چگونه در کسب و کار خود موفق باشیم؟

خیلی از افراد تصور می کنند موفقیت در کسب و کار چیزی جز داشتن شانس و سرمایه اولیه نیست و هر کس مرغ آمین از بام خانه اش عبور کند موفقیتش تضمین شده است. اما بزرگان دنیای کسب و کار هر روز و هر لحظه به ما یادآوری می کنند که شانس درصد بسیار ناچیزی از موفقیت در کسب و کار را تشکیل می دهد و رعایت نکات و ترفندهایی آزموده می تواند موفقیت افراد را تضمین کند:

این نکات فقط نصیحت‌هایی نخ‌نما‌شده و تکراری نیستند، بلکه تجربیاتی کسب‌شده از سوی کسانی هستند که مدت‌ها با این سؤالات سر‌و‌کله زده‌اند، و هنوز هم شاید درگیر این باشند که چه‌چیزی جواب می‌دهد، و چه‌چیزی جواب نمی‌دهد. اگر سوال شما هم این است که چگونه در کارم موفق باشم؟ پس ما با همراه باشید که در ادامه ۱۰ ترفند را که این بزرگان برای موفقیت در کسب و کار به ما گوشزد می کنند مرور می کنیم:

۱. با نیروهای خود درست رفتار کنید!

موفقیت در کسب و کار

نتفلیکس

 

نوآوری بزرگ نتفلیکس در مدیریت منابع انسانی

برقراری توازن بین کارآفرینی موفق و کار خیر اجتماعی: دو ایده‌ای که گاهی اوقات به نظر مخالف می‌رسند. قبل از کمک به صلح جهانی، شرکت‌ها تشویق می‌شوند که خیلی ساده اول با کارکنان خودشان درست برخورد کنند. فعالیت‌های منابع انسانی نتفلیکس، مثل احترام به متقاضیان استخدام به جای محدود کردن آنان، راهنمایی است برای هر کسب‌وکاری که می‌خواهد با کارکنانش مثل آدم رفتار کند.

 

۲. به خود اجازه دیوانگی بدهید

موفقیت در کسب و کار

Spotify

Spotify و اینکه چرا پروژه‌های جانبی باید دیوانه وار باشند

مدیر طراحی Spotify به خطرات جانبی اعتقاد دارد، چه درمورد کارآفرینانی که روی چرخ‌های ماشین کسان دیگری می‌چرخند، و چه نوآورانی که روی پای خود ایستاده‌اند. ولی فقط اگر آن گام به نظر آن‌ها منطقی برسد. وی می‌گوید: “گاه دچار تردید می شویم، مسائل پیچیده می شوند و پروژه‌هایی را که می‌توانست به سرانجام خوبی برسند از بین می‌برد. وقتی شما فقط روی برداشتن گام اول متمرکز باشید، یا حتی روی آن گام درست بعدی که چیزها را در حرکت نگاه می دارد، از خودتان تمام این سؤالات را نمی‌پرسید.”

کاربرد شماره تلفن مجازیراههای پرورش خلاقیت در کارکنان با این روشها

 

۳. ثابت کنید که ایده‌ی شما درست است

موفقیت در کسب و کار

ثابت کنید که همه در اشتباه‌اند

زنی که در‌ تلاش برای تغییر صنعت کارت‌های اعتباری است

زنان در جایگاه رهبری. شرکت Fattmerchant به تأسیس سانیرا مادانی تحقق روح رهبری است: وقتی ایده‌هایش را نادیده گرفتند، او خودش موضوع را به دست گرفت. می‌گوید: “صاحبان شرکت پیشین که هر دو مرد بودند، به من گفتند که ایده‌ام مسخره است و حاضر نشدند از ایده ام حمایت کنند. من هم رفتم و خودم آن را انجام دادم و صد‌در‌صد مطمئنم که حالا از تصمیم خودشان پشیمانند.”

