برنامه نویسی یکی از کسب و کارهای پرکاربرد و درآمدزا است. مهم نیست فارغ التحصیل نرم افزار باشی یا IT یا اصلا تحصیلاتت در زمینه دیگری بود و دوره های برنامه نویسی را گذرانده باشی. در این حوزه از کانال های گوناگون می توانی وارد بازار کار شوی.

برنامه نویساناین که «در رشته ما دست زیاد شده» به خودی خود دلیل نمی شود نتوانی از تخصصت درآمد خوبی داشته باشی. در هر حوزه کاری، بیشتر افراد به اصطلاح فعال در آن حوزه حکم سیاهی لشکر را دارند. معمولاً نیز این افراد مشغول غر زدن و گلایه از شرایطند.

در این میان تنها تعداد محدودی هستند که به دلیل علاقه و تعهد خاصشان، انرژی و وقت خود را به جای غر زدن، بر روی کسب تجربه و بالا بردن تجربه کاریشان متمرکز می کنند.

اما بیشتر افرادی که می خواهند در این حوزه شروع به کار کنند یا کسب و کار جدید راه اندازی کنند، نداشتن سابقه کار را بزرگ ترین مانع بر سر راه خود می دانند. این مشکل تقریباً در تمامی زمینه های کاری وجود دارد که می توان با گذراندن چند ماه کارآموزی و به قول معروف وردستی در کنار افراد باتجربه این مشکل را حل کرد.

پس از مدتی که احساس کردی دیگر می توانی به تنهایی از پس پروژه ها برآیی، در کنار کار برای شرکت ها می توانی پروژه هایی را هم برای خودت بگیری و کم کم روی پای خودت بایستی. برای این که بتوانی اعتماد مشتریان را به حرفه ای بودن خودت کسب کنی، به یک شماره تلفن ثابت نیاز داری، نه شماره تلفن همراه. این یک قانون کلی است که افراد به شماره های تلفن ثابت اعتماد بیشتری می کنند. اما وقتی دفتر کار نداری چه طور می توانی شماره تلفن ثابت داشته باشی؟

 

چگونه صاحب خط تلفن ثابت اختصاصی شوم بدون این که مکانی را اجاره کنم؟

ما در «دفتر شما» این مشکل را حل کرده ایم. با خرید سرویس تلفن گویا از ما با هزینه ای ناچیز می توانی صاحب یک خط تلفن ثابت اختصاصی در تهران شوی. چنانچه با دوستانت تصمیم گرفته ای تا یک تیم کاری تشکیل دهید، می توانی برای تلفن گویا داخلی های متعددی تعریف کنی تا تماس به هر یک از اعضای تیمتان وصل شود.

پس از مدتی احتمالاً مشتری هایت بیشتر می شوند. حالا باید یک قدم حرفه ای تر عمل کنی. یعنی تو فقط بر روی کار برنامه نویسی خود تمرکز کنی و پاسخگویی به تماس ها را به یک منشی بسپاری. اما قرار نیست منشی استخدام کنی.

چگونه یک منشی داشته باشم بی آن که او را استخدام کنم؟

با خرید سرویس منشی مجازی «دفتر شما»، هر کس با شماره ثابت اختصاصی تو تماس بگیرد، یکی از منشی های ما که در «دفتر شما» مستقر هستند به تماسهای تو پاسخ می دهد. سپس منشی مجازی تماس را به تو وصل می کند و یا اگر قادر به پاسخگویی نباشی پیام تماس گیرنده را دریافت می کند و به تو می رساند.

پس اکنون با سرویس های تلفن گویا و منشی مجازی دفتر شما هم می توانی شماره تلفن ثابت اختصاصی تهران را داشته باشی و هم یک منشی به تماسهایت پاسخ دهد. مهارت و تجربه ات را هم که به مرور زمان بالاتر ببری، دیگر چیزی از یک برنامه نویس حرفه ای کم نداری! مهم این است که هیچ گاه یادگیری را متوقف نکنی و هر لحظه به فکر به روزرسانی دانش و مهارت خود باشی. اگر نظری داری یا تجربه ای داشته ای که فکر می کنی به درد کسی می خورد، خوشحال می شویم آن را با ما درمیان بگذاری.