در 5 دقیقه صاحب دفترکار شوید کلیک کنید

Press ESC to close

0

اینفلوئنسر کیست و چگونه اینفلوئنسر شویم؟

اینفلوئنسر چیست و چگونه اینفلوئنسر شویم؟شغل اینفلوئنسر چیست؟در دنیای امروز همه به دنبال اینفلوئنسر شدن هستند. این افراد در حوزه های مختلفی مثل بازاریابی، اقتصادی، استارتاپ های موفق، مد و لباس، آرایشی و بهداشتی و غیره تخصص دارند.

اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسر چه شغلی است؟کار اینفلوئنسرها معمولا به صورت کار اینترنتی در منزل است که اغلب درآمد دلاری در ایران دارند.

اینفلوئنسر کیست

در این پست وبلاگ به شما توضیح خواهم داد که اینفلوئنسر کیست و ده روش برای تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر در رسانه های اجتماعی را ارائه می دهم. آن ها روابط صمیمی و صادقانه ای با مخاطبین برقرار می کنند. و مسئول معرفی خدمات کسب و کار جدید، مخصوصا کسب و کار اینستاگرام و توسعه کسب و کار برندهای مختلف هستند.

این ده روش را باید به صورت همزمان انجام دهید. و وقتی یک استراتژی قدرتمند داشته باشید زودتر از این طریق به درآمد زایی می رسید. اینفلوئنسر کیست و چگونگی تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر مشهور را قدم به قدم توضیح می دهیم.

 

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر کسی است که قدرت کافی برای تاثیر بر روی تصمیم خرید دیگران را به دلیل نفوذ، دانش، جایگاه یا روابطی که با مخاطبان دارد را دارا است.

به خاطر داشته باشید که این افراد فقط ابزار بازاریابی نیستند، بلکه به دلیل روابطی که با برندها دارد می‌توانند برای دست یابی به اهداف بازاریابی مشارکت داشته باشند.

 

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی کدامند؟

در دهه‌ی اخیر رشد سریع شبکه‌های اجتماعی را شاهد بودیم. بیش از 3 میلیارد نفر به صورت فعال از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که این 45 درصد از جمعیت جهان است.

بی شک این افراد برای راهنمایی در تصمیم گیری به دنبال اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی هستند.

اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی افرادی هستند که به دلیل دانش و تخصصی که بر موضوعی خاص دارند برای خودشان شهرت ساخته‎‌اند. آن‌ها پست‌هایی راجع به آن موضوع در کانال‌های شبکه‌های اجتماعی می‌سازند و افراد علاقمند زیادی ایجاد می‌کنند و با افرادی که توجه می‌کنند تعامل برقرار می‌کنند. برندها اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی را دوست دارند چون می‌توانند ترند بسازند و دنبال کنندگان خود را تشویق به خرید محصولاتی کنند که آن‌ها تبلیغ می‌کنند.

 

انواع اینفلوئنسر

اینفلوئنسرهای داستان طولانی در بازاریابی دارند. در ابتدا، شرکت‌ها از اشخاص متقاعد کننده مثل سلبریتی‌ها و ورزشکاران برای کمک به فروش محصولاتشان از طریق تبلیغات رادیویی و تلویزیونی استفاده می‌کردند. رشد شبکه‌های اجتماعی انواع دیگری از اینفلوئنسرهای محبوب‌تر را ایجاد کرد. امروزه، اینفلوئنسرها در این دسته بندی‌ها قرار دارند:

  • سلبریتی‌ها مثل هنرمندان، ورزشکاران و ستارگان
  • متخصصان بازار و رهبران
  • میکرو اینفلوئنسرها مثل افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی
  • بلاگرها و سازندگان محتوا

بخش عمده‌ای از اینفلوئنسر مارکتینگ امروزه در شبکه‌های اجتماعی رقم می‌خورد. میکرواینفلوئنسرها و بلاگرها راه مقرون به صرفه‌تری جهت به دست آوردن اعتبار برای برندهای در حال رشد هستند.