 

۴.  خانواده و شغل می‌توانند ترکیب خوبی باشند

موفقیت در کسب و کار

خانواده و شغل می‌توانند ترکیب خوبی باشند

شرکت نرم‌افزاری پالو آلتو: داشتن بچه نباید زندگی شغلی شما را خراب کند

بحث زندگی خانوادگی و زندگی شغلی موضوعی حساس است که کم به آن پرداخته نشده است. این سؤال برای بسیاری از افرادی که شغلشان برایشان اهمیت زیادی دارد، به خصوص خانم ها، پیش می آید که آیا ممکن است که هر دو را داشته باشیم یا اینکه باید یکی را بر دیگری اولویت دهیم؟ مدیرعامل شرکت شرکت نرم‌افزاری پالو آلتو، سابرینا پارسونز، اجازه می‌دهد تا این دو دنیا با هم درآمیزند. وقتی آشفتگی زندگی خانوادگی روی کار شما تأثیر می‌گذارد، وقت آن است که در سیاست‌هایتان تجدید‌نظر کنید. وی می‌گوید: “من به همه می‌گویم که صرفاً غذای درجه یک و میز فوتبال دستی و امکانات عالی نیست که کارمندان بااستعداد را حفظ می کند. شما باید به چیزهایی واقعی تر فکر کنید که برای کارمندان اهمیت دارد و به شما اجازه دسترسی دوباره به استعدادی که در حال از دست دادنش هستید، می‌دهد.”

کاربرد شماره تلفن مجازیچگونه میان کار و زندگی توازن برقرار کنیم؟

 

۵.  بزرگ‌ترین ماهی همیشه بهترین ماهی نیست

موفقیت در کسب و کار

موفقیت در کسب و کار

چرا جوزف پیگاتو پیشنهاد اپل را به قصد راه‌اندازی یک استارتاپ رد کرد

اگر شرکت اپل امروز با شما تماس بگیرد و به شما پیشنهاد کار دهد با چه سرعتی وسایلتان را جمع می کنید و اولین پرواز را به مقصد کوپرتینو (محل استقرار شرکت اپل) رزرو می‌کنید؟ جوزف پیگاتو در این شرایط انتخابی کرد که از بیرون گود دیوانگی به‌نظر می‌رسد: او یک استارتاپ کوچک را به غول دنیای فناوری ترجیح داد. توصیه او این است که قبل از آنکه به این نتیجه برسید که مرغ همسایه واقعاً غاز است، برای کاری که انجام می‌دهید همه چیزتان را بدهید و از هیچ کاری دریغ نکنید.

 

۶. به هوش هیجانی کارکنان توجه کنید

هوش هیجانی در جذب نیروی انسانی مهم‌تر از آن است که فکر می کنید

در محل کار، ما علاقه داریم جزئیات سخت زندگی خارج از نقش‌هایمان را انکار کنیم. مدیریت احساسات دشوار است. چه در خودمان و چه به‌خصوص در دیگران. ولی اگر تصمیم دارید نیروی جدیدی را به تیم خود اضافه کنید، توجه کنید که هوش هیجانی می‌تواند شما را در سالی که پیش رو است نجات دهد.

کاربرد شماره تلفن مجازیراه های افزایش هوش هیجانی چیست؟

 

۷. پیام خود را ساده طراحی کنید

بهترین توصیه روابط عمومی‌ یکی از مدیران فیسبوک

توصیه مدیران فیس بوک

روابط عمومی می‌تواند صنعتی گیج‌کننده و دشوار باشد. کارین مارونی مدیر ارتباطات تکنولوژیک فیسبوک، و مؤسس سابق آژانس پی آر، برندینگ را رد کرده است و قوانین را به ایده‌های ساده گسترش می‌دهد. او می‌گوید: “اگر پیام شما بی نهایت ساده نباشد، بدانید که دچار اشتباه شده اید”.

