آیا همیشه آرزو داشته‌اید شما هم صاحب کسب و کار خود باشید؟ برای راه اندازی کسب و کار جدید در قدم نخست به ایده کاربردی (و سپس کار و تلاش) نیاز دارید. اگر فکر می‌کنید دیگر وقتش رسیده از کارمند به کارآفرین تحول پیدا کنید اما مطمئن نیستید دقیقاً در چه زمینه‌ای کسب و کار جدید و (ایده های کسب و کار) خود را راه‌اندازی کنید، ما گزینه‌های خوبی برای شما در چنته داریم:

نگهداری از کودکان

در برخی کشورها، برای راه‌اندازی مرکز نگهداری از کودکان مدرک خاصی موردنیاز نیست، به شرطی که کودکان از تعداد خاصی کم‌تر باشند. این روزها که والدین بیش از پیش مجبور به کار بیرون از منزل هستند، راه‌اندازی یک مرکز نگهداری از کودکان می‌تواند راه بسیار خوبی برای شروع کسب و کاری خانگی باشد. اگر خودتان نیز فرزند کوچک دارید، این گزینه امکان مناسبی برای شماست.

خدمات انجام امور روزانه

کسب و کار جدید

انجام کار های روزمره

رکود اقتصادی به شکل‌های گوناگونی افراد را پرمشغله‌تر از همیشه کرده است. وقتی مجبور باشید ساعات طولانی کار کنید، به جای بیرون غذا خوردن غذایتان را خودتان بپزید و مسئولیت‌های گوناگونی را همزمان مدیریت کنید، خیلی از کارها انجام‌نشده باقی می‌ماند. بنابراین شکافی وجود دارد که شما می‌توانید با پر کردن آن شکاف برای خود درآمدزایی کنید. برای عرضه خدمات انجام کارهای روزمره (همچون دادن لباس‌ها به خشکشویی، خرید و غیره) فقط به یک خودرو یا موتور و یک شماره تلفن نیاز دارید. (اکنون با خدمات “دفترشما» می توانید شماره تلفن ثابتی داشته باشید که از هر کجا بر روی تلفن همراهتان قابل دسترسی است!)

کسب و کار جدید خود را در ابعاد کوچک آغاز کنید. اگر کارتان خوب باشد، به صورت دهان به دهان شهرت و مشتریان جدید کسب می‌کنید.

خدمات کامپیوتری

خدمات کامپیوتری

خدمات کامپیوتری

از دانش فنی در زمینه فنآوری برخوردارید؟ این روزها با رواج تبلت‌ها، گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ‌ها کم‌تر خانواده‌ای هست که اعضایش از این محصولات بهره‌مند نباشند. در نتیجه، فرصت‌های بسیاری نیز برای عرضه خدمات شخصی کامپیوتری مثل نصبت آنتی ویروس، دانلود نرم‌افزار و نصب پرینتر مهیا شده است. در کنار آن نیز می‌توانید خدمات آموزشی در محل نیز به مشتریان خود عرضه کنید.

بیشتر بخوانید: سایت های پولساز: روش های کسب درامد از یک وب سایت

تعمیرات موبایل و کامپیوتر؛ از کسب و کارهای کوچک پرسود

به عنوان یک تعمیرات موبایل، دانش کافی در مورد تکنیک های تعمیر موبایل و قطعات آن و لیستی از مشتریان به شما کمک می کند فروش خود را افزایش دهید. با آوردن مستقیم خدمات خود به خانه های مشتری یا محل کار، تجارت خود را در مسیر سریع قرار دهید.
در شرایط اقتصادی الان خرابی کامپیوتر می تواند بسیار هزینه بر باشد. به عنوان یک متخصص تعمیرات،می توانید کامپیوتر و لپتاب های مشتری را تعمیر کنید و درآمد خوبی کسب کنید.

مشاوره تحلیل داده ها؛ از کسب و کارهای جدید در دنیا

مشاوره تحلیل داده ها

مشاوره تحلیل داده ها

تحلیلگر داده ها شخصی است که مهارت فنی لازم برای انجام این کار را دارد، اغلب سابقه اقتصاد، ریاضیات یا امور مالی را دارد. خدمات مشاوره تجزیه و تحلیل داده از ایده های جدید در کسب و کار است. خدمات مشاوره تجزیه و تحلیل داده از مجموعه ای از روشها استفاده می کند که با استفاده از داده های موجود، وظایف مختلف هوش تجاری را بهینه می کند و به رسیدن به اهداف کارآفرینان کمک می کند.

بازیافت؛ ایده برای کار جدید

لپ تاپ کارکرده شما گنجی پنهانی است. فولاد، مس و دیگر اجزا و قطعات کامپیوتر همگی بسیار ارزشمندند، اما افراد عادی معمولاً نمی‌دانند کجا و چگونه این قبیل لوازم خود را بازیافت کنند. با تبلیغِ محلیِ مناسب و یک وانت می‌توانید کسب و کار جدید خود را شروع کنید. می‌توانید لوازم بلااستفاده را از صاحبانشان خریداری کنید یا صرفاً قطعات فلزی، الکترونیکی، کارتریج‌ها و دیگر مواد قابل بازیافت را از وسایلشان جدا کنید. با این کار هم کسب درآمد می‌کنید و هم در حق محیط زیست، لطف.

خدمات حسابداری

کسب و کار جدید

حسابداری

در شرایط اقتصادی نابسامان کنونی، بسیاری از شرکت‌ها با تعدیل نیرو سعی می‌کنند هزینه‌های خود را پایین بیاورند. اما هیچ کسب و کاری نمی‌تواند بدون یک حسابدار دوام آورد. لزوماً نیازی به استخدام حسابدار نیز نیست.

