هنگام انتخاب فضای دفتر کار، کارآفرینان و صاحبان مشاغل مدرن انتخاب های متعددی پیش روی خود دارند. از دفتر کار سنتی گرفته تا فضای کاری اشتراکی…

آن ها می توانند از دفتر کار سنتی و همچنین دفتر کار نسبتاً جدی از جمله فضای کاری اشتراکی و دفاتر مجازی، استفاده کنند.

این دو نوع فضای کار راه حل بهتری برای پیمانکاران، فریلنسرها و بسیاری از مشاغل حرفه ای دیگر سایر اصناف می باشد. علاوه بر این، دفاتر سنتی شما را مجبور می کنند تا برای حفظ بهره وری و تشویق به خلاقیت، تلاش و انرژی بیشتری صرف کنید. گرچه یافتن بهترین دفتر راه حل مناسبی برای کسب و کارتان است، اما همچنان امری دشوار محسوب می شود.

فضای کاری اشتراکی

کارآفرینان و صاحبان مشاغل مدرن

کدام یک بهتر است؛ فضای کاری اشتراکی یا دفتر کار مجازی؟

پاسخ به چنین سوالاتی دشوار است زیرا این مفاهیم کاملاً متفاوت از هم بوده و مشاغل گوناگونی می توانند از آن استفاده نمایند. علاوه بر این، بسیاری از افراد حتی تفاوت بین این مفاهیم را نمی دانند و آن ها را اشتباه می گیرند. پس اگر به دنبال انتخاب آگاهانه و هوشمندی هستید، لازم است اطلاعات بیشتری در خصوص این دو مدل داشته باشید.

تعاریف و تفاوت ها

فضای کاری اشتراکی فضایی فیزیکی بوده و پیکربندی های متنوعی برای آن وجود دارد که کارآفرینان و استارت آپ های حوزه های مختلف اقدام به اجاره چنین فضایی می کنند. معمولاً چندین مستاجر اقدام به اجاره فضای کار مشترک نموده و به صورت مشارکتی در آنجا کار می کنند. این مدل فضای کاری در میان کارآفرینان و شرکت های کوچک بسیار رایج است. فضای کار مشترک ارزان تر از فضای سنتی است اما هر چیزی که لازم داشته باشید را در آن جا خواهید داشت.

دفاتر کار مجازی کاملاً متفاوت از فضای کار مشترک هستند زیرا موجودیت مجازی دارند. با این وجود هنگام اجاره دفتر مجازی، چیزهای زیادی در ارتباط با دفتر واقعی خواهید داشت از جمله آدرس فیزیکی و پذیرش و خدمات پاسخگویی تماس. دفاتر کار مجازی راه حل مناسبی برای کارآفرینانی هستند که قصد اداره کس بو کار را از منزل داشته و نمی خواهند از آدرس منزل خود به عنوان آدرس کار استفاده کنند. همچنین گزینه فوق العاده ای برای فریلنسرها یا افراد حرفه ای است که دائماً در حال جابجایی هستند.

محاسن و معایب

فضای کاری اشتراکی و دفاتر مجازی محاسن و ویژگی های مشخص زیادی دارند. مزیت اصلی دفتر مجازی قیمت کمتر آن است. دفاتر مجازی ارزان تر از دفاتر سنتی و فضاهای کار مشترک هستند، اما آدرس و شماره تلفن کاری در اختیار صاحب شغل قرار داده و حتی می تواند شامل یک فضای فیزیکی برای دعوت از شرکا یا مشتریان باشد. بسیاری از بسته های دفتر مجازی شامل مرکز تماس هستند که به شما خدمات تماس ارائه نموده و از این طریق می توانید در وقت خود صرفه جویی نمایید.

