با توجه به اینکه خدماتی که از طرف «دفترشما» ارائه می‌شود به کسب‌وکار و زمینه فعالیت خاصی محدود نیست؛ تا کنون شاهد همکاری کسب و کارهای مختلفی با این مجموعه بوده‌اید. کسب و کارهایی در زمینه صنعت ساختمان، فروشگاه‌های انلاین، مشاوره، نوبت دهی پزشکان، برنامه نویسی و طراحی سایت، وکالت، و… . این بار از میان مشترکین دفترشما، حوزه فعالیت تازه‌ای را به شما معرفی خواهیم کرد.
لامینور به معنای اولین آکورد و گام موسیقی هست که هنرجویان گیتار ( و حتی اکثر هنرجویان موسیقی ) آن را یاد می گیرند و در واقع اولین انگشت گذاری خوش صدای بر ساز را لامینور می‌گویند. یکی از استارتاپ های خوش فکر و جدید ایران که در عرصه جذاب موسیقی با همین نام، شروع به کار نموده است. این گروه بانک جامعی از ترانه ها به همراه آکورد های گیتار برای کسانی که دوره مقدماتی گذرانده‌اند مهیا کرده است که راه مناسبی برای افزایش مهارت هنرجویان عزیز می‌باشد. در ادامه گفتگوی «دفترشما» با جناب آقای جلال برآبادی؛ مدیرعامل لامینور را مطالعه می‌فرمایید و با جزئیات کسب و کار لامینور بیشتر و دقیق‌تر آشنا خواهید شد.

گفتگو با لامینور؛ استارتاپ آموزش موسیقی

سرویس تلفن گویا دفتر شما

در ۵ دقیقه صاحب دفترکار شو

شروع کار لامینور با چه ایده ای بوده است؟

بنیانگذاران لامینور که خود سال ها در زمینه موسیقی فعالیت داشتند به خوبی از کمبودها و مشکلاتی که در مسیر یادگیری برای نوازندگان و هنرجویان موسیقی وجود دارد اطلاع داشته و علاقمند بوده اند در صورتی که بتوانند به هنرجویان و نوازنده های موسیقی کمک نموده تا راحت تر مشکلاتشان رو حل کنند. که خوشختانه با رشد فضای استارتاپی در ایران این امکان برای ما به وجود آمد.

اکنون در چه مرحله‌ای قرار دارد؟

کار لامینور تنها با دو نفر شروع شد و قدم به قدم پیش رفتیم البته تغییراتی هم در تیم همبنیانگذاران آمد. در حال حاضر ۶نفر از تیم ما در دیموند مستقر هستند و دیگر همکاران به صورت دورکاری با ما در تولید محتوای تخصصی فعالیت می کنند که با حساب اونها ۹ نفر هستیم. اکنون حدود ۱۸ ماه از آغاز فعالیت گروه لامینور می‌گذرد و آموزش آهنگ های بیش از ۴۶۰ هنرمند ایرانی و خارجی را به صورت متنی و ویدئویی گردآوری نموده ایم. از هر یک از هنرمندان حداقل ۱ و حداکثر ۹۴ آهنگ برای یادگیری موجود است.

لیست هنرمندان لامینور

بیش از ۴۶۰ هنرمند ایرانی و خارجی

کار لامینور در شتاب دهنده دیموند شروع شد؟

ما ابتدا یه mvp ساده را لانچ کردیم که خوشبختانه بازتاب و نتیجه خوبی در پی داشت. بعد از چند ماه به دیموند آمدیم و ایده خود را مطرح کردیم. خوشبختانه دیموند استقبال خیلی خوبی از ما کرد و خیلی سریع در شهریور ۱۳۹۶ در فضای کاری شتاب دهنده دیموند مستقر شدیم. حمایت شتابدهنده ها در کنار کمبود منابع و دیگر مشکلات مثل؛ فرآیندهای قانونی ثبت شرکت، امور مالیاتی وقت گیر، بحث جوازهای قانونی و… که روبروی استارت آپ ها خصوصا در شروع کار وجود دارد، باعث دلگرمی تیم است.

