در دورنمای همیشه در حال تغییر بازاریابی دیجیتال، برای حرفه ای ها بسیار مهم است که از روندها و ابزارهای دیجیتال آگاه بمانند. شما می توانید با گذراندان دوره رایگان دیجیتال مارکتینگ، مدرک دیجیتال مارکتینگ رایگان بگیرید و دانش خود را همواره به روز نگه دارید.

 بهترین دوره‌های دیجیتال مارکتینگ که مدرک رایگان می‌دهند

ما لیست ۷ دوره برتر بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۹ را جمع آوری کردیم که کاملاً رایگان می باشند. بنابراین شما می توانید بیشتر وقت خود را صرف یادگیری و وقت کمتری را صرف جستجو کنید و در نهایت مدرک رایگان دیجیتال مارکتینگ بگیرید. امروز برای رسیدن به درامدزایی و دارا بودن یک کسب و کار موفق نیاز داریم که به تکنیک‌های متنوع بازاریابی دیجیتال مسلط باشیم.

۱-گواهینامه بازاریابی داخلی رایگان آکادمی HubSpot

دفترشما

HubSpot

صدور گواهینامه: بله

مناسب برای: یادگیری اصول اولیه بازاریابی درون‌گرا

در سال ۲۰۱۹ ، بازاریابی درون‌گرا روال جدیدی در دنیای بازاریابی دیجیتال است. براساس گزارشState of Inbound 2018 ، ۷۵ درصد از شرکت هایی که این روش را بکار می گیرند ، استراتژی خود را مؤثر می بینند.

آکادمی HubSpot برای آموزش کارآفرینان و بازاریابان در مورد چگونگی ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال درون‌گرا که منجر به نتایج خوبی خواهد شد، یک دوره بازاریابی رایگان و آموزش رایگان دیجیتال مارکتینگ را ارائه می دهد. این دوره پر از اطلاعات مفید و کاربردی است، از چگونگی ایجاد یک پست وبلاگ گرفته تا به کار بردن یک رویکرد بازار مشتری.

پس از گذراندن یک امتحان که تقریباً یک ساعت طول می کشد، شرکت کنندگان یک گواهینامه رسمی  مدرک بازاریابی و یک نشان دریافت می کنند تا مهارت های جدید خود را در یک رزومه یا سایت  لینکدین به نمایش بگذارند.

بیشتر بخوانید: ده ایده راه اندازی کسب و کار اینترنتی و نمونه‌های موفق

۲- فیسبوک بلوپرینت

دفترشما

فیسبوک بلوپرینت

صدور گواهینامه: بله

مناسب برای: تسلط بر مهارت های بازاریابی فیس بوک

فیسبوک بلوپرینت مجموعه ای از دوره های آنلاین با هدف آموزش دادن به مردم در مورد چگونگی استفاده از ویژگی های قدرتمند بازاریابی که با این شبکه اجتماعی همراه هستند و آموزش دیجیتال مارکتینگ را دریافت می کنید. فیسبوک بلوپرینت با رقم بسیار بزرگ ۶ میلیون ثبت نام و بیش از ۷۵ دوره دیجیتالی رایگان در دسترس، به شما کمک می کند تا مهارت های لازم برای رشد آنلاین کسب و کار خود را به دست آورید.

مباحث دوره ها، موارد مختلفی را پوشش می دهند، از ایجاد آگاهی گرفته تا یادگیری در مورد اینستاگرام. بخش عالی آن این است که شما به سادگی می توانید آنچه را که می خواهید در آن مهارت و چیرگی بیابید، انتخاب کنید. فیسبوک بلوپرینت مجموعه ای از دوره های رایگان بازاریابی آنلاین که برای شما توصیه می شود را ارائه می کند.

اگر می خواهید از همه فرصت های بازاریابی دیجیتالی که فیس بوک ارائه کرده است آگاه باشید یا به سادگی می خواهید دانش خود را از این برنامه تجدید کنید و گسترش دهید، حتماً از فیسبوک بلوپرینت استفاده کنید. گواهینامه ها و نشان های رسمی برای دو کارایی اصلی، تبلیغات فیس بوک و برنامه ریزی فیس بوک، در دسترس هستند.

بیشتر بخوانید: از بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال چه می‌دانید؟

۳-گاراژ دیجیتال گوگل

دفترشما

Google

صدور گواهینامه: بله، مدرک رایگان

مناسب برای: مبتدیان بازاریابی دیجیتال

گاراژ دیجیتال گوگل رویکرد کمی متفاوتی به دوره های بازاریابی دیجیتال آنلاین دارد. با این که آن، موضوعات اساسی مانند ایجاد یک استراتژی آنلاین قوی و ارتقاء مشاغل با تبلیغات آنلاین را در بر می گیرد، شما می توانید در مهارت های دیگری مانند شبکه سازی و بهبود امنیت کسب و کار آنلاین خود نیز تسلط بیابید.

این دوره بازاریابی آنلاین رایگان همچنین گواهینامه مبانی بازاریابی دیجیتال را نیز عرضه می کند. این دوره در سطح مبتدی طراحی شده است و یک مرور کلی درباره آنچه برای ساخت یک استراتژی موفقیت آمیز در کسب و کار آنلاین لازم است، ارائه می دهد.

