دورکاری چیست؟ دورکاری یعنی فردی برای یک شرکت یا مجموعه خاصی کار کند، اما به جای حضور در محل شرکت و دفترکار، از راه دور وظایفی را که به او محول شده انجام دهد. بنابراین، دورکاری و فریلنسینگ دو مفهوم جدا هستند. در فریلنسینگ یا خوداشتغالی، شما برخلاف دورکاری در استخدام جایی نیستید و به صورت شخصی از مشتریان سفارش کار قبول می‌کنید. دغدغه فریلنسرها این است که چطور در خانه درآمدزایی کنیم؟ ولی یک فرد دورکار از شرکت یا سازمان به خصوصی حقوق میگیرد.

بیشتر بخوانید: مشکلات کار در منزل و راهکارهای رفع آن

دورکاریاما وجه مشترک مفاهیم دورکاری و فریلنسینگ یا خوداشتغالی این است که شما از هر مکانی که بخواهید کار خود را انجام می‌دهید و فعالیتتان محدود به مکان مشخصی نیست. بیشتر افراد دورکار از منزل کار خود را انجام می‌دهند. برای اینکه در دورکاری در منزل موفق باشید باید نکاتی را رعایت کنید که در این نوشته این نکات را آموزش می‌دهیم، آموزش دورکاری را با ما دنبال کنید.

کاربرد شماره تلفن مجازیایده های عالی برای راه اندازی کسب و کار

۱. افزایش تمرکز

درست لحظه ای که لپ تاپ را روشن می کنید و به یادداشت کردن کارهایی که باید انجام دهید، می پردازید، یکی از دوستان تان تماس می گیرد و درخواستی دارد و… هر بار که سعی می کنید بخش کوچکی از کارتان را انجام دهید، چندین مختل  کننده توجه از راه می رسند و حواس تان پرت می شود.

اگر بتوانید بر حواس پرتی غلبه کنید راحت‌تر می‌توانید در منزل کار کنید. این مقاله راههای افزایش تمرکز را به شما آموزش می دهد.

۲. شماره تلفن ثابت اختصاصی

تلفن برای دورکاری

نمایشگاه الکامپ: انتخاب شماره تلفن ثابت تهران با امکانات دفترکارمجازی برای دورکاری

وقتی تصمیم می‌گیرید از منزل کار کنید، در واقع برای کسب و کار خانگی خود شماره تلفن ثابت اختصاصی ندارید. شماره تلفن همراه هم در مقایسه با شماره تلفن ثابت (به خصوص که پیش شماره باپرستیژی نیز داشته باشد) نمی‌تواند اعتماد مشتریان را به خود جلب کند.

کاربرد شماره تلفن مجازیدر ۵ دقیقه شماره تلفن ثابت اختصاصی بگیرید!

۳. منشی با ماهی ۱۰۹ هزار تومان

عیب دیگر کار در منزل این است که خودتان هستید و خودتان. و نمی‌توانید منشی داشته باشید و باید تماسهای مشتریان را خودتان پاسخ دهید که هم از وجهه حرفه‌ای تان می‌کاهد و هم باعث از دست دادن تمرکزتان می‌شود.

خبر خوب اینکه برای منشی داشتن نه نیاز به دفتر کار دارید و نه پرداخت حقوق به منشی. فقط یکی از بسته های منشی را انتخاب کنید و از این پس پاسخگویی به تماسهای خود را به منشی واگذار کنید.

بیشتر بخوانید: چرا به جای استخدام منشی، استفاده از منشی مجازی به نفعتان است؟

۴. یادگیری بدون توقف

یکی دیگر از  معایب دورکاری این است که فرد از یادگیری در محیط سازمانی دور می افتد، زیرا محیط سازمانی محیط آموزنده‌ای است. وقتی فردی دورکاری دارد، در فضایی دور از یک مکان رسمی است و از مزایای مربوط به آن غافل می شود. بنابراین برای غلبه بر این مشکل باید ارتباطاتتان را بیشتر کنید تا در خانه ایزوله نشوید.

