در 5 دقیقه صاحب دفترکار شوید کلیک کنید

Press ESC to close

2

افراد موفق در کسب و کار در ۲۵ سالگی چه کار می کردند؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید: پنهان
افراد موفق در کسب و کار در ۲۵ سالگی چه کار می کردند؟

افراد موفق در کسب و کار در ۲۵ سالگی چه کار می کردند؟

با خواندن زندگی نامه افراد موفق در کسب و کار اولین نتیجه ای که می‌گیریم این است که مسیر موفقیت برای هیچ دو نفری دقیقاً مانند هم نیست. با اینکه استیو جابز و ریچارد برانسون در سن ۲۵ سالگی در دنیای کسب و کار وجهه ای برای خود به هم زده بودند و کسب و کار بسیار پر رونقی داشته اند، قدم های دیگران برای رسیدن به موفقیت کمی بیشتر طول کشیده است و ۲۵ سالگی بیشتر نقطه ی عطف زندگی شان بوده است تا اوج.

 

ایلان ماسک (Elon Musk) از افراد موفق در کسب و کار
ایلان ماسک در سن ۲۵ سالگی اولین شرکت اینترنتی خود را اداره می کرد.

ماسک وقتی حدوداً ۲۴ سال سن داشت دوره دکترای خود در دانشگاه استنفورد را کنار گذاشت تا به موج محبوبیت اینترنت بپیوندد و اولین شرکت اینترنتی خود به نام Zip2 را تأسیس کند. Zip2 که به ارائه ی نام و نشان و آدرس کسب و کار ها می پرداخت، چهار سال بعد به قیمت ۳۰۷ میلیون دلار توسط Compaq خریداری شد. ماسک از این پول برای راه اندازی استارتاپ بعدی خود یعنی PayPal استفاده کرد.
بیشتر بخوانید: کارآفرینان موفق، این ۵ کار را روزانه انجام می دهند

اریک اشمیت (Eric Schmidt)
رئیس هیئت مدیره ی گوگل در این سن مشغول ساختن رزومه ای قوی در حوزه ی علوم کامپیوتر برای خود بود.

اشمیت پس از ۶ سال تحصیل در دانشگاه یو سی برکلی، در سن ۲۷ سالگی مدارک فوق لیسانس و دکترای خود را در زمینه ی شبکه های کامپیوتری و مدیریت توسعه ی نرم افزار دریافت کرده بود. او آن زمان تابستان های خود را به کار در آزمایشگاه های معروف Xerox PARC می گذراند که این به شکل گیری شمایل کامپیوترهای امروزی کمک کرد.
بیشتر بخوانید: داستان موفقیت کارآفرینان تاثیر گذار

کاربرد شماره تلفن مجازیدر عرض ۵ دقیقه برای کسب و کار جدید خود خط تلفن ثابت تهران خریداری کنید!

 

ریچارد برنسون (Richard Branson)
زاکربرگ در این سن بالاخره شرکتی سودده داشت.

برانسون در سن ۲۰ سالگی اولین فروشگاه صفحه فروشی خود را افتتاح کرد. بعد از آن در ۲۲ سالگی اولین استودیوی خود را راه انداخت و در ۲۳ سالگی لیبل خود را تأسیس کرد. او زمانی که به ۳۰ سالگی رسید صاحب یک شرکت بین المللی محسوب می شد. مؤسس ویرجین در آن زمان مشغول اداره ی شرکت موفق و بین المللی خود بود.
بیشتر بخوانید: ۴ روش برای افزایش درآمد فروشگاه اینترنتی

ریچارد برنسون برای کارآفرینان تازه کار چه توصیه ای دارد؟

جف بزوس (Jeff Bezos)
مدیر عامل آمازون، جف بزوس، در آن زمان شغل بی دردسری در زمینه ی امور مالی داشت.