 

۸. مشکلات را خلاقانه حل کنید

موفقیت در کسب و کار

مدیرعامل پیکسار و چگونگی اداره یک کسب‌ و کار خلاقانه

مدیرعامل پیکسار و چگونگی اداره یک کسب‌ و کار خلاقانه

در میان جلسات پرنشاط و تیم‌هایی که به‌خوبی چیده شده‌اند، پیکسار الگویی عالی است از اینکه چطور شرکتی کارامد و خلاق بسازیم بدون آنکه شور و شعف ابتدای کار را از دست بدهیم. قرار نیست معجزه کنید. مدیر عامل پیکسار می‌گوید: “همه فقط محصول نهایی را می بینند و نوعی فانتزی رمانتیک در مورد آنچه که شما را به آنجا می‌رساند وجود دارد. وقتی برای بار اول کاری را انجام می دهیم، این داستان ها همه بیهوده هستند.”

 

۹. کنجکاو بمانید و با خود صادق باشید

مدیرعامل Patagonia چگونه سودآوری را بالا می برد و برای نجات جهان نیز تلاش می کند

رز مارکاریو شغلش را در یک شرکت خصوصی ترک کرد تا به عنوان مدیر مالی Patagonia مشغول به کار شود و پنج سال بعد در سال ۲۰۱۳ به مدیرعاملی رسید. او وقتی وارد این شرکت شد که متوجه شد چیزی در کارنامه شغلی‌اش کم است. موفقیت یک سویه، یعنی فقط  سود مالی. وی می‌گوید: “به نظر من امکان ندارد کسی بتواند مشکلی را برطرف کند مگر اینکه در مورد آن کنجکاو باشد. برای موفقیت در کسب و کار نیز باید این ویژگی را داشته باشید. در مورد کسب‌وکارتان، همکارانتان و چالش‌هایتان. این کمک می‌کند که شما به رهبری بهتر تبدیل شوید.”

بیشتر بخوانید: ایده های خلاقانه کسب و کار که متعجب تان می کند

 

۱۰. برای یادگیری از فرصت‌ها غافل نشوید

درس‌هایی در مورد رشد فراگیر از کسی که مهندسی را در دراپ باکس و فیسبوک متناسب‌سازی کرد

شرکت شما به شکلی که خوابش را هم نمی‌دید در حال اوج گرفتن است. در برهه خاصی، باید بزرگ‌تر شوید و تیم بزرگ‌تری بسازید. پس به این نصایح توجه کنید: “به افراد در همان ابتدا فرصت یادگیری و پریدن در دل کسب‌ و کار بدهید تا آن‌ها خود در نقش‌هایشان تبدیل به متخصص شوند.”

 

11. به مشتریان گوش کنید که چه چیزی نیاز دارند

یکی از بهترین توصیه‌هایی که وجود دارد این است که به مشتریان خودتان گوش دهید. متمایز کردن محصول در بازاری که نیازی در آن وجود ندارد مثل شنا بر خلاف جریان آب است و اگر این کار را انجام دهید به ناچار برای رشد برندتان باید تلاش زیادی کنید.
سعی نکنید ایده‌ی مشتریان از چیزی که نیاز دارند را تغییر دهید. به جای آن، به آن‌ها گوش دهید و پیشنهادهایی ارائه دهید که واقعا مشکلشان را حل می‌کند.

Samuel Timothy, OneIMS

 

12. به بلندمدت فکر کنید

توصیه‌ی بعدی کارآفرینان است است که به درازمدت فکر کنید. زمانی که مشغول راه اندازی کسب و کار هستید، غرق شدن در کارهای روزانه و فراموش کردن تصویر بزرگتر آسان است.
بنابراین، ضروری است که همیشه متوقف شوید، یک قدم به عقب برگریدید به این فکر کنید کسب و کارتان در آینده کجا خواهد بود اگر گزینه‌ی A یا B را انتخاب کنید.
این توصیه به تصمیم گیری من کمک کرد و در طولانی مدت مزایای زیادی برای کسب و کارم داشت. با همیشه طولانی مدت فکر کردن، کسب و کارم همیشه به طور مداوم تکامل پیدا می‌کند و در حال رشد است.

Richard Fong, Assured Standard

خوشحال می شویم نظر شما را در بخش «دیدگاه شما» بخوانیم.

برگرفته شده از: fastcompany