دفاتر کار مجازی راه حل بسیار منعطفی هستند چون به مکان مشخصی محدود نیستید و هر جا که باشید دفتر کار شما هم آنجاست. به عنوان کارفرما، هر کجا که می خواهید می توانید بروید و در “دفتر کار” خود باشید، فقط کافیست یک لپ تاپ و ارتباط اینترنتی داشته باشید. دفاتر کار مجازی به شما امکان مدیریت تیمی از کارکنان از راه دور را می دهند. کارکنان مدرن اغلب به دنبال این انعطاف پذیری هستند، بنابراین اینگونه می توانید به افراد با استعداد بیشتری دسترسی داشته باشید.

دفاتر کار مجازی به حرفه ای تر شدن کارتان کمک نموده و آدرس های متفاوتی را برای شما به ارمغان می آورند. به عنوان مثال، حتی یک کسب و کار کوچک هم قادر به اجاره دفتر کار مجازی در Wall Street است. با این وجود، دفاتر کار مجازی به یک دلیل ارزان هستند: حتی اگر دسترسی به آدرس فیزیکی داشته باشید، فضای بسیار محدودی در اختیار شماست.

فضای اشتراکی

فضای بسیار محدودی در اختیار شماست.

برخلاف دفاتر کار مجازی، فضاهای کاری مشترک دسترسی نامحدود به فضای فیزیکی دارد که خود از امکاناتی همچون اتاق کنفرانس، اتاق استراحت، اسکنر و پرینتر، برخوردار می باشد. فضای کار مشترک گزینه فوق العاده ای برای دفاتر سنتی است زیرا محیط مشارکتی و همکاری بسیار انعطاف پذیری در اختیارتان قرار می دهد. آن ها راه حل فوق العاده ای هم برای کسانی هستند که در منزل کار می کنند اما به شبکه سازی با افراد هم عقیده (هم سلیقه) نیاز دارند.

فضاهای کار مشترک باعث افزایش بهره وری و خلاقیت می شوند، درست کاری که کارگاه ها رقم می زنند. طبق آمار، اکثر کارکنانی که در فضای کار مشترک مشغول به کارند، بر اهمیت همکاری و مشارکت خود انگیخته و همچنین فرصت های بهتر برای شبکه سازی و رشد فردی، تاکید دارند. بسیاری از ارائه دهندگان حتی مستاجران جدید را با کسب و کارهای عقیده پیوند می زنند تا مشوق مشارکت سودمند متقابل شوند.

نتیجه گیری

همانطور که می بینید، فضاهای کار مشترک ویژگی هایی ارائه می کنند که هنگام انتخاب دفاتر کار مجازی از آن ها بهره مند نخواهید بود. با این وجود، علت اینجاست که این دو مدل محل کار برای کارآفرینان دارای نیازهای مختلف طراحی شده اند. به عنوان مثال، گرچه دفتر کار مجازی از مزیت فضای فیزیکی و شبکه سازی برخوردار نیست، اما خدمات ارزش افزوده ای به صورت پذیرش مجازی و کارکنان مجازی ارائه خواهند نمود.

کسب و کارهای مدرن گزینه های بسیاری در خصوص سازمان دهی یک محل کار دارند. دفاتر سنتی خشت و آجری اغلب بسیار گران بوده و نیازهای خاص کارآفرینان و استارت آپ ها را پاسخ نمی دهند. فضاهای کار مشترک به شما این امکان را می دهند تا فضای فیزیکی با سایر شرکت هایی که شبیه به شما هستند، اجاره کنید، درحالیکه دفتر مجازی کاملاً مجازی اما انعطاف پذیرترین راه حل، قلمداد می شوند. در نتیجه، هنگام انتخاب میان این دو انتخاب، باید بر اساس نیازهای کسب و کارتان یا ویژگی های شغلی تان، دست به انتخاب بزنید.

شما حتی می‌توانید در مدت زمانی محدود دفتر کار مجازی رایگان داشته باشید و آنگاه انتخاب کنید که کدام گزینه برای شما مناسب است.

منبع: management30