برای کسب درآمد دلاری برنامه نویسی باید از کجا شروع کنیم؟ بدیهی است که یادگیری کدنویسی زمان‌بر است. اگر شروع به یادگیری کرده‌اید تا یک شغل تمام‌وقت داشته باشید یا علاقمند هستید که آن را یاد بگیرید، با پول کمی که در این راه خرج می‌کنید به منبع درآمد برنامه نویسی خواهید رسید.

افرادی که می‌دانند چگونه برنامه‌نویسی کنند، می توانند از توسعه برنامه‌ها و کدنویسی درآمد خوبی داشته باشند. در ابتدا شما نمی توانید ۱۰۰ صدهزار دلار دستمزد توسعه دهندگان وب را داشته باشد، اما تا زمانی که اصول اولیه برنامه نویسی را بدانید از برنامه نویسی کسب درآمد می‌کنید.

چگونه با برنامه نویسی کسب درآمد کنیم؟ در این مقاله روش هایی ذکر خواهم کرد که با استفاده از برنامه نویسی می توانید کسب درآمد دلاری کنید.

1. ایجاد دوره‌های آنلاین آموزشی

تقاضای بسیار زیادی برای آگاهی از علوم کامپیوتر وجود دارد. با توجه به این واقعیت که کارهای زیادی توسط کامپیوترها انجام می‌شوند، تقاضا برای یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی افزایش خواهد یافت. علاوه بر این، هر برنامه‌نویسی که نیاز به آگاهی بیشتر در مورد برنامه‌نویسی دارد به دنبال کسب دانش به صورت آنلاین خواهد بود.

پلتفرم‌های بسیاری مانند Udemy و Coursera وجود دارند که می‌توانید از آنها برای فروش دوره‌های خود استفاده کنید و بدین وسیله تجربه و دیدگاه خود را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید و کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی داشته باشید.

 

2. توسعه‌ی اپلیکیشن‌های تلفن همراه

بیشتر افراد مهارت‌های لازم برای ساخت یک برنامه را بیش از حد دست بالا می گیرند. شما به کمک زبان‌های برنامه نویسی خاص، مثل Swift  و Objective-C می توانید در چند ساعت برنامه های iOS را بسازید.

به برنامه‌ای فکر کنید که برای کاربران مفید باشد و مشکلات آنها را برطرف کند. با توسعه برنامه و فروش آن در App Store یا Play Store (اگر این برنامه اندروید باشد) می توانید به راحتی کسب درآمد کنید.

همچنین برخی از برنامه‌های کدنویسی خودکار مانند PhoneGap ،Appcelerator یا Apache Cordova وجود دارند که به شما در ساخت برنامه کمک می‌کنند، اما توصیه می‌شود آن را خودتان با آزمون و خطا بسازید زیرا باعث می‌شود در کدنویسی بهتر عمل کنید و تجربه کسب کنید.

3. یک برنامه نویس مستقل (فریلنسر) باشید

فریلنسینگ یک گزینه قابل‌توجه برای برنامه نویسانی است که علاقه‌مند به کسب درآمد اضافی در حین کار یا فکر شروع کسب‌ و کار تمام‌وقت در آینده هستند. با توجه به تقاضای زیاد برای برنامه‌نویسان در سراسر جهان، کارهای کدنویسی بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند از راه دور انجام شوند. حتی اگر یک فریلنسر تازه کار هستید، باز هم می‌توانید از این طریق برنامه نویسی درآمد دلاری داشته باشید.

وب سایت‌های فریلنسینگ مانند Fiverr، Freelance و Upwork وجود دارد که می‌توانید پیشنهادات مربوط به پروژه‌ها را ببینید و کارهای برنامه نویسی را شروع کنید. خیلی مراقب باشید که مشتریان احتمالی خود را در مورد میزان تخصص خود گمراه نکنید و هم‌زمان کارهای زیادی انجام ندهید که منجر به کیفیت پایین خروجی‌ها شود. در پایان هر پروژه، نظرات و پیشنهادات مشتریان را بپرسید. این تنها راه برای رشد نمونه کارها، رتبه بندی‌ها و داشتن مشتریان ثابت است.

بیشتر بخوانید: راه های کسب درآمد دلاری با فریلنسری

 

4. شرکت در رقابت‌های کدنویسی

کسب درآمد با مسابقات برنامه نویسی

شرکت در مسابقات هم ایده درآمدزایی جالبی است. سه گروه مختلف طراحی، علوم داده‌ها، و توسعه در حوزه‌های رقابت وجود دارد. بسیاری از مسابقه‌های کدنویسی در طول سال برگزار می‌شوند و جوایز قابل‌توجهی به برندگان اعطا می‌کنند. بزرگترین مسابقه و محبوب‌ترین مسابقه Topcoder است که بیش از ۱ میلیون عضو دارد. مسابقات کدنویسی به دلیل ترکیب همزمان یادگیری و تفریح پیشنهاد می شوند. چالش برانگیزترین مسابقه‌ها، جایزه‌اش حدود ۱۰۰۰۰ دلار است که برای هر کسی که می‌خواهد دانش خود را به چالش بکشد، جذاب است.

