افراد زیادی به علت ویروس کرونا مجبور هستند که دورکاری کنند و یا فریلنسر ها با همکاران و دوستان خود با اسکایپ یا زوم، دو گزینه محبوب چت تصویری، ویدئو کنفرانس برگزار می کنند. اما کدام نرم افزار ویدئو کنفرانس بهتر است؟ در این مطلب، مزایا و معایب این دو اپلیکشن محبوب (برنامه ویدئو کنفرانس) را با هم مقایسه می کنیم.

اسکایپ برای ویدئو کنفرانس

برنامه اسکایپ برای مکالمه تصویری

برنامه اسکایپ برای مکالمه تصویری

بهترین گزینه برای گپ ویدئویی گروه های کوچک اسکایپ است. اسکایپ یک برنامه ارتباط از راه دور است که برای گپ های ویدئویی، تماس ها و پیام های فوری کار می کند. این برنامه با Android و iOS ،Windows ،iPadOS، مرورگر وب، Alexa و Xbox سازگار است.

اگر می خواهید با موبایل یا خط تلفن ثابت شخصی تماس بگیرید، اسکایپ برنامه های اشتراک چندگانه را ارائه می دهد. در غیر این صورت، استفاده از آن رایگان است. کسانی که شغل اینترنتی در خانه دارند و یا برای کسب و کار اینستاگرام از برنامه اسکایپ برای ارتباط با اعضای گروه استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با ابزارهای کاربردی مدیریت شبکه های اجتماعی

چگونه از ویدئو کنفرانس اپلیکیشن اسکایپ استفاده کنیم؟

بعد از ایجاد یک حساب کاربری، می توانید چت کنید. در اسکایپ می توانید یک تماس ویدئویی با ۵۰ نفر را برگذار کنید، که می تواند برای جلسات تجاری مفید باشد.

(اگرچه مایکروسافت توصیه می کند از خدمات چت تصویری Microsoft Teams خود برای اهداف کاری استفاده کنید).

آیا مزایای اسکایپ برای ویدئو کنفرانس را می دانید؟

  • اگر در حال برقراری تماس هستید، به سادگی نمایه خود را باز کرده و روی New Chat کلیک کنید.
  • گپ گروهی جدید، گپ جدید یا مکالمه خصوصی جدید، هرکدام را که بخواهید می توانید امتحان کنید.
  • برای یافتن افراد یا اضافه کردن آنها باید نام اعضای گروه را در گزینه جستجو تایپ کنید.
  • هنگامی که گپ را با کاربر دیگری شروع می کنید، می توانید آن را به صورت پیام رسان فوری با امکان به اشتراک گذاری فایل ها و موارد دیگر نگه دارید، و یا یک تماس ویدیویی را شروع کنید یا یک گروه ایجاد کنید.
  • اسکایپ از ویژگی های اشتراک گذاری فایل، شناسه تماس گیرنده، پیام صوتی، split view mode، برای نگه داشتن مکالمات به صورت جداگانه و اشتراک گذاری تصاویر در تلفن همراه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: ۶ سایت بدردبخور جایگزین اسکایپ برای کنفرانس ویدئویی

 

اسکایپ

کنفرانس ویدئویی

برنامه زوم

بهترین گزینه برای مکالمه تصویری گروهی بزرگتر و ایمن تر برنامه زوم است. برنامه ویدئو کنفرانس زوم برای Android ،iOS، کامپیوتر شخصی و Mac کار می کند. این اپلیکشن یک برنامه رایگان ارائه می دهد که میزبان حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده است.

همچنین برای تیم های تجاری کوچک و متوسط (۱۵ تا ۲۰ دلار در هر ماه) و شرکت های بزرگ برای ۲۰ دلار در ماه برای هر میزبان با حداقل ۵۰ میزبان گزینه هایی وجود دارد.

می توانید زمان جلسه را تنظیم کنید. حداکثر ۱۰۰۰ کاربر می توانند در یک تماس ویدئویی زوم شرکت کنند و ۴۹ ویدئو می تواند به طور همزمان روی صفحه نمایش، نشان داده شود.

معایب برنامه زوم در نقص حریم خصوصی چگونه است؟

اگر از زوم استفاده می کنید، باید موارد امنیتی را که از زمان افزایش محبوبیت آن در زمان شروع کرونا درج شده است، در نظر بگیرید. کارشناسان حفظ حریم خصوصی در مورد خطر نقص حریم خصوصی نرم افزار ویدئو کنفرانس و درمعرض هک قرارگرفتن ابراز نگرانی کردند.

بیشتر بخوانید: بهترین ابزارهای دورکاری در ایام شیوع کرونا

چگونه از ویدئو کنفرانس زوم استفاده کنیم؟

ثبت نام با زوم رایگان است. می توانید به صورت دستی با یک ایمیل یک حساب کاربری ایجاد کنید یا با اکانت گوگل یا فیسبوک وارد سیستم شوید.

این برنامه از قابلیت های ویدئویی و صوتی HD، ابزارهایی مانند اشتراک همزمان صفحه، یادداشت مشترک و امکان ضبط جلسات برخوردار است.

آیا مزایای استفاده از ویدئو کنفرانس اپلیکیشن زوم را می دانید؟

  • اگر میکروفون و دوربین شما خاموش است، زوم این امکان را دارد که از طریق گپ ارتباط برقرار کنید (رابط کمی شبیه به Slack است).
  • برای خاموش کردن ویس و ویدئو خود، هنگام پیوستن به جلسه، به قسمت تنظیمات صوتی، و تنطیمات ویدئویی رفته و هم صدا و هم ویدئو را خاموش کنید.
  • هنگامی که از شما خواسته شده است تا صحبت کنید، گزینه میوت را روشن کنید تا بتوانید صحبت کنید.
  • نمای گالری به شما امکان می دهد همه افراد در جلسه را بطور یکجا ببینید، به جای اینکه فقط شخصی که صحبت می کند را ببینید. برای روشن کردن آن، روی آیکونی که می گوید “نمای گالری” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  • اگر جلسه ۴۹ نفر یا کمتر شرکت کننده داشته باشد، تمام صفحه های آنها در یک صفحه، نمایش داده می شود.
  • صفحه خود را در یک جلسه زوم می توان با سایر شرکت کنندگان با کلیک کردن روی نماد اشتراک صفحه در نوار ابزار پایین صفحه، به اشتراک بگذارید. شما می توانید تمام دسکتاپ یا فقط یکی از صفحه هایی که باز کرده اید به اشتراک بگذارید. برای برگشت به حال عادی، بر روی دکمه Stop Share قرمز در بالای صفحه کلیک کنید.
  • شما می توانید با استفاده از اپلیکشن دسکتاپ، جلسات خود را در لپ تاپ ضبط کنید. برای فعال کردن ضبط، به تنظیمات ضبط بروید و آن را روشن کنید.
  • سپس آن فایل های ضبط شده را می توان در یک سرویس ذخیره سازی پرونده مانند Google Drive یا Dropbox یا یک سرویس پخش فیلم مانند یوتیوب یا Vimeo بارگذاری کرد.

بیشتر بخوانید: راهنمای گام به گام برای مدیریت یک تیم دورکار

شما از کدام برنامه برای ویدئو کنفرانس های کاری و دوستانه خود استفاده می کنید؟ چه مزایا و معایبی داشتند؟ با ما به اشتراک بگذارید.