بزوس در ۲۴ سالگی برای توسعه ی یک نرم افزار انقلابی برای مؤسسات بانکی به Bankers Trust پیوست و دو سال بعد، جوان ترین معاون شرکت خود بود.
بیشتر بخوانید: ۱۰ روش برای توسعه کسب و کار

لری الیسون (Larry Ellison)
لری الیسون، مدیر عامل اوراکل، در آن زمان به کارهای متفرقه ی برنامه نویسی می پرداخت.

این برنامه نویس خودآموخته ی کامپیوتر پس از اینکه در سن ۲۲ سالگی به برکلی کالیفرنیا نقل مکان کرد، ۸ سال در شرکت هایی مثل فایرمنز فاند، ولز فارگو و امپکس از این شغل فنی به سراغ شغل فنی بعدی می رفت تا اینکه بالاخره در شرکت امدال ماندگار شد. او در آنجا روی اولین سیستم پردازنده ی مرکزی سازگار با IBM کار می کرد.

ماریسا مِیِر (Marissa Mayer)
ماریسا میر در سن ۲۵ سالگی بیستمین کارمند گوگل محسوب می شد.

اودر سن ۲۴ سالگی به عنوان بیستمین کارمند و اولین مهندس زن گوگل به استخدام این شرکت در آمد. میر پیش از آنکه به عنوان مدیر عامل در اختیار یاهو قرار بگیرد به مدت ۱۳ سال در گوگل مشغول فعالیت بود.

 

مارک کوبان (Mark Cuban)
مارک کوبان در دالاس متصدی کافه بود.

کوبان در سن ۲۵ سالگی از دانشگاه ایندیانا فارغ التحصیل شده و به دالاس نقل مکان کرده بود. او ابتدا به عنوان متصدی کافه و سپس به عنوان فروشنده ی یک خرده فروشی نرم افزار های کامپیوتری مشغول به کار شد.

 

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg) از افراد موفق در کسب و کار اینترنتی
زاکربرگ در این سن بالاخره شرکتی سودده داشت.

مارک زاکربرگ در حالی به ۲۵ سالگی رسید که پنج سال از عمر خود را سخت مشغول کار کردن روی فیسبوک بود. شرکت او در آن سال (۲۰۰۹) برای اولین بار به سوددهی رسیده بود و ۳۰۰ میلیون کاربر داشت.

 

شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg)
سندبرگ در این سن مشغول گرفتن فوق لیسانس خود از مدرسه ی کسب و کار هاروارد بود

مدیر ارشد عملیات فیسبوک، در سن ۲۵ سالگی با رتبه ی برتر از دانشکده ی اقتصاد دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده بود و در بانک جهانی زیر نظر استاد سابق و مربی خود لری سامرز کار می کرد و سپس برای گرفتن مدرک MBA به دانشگاه هاروارد بازگشت. سندبرگ مدرک MBA خود را در سال ۱۹۹۵ دریافت کرد.

استیو جابز (Steve Jobs)
جابز شرکت خود را سهامی کرد و میلیونر شد.

شرکت کامپیوتری اپل، در دسامبر ۱۹۸۰ ارزشی معادل ۱٫۲ میلیارد دلار داشت. جابز به زندگینامه‌نویس خود یعنی والتر آیزاکسون گفته بود آن موقع با خودش عهد کرده بود که هیچ وقت اجازه ندهد پول، زندگی اش را خراب کند.

وارِن بافِت (Warren Buffett)
بافت ۲۵ ساله در اوماها مسئول فروش یک شرکت سرمایه گذاری بود.

بافت در اوایل دهه ی سوم زندگی خود در اوماها به عنوان مأمور فروش شرکت سرمایه گذاری بافت-فالک و شرکا کار می کرد. او سپس در سن ۲۶ سالگی برای کار به عنوان تحلیلگر اوراق بهادار به نیویورک نقل مکان کرد. وی در همان سال شرکت سرمایه گذاری بافت را با مسئولیت محدود در اوماها تأسیس کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.