۱ – هزینه‌های راه‌اندازی را تأمین کنید. بیشتر کسب و کارها به مقداری سرمایه برای شروع احتیاج دارند. این پول عمدتاً برای خرید تجهیزات، و نیز تداوم کسب و کار تا زمانی که به سوددهی برسد مورد نیاز است. البته دفتر شما با هدف به حداقل رسانیدن هزینه‌های راه‌اندازی خدماتی را، از جمله منشی مجازی، تلفن گویا، مرکز تماس و فضای اداری، ارائه می‌دهد که می‌توانید بسته به نیازتان سرویسی را انتخاب کنید. با استفاده از خدمات دفتر شما دیگر نیازی به خرید یا اجاره دفتر کار و استخدام منشی نخواهید داشت.

اولین گزینه‌ای که برای تأمین این سرمایه اولیه باید به سراغش بروید خودتان هستید.

  • آیا پس‌اندازی دارید؟ در این صورت، بخشی از آن را برای تأمین بودجه کسب و کارتان در نظر بگیرید. هرگز تمام پس‌انداز خود را خرج کسب و کار نکنید و در گوشه‌ای از ذهنتان احتمال شکست را نیز در نظر بگیرید. از آن گذشته، هرگز نباید پس‌اندازی را که برای روز مبادا کنار گذاشته‌اید (توصیه کارشناسان این است که سه تا شش ماه حقوق خود را برای این منظور کنار بگذارید)، و یا پولی را که طی چند سال آینده برای عمل به تعهداتتان نیاز دارید خرج کنید.
  • وام حق مالی مسکن
  • می‌توانید از پیش نیز پولی را برای این منظور پس‌انداز کنید. اگر شاغل هستید، بخشی از درآمد ماهیانه‌تان را برای هزینه‌های راه‌اندازی کسب و کارتان کنار بگذارید.
  • از بانک‌های گوناگون درمورد وام‌های راه‌اندازی کسب و کار پرس و جو کنید. حتماً شرایط بانک‌های مختلف را بررسی کنید و وامی که کمترین بهره را دارد انتخاب کنید.

 

۲ – هزینه‌های جاری خود را مدیریت کنید. حواس خود را به هزینه‌های جاری‌تان حسابی جمع کنید تا طبق حساب و کتاب‌هایتان باشد. هر گاه دیدید درمورد چیزی اسراف می‌شود- مانند برق، تلفن، لوازم تحریر، بسته‌بندی- ابتدا نیاز واقعی‌تان را تخمین بزنید، و سپس آن هزینه را به هر شکل ممکن به حداقل برسانید یا کلاً حذف کنید. دفتر شما با خدمات خود این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در ازای هزینه‌ای اندک از تمامی امکانات یک دفتر کار و مهارت‌های یک منشی حرفه‌ای برخوردار شوید. هنگام راه‌اندازی کسب و کار ناخن‌خشک بودن چیزی خوبی است. وقتی می‌توان هزینه‌های مربوط به دفتر کار و خرید تجهیزات و مبلمان اداری و استخدام منشی را تا حد زیادی حذف کرد و به توسعه خود کسب و کار اختصاص داد، دیگر چه نیازی است که زیر بار مالی و فکری این مسائل بروید؟

 

 

۳ – بیش از حداقل نیاز پس‌انداز داشته باشید. شاید به این نتیجه برسید که ۵۰ میلیون تومان سرمایه برای راه‌اندازی کسب و کارتان نیاز است. خب، این سرمایه را تهیه می‌کنید، میز و پرینتر و … خریداری می‌کنید، تا این که ماه دوم از راه می‌رسد، اما شما هنوز به سوددهی نرسیده‌اید، و چیزی به موعد اجاره نمانده، کارکنانتان حقوق می‌خواهند، و همه قبض‌ها یکباره با هم می‌آیند. در چنین شرایطی تنها راهی که برایتان باقی می‌ماند این است که قید همه چیز را بزنید.

 

 

۴ – بریز و بپاش ممنوع. خریداری تجهیزات اداری و هزینه‌های عمومی را ابتدای کار در کمترین حالت ممکن نگه دارید. الان نیازی به دفتر کاری مجلل، صندلی‌های آخرین مدل و تابلوهای گرانقیمت ندارید. استفاده از خدمات دفتر شما نه تنها کارتان را در ابتدای مسیر راه می‌اندازد، بلکه می‌توانید وجهه‌ای حرفه‌ای از خود به نمایش بگذارید. با استفاده از سرویس فضای اداری می‌توانید جلسات کاری خود را در محیطی کاملاً حرفه‌ای با تمامی امکانات یک دفتر کار برگزار کنید و با توجه به میزان نیاز و استفاده‌تان از محیط و به صورت ساعتی هزینه پرداخت کنید. فراموش نکنید که بسیاری از کسب و کارهای نوپا به دلیل ولخرجی‌ها و بریز و بپاش‌های بی‌مورد به جای تمرکز بر روی خودِ کسب و کار به شکست انجامیده‌اند.

 

 

۵ – درمورد چگونگی پرداخت‌ها تصمیم بگیرید
. باید برای دریافت پرداخت‌های مشتریان یا مراجعانتان کاری بکنید. می‌توانید چیزی مثل square بگیرید، که برای کسب و کارهای کوچک فوق‌العاده است چون کاغذبازی کمی دارد و هزینه‌هایش نیز اندک است. اما اگر اهل فنآوری نیستید، می‌توانید از یک حساب بانکی تجاری سنتی‌تر استفاده کنید

بنابراین، تنها با بخش بسیار کوچکی از سرمایه‌ای که می‌خواهید صرف هزینه‌های بی‌پایان اجاره دفتر کار و استخدام منشی و خریداری تجهیزات کنید، سرویس مورد نیاز خود را از دفتر شما خریداری کنید و با پولی که برایتان می‌ماند توسعه کسب و کارتان را سرعت ببخشید. با این روش دیگر دست و بالتان باز است و می‌توانید پس‌اندازی چشمگیر را برای شرایط اضطراری کنار بگذارید و دیگر نگرانی‌ای بابت تأخیر در سوددهی نداشته باشید.