 

چرا اینفلوئنسر مارکتینگ اهمیت دارد؟

اعتماد بخش مهمی از بازاریابی مدرن است. بر اساس تحقیقات، مشتریان به رسانه‌های اکتسابی (earned media) مثل بررسی‌ها و پیشنهادات بیشتر از انواع دیگر بازاریابی اعتماد می‌کنند. اینفلوئنسر مارکتینگ نیاز به اعتماد و پیشنهاداتی که مشتریان می‌خواهند ببینند را رفع می‌کند.

از آن جایی که مردم اینفلوئنسر را دنبال می‌کنند و با آن مثل رهبر بازار برخورد می‌کنند، تصمیماتی که آن‌ها راجع به برندها می‌گیرند بسیار مهم است.

زمانی که رابطه‌ای را با یک اینفلوئنسر توسعه می‌دهید می‌توانید برند خودتان را رشد دهید. راه‌های زیادی وجود دارد که اینفلوئنسرها به معرفی شما و کسب و کارتان کمک کنند.

  • به اشتراک گذاشتن یا لایک کردن محتوایی که شما در شبکه‌ی اجتماعی پست کردید که تاثیرگذاری اجتماعی را افزایش می‌دهد
  • اختصاص فضای اختصاصی به شما در وبسایتشان برای نوشتن پست بلاگی
  • حمایت شما در پلتفرم‌های مختلف

 

هر چه اینفلوئنسر پیشنهاد شخصی‌تری بسازد، ارزش بیشتری به ازای تلاش‌هایتان خلق می‌کند. برخی از مطالعات نشان می‌دهد که میانگین نرخ تعامل در اینفلوئنسر مارکتینگ 16 برابر بیشتر از شکل‌های دیگر بازاریابی مثل تبلیغات پولی است. می‌توانید بهترین اینفلوئنسر برند یا کسب و کارتان را خودتان پیدا کنید و همکاری را آغاز کنید یا از طریق آژانس‌های تبلیغاتی اقدام کنید. همکاری از طریق آژانس‌ها رابطه‌ی سازمان یافته‌تری ایجاد می‌کند.

 

چگونه تبدیل به اینفلوئنسر شوم؟

۱) حوزه‌ی مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید

در قدم اول باید پرسونای مخاطببن و مخاطب هدف خود را شناسایی کنید. ابزاری مانند HubSpot می تواند به شما در شناسایی خواسته ها، نیازها، چالش ها و اهداف خواننده ها و بینندگان به شما کمک کند. و استراتژی بازاریابی دیجیتال را برای مشهور شدن به شما نشان بدهد.

در همین رابطه بخوانید: ۱۶ اشتباه رایج یک فریلنسر تازه کار

۲) تبلیغات خلاقانه انجام دهید

دو رویکرد استدلال وجود دارد که مردم از آن ها استفاده می کنند. اولین و رایج ترین رویکرد، قیاس است. افرادی که از این روش استدلال استفاده می کنند تصمیم می گیرند کارها را بر اساس آنچه در گذشته اتفاق افتاده است و نتیجه داده انجام دهند.

به همین دلیل است که ما اغلب شاهد هستیم که بسیاری از افراد در یک صنعت خاص تقریبا همان کارهای گذشته را انجام می دهند، در مورد همان مباحث قبلی صحبت می کنند و حتی هنگام انتشار و تبلیغ مطالب آن ها از قالب های مشابه گذشته استفاده می کنند.

در رویکرد استدلال دوم به جای تصمیم گیری در مورد موفقیت ها یا شکست های گذشته، اصول عینی را مطالعه می کنند و تصمیمات خود را صرفا بر اساس آن اتخاذ می کنند. و تبلیغات جدید و نوآورانه ای به مخاطبان ارائه می دهند، که بازخورد بسیار خوبی دارد.

ایفلوئنسر شبکه های اجتماعی

۳) شبکه‌