در 5 دقیقه صاحب دفترکار شوید کلیک کنید

Press ESC to close

1

فرصت کارآفرینی برای مشاوران روانشناسی

فارغ التحصیلان روانشناسی برای فرصت کارآفرینی ورود به بازار کار علاوه بر موانع عام که بر سر راه فارغ التحصیلان تمامی رشته‌ها است، به موانع مختص این حوزه کار نیز برمی‌خورند. برخی از این موانع از این قرارند:

  • هزینه بالای روان درمانی و حمایت نکردن خدمات تامین اجتماعی از هزینه های روان درمانی است.
  • باور نادرست مردم نسبت به روان درمانی است. هنوز حتی در شهرهای بزرگ و حتی میان خانواده‌های تحصیلکرده هستند افرادی که اعتقادی به مراجعه به روانشناس ندارند و این خدمات را برای «دیوانه‌ها» قلمداد می‌کنند.
  • همه اینها به کنار، در چند سال گذشته در این بازار کساد، سر و کله افراد غیرمتخصصی هم پیدا شده که با استفاده از تکنیکهای تبلیغات و مختص شومن ها ادعا می‌کنند که می‌توانند تمامی مشکلات روحی روانی مردم را با یکی دو ترفند حل کنند.
    مردم عادی که عمدتاً به دلیل آموزش ندیدن، میان این شومن های غیرمتخصص و یک روانشناس که به طور علمی در این زمینه تحصیل کرده تفاوتی قائل نیستند، با شرکت در این سمینارهای شادی و موفقیت و ثروت همه در ۵ دقیقه! چیزی جز جوزدگی کوتاه مدتی دستشان را نمی‌گیرد، نسبت به روانشناسی و روان درمانی (که هیچ ربطی به این سمینارها ندارد) بدبین می شوند.

کاربرد شماره تلفن مجازیبا این ۹ مهارت هرگز بیکار نمی‌مانید!

فرصت کارآفرینی

فارغ التحصیلان روانشناسی پس از گرفتن مدرک خود تازه با مشکل پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی شان رو به رو می شوند.

راه اندازی مرکز مشاوره تلفنی

به همین دلایلی که گفته شد، برخی از روانشناسان به دلیل کمبود مراجع، تازه اگر شانس با آنها یار باشد، فقط هفته‌ای یک روز در مراکز مشاوره مراجع می‌بینند. با توجه به تخصص مفید و مورد نیاز این افراد، این میزان فعالیت چه از نظر مالی و چه از نظر حرفه‌ای ارضاکننده نیست. خوشبختانه نداشتن مراجع حضوری به این معنا نیست که مشاوران نمی‌توانند در حوزه تخصصشان فعالیت کنند. یک فرصت کارآفرینی برای فارغ التحصیلان روانشناسی که این روزها در سرتاسر جهان و در کشورهای پیشرفته از آن استقبال شده عرضه خدمات مشاوره تلفنی است.

مراکز مشاوره تلفنی مانند Counselling Directory و RSCPP در انگیس و استرالیا هم فرصت کارآفرینی برای مشاوران فراهم کرده‌اند و هم امکان دریافت مشاوره حرفه‌ای برای افرادی که امکان یا تمایل مراجعه به روان درمانگران را ندارند.

روانشناسان و مشاوران به خصوص تازه کار می‌توانند با عرضه مشاوره تلفنی هم درآمد خود را افزایش دهند و هم مفیدتر باشند. مشاوران برای عرضه مشاوره تلفنی نیاز دارند از بهزیستی مجوز لازم را دریافت کنند تا به مخابرات معرفی شوند و یک شماره تلفن مخصوص دریافت کنند. زمانی که فردی نیاز به مشاوره دارد با این شماره مخصوص تماس می‌گیرد، بسته به طول تماس، هزینه مشاوره بر روی قبض تلفن درج و پرداخت می شود.

پس از گرفتن مجوز از بهزیستی و دریافت شماره تلفن مخصوص، گروهی از مشاوران می‌توانند بدون نیاز به حضور در مکانی خاص، حتی از منزل، در قالب یک تیم مشاوره به تماس گیرندگان مشاوره تلفنی عرضه کنند.

