اگر شرکت، فروشگاه اینترنتی یا در کل فروش اینترنتی دارید، حتماً در طول روز با مشتریان یا مشتریان احتمالی زیادی در تماس هستید و باید تعداد زیادی تماس را پاسخ دهید.

به خصوص اگر شما شرکت یا فروشگاه اینترنتی خود را تازه راه انداخته باشید، نباید اهمیت کیفیت ارتباط میان تماس گیرندگان و کسب و کار خود را دستکم بگیرید. چون کیفیت بالای ارتباط به معنای تبدیل تماس گیرنده به مشتری است. اما بعضی وقتها به دلایلی همچون مشغله زیاد یا هزینه راه اندازی مرکز تماس، امکان این ارتباطِ میان مشتری و شرکت با کیفیت مناسب فراهم نمی‌شود.

خدمات مرکز تماس

مرکز تماس دفترشما

خدمات مرکز تماس آنلاین به بسیاری از شرکت­ها کمک کرده تا هم با بهترین کیفیت پاسخگوی تماس گیرندگان کسب و کارشان باشند و هم با تمرکز بر کسب و کارشان، محصولات و سرویس­های خود را بهبود بخشند.

با برونسپاری خدمات مرکز تماس، شرکتها دیگر نیازی به سرمایه گذاری سنگین برای خرید تجهیزات گران قیمت مرکز تماس و استخدام چند اپراتور ندارند. بلکه می‌توانند با خرید سرویس مرکز تماس آنلاین  و در واقع برونسپاری مرکز تماس خود به کال سنترهای حرفه‌ای، هزینه های خود را به شدت کاهش دهند و سرمایه خود را در جای دیگری برای توسعه کسب و کارشان هزینه کنند. مرکز تماس وظایف مختلفی دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شویم:

وظایف خدمات مرکز تماس آنلاین

  • خدمات مشتری

بخش خدمات مشتری، از جمله خدمات مرکز تماس آنلاین است که به وسیله­ آن، کارشناسان شرکت، اطلاعاتی را درمورد ویژگی­های محصول یا سرویس به مشتریان ‌می‌دهند و سوالات و پرسشهای متداول تماس گیرندگان را پاسخ می‌دهند.

 

  • فروش

بخشی از خدمات مرکز تماس است که فرآیند خرید محصولات یا سرویس­ها را برای مشتری آسان­تر می‌کند. زیرا برای دستیابی به چیزی که می‌خواهند فقط کافی است یک تماس تلفنی برقرار کنند تا به مسیر درست هدایت شوند.

کاربرد شماره تلفن مجازی۴ روش برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی!

  • وصول مطالبات

این بخش یکی از مهم­ترین منابع مالی شرکت­هاست که شناسایی مشتریان متخلّف را آسان می‌کند و وصول سرمایه ها و پرداخت­های تاخیری را افزایش می‌دهد.

  • پشتیبانی فنی

دو بخش پشتیبانی فنی و رسیدگی به شکایات مشتریان نیز به اندازه­ سرویس های بالا در عملکرد شرکت و بخش برون سپاری مرکز تماس اهمیت دارد. با بخش پشتیبانی فنی، شرکت­ها مشکلات مربوط به مسائل فنی و تکنولوژی که حین استفاده­ مشتریان از محصول و سرویس برایشان پیش می‌آید را حل می‌کنند، و با سیستم انتقادات و پیشنهادات، مشتریان مشکلات داخلی مربوط به رابط کاربری و رابطه­ میان مشتری و کارمند مربوط را برطرف می‌کند.

سرویس مرکز تماس دفتر شما

در۵ دقیقه صاحب دفترکار شو

مزایا و معایب خدمات مرکز تماس آنلاین

روشن است که راه اندازی هر سرویس جدیدی در شرکت باید به بهبود فعالیت­های آن بیانجامد، اما هر سرویسی علاوه بر نکات مثبت، نکات منفی نیز دارد. با برون سپاری مرکز تماس، شرکت­ها از یک طرف مشکلاتی را حل می‌کنند و سیستم مدیریتی خود را از جنبه‌های مختلف بهبود می‌بخشند، اما از طرف دیگر با مشکلات انگشت شماری نیز روبرو می‌شوند. بنابراین بهتر است که با چند مورد از مزایا و معایب سرویس­های کال سنتر­ آشنا شویم.

دفترشما

خدمات مرکز تماس

مزایای برونسپاری خدمات مرکز تماس
  • سرعت و قاطعیت

خدمات­ دهی به مشتریان با تلفن نسبت به خدمات­ دهی حضوری سرعت بیشتری دارد، چون مدت انتظار کوتاه­­تر است و کارمندان در مواجهه با مسائل و مشکلات، کمتر شخصی و سلیقه‌ای برخورد می‌کنند.

  • راه اندازی سریع و آسان

با خریداری خدمات مرکز تماس، کسب و کارها دیگر نیازی به تهیه هیچ گونه سخت افزار و نرم افزار و حتی استخدام اپراتور ندارند. تنها کافی است درخواست خود را با کارشناسان مرکز تماس در میان بگذارند تا سرویس مرکز تماس متناسب با نیازهای کسب و کارشان، با جدیدترین تجهیزات و حرفه ای ترین اپراتورها در اختیارشان قرار بگیرد.

  • وجهه حرفه ای

عرضه سرویس سریع و موثر همراه با مسئولیت پذیری و تعهد، وجهه بهتری از شرکتها به نمایش درمی‌آورد. کسب و کارها با بهبود وجه خود می‌توانند سریعتر و راحت تر اعتماد مشتریان را جلب کنند.

  • کیفیت

ضبط تماس­ها به منظور ارزیابی دوره‌­ای آن­ها، فرصت­ بهبود و اصلاح ویژگی­هایی را که انتظارات مشتری­ها را برآوده نکرده افزایش می‌­دهد.

  • دسترسی آسان

عرضه سرویس تخصصی شبانه‌روزی در هر بخش در طول سال باعث می­‌شود که مشتریان بدون تاخیر یا محدودیتی، امکان تماس با شرکت­­ها را داشته باشند.

کاربرد شماره تلفن مجازیراه اندازی مرکز تماس یا خرید سرویس تمرکز تماس؟

معایب خدمات مرکز تماس آنلاین

مشکلات رابطه میان مشتری و اپراتور

اگر مشتری حین تماس چندین مرتبه به نمایندهای مختلف ارجاع داده شود، راهنمایی تلفنی دشوار می‌شود.

ریزش کارکنان

با این که ریزش بالای کارکنان یکی از مشکلات عادی در کال سنترهاست، کار کردن با کارکنانی که به تازگی استخدام شده‌­اند و به دلیل آموزش ندیدن، تجربه و دانش کمی دارند، می‌تواند مشکل ساز شود.

نتیجه گیری

شرکت­هایی که قسمتی یا همه­ خدمات مرکز تماس خود را به کال سنتر­ها برون سپاری می‌کنند، نه تنها خود را با به‌روزترین روشها منطبق می­‌کنند، بلکه ثابت می­‌کنند که برای موفقیت عملکردشان، ارتباط با مشتری را اصلی­ ترین عامل می‌دانند. منتها، و با وجود تمامی مزایا و معایبی که گفته شد، استفاده از خدمات مرکز تماس آنلاین، استراتژی ای است که ایرادات بسیار محدودی دارد و به واسطه این استراتژی شرکتها می‌توانند ارتباط خود را مشتریانشان تقویت کنند.