مدرسین گیتار را چطور جذب می‌کنید؟

با توجه به اینکه اعضای تیم تجربه زیادی در زمینه موسیقی داشته و افراد زیادی را در این زمینه می‌شناختند ابتدا همین افراد را که از سابقه و تخصص آنها مطمئن بودیم جذب کردیم اما در ادامه و با رشد کار از کانال های مثل اینستاگرام هم کمک گرفتیم و با شناسایی مدرسان توانستیم با آنها در ارتباط باشیم. همچنین در بخش آموزش سایت لامینور، بخشی به نام «درخواست همکاری» تعریف شده است و از این طریق درخواست های از طرف مدرسان به ما ارسال می‌شود.

تا کنون تمرکز لامینور بر آموزش گیتار بوده است آیا ساز دیگری اضافه نخواهد شد؟

استراتژی ورود به بازار ما گیتار و مشخصا گیتار پاپ بوده اما به دلیل استقبال بسیار خوب هنرجویان در ادامه‌ی مسیر، سبک ها و سازهای دیگر نیز به پلتفرم اضافه خواهد شد. خوشبختانه استقبال هنرجویان موسیقی باورنکردنی بوده است و تعداد بازدید سایت رشد بسیار خوبی دارد، به شکلی که در حال حاضر سایت لامینور به صورت ارگانیک رتبه الکسا ۱۱۰۰ را در ایران دارد و روزانه هزاران بازدیدکنننده از سایت ما بازدید می کنند.

آموزش گیتار لامینور

آموزش گیتار

ویدئوهای آموزشی شما تمام افراد در هر سطحی که باشند، قابل استفاده است؟

خیر. در حال حاضر کاربران ما افرادی هستند که دوره‌های مقدماتی رو گذرانده اند و می خواهند مهارت های خود را ارتقاء دهند. این مورد از استراتژی های ورود به بازار ما بوده است که بتونیم با بخش بندی دقیق‌تر، بهترین استفاده را از منابع داشته باشیم.

 

 چه چشم انداز و هدفی برای لامینور در نظر دارید؟

ماموریت ما این هست که به افراد کمک کنیم که از تعامل خودشان با یادگیری موسیقی لذت بیشتری ببرند. در این مسیر در نظر داریم در ۵ سال آینده بزرگترین بستر آموزش آنلاین موسیقی در ایران باشیم و در چشم انداز بزرگتر بتونیم بزرگترین بستر یکپارچه برای تسهیل روابط بین سرویس دهندگان و خدمات گیرندگان در صنعت موسیقی  باشیم.

از آشنایی لامینور با خدمات دفتر کار مجازی «دفترشما» بفرمایید.

ما از ابتدا ورود به دیموند احتیاج به خط تلفن و منشی داشتیم و  با توجه به اینکه در فضای اشتراکی امکان استفاده از تلفن ثابت وجود ندارد بسیاری از تیم های شتابدهنده دیموند از خدمات دفتر شما استفاده می کردند و با معرفی سایر تیم ها ما هم اقدام به استفاده از خدمات دفتر شما کردیم.

خدمات دفترشما بر کسب و کار لامینور چه تاثیری داشته است؟

این خدمات برای ما بسیار مفید بوده به خصوص از وقتی که شروع به فروش دروه های آموزشی نمودیم خیلی از مشتریان ما سوالاتی در رابطه با خرید خود دارند که با دسترسی به تلفن درج شده در سایت به راحتی با ما تماس گرفته و پاسخ مدنظرشان را دریافت می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های کاربردی خدمات ارتباطی دفتر شما پنل آنلاین است که با آن به سادگی می توان تماس های ورودی را مدیریت کرد. همچنین اوقاتی که امکان پاسخگویی به تماس ها وجود ندارد می‌توانیم با تماس مجدد رضایت مشتریانمان را بدست آوریم.

 

 

«دفترشما» یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه عرضه خدمات دفتر کار مجازی است. برای آشنایی با سرویس تلفن گویا و منشی مجازی و اطلاع بیشتر از خدمات این شرکت در زمینه کاهش هزینه‌ها و مدیریت تماسهای کسب و کارها با ما به شماره ۲۸۴۲۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید و یا به وبسایت دفترشما سربزنید.