بیشتر بخوانید: ثبت نام اینترنتی خط تلفن ثابت تهران

۵۸% از افراد به دلایل گوناگون، مشاوره تلفنی را به مشاوره حضوری ترجیح می‌دهند.
مجله تخصصی Counseling & Development
اما چگونه؟

مشاوران با خرید یک بسته سرویس تلفن گویا یک شماره تلفن ثابت رایگان دریافت می کنند. اما از آنجا که حق مشاوره بر روی خط تلفن مخصوص مخابرات پرداخت می‌شود، لازم است شماره تلفن مخصوص خود را به شماره تلفنی که از دفتر شما دریافت می کنند دایورت کنند و می توانند تلفن ثابت دایورتی داشته باشند. در مرحله بعد، بصورت آنلاین و با مراجعه به حساب کاربری خود می‌توانید برای تلفن گویای خود پیام خوشامدگویی تعریف کنید. برای مثال:

با سلام. شما با مرکز مشاوره تلفنی … تماس گرفته‌اید. برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج کلید ۱، در زمینه زوج درمانی، کلید ۲ و برای مشاوره در زمینه تربیت کودک کلید ۳ را شماره گیری کنید.

فرصت کارآفرینی

شما می توانید با مراجعه به حساب کاربری خود به صورت آنلاین تمامی تنظیمات را به حالت دلخواه خود درآورید.

این پیغامی است که تماس گیرنده به محض شماره گیری تلفن مخصوص شما می شنود. اقدام بعدی شما در تنظیمات حساب کاربری خود تعریف داخلی هاست. شما می‌توانید هر شماره‌ای را، چه ثابت و چه همراه، برای داخلی های خود تعریف کنید.

بدین ترتیب، کسی که برای دریافت مشاوره ازدواج تماس گرفته کلید ۱ را شماره گیری می کند و به شماره‌ای که شما برای آن کلید تعریف کرده‌اید وصل می ‌شود. بنابراین مشاوران مرکز مشاوره تلفنی شما می‌توانند از هر مکانی به تماسهای مشاوره‌گیرندگان پاسخ دهند.

نکته جالب دیگر سرویس تلفن گویا دفتر شما این است که شما می‌توانید هم برای پیغام آغازین و هم برای داخلیهای خود زمانبندی تعریف کنید. مثلاً از ساعت ۸ تا ۱۲ تماسهای داخلی ۱ به شماره X و از ۱۲ تا ۸ به شماره y وصل می‌شود.

 

مراحل خرید تلفن گویا دفترشما

با مراجعه به صفحه تلفن گویا، یکی از بسته‌های تلفن گویا را که با نیازهای کسب و کار شما متناسب تر است انتخاب کنید. با انتخاب بسته دلخواه، به طور اتوماتیک به مراحل خرید آنلاین در پورتال «دفتر شما» هدایت می‌شوید.

ویدیوی زیر تمامی مراحل خرید آنلاین سرویسها را نشان می‌دهد:

 

راهنمای تنظیمات سرویس تلفن گویا

پس از طی مراحل خرید و اتمام فعالسازی بسته انتخابی نوبت به انجام تنظیمات سرویس می‌رسد. روش شخصی سازی سرویس تلفن گویا در ویدیوی زیر به خوبی نشان داده شده است:

 

تجربه موفق مشاوره تلفنی در کشورهای پیشرفته

فرصت کارآفرینی

بسیاری از افراد در کشورهای پیشرفته به دلایلی همچون باورهای نادرست فرهنگی، معذب بودن یا مشغله زیاد مشاوره تلفنی را به مشاوره حضوری ترجیح می‌دهند.

بنا بر نتیجه مطالعه‌ای که نتیجه آن در سال ۲۰۰۶ در مجله تخصصی مشاوره و توسعه منتشر شده ۵۸ درصد از شرکت کنندگان در مطالعه، مشاوره تلفنی را به مشاوره حضوری ترجیح داده‌اند و بنا بر نتیجه مطالعه‌ای دیگر که در سال ۲۰۰۲ در مجله تخصصی روانشناسی مشاوره منتشر شده، رتبه دهی مراجعان حضوری با رتبه دهی مراجعان تلفنی یکسان بوده است.

مراکز مشاوره تلفنی مانند Counselling Directory، RSCPP و lifeline در کشورهای انگیس و استرالیا توانسته‌اند هم فرصت کارآفرینی برای مشاوران فراهم کنند و امکان دریافت مشاوره حرفه‌ای را برای افرادی که به هر دلیل امکان مراجعه حضوری به روان درمانگران را ندارند مهیا کرده‌اند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.