۴- آکادمی گوگل آنالیتیکس

دفترشما

آنالیتیکس

صدور گواهینامه: بله، مدرک رایگان

مناسب برای: یادگیری عمیق گوگل آنالیتیکس

قادر بودن شما به اندازه گیری صحیح تلاش های دیجیتالی، برای درک نحوه انجام کار شما بصورت آنلاین مهم است. به همین دلیل دوره آنلاین آکادمی گوگل آنالیتیکس همان دوره ای است که برای یادگیری همه جزئیات  Google Analytics باید ببینید.

آکادمی گوگل آنالیتیکس دوره هایی را برای سطوح مختلف ، از مبتدیان تا کاربران توانمند ارائه می دهد. پس از اتمام دوره، شما قادر خواهید بود عملکرد آنلاین کسب و کار خود را ردیابی و تجزیه و تحلیل کرده و بر مبناى اطلاع و تجربه تصمیم بگیرید و پیشرفت کنید.

علاوه بر این، دوره های کوتاه در YouTube analytics نیز موجودند.

۵-. دانشگاه WordStream PPC

دفترشما

WordStream PPC

صدور گواهینامه: خیر

مناسب برای: یادگیری بازاریابی با جستجو

دانشگاه PPC یک دوره رایگان بازاریابی دیجیتال آنلاین است که توسط WordStream که یک برنامه برتر تبلیغاتی آنلاین است ایجاد شده است. هدف آن کمک به متخصصان در ساخت PPC و مهارت های بازاریابی دیجیتال خود است. برای مشاغل آنلاین کوچک و متوسط​، تخصیص بودجه تبلیغاتی آنها برای بدست آوردن بهترین نتایج ممکن است کاری دلسرد کننده باشد.

دانشگاه PPC WordStream اطلاعات را در تکه هایی کوچک که یادگیری و هضم آنها آسان است ارائه می دهد. آن سه مرحله مختلف یادگیری، از آغاز تا پیشرفته را ارائه می دهد. علاوه بر آن، شما می توانید از گزارش ها و وایت پیپر های قابل دانلود استفاده کنید. هدف همه اینها کمک به شما در راز زدایی از دنیای بحث برانگیز تبلیغات آنلاین است.

۶-دوره بازاریابی اینترنتی Copyblogger برای افراد هوشمند

دفترشما

Copyblogger

صدور گواهینامه: خیر

مناسب برای: تسلط در بازاریابی آنلاین

بازاریابی اینترنتی کپی بلاگر برای افراد هوشمند در بالای لیست دوره های رایگان بازاریابی دیجیتال قرار دارد. این یک دوره آموزشی ۲۰ بخشی و خبرنامه ایمیل مداوم است که همه چیز درباره بازاریابی آنلاین را می آموزاند.

از سال ۲۰۰۶ ، Copyblogger به طور گسترده در مورد بازاریابی دیجیتال مؤثر، مطلب نوشته است. بعداً، آنها این منابع را در یک راهنمای مرجع جامع قرار دادند. آنها “روش Copyblogger” را برای ایجاد یک تجارت سودآور آنلاین بر روی چهار ستون قرار می دهند: روابط، نوشتن محتوای تبلیغات پاسخ مستقیم، بازاریابی محتوا و داشتن چیزی که ارزش فروش دارد. آنها در دوره آنلاین رایگان خود، درباره هر یک از این چهار ستون توضیح می دهند و مشاوره ای کاربردی در رابطه با نحوه تجارت آنلاین تجارت ارائه می دهند.

۷- دوره های بازاریابی آلیسون

دفترشما

بازاریابی آلیسون

صدور گواهینامه: بله، مدرک مجازی رایگان

مناسب برای: خودآموزانی که می خواهند با سرعت پیشرفت خودشان یاد بگیرند

آلیسون یک برنامه یادگیری رایگان است که دوره های آنلاین رایگان را درباره موضوعات مختلفی که بازاریابی دیجیتالی را شامل می شوند ارائه می دهد. می توانید از طریق حساب اجتماعی یا ایمیل نامنویسی کنید و با سرعت پیشرفت خود بیاموزید. مباحث زیرپوشش در دوره های بازاریابی دیجیتال رایگان آلیسون شامل بازاریابی رسانه های اجتماعی، مدیریت بازاریابی، بازاریابی دیجیتال و روابط عمومی می شوند.

برخلاف سایر MOOC های محبوب مانند Coursera ، آلیسون هیچ سخنرانی ویدیویی را ارائه نمی دهد. درعوض، شما می توانید برای یک دوره نام نویسی کنید و یک مقوله را در قالب ارائه شفاهی یاد بگیرید. مزیت آن این است که شما می توانید هر گونه سؤال را با همشاگردان، درست در بخش نظرات مطرح کنید.

 مدرک رایگان دیجیتال مارکتینگ به چه درد می خورد؟

خواه شما کارآفرین، مدیر بازاریابی دیجیتال یا راه‌انداز یک شغل باشید ، آگاه ماندن شما از روندهای بازاریابی دیجیتال برای پیشبرد تجارتتان و تدوین استراتژی موفقیت ضروری است. از این منظر، دوره های آموزشی مجازی رایگان وجود دارند تا به شما کمک کنند.