اگر شما می خواهید زمان خودتان را خیلی بهینه تر سپری کنید باید بدانید که در حال حاضر چگونه  از زمان خود در حال استفاده هستید. میتوانید از یک جدول زمانبندی استفاده کنید و همچنین بسیاری از اپلیکیشن ها وجود دارد  که به شما کمک می کند که متوجه شوید زمان شما در کجا به هدر می رود.

مدیریت زمان
در این مقاله ما برای شما سه سوال مهم که در زمانی که وقت شما در حال هدر رفتن میباشد، مفید میباشد را آورده ایم :

سوال اول : من در برنامه ریزی زمانم چه چیزی را بیشتر دوست دارم؟

باید این را بدانید که این زندگی را  خود شما برای خودتان انتخاب کرده اید پس  باید بدانید که چه چیزی شما را خوشحال می کند ، به عنوان مثال، اگر کاری باشد که من دوستش داشته باشم ، حتی در شلوغ ترین هفته ها هم مشغول آن کار می شوم  به این دلیل برنامه ریزی ام را دوست دارم چون باعث انعطاف پذیری زمانی برای من می باشد.
اگر شما در تجارت و کسب و کار هستید در دسترس بودن دایم، به منظورجواب دادن تماس مشتریان در طول روز کاری میتواند دشوار باشد، بنابراین باید به فکر داشتن یک سرویس عالی درزمینه اداره تماسهایتان، مانند استفاده از سیستم تلفن گویا، منشی، مرکزتماس  دفتر شما باشید

با این سرویس ها، مسیولیت تماسهای شما دیگر با منشی های حقیقی ما خواهد بود و با کمترین هزینه، زمان شما را بهتر مدیریت میکنند.

مدیریت زمان
سوال دوم : من با داشتن زمان بیشتر چه کارهایی میتوانم انجام دهم؟

قبل از اینکه بخواهید زمان از دست رفتتان را شکار کنید ، بر روی اینکه در زندگیتان چه چیز هایی بیشتر شما را خوشحال می کند تمرکز کنید و یک لیست بلند تهیه کنید و مشخص کنید که چه پروژه هایی را بیشتر مایل هستید برایش وقت بگذارید.

سوال سوم : آیا میدانید دقیقا بر روی چه موضوعی میخواهید زمان کمتری صرف کنید؟

همه ما آدم ها شخصیت و کاراکتر مخصوص به خودمان را داریم، برای مثال من  بیشتر زمان خود را صرف گشتن در صفحات وب میکنم ولی به اسم تحقیق کردن، به جدول زمان بندی خودتان نگاهی بی اندازید و ببینید که چه مواردی دقیقاً  شما را نگران و ناراحت میکند، آیا وجودش الزامی است یا خیر ؟  آیا راهی وجود دارد که آن را حذف کنید و در چه زمانی از روز دوست دارید زمانتان را بیشتر کنترل کنید

امروزه اکثر افراد زمان خود را درگیر کار و شغلشان میکنند و مهمترین مورد مدیریت درست زمان می باشد، بنابراین دفتر شما به شما که نگران مدیریت کسب و کارتان هستید سرویس هایش را از جمله تلفن گویا، منشی، مرکزتماس  در اختیارتان میگذارد.

منبع : zebraconnections