آیا برنامه دارید سال جدید را خودتان بسازید؟ یا حداقل قصد دارید در سال جدید از عادت‌های بد دور شوید و به استفاده و بهره بردن از امکانات جدید بپردازید؟
الان دقیقا زمان مناسب برای انجام این کارهاست. زمان مناسب در سال برای شروع عادات و رفتارهای خوب است. به اشتباه تصور می‌کنیم ورود سال جدید به خودی خود شور و اشتیاق را با خود به همراه می‌آورد در صورتی که این کار به برنامه ریزی نیاز دارد.
معمولا شروع سال نو به عنوان زمانی برای شروع فاز جدیدی از زندگی و اتخاذ تصمیمات مهم جدید شناخته می‌شود. اما متاسفانه روزهای آغازین سال بازه‌ی زمانی پر استرسی بوده و در میان مهمانی‌ها و سفرها قرار دارد.
«دفترشما» پیشنهاد می‌کند برای مقابله با تصمیمات عجولانه و سطحی در میان استرس روزهای اولیه سال؛ پس از استفاده بهینه از تعطیلات خود، این هفت قدم را بردارید تا بتوانید تصمیمات موفقیت آمیزی بگیرید.

سرویس تلفن گویا دفتر شما

در ۵ دقیقه صاحب دفترکار شو

۱٫ فقط یک چیز را انتخاب کنید

اگر قصد دارید زندگی‌تان یا سبک آن را تغییر دهید، سعی نکنید همه‌ی جوانب آن را به یکباره تغییر دهید، این کار موفق نخواهد بود. به جای آن، بخشی از زندگی خود را برای شروع تغییر برگزینید.
یک چیز را مشخص کنید تا بدانید دقیقا برنامه‌ریزی سال جدید را برای چه تغییری انجام می‌دهید. اگر درمورد اولین تغییر موفق بودید، می‌توانید پس از گذشت یک ماه یا بیشتر تغییر جدیدی را مد نظر قرار دهید.
با تغییرات کوچک یکی پس از دیگری شما هنوز هم شانس داشتن یک شخصیت جدید در سال نو را خواهید داشت و این روش بسیار واقع‌گرایانه‌تر از هر روش دیگریست.
هدف سال جدید را طوری انتخاب نکنید که محکوم به شکست باشد، به طور مثال اگر ۴۰ کیلوگرم اضافه وزن دارید یا در هنگام بالا رفتن از پله‌ها نفس کم می‌‌آورید، شرکت در مسابقات دوی ماراتن تصمیم خوبی نیست. به جای ماراتن، پیاده روی هرروزه را انتخاب کنید و با این روش می‌توانید تا خرداد و تیر به دویدن برسید و در انتهای سال دستاوردتان شرکت در دوی ماراتن باشد.

تمرکز

انتخاب دقیق و درست

بزرگترین عادتی که دوست دارید تغییر دهید چیست؟

۲٫ نقشه‌ی راه

برای موفقیت، شما به تحقیق درباره‌ی تغییری که قصد انجام آن را دارید نیازمندید و نقشه‌ی راه هر زمان که منابع نیاز داشته باشید آن‌ها را در دسترس شما قرار می‌دهد. در ادامه به چیزهایی می‌پردازیم که باید انجام دهید تا برای تغییر خود آماده باشید.
در مورد آن بخوانید؛ به کتابخانه بروید و در مورد آن موضوع بخوانید. چه موضوع ترک سیگار باشد چه قصد داشته باشید گیاه‌خوار شوید یا افزایش فروش داشته کتاب‌هایی برای کمک به شما وجود دارد.
یا از اینترنت استفاده کنید. اگر به اندازه کافی تحقیقات انجام دهید به شما کمک می‌کند در مورد تصمیم‌تان مشتاق‌تر باشید.
هدف برنامه‌ریزی سال نو را موفقیت در نظر بگیرید و همه چیز را آماده کنید تا کارها به آسانی انجام شوند. اگر برنامه دارید دویدن را آغاز کنید، مطمئن شوید کفش و کلاه و موزیک پلیرتان آماده است تا دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای باقی نماند.

۳٫ پیش‌بینی مشکلات

قطعا مشکلاتی بر سر راهتان خواهد بود، پس بیایید لیستی از مشکلات احتمالی تهیه کنید. اگر به آن‌ها فکر کرده باشید، می‌توانید احتمال وقوع آن‌ها در زمان‌ها یا موقعیت‌های مشخص یا آدم‌های خاص را پیش‌بینی کنید.