۵. هر روز پیاده روی کنید

هر روز برای پیاده روی از خانه بیرون بروید زیرا ترک خانه راندمان و بازدهی را بالاتر می برد و به تفکیک زمان کار و کارهای شخصی کمک می کند.

۶. ساعت کاری خود را به خانواده و دوستان اعلام کنید

ساعت کاری خود را به خانواده و دوستان اعلام کنید

ساعت کاری خود را به خانواده و دوستان اعلام کنید

ساعات کار خود را مانند سایر ادارات بر روی درب اتاق خود در منزل خود قرار دهید. در پیام صوتی تلفن خود ساعت کاری خود را اعلام کنید و در صورت شخصی بودن تماس گیرنده را به تلفن محل اقامت خود ارجاع دهید.
اگر می توانید در ساعات کاری به تلفن یا درب منزل خود پاسخ ندهید. به این ترتیب، هرگز وسوسه نمی شوید که چت کنید یا ساعاتی را مرخصی بگیرید و کارهایتان به تعویق بیفتد.

۷. در ساعات کاری به قرارهای غیر شغلی نروید

سعی کنید قرارهای خود را با دکتر و دندانپزشک در ساعات غیر کار بگذارید.
بیشتر بخوانید: مهارت های فردی برای کار دائمی در خانه

روش ها و ابزارهای دورکاری

در حالی که سخت افزار، تجهیزات و فضای کار برای آماده سازی شرایط حیاتی است، دفتر کار مجازی در مواقع دورکاری بسیار کمک کننده است و می توانید با سیستم تلفن گویا تماس های خود را مدیریت کنید و با منشی دورکاری در هر ساعت شبانه روز تماس های خود را از دست ندهید و نرم افزارهای دیگری هم هستند که باعث می شود اعضای تیم و همکاران کار از راه دور درمنزل داشته باشند.

 ۱. یک هدست حذف کننده نویز سر و صدای اطراف بخرید.

 یک هدست حذف کننده نویز سر و صدای اطراف بخرید.

یک هدست حذف کننده نویز سر و صدای اطراف بخرید.

خیلی آزار دهنده است اگر در ویدئو کنفرانس باشید و زنگ در را بزنند و یا آژیرهای پلیس و ارژانس در فضا پخش شود و این خصوصاً هنگامی اهمیت دارد که شما یک کارآفرین هستید و با شخصی در یک سازمان بزرگتر صحبت می کنید. با خرید یک هدست حذف کننده تویز سر و صدای بیرون را از بین ببرید تا این مشکلات رفع شود.

۲. از ابزارهای دورکاری برای تسهیل ارتباطات با همکاران استفاده کنید

از ابزارهای دورکاری برای تسهیل ارتباطات با همکاران استفاده کنید

از ابزارهای دورکاری برای تسهیل ارتباطات با همکاران استفاده کنید

امروزه ابزارهای بی شماری برای برقراری ارتباط نزدیک با همکاران دفتر موجود است. چند مورد را اشاره می کنیم:  Hipchat برای چت گروهی، ترلو یا آسانا برای مدیریت پروژه، Expensify برای پیگیری هزینه ها و ارسال گزارش هزینه و Sqwiggle، که وب کم شما را روشن نگه می دارد تا همکاران شما بتوانند شما را در طول روز در میز کار خود ببینند.

از  نرم افزاهایی مانند زوم  و اسکایپ و گوگل میت برای ویدئو کنفرانس هم می توانید در زمان دورکاری استفاده کنید و دورکاری در ایران داشته باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای دورکاری در ایام شیوع کرونا

۳. پلت فرم ابری اشتراک فایل

پلت فرم ابری اشتراک فایل

پلت فرم ابری اشتراک فایل

استفاده از سیستم عامل های اشتراک فایل مبتنی بر ابری مانند گوگل درایو یا دراپ باکس برای تیم های کاری ضروری است. این باعث می شود تا همه به پرونده ها دسترسی داشته باشند و اشتراک و همکاری در پرونده ها داشته باشند.

دورکاری در منزل به قدری مزایا دارد که بهتر است با انجام اقداماتی ساده معایب آن را رفع کنیم و در کنار کسب درآمد، از آرامش منزل نیز لذت ببریم.

لطفاً نظرهای خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: inc