کافی است از تجربه لازم در زمینه حسابداری و امور مالی برخوردار باشد تا بتوانید به کسب و کارهای گوناگون خدمات حسابداری از راه دور ارائه دهید. و چون مدیریت زمانتان دست خودتان است، می‌توانید همزمان به چند شرکت خدمات ارائه دهید و درآمد خود را بالا ببرید.

کسب درآمد از پیج اینستاگرام

  • شما ابتدا باید دانش مجازیتان را افزایش دهید. پیج ها و بسته های آموزشی زیادی در حوزه دیجیتال مارکتینگ و چگونگی کسب درآمد از اینستاگرام را می توانید پیدا و استفاده کنید
  • یه پیج اینستاگرامی راه اندازی کنید و با حرفه ای که بیشتر ماهر هستید به تولید محتوا و آموزش آن بپردازید.
  • ویدیو، محتوای متنی،عکس، اینفوگرافی و پادکست تهیه کنید و در پیجتان قرار دهید البته باید سواد اینستاگرامی خودتان را بالا ببرید و قوانین را رعایت کنید تا یک پست قوی منتشر کنید که بیننده و مخاطب زیادی جذب کند.
  • در ابتدا آموزش های خود را رایگان ارائه کنید و پس از مدتی که مخاطب جذب کردید و تعاملتان زیاد شد می توانید تبلیغ بگیرید و یا بسته های آموزشی خود را بفروشید.

بیشتر بخوانید: آموزش کسب درآمد و بازاریابی در اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

آموزش تخصص خود

شما در هر زمینه ای که تخصص دارید و یا مهارتی بلدید مثلا زیر و بم کار کردن با نرم افزار خاصی را بلد هستید می توانید از این کسب و کار خود پول در بیاورید. یا مثلا فارغ التحصیل رشته های عمران، شیمی و ریاضی و غیره هستید می توانید سایتی در زمینه رشته عمران، شیمی و ریاضی داشته باشید و تمامی دروس را تدریس کنید و دوره های آموزشی آنلاین برگزار کنید و کسب درآمد اینترنتی داشته باشید. و می توانید سایت طراحی کنید و در سایت خود مطالب آموزشی گذاشته و بعد شماره تماس بگذارید که بتوانید کلاس خصوصی بگیرید.

ساخت اسباب بازی برای کودکان

ساخت اسباب بازی برای کودکان

ساخت اسباب بازی برای کودکان

شما با وسایل ساده ای مثل پارچه، پلاستیک، چوب و غیره می توانید اسباب بازی بسازید. از مربیان مهد کودک و طراحان می توانید کمک بگیرید. از اسباب بازی های قدیمی و محلی ایده بگیرید. هر روز اسباب بازی جدیدی طرح بزنید و در سایت های رایگان مثل شیپور و دیوار و غیره تبلیغ کنید.

بیشتر بخوانید: آگهی بدهید، اما شماره تلفن خود را ندهید!

بنا کردن نیروگاه های خورشیدی؛ ایده های نو برای کارآفرینی

با توجه به حمایت دولت بنا کردن نیروگاه های خورشیدی امروزه سود خیلی خوبی دارد که این کار نیاز به فضای حداقل ۴۰ متر، یک کنتور برق و حداقل ۷۰ میلیون سرمایه دارد. و این کار با بازدهی سریع سرمایه اولیه و تضمینی توسط شرکت برق انجام می شود.

طراح گرافیک

طراح گرافیک

طراح گرافیک

بگذارید واقعیت را بپذیریم، مردم همیشه به کارهای هنری برای آرم، بروشور، کارت ویزیت، وب سایت و غیره احتیاج دارند. همچنین شما می توانید به عنوان فریلنسری هم کار کنید و در سایت هایی مانند ۹۹Designs  کارهای خود را بگذارید.
گزینه دیگری که باید در نظر بگیرید مجوز دادن به کارهای هنری و طراحی های شما از طریق سایت هایی مانند Envato است. در آنجا می توانید PSD های طراحی وب سایت، آرم، کارت ویزیت و غیره را به هر قیمتی که مایل باشید ارائه دهید. به طور معمول،از یک دلار تا پنجاه دلار قیمت دارند. اگرچه به نظر می رسد این پول زیادی نیست، اما وقتی فکر می کنید صدها یا هزاران نفر می توانند طرح شما را بخرند، مبلغ زیادی می شود مخصوصا برای ما ایرانی ها که قیمت دلار رو به افزایش است.

کلام آخر

گاهی اوقات راه اندازی کسب و کار جدید با اجرای یک ایده بسیار ساده میسر است. لازم نیست شما کار عجیب و غریبی بکنید تا بتوانید کسب و کار خود را داشته باشید. اجرای صحیح هر ایده‌ ای می تواند برگ برنده شما باشد. مهم آن است که پرسونای مخاطب خود را بشناسید و خود را به بازار هدفتان بشناسانید و به قول معروف مشتریان را در هوا بقاپید! در این مسیر پس از مدتی به یک دستیار نیاز خواهید داشت. شما می توانید با ماهی ۱۰۹ هزار تومان یک دستیار باتجربه برای مدیریت تماسهایتان از راه دور داشته باشید.

 از پتانسیل شبکه های اجتماعی غافل نشوید! شبکه های اجتماعی را به ویترین کسب و کارتان تبدیل کنید و با پشتکار و عرضه خدمات باکیفیت مشتریان خود را بیشتر و بیشتر کنید.

برگرفته از: businessnewsdaily