همچنین برخی از رقابت‌ها ممکن است یک شغل تمام‌وقت برای شما فراهم کنند چون بسیاری از مشتریان به دنبال سازندگان مستعد هستند تا به شرکت‌های خود بپیوندند. اگر می‌خواهید دانش خود را آزمایش کنید و به دنبال چالش‌های جدید هستید، مسابقه‌های کد نویسی بهترین گزینه برای پیشرفت شخصی شما است.

بیشتر بخوانید: دفترکار مجازی راهکاری ایده آل برای برنامه نویسان

 

5. تولید محتوای آموزشی

اگر به زبان انگلیسی در حدی که توانایی نوشتن و صحبت را دارید. با محتوایی که از خود تولید می‌کنید درآمد دلاری کسب خواهید کرد. دو روش برای کسب درآمد از تولید محتوا راجع به برنامه نویسی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهم کرد.

تولید محتوای ویدیویی

امروزه بسیاری از کاربران تماشای ویدیو را برای یادگیری نسبت به خواندن متن ترجیح می‌دهند. به همین دلیل است که خیلی از یوتیوبرها با ویدیوهای خود پول هنگفتی را به جیب می‌زنند.

شما هم با استفاده از تخصصی که دارید کافی است ویدیوهای آموزشی تولید کنید و از بازدید ویدیوها دلار دریافت کنید. البته به دلیل وجود تحریم‌ها این روش دردسرهای خودش را دارد ولی با وجود سایت‌های واسطه‌ برای نقد کردن درآمد یوتیوب جای نگرانی نیست.

تولید محتوای متنی

اگر علاقه‌ای به قرار گرفتن جلوی دوربین ندارید می‌توانید با نوشتن مداوم محتوای آموزشی راجع به برنامه نویسی کسب درآمد کنید. برای کسب درآمد از این روش می‌توان دو تکنیک را به کار گرفت.

تکنیک اول قرار دادن بنرهای تبلیغاتی در وبسایت است که به ازای کلیک و بازدید آن‌ها به شما مبلغ مشخصی را می‌دهند. یکی از بهترین پلتفرم‌های موجود برای این کار گوگل ادسنس است. متاسفانه به دلیل وجود تجریم‌ها استفاده از این سرویس دردسرهای خودش را دارا است ولی با به کارگیری چندین ترفند می‌توان آن را دور زد و با یک جستجوی ساده از چگونگی استفاده از گوگل ادسنس در ایران آگاه خواهید شد.

تکنیک دوم اشتراکی کردن استفاده از محتواهای موجود در سایت‌تان است. یعنی کاربر برای دسترسی به همه یا برخی از محتواهای متنی باید مبلغی را به شما بپردازد. برای انجام این کار نیاز به افتتاح حساب پی پال دارید که متاسفانه این هم یک سری محدودیت دارد که می‌توان با استفاده از سایت‌های واسطه‌ای یک حساب پی پال باز کرد.

 

6. فروش قالب وبسایت

اگر یک توسعه‌ دهنده‌ی وب هستید و قالب سایت می‌سازید می‌توانید آن‌ها را در سایت‌های مختلف به فروش بگذارید. افرادی که قصد دارند وبسایت بسازند در وب به دنبال قالب‌های مناسب می‌گردند.

از 1000 دلار تا 1 میلیون دلار می‌توان با فروش قالب به دست آورد.

برخی از سایت‌هایی که می‌توانید قالب‌ها را در آن‌جا در معرض فروش بگذارید:

  • Theme Forest
  • Templatic
  • BuyStockDesign
  • Template Monster

 

7. نوشتن کتاب الکترونیکی

بسیاری از برنامه نویسان کتاب الکترونیکی خودشان راجع به برنامه نویسی یا هر موضوع مرتبط دیگری را می‌نویسند. شما هم اگر به زبان انگلیسی تسلط دارید می‌توانید کتاب الکترونیکی خود را منتشر کنید. نویسندگان این نوع کتاب‌ها از 1000 دلار تا 10 هزار دلار نسبت به فروش کتاب‌ها درآمد دارند.

برای شروع می‌توانید از هر اپلیکیشن ساخت کتاب الکترونیکی استفاده کنید و موضوعی را برای نوشتن انتخاب کنید. بسیاری از برنامه نویسان از کتاب‌های کاربردی برای توسعه‌ی مهارت‌ و دانایی خود بهره می‌برند.

پلتفرم‌هایی برای انتشار کتاب الکترونیکی:

  • Amazon
  • iBook
  • Blurb
  • Lulu
  • Barnes & Noble press

 

سخن آخر

کسب درآمد دلاری با برنامه نویسی

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خود را دارد ولی انتخاب روش مناسب بستگی به شخص شما و علایقتان دارد. مثلا اگر مهارت‌های نرم دارید و عاشق تولید ویدیو هستید کسب درآمد از یوتیوب مناسب شما است ولی اگر ترجیح می‌دهید بیشتر وقت خود را صرف کدنویسی کنید ساخت قالب و انجام پروژه‌های فریلنسری گزینه‌های خوبی هستند. پیشنهاد می‌کنم روشی را انتخاب کنید که به آن علاقه دارید چون در این صورت وقت بیشتری را به آن اختصاص می‌دهید و درنتیجه درآمد دلاری بیشتری کسب خواهید کرد.

اگر برنامه نویس هستید و قبلا تجربه‌ی کسب درآمد دلاری را داشته‌اید استفاده از کدام روش را پیشنهاد می‌کنید؟