به کارمند جدید این گونه خوشامد بگویید

اگر یک کارمند جدید به تیمتان اضافه شده، این فرصت را دارید که با نشان دادن رفتاری دوستانه و حرفه ای کاری کنید او احساس غربت نکند و سریع تر به فرآیند کاری تیم اضافه شود. فرصتی که برای ایجاد تاثیر اولیه مثبت دارید حدود یکی دو دقیقه است. اگر بدانید در این زمان اندک چه رفتاری در قبال کارمند جدید تیمتان نشان دهید، هم به شکل گیری فضایی دوستانه در محل کار کمک کرده اید و هم به قول معروف او را نمک گیر خود می کنید.

۱. فقط یک سلام خشک و خالی نکنید.

هنگام اولین برخورد با کارمند جدید، فقط به گفتن «سلام، خوش اومدی» اکتفا نکنید. می توانید با پرسیدن سوالات متفاوت مانند نام کوچکش مدت این گفتگو را افزایش دهید. بعضی کارهای پیش پا افتاده هست که نه وقتی از آدم می گیرند و نه هزینه ای دارند. اما در درازمدت تأثیر بسیار مثبتی بر روابطمان می گذارند.

کاربرد شماره تلفن مجازیمحیط کار استاندارد چه ویژگیهایی دارد؟

۲. پیشنهاد کمک بدید

به کارمند جدید بگویید که اگر سؤال یا مشکلی برایش پیش آمد، می تواند روی شما حساب کند. اگر شماره داخلی خود را هم به او بدهید که دیگر هیچ! مثلاً اگر می بینید مشغول ور رفتن با دستگاه کپی است، به کمکش بشتابید و منتظر نمانید او از شما کمک بخواهد چون احتمالاً هنوز خجالت می کشد از کسی کمک بخواهد. یا هنگام نهار بپرسید که آیا غذا دارد یا نه، و رستورانهای محل را برایش معرفی کنید. با کارهایی در همین حد ساده و دم دستی می توانید تجربه کارمند جدید تیم خود را از این رو به آن رو کنید.

کارمند جدید

برای ارتباط با کارمند جدید پیش قدم شوید و منتظر نباشید او به سمت شما بیاید.

۳. به او سر بزنید.

بعد از اینکه همکار جدید را برای اولین بار ملاقات کردید این دیدار را پیگیری کنید. وسط کار یکی دو بار به او سر بزنید تا ببینید مشکلی نداشته باشد و همه چیز ردیف است. سعی کنید نام همکار جدیدتان را همان اول کار حفظ کنید. اگر نمی توانید گوشه ای یادداشت کنید. احساس خوشایندی است وقتی هکاران جدیدت تو را با نامت صدا بزنند. اگر هم فراموش کردی بدون اینکه متوجه شود از یک همکار دیگر نام او را بپرسید. گفتگوی دوستانه ۲۰ ثانیه ای که در آن فرد را با نام خودش (نام کوچک و یا خانوادگی، بسته به فضای محل کار) خیلی برای همکارتان ارزش دارد و خدا را چه دیدی؟ شاید از این طریق یک دوست خوب پیدا کردید.

کاربرد شماره تلفن مجازیبازدهی کارمندانتان را این گونه بالا ببرید.

۴. اول بسم الله از بدیهای محل کارتان برایش نگویید.

بعضی وقت ها همکاران برای اینکه کارمند جدید احساس غریبی نکند و به خیال خودشان کمکش کرده باشند، همان اول کار شروع به غر زدن درمورد کار و همکاران می کنند. یا مثلاً به همکار جدید هشدار می دهند که دور و بر فلانی نچرخ، آدم درستی نیست! یا با جملاتی مانند «این شرکت چی اش درسته که فلان چیزش درست باشه؟» دل بنده خدا را خالی می کنند. اگر نمی توانید حتی یک نکته مثبت در کار و همکارانتان پیدا کنید تا احساس خوبی در همکار جدید ایجاد کنید، حداقل کاری که می توانید این است که غر هم نزنید.

ایجاد رابطه ای دوستانه و البته حرفه ای با کارمند جدید هم حرکتی انسانی است و شرایط را برای او آسان می کند، و هم باعث می شود او سریع تر در تیم حل شود و کار کل تیم ساده تر می شود.