کمپین های تبلیغاتی به صاحبان مشاغل و تیم‌هایشان کمک می‌کند تا بهترین استراتژی‌ها و راه‌کارها را برای تبلیغ محصولات و خدمات شرکت خود ارائه دهند.کمپین تبلیغاتی سعی می‌کند مصرف کنندگان را از طرق مختلف درگیر برند کند. یکی از  اصلی ترین راه‌های درگیر کردن و ارتباط با مصرف کننده استفاده از تلفن است. در این مقاله با معرفی امکانات گسترده بهترین تلفن ابری، کمکی که استفاده از آن به اجرای یک کمپین تبلیغاتی می‌کند را شرح خواهیم داد:

یک: تصویر سازی قوی از برند

یکی از اهداف کمپین‌های تبلیغاتی معمولا ایجاد تصویری قوی از یک برند تجاری است. استفاده از یک شماره ثابت تهران با سرشماره 2 و یا استفاده از یک شماره رند یا شش رقمی می‌تواند چنین تصویری را در ذهن مخاطب ایجاد کند. شما برای استفاده از تلفن ابری نیاز نیست که در دفتر کار یا فضای فیزیکی خاصی مستقر باشید. در تلفن ابری، تنظیمات صحیح سانترال مجازی ابزارهای زیادی برای حرفه ای تر جلوه کردن شما در اختیارتان قرار می‌دهد. ره طور مثال شما این امکان را دارید که یک پیغام خوشامدگویی حرفه‌ای با صدایی واضح و کلامی قوی ایجاد کنید. یا با قابلیت زمانبندی برای مواقعی که پاسخگو نیستید تماس‌ها را به صندوق صوتی هدایت کنید، داخلی‌های متعدد تعریف کنید. تمام این ابزارهای در ذهن مخاطب تصویری مقتدر از برند شما می‎سازد.

دو: اندازه گیری اثربخشی تبلیغات بر اساس تماس‌های تلفنی

آژانسهای تبلیغاتی پس از راه اندازی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی باید میزان اثربخشی تبلیغات خود را اندازه گیری کنند که بسته به مدیوم مورد استفاده، روشهای مختلفی برای این کار وجود دارد. یکی از روشهای اندازه گیری اثربخشی تبلیغات و اینکه چه قدر دیده شده، بر اساس تعداد تماسهای تلفنی در پی انتشار تبلیغ مورد نظر است.

آژانسهای تبلیغاتی در کمپینهای تبلیغاتی به طور همزمان از چند مدیوم تبلیغات دیجیتال، محیطی و پخشی استفاده می‌کنند. مثلاً برای معرفی و تبلیغ یک آموزشگاه زبان همزمان اقدام به پخش تراکت، نصب بیلبورد، تبلیغ در اینستاگرام و به طور کل در فضای آنلاین می‌کنند.

اندازه گیری اثربخشی تبلیغات

تبلیغات بر اساس تماسهای تلفنی

برای اینکه آژانس تبلیغاتی بخواهد از روش تعداد تماسهای تلفنی استفاده کند، باید برای هر یک از این تبلیغات یک شماره تلفن جداگانه اختصاص دهد تا آمار دقیقی به دست آورد، در غیر این صورت چگونه می‌توان متوجه شد کدام تماس در نتیجه دیدن تراکت، کدام در نتیجه دیدن بیلبورد و غیره انجام گرفته است. اما تهیه شماره تلفنهای گوناگون آن هم برای منظور و مدتی محدود کار پردردسری است. به همین دلیل با کمک تلفن ابری می‌تواند داخلی‌های متعدد مشخص کرده و بر اساس این داخلی‌ها کمپین تبلیغاتی خود را ارزیابی کند.

سه: تهیه گزارش تماس

در ضمن، علاوه بر اختصاص شماره تلفن‌های مجزا، مجریان کمپین‌های تبلیغاتی باید بتوانند گزارشی از تماسهای دریافتی نیز تهیه کنند. سپس با بررسی و تحلیل گزارش تماس و استفاده از شماره تماس‌گیرندگان (که یک بانک ارزشمند و مرتبط است) برای تماسهای آینده به منظور بازاریابی و اطلاع رسانی به افزایش فروش برسند. با کمک تلفن ابری شما به راحتی می‌توانید گزارش دقیقی از تماس‌ها داشته باشید

چهار: پاسخگویی توسط منشی دورکار

بعد از اجرای هر کمپین، ممکن است در بازه زمانی کوتاهی حجم بالایی از تماس داشته باشید. یک امکان سرویس‌های تلفن ابری، برون سپاری پاسخگویی تلفنی به منشی‌های مجازی (دورکار) است. شما می‌توانید از این سرویس برای پاسخگویی به تماس‌ها و کسب و ثبت اطلاعات تماس گیرندگان استفاده کنید. منشی دورکار اپراتور تلفنی است که بدون نیاز به حضور در محل کار شما و طبق دستورالعملی که به او می‌دهید تماس‌هایتان را پاسخ می‌دهد، اطلاعات درخواستی را از مشتری می‌گیرد، گزارش هر تماس را به شما اعلام می‌کند و در صورت نیاز هم تماس‌ها را به شما وصل می‌کند.

بدین ترتیب شما می‌توانید بدون هیچ تجهیزاتی و حتی بدون نیاز به استخدام نیرو، تمامی اطلاعاتی که می‌خواهید درباره تماس گیرندگان بدانید را از آنها کسب و ثبت کنید و عملا یک مرکز تماس داشته باشید.

پنج: امکان پاسخگویی همزمان

یکی دیگر از امکانات جالب و کاربردی تلفن ابری امکان برقراری تماس به صورت همزمان است. شما می‌توانید تنظیمات تلفن ابری خود را جوری تغییر دهید که بتوانید 32 تماس همزمان را دریافت کنید و یا همزمان با 32 مشتری تماس بگیرید. این امکان به شما کمک می‌کند در ساعت‌های اوج تماس پس از اجرای کمپین هیچ تماسی از دست نرود و بتوانید پاسخگوی مشتریان خود باشید.

جمع بندی

خوشبختانه اکنون آژانسهای تبلیغاتی و مجریان کمپین‌ها می‌توانند در کمتر از ۵ دقیقه هر تعداد شماره تلفن که می‌خواهند برای کانالهای تبلیغاتی گوناگون خود برای مدت محدودی تهیه کنند و هر زمان کارشان با آن شماره تمام شد آن را غیرفعال نمایند.

بدین ترتیب هم آمار دقیقی از اثربخشی تبلیغات خود به دست می‌آورید و هم متحمل هزینه و دردسرهای خرید خط تلفن نمی‌شوید.