پیش بینی مشکلات

پیش بینی مشکلات

۴٫ انتخاب روز آغاز

شما مجبور نیستید تغییرات را از روز اول سال نو شروع کنید. عادت متعارف شروع کردن از روز سال نو است، اما اگر واقعا قصد دارید تغییر کنید، روزی را انتخاب کنید که به اندازه کافی استراحت کرده‌اید، مشتاقید و با افراد دارای انرژی مثبت احاطه شده‌اید.
گاهی اوقات انتخاب روزی برای آغاز تغییر جواب نمی‌دهد. بهتر است تا زمانی که روح و جسم شما به طور کامل آماده‌ی آغاز چالش شوند صبر کنید. شما خودتان تشخیص خواهید داد این زمان کی فرا خواهد رسید.

روز آغاز

آغاز چالش

۵٫ به سمت آن بروید

در روز بزرگ، با ۱۰۰ درصد خود به سمت تغییر بروید. یک تعهدنامه آماده کنید و روی یک کارت کوچک بنویسید. شما تنها به یک عبارت کوتاه نیاز دارید که بتوانید آن را توی کیف پول خود نگه دارید، یا توی ماشین‌تان داشته باشید و یا روی آینه دسشویی قرار دهید برای زمان‌هایی که به دوز اضافی انرژی مثبت نیاز دارید.
کارت تعدنامه شما می‌توانید چیزهایی شبیه این‌ها را دربر داشته باشد:

  • من از یک زندگی پاک و بدون سیگار لذت می‌برم.
  • من می‌توانم در شرایط بحرانی آرام و به خودم مسلط باشم.
  • من متعهد می‌شوم یاد بگیرم چگونه کسب و کار خودم را آغاز کنم.
  • من هرروز مدیتیشن انجام می‌دهم.

۶٫ پذیرش شکست

اگر دزدکی سیگار کشیدید، یک نوبت پیاده‌روی را از دست دادید یا یک روز صبح سر بچه‌ها داد کشیدید، از خودتان متنفر نشوید. یادداشتی از عواملی که باعث این قدم‌های رو به عقب شده‌اند تهیه کنید و سعی کنید از آن‌ها درس بگیرید.
برای مثال اگر می‌دانید عجله صبحگاهی باعث عصبانیت و داد کشیدن شما می‌شود، پس زودتر از خواب بیدار شوید یا وسایلتان را از شب قبل آماده کنید تا کارهایتان سریع‌تر پیش برود. ثابت قدم بودن، کلید رسیدن به موفقیت است. دوباره امتحان کنید، تلاش کنید و در نهایت موفق خواهید شد.

پذیرش شکست

عجله صبحگاهی باعث عصبانیت و داد کشیدن شما می‌شود

۷٫ در نظر گرفتن جایزه

جایزه‌های کوچک بهترین مشوق برای ادامه‌ی روزهای سخت اول است. پس از آن می‌توانید هفته‌ای یکبار با یک مجله، تماس با یک دوست حمایتگر، خواب بی‌موقع، رفتن به سینما یا هرچیزی که شما را سرپا نگه می‌دارد، به خودتان جایزه بدهید.
پس از آن می‌توانید فواصل جایزه‌ها را ماهانه کنید و در نهایت یک جایزه سالگرد برای خود در نظر بگیرید. جایزه‌تان باید چیزی باشد که به آن علاقه دارید و شما شایسته‌ی بدست آوردن آن خواهید بود و در پایان آن را خواهید داشت.
برای شما بابت هر آنچه که برای اهداف و برنامه‌های سال جدید در نظر بگیرید، آرزوی خوش‌شانسی می‌کنم، اما همواره در نظر داشته باشید که این زندگی شماست و این شما هستید که شانس خود را بوجود می‌آورید.

جایزه

در نظر گرفتن جایزه

برای سال جدید تصمیم بگیرید، برنامه ریزی کنید و برای آن تلاش کنید.

آیا درحال برنامه‌ریزی سال ۹۸ برای یک تغییر هستید؟ چیزیست که قبلا برای آن تلاش کرده‌اید یا موضوعی جدید است؟

«دفترشما» برای استفاده بهتر شما از تعطیلات، رشد کسب و کارتان، حفظ و افزایش ارتباط با مشتریانتان و دیگر موارد تخفیف‌ها و پیشنهادهای ویژه‌ای را آماده کرده است و از شما دعوت می‌شود پیشنهادهای ویژه سال نو دفترشما را از دست ندهید.