ای وجود دارد که می‌توانند با استفاده از چوب آن‌ها را تولید کنند. از انواع مبلمان گرفته تا قاب و مجسمه‌های چوبی.

البته تولید مبلمان به کارگاه و دستگاههای حرفه‌ای نیاز دارد که پرهزینه است. شما می‌توانید کار خود را با تولید لوازم چوبی کوچک شروع کنید. مهم این است که از کار با چوب لذت ببرید و ایده های خوبی برای اجرا داشته باشید.

۳۰. الگوسازی

شغل‌ها و هنر‌های زیادی مثل عروسک‌سازی، خیاطی و گل‌سازی وجود دارد که هنرمندان در آن‌ها نیاز به الگو دارند. می‌توانید الگو‌های مورد نیاز آن‌ها را تولید کنید و در اختیارشان قرار دهید.

۳۱. طراحی و فروش پارچه

می‌توانید پارچه‌های متنوعی را از جنس‌های مختلف در طرح‌های متفاوت تولید کنید و آن‌ها را به مشاغل خاص ‌مانند خیاط‌ها، طراحان لباس و سایر هنرمندان و صنعتگران بفروشید.

۳۲. شمع سازی
ایده هنری درآمدزا

شمع سازی

شمع‌ها همیشه جزو محبوب‌ترین لوازم تزئینی و کاربردی خانه‌ها هستند. بنابراین، با خلاقیت به خرج دادن در طراحی و اضافه‌ کردن اسانس‌های مختلف برای دادن عطری بهتر به آن‌ها، می‌توانید یک کسب و کار هنری پردرآمد برای خود راه‌اندازی کنید.

۳۳. مهرسازی

طراحی و ساخت مهر‌های سفارشی برای مشتریان هم ایده‌ی جالبی برای کسب و کار شخصی است. ساخت مهر از کائوچو، لاستیک و… که به صورت شخصی برای مشتری خاصی طراحی شده، می‌تواند برای شما کسب درآمد کند.

کاربرد شماره تلفن مجازیفریلنسر تازه کار هستی؟ پس به این چک لیست نیاز داری!

۳۴. نقاشی دیواری

اگر از خلق آثار هنری خود در مقیاسی بزرگ و وسیع لذت می‌برید، نقاشی‌های دیواری برای منازل، ادارات و مدارس می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند که از هنر خود پول درآورید.

۳۵. برگزاری کارگاه‌های آموزشی

می‌توانید با جذب هنرمندان و صنعتگران، کارگاه‌های مختلف آموزشی برگزار کنید. می‌توانید با راه‌اندازی کارگاه‌های هنری یا تولید محتوا‌های تصویری و به صورت آنلاین، هنر و مهارت خود یا دیگران را به علاقه‌مندان یاد بدهید و در ازای آن کسب درآمد کنید.

کاربرد شماره تلفن مجازی۴ روش برای کسب درآمد از فروش صنایع دستی

۳۶. آموزش کار‌های هنری

اگر به تدریس و آموزش علاقه‌مند هستید، چه چیزی بهتر از آموزش هنر خود به دیگران؟ به صورت خصوصی یا در یک محیط آموزشی می‌توانید هنر خود را به دیگران آموزش دهید.

۳۷. تولید محتوای آموزشی و آنلاین

در راستای دو ایده‌ی قبلی، می‌توانید دوره‌های آنلاین ایجاد کنید که طی آن هنر یا مهارت خاصی را به مخاطبان آموزش می‌دهید. این دوره‌ها می‌تواند شامل انواع مختلف محتوای آموزشی در قالب ویدیو، فایل صوتی یا کاربرگ‌های قابل چاپ باشد که در اختیار مخاطبان قرار می‌دهید.

کاربرد شماره تلفن مجازیچگونه فردی خلاق باشیم؟

۳۸. خوشنویسی و خطاطی

اگر خط خوشی دارید یا توانایی طراحی نوشته‌ها را دارید، می‌توانید نام‌های تجاری کسب و کار‌ها را طراحی کنید، یا تابلو‌های سفارشی قبول کنید.

۳۹. مدیریت صفحه هنری در شبکه اجتماعی

صنعتگران و هنرمندان دوست دارند با مخاطبان خود در ارتباط باشند، اما همیشه این امکان برای همه‌ی آن‌ها وجود ندارد. می‌توانید یک کسب و کار بالقوه راه‌اندازی کنید، به این ترتیب که با ایجاد یک اکانت و مدیریت آن، صنعتگران را هنرمندان را با مخاطبانشان مرتبط کنید. شما همچنین برای مدیریت تما‌س‌ها در این شبکه‌های اجتماعی می‌توانید از تلفن گویا استفاده کنید.

۴۰. نقاشی پرتره سفارشی

اگر نقاش، طراح یا تصویرگر هستید، می‌توانید پرتره‌های سفارشی بپذیرید و از چهره افراد، کودکان یا حیوانات خانگی نقاشی کنید.

کاربرد شماره تلفن مجازیراه اندازی فروشگاه اینترنتی با خدمات دفتر کار مجازی دفترشما

خرید تماس خروجی

پادکست کسب و کار خانگی: انواع کار در منزل

در این پادکست که در آپارات دفترشما آپلود شده است، درباره کار آسان در منزل و کارهای هنری جدید صحبت کردیم، خوشحال می‌شویم که بشنوید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

نتیجه گیری

این روزها افراد بسیاری با یادگیری حتی یک هنر می‌توانند یک کار آسان درآمدزا در منزل راه بیندازند، به خصوص خانمها. چون می‌توانند در کنار درآمدزایی به امور منزل خود نیز رسیدگی کنند و مجبور نباشند وقت و انرژی خود را در رفت و آمد به محل کار هدر دهند. کار هنری درآمدزا یک مهارت کاریابی همیشگی است.

شما هم اگر به راه اندازی کسب و کار خانگی علاقمندید، یکی از ایده های درآمدزایی با کار هنری بالا را انتخاب کنید و کسب و کار خود را راه بیندازید.

برگرفته از:  fifty craft business ideas