اگر به فکر راه اندازی کسب و کار آنلاین و یا استارتاپ افتاده اید، به لیست ایده های استارتاپی ما نگاهی بیندازید. نخستین عامل در انتخاب یک ایده از میان هر تعداد ایده  استارتاپی، علاقه شما به آن کسب و کار است که می‌توان با آن درآمدزایی کرد.

ایده های استارتاپی

راه اندازی کسب و کار آنلاین

اگر تمامی شرایط لازم برای اجرای یک ایده داشته باشید اما به آن کسب و کار علاقه نداشته باشید، شکست حتمی است.

پس ایده ای را انتخاب کنید که با فکر کردن به اجرای آن به قول معروف قند در دلتان آب شود! مهم این است که پس از انتخاب ایده به سراغ برآورد هزینه هایتان بروید.

انواع کسب و کار اینترنتی پس از برآورد هزینه و سود دقیق می‌توانند وارد بازار شوند. در این مرحله که کسب و کار خود را تازه می خواهید راه اندازی کنید تا آنجا که مقدور است از هزینه های اضافی بزنید. در ادامه ما بهترین ایده های استارتاپی را به شما معرفی می کنیم.

۱. ایروبیک و پیلاتس در خانه

این یکی از ایده های استارتاپی است که این روزها با توجه به بی تمایلی افراد به خروج از منزل به دلیل ترافیک و آلودگی هوا خوب جواب می دهد. بسیاری از خانمها ترجیح می دهند در منزل خود ورزش کنند و علاقه ای به باشگاه رفتن ندارند.

        ایده خود را با ساخت یک اپلیکیشن ورزشی می‌توانید پیاده کنید. این روزها اپلکیشن‌های ورزشی خارجی مثل استراوا بسیار پرطرفدار هستند ولی جای یک اپلکیشن فراگیر فارسی خالی است.

ایده های استارتاپی

ایروبیک و پیلاتس در خانه

اگر از نظر جسمانی شرایط این کسب و کار را دارید، می توانید با تبلیغات در شبکه های اجتماعی برای خود مشتری جذب کنید. به خصوص در این روزها که ورزش در منزل به خاطر شیوع کرونا بسیار رایج شده است.

۲. ساخت گیفت از ایده های ناب استارتاپی

این روزها خیلی از افراد حتی در جشن تولدهای کودکانشان نیز به میهمانان هدیه یا به قول معروف گیفت می دهند. اگر دقت کرده باشید ساخت گیفت کاری بسیار ساده است که فقط به ذوق و حوصله نیاز دارد. فروش آنلاین گیف هم بسیار طرفدار دارد.

ایده های استارتاپی

جشن تولد

پیشنهاد من این است که گیفت های متنوع و با تمهای گوناگون و با قیمتهای متنوع درست کنید تا همه جور مشتری را جذب خود کنید.

۳. ماساژدرمانی

اگر از ماساژ دادن غریبه ها بدتان نمی آید، می توانید از این ایده استارتاپی پول خوبی درآورید.

ایده های استارتاپی

ماساژ درمانی

اول باید دوره آن را بگذرانید. سپس با تبلیغات می توانید مشتریان خود را از میان ثروتمندان پیدا کنید. ساخت یک اپلکیشن کاربردی آموزش ماساژ هم می‌تواند ایده خوبی باشد.

۴. تولید گلدان سبزی

اگر به گل و گیاه علاقمندید و در محل زندگیتان آفتاب مستقیم خوبی دارید، این ایده برای شما بسیار مناسب است.

ایده های استارتاپی

گل و گلدان

می توانید در گلدانهایی کوچک سبزی های محبوب ایرانیها را پرورش دهید و آنها را به فروش برسانید. چیدن سبزی تازه لذتی دارد که بعضیها نمی توانند دربرابرش مقاومت کنند.

