آنچه در این مقاله می‌خوانید: پنهان
مصاحبه با مدیر شرکت دفتر شما آقای دشتی

مصاحبه با مدیر شرکت دفتر شما آقای دشتی

 

دفتر شما چیست؟ و چه خدماتی عرضه می کند؟

«دفتر شما» یک شرکت ممتاز عرضه کننده خدمات ارتباطی دفتر کاری مجازی، تلفن گویا، فکس اینترنتی، منشی مجازی، مرکز تماس و خدمات مخابراتی یکپارچه برای شرکت‌ها در سرتاسر کشور است. ما با بهره‌گیری از مدرن‌ترین فناوری‌های پردازش تماس تلفنی و کارکنانی سختکوش، متعهد و حرفه ای، راه‌حل‌هایی مقرون به صرفه و مؤثر برای حل مشکلات نظارت بر تماس‌ ها به مشتریانمان عرضه می کنیم.

فرقی نمی کند که شما شرکتی با حجم بالایی از تماس‌های تلفنی به طور مداوم باشید یا شرکتی که به طور فصلی تماس‌هایتان سه یا چهار برابر می‌شود. «دفتر شما»  نیاز شما را به داشتن یک دفتر کار تأمین می کند و هزینه هایتان را به حداقل می رساند. با بهره گیری از خدمات  «دفتر شما» می توانید هزینه هایی مانند اجاره دفتر کار، خریداری تجهیزات اداری، استخدام منشی را حذف و سرمایه خود را صرف تبلیغات و توسعه کار خود کنید.

چه کسب و کارهایی می توانند از خدمات دفتر کار مجازی استفاده کنند؟

مشتریان ما به طور کلی سه دسته اند. یک) کسانی که به تازگی کسب و کاری را راه‌اندازی کرده‌‌اند، دو) شرکتهای باسابقه و جاافتاده و سه) شرکتهایی که کار فصلی دارند و دائما مشغول به کار نیستد، بنابراین اجاره دفتر کار به شکل سنتی آن برای آنها مقرون به صرفه نیست. شرکتهای با سابقه می توانند با استفاده از خدمات مرکز تماس «دفتر شما» امور جاری شرکتشان و در رابطه با مشتریانشان را بسیار حرفه ای مدیریت کنند و هزینه و انرژی خود را صرف توسعه تجارتشان کنند.

آیا نوع سیستم کاری این تجارت در ایران با خارج از ایران تفاوتی دارد؟ اگر دارد، چه تفاوتی؟

مفهوم دفتر کار مجازی که به مدت ۲۰ سال است در کل دنیا شکل گرفته، در آمریکا متولد شده است. این نوع خدمات قطعاً در خارج از ایران بیشتر جا افتاده و تقریباً دیگر نیازی به فرهنگ سازی وجود ندارد. اما چون دفتر کار مجازی پدیده ای نوین در ایران است، ما نیاز به فرهنگ سازی و آشنا کردن صاحبان کسب و کارها با این مفهوم جدید و موفق داریم.
در ایران این نوع خدمات به صورت کلان دیده نمی‌شود بلکه به صورت مرکز تماس معرفی می شود، اما در خارج از ایران این خدمات به طور وسیع و برای تمامی سازمانهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. ما با ایده آل جهانی فاصله داریم اما رسیدن به آن نشدنی نیست و با لطف پروردگار به این هدف خواهیم رسید.

چند سال است که در این زمینه مشغول به فعالیت هستید؟

۵ سال است که کار را شروع کرده ایم که ۲ سال اول در وادی تحقیقات بوده ایم و الان ۳ سال از قدمت اولین مشتریمان می گذرد.

پیشرفت کارتان چطور بوده است؟

بسیار عالی با توجه به اینکه در ایران در سالهای اخیر با رکود اقتصادی دست به گریبان بوده ایم، با سعی و تلاش دوستان و همکاران عزیز و لطف پروردگار روند موفقیت آمیزی داشتیم. در حالیکه کسب و کاری نوپا و شناخته نشده ای را آغاز کرده ایم که احتیاج به فرهنگ سازی زیادی دارد.

آینده ی این کار را در ایران چطور می بینید؟

آینده ی بسیار روشنی را پیش بینی میکنم.

آیا شرکتهای دیگری هم مشابه کار شما را انجام می دهند؟ رقبای شما چه کسانی هستند؟

در واقع این ایده برای اولین بار در ایران به این شکل تجاری سازی شده است. شرکتهایی که زمینه فعالیتشان به ما نزدیک است، عمدتاً تنها خدمات تلفن گویا عرضه می کنند، اما خدمات دفتر شما بسیار متفاوت و پیشرفته تر و کاملتر از این شرکتهاست، بنابراین می توان گفت رقیب نداریم.

چند مورد از مزیتها و ایرادهای این سیستم را نام ببرید.

نمی توان اسمش را ایراد گذاشت، بلکه بیشتر نوعی نگرانی وجود دارد. در نگاه اول ممکن است تصور حذف یک دفتر به شکل سنتی و جایگزینی آن با خدمات مرکز تماس برای هر کسی دور از ذهن و کمی نگران‌کننده باشد. امروزه استفاده از خدمات مرکزهای تماس در تمامی کشورهای پیشرفته امری مرسوم و حرفه‌ای تلقی می‌شود که به دلیل کاهش شدید هزینه‌ها در مدت کوتاهی با استقبال بسیاری رو به رو شده است.

درست است که بسیاری از شرکت‌های نوپا که در مرحله آزمایش تجارت خود هستند، ترجیح می‌دهند به جای صرف هزینه‌های سرسام‌آور، از این خدمات بهره ببرند. اما حتی شرکت‌های گسترده و باسابقه نیز که فارغ از دغدغه هزینه‌های اداری هستند، با این تصمیم عاقلانه بار مسئولیت امور اداری و ارتباطی شرکت خود را از دوش خود برداشته و به کادری حرفه‌ای محول می‌کنند. بدین ترتیب می توانند با خیالی آسوده تمام انرژی خود را به گسترش تجارتشان معطوف کنند.

باز هم بر میگردیم به فرهنگسازی. این نوع خدمات مزیتهای زیادی دارد. هموطنان عزیزمان با کمی سبک و سنگین کردن در می یابند که کیفیت پاسخگویی تماسها تا چه اندازه بر وجهه کسب و کارشان و اعتماد مشتریان به آنها تأثیر دارد. مهم نوع خدمت و کیفیتی است که به مشتری عرضه می کینم. پس بهتر است تمرکز و سرمایه شرکت خود را صرف این حوزه از کسب و کار خود کنیم، نه صرف اجاره دفتر کار، استخدام منشی، آبدارچی، هزینه آب و برق و غیره.

آیا هر شرکتی یک اپراتور را به صورت شخصی در اختیار دارد یا یک اپراتور برای چند شرکت به طور همزمان می تواند کار کند؟

یک اپراتور میتواند برای چند شرکت کار کند و هم برای یک شرکت اما بی شک هیچکدام از تماسهای شما بی پاسخ نخواهد ماند.

آیا سرویسی برای کل شبانه روز یعنی به صورت ۲۴ ساعته دارید؟

فعلا این سرویس را نداریم چون درخواستی نداشته ایم، اما در صورت درخواست مشکلی در این زمینه نداریم و می توانیم این ویژگی را به بسته های خود اضافه کنیم.

مشتریان شما چگونه به گزارش تماسهای خود دسترسی دارند؟

هم به صورت پیامکی و هم از راه اینترنت. درست مانند سایتهای فروش اینترنت و شارژ آن، می توان از طریق وب سایت میزان اعتبار نوع بسته و ریز کارکرد را مشاهده کرد و در صورت نیاز اعتبار را افزایش یا نوع سرویس را تغییر داد.

اگر مشتری به دلیل نقص کار شرکت شما از جمله اطلاع رسانی غلط منشی ها متحمل ضرر شود، شرکت شما چگونه جبران خسارت خواهد کرد؟

تا کنون این اتفاق نیفتاده است. گاهی مواردی پیش می آید که از دست ما خارج است، مانند قطعی تلفن از طرف مخابران که این گونه مشکلات هم به ندرت پیش می آید و در حیطه مسئولیت ما نیستند. اما اگر قصوری از طرف کارکنان بنده باشد، به طور قطع مسئولیت کار خود را پذیرا هستیم.

از این که وقت خود را در اختیار ما گذاشتید ممنونم. اگر نکته ای هست که به آن اشاره نکرده اید بفرمایید.

از شما ممنونم که تشریف آوردید. با سوالهای خوب و کامل شما تقرییا به تمامی نکات مهم اشاره کردیم. البته بحث بسیار گسترده تر است که خوانندگان عزیز می توانند با مراجعه به سایت «دفتر شما» اطلاعات کامل تری به دست آورند. امیدواریم که بتوانیم خدمتی به ایران عزیز و هموطنان کرده باشیم.