۵. حسابداری

فقط از راه دانشگاه نیست که می توان این ایده استارتاپی را پیاده کرد. موسسات مختلفی در تمام شهرهای بزرگ و کوچک هستند که دوره های حسابداری برگزار می کنند و مدرک معتبر هم می دهند. اگر تاکنون در این زمینه کار نکرده اید، می توانید کار خود را با حسابداری یک کسب و کار کوچک آغاز کنید.

۶. خدمات طرح کسب و کار (business plan) 

از ایده های استارتاپی جدید که این روزها مشتری زیاد دارد این است که برای استارتاپ های دیگر طرح کسب و کار بنویسید و تحقیق بازار انجام دهید. برای شروع کار چند نمونه طرح کسب و کار آماده داشته باشید تا به مشتریانتان نشان دهید.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره ی نوشتن بیزینس پلن به زبانی ساده

۷. تعمیر کامپیوتر در محل

برای اجرای این ایده استارتاپی به تخصص و مهارت نیاز دارید. معمولاً فارغ التحصیلان کامپیوتر می توانند با این ایده برای خود کسب و کار راه بیندازند. اما مزیت این ایده این است که برای اجرایش به مکان نیاز ندارید.

ایده های استارتاپی

سخت افزار

 مشتریان بالقوه بسیاری هم هستند که از خدایشان است یک نفر قابل اطمینان با مراجعه به محل کار یا زندگیشان مشکلات کامپیوتریشان را حل کنند.

۸. راه بردن سگ

اگر به حیوانات علاقه دارید، می توانید از این علاقه خود پول درآورید. برای اجرای این ایده به کمی آموزش و تجربه نیاز دارید.

جای یک پلتفرم ارائه خدمات به حیوانات خانگی هم خالی است.

۹. تولید محتوا برای وبسایتها

این یکی از ایده های استارتاپی است که برای موفقیت در اجرای آن باید استعدادی ذاتی داشته باشید. برای اجرای این ایده باید قلم خوبی داشته باشید.

به علاوه باید در زمینه سئو (بهینه سازی برای موتور جستجو) نیز مطالعه کنید یا آموزش ببینید. مزیت این ایده این است که می توانید از خانه کار کنید و جای پیشرفت زیادی دارد.

می توانید کار را با وبسایتهای کسب و کارهای کوچک آغاز کنید و به مرور با افزایش تجربه و با مطالعه بتوانید در این زمینه حرفی برای گفتن داشته باشید. همچنین اگر بتوانید محصولی را در فضای مجازی به فروش برسانید  یا برای وبلاگ یک فروشگاه اینترنتی بنویسید هم خیلی عالی است، چون درآمد فروشگاه اینترنتی هم معمولا بد نیست.

۱۰. برنامه ریزی مراسم

همین اول بگویم که این ایده جا برای پیشرفت بسیار زیاد دارد. به خصوص که چنین کسب و کاری به تازگی به جامعه ما وارد شده و بازار بسیار خوبی دارد. می توانید کار خود را با مراسم کوچک مانند تولد آغاز کنید.

ایده های استارتاپی

برنامه ریزی مراسم

برگ برنده شما شناخت مراکز تهیه وسایل جشن به قیمت مناسب است. بنابراین باید زمانی را به چرخ زدن در بازار و مراکز فروش عمده اختصاص دهید. با یک سرچ ساده در گوگل نیز می توانید کلی ایده جالب و هیجان انگیز پیدا کنید.
این ۱۰ ایده استارتاپی را از میان محبوبترین ایده ها انتخاب کرده ایم. اگر تصمیم خود را گرفته اید تا استارتاپ خود را راه اندازی کنید بسته به علاقه و تخصصتان یکی از ایده های بالا را انتخاب کنید، بیزنس پلن خود را بریزید، پرسونای مخاطب خود را مشخص کرده و کار خود را بدون درنگ شروع کنید.

اگر شما هم ایده ای برای راه اندازی استارتاپ به ذهنتان می رسد در بخش «دیدگاه شما» با ما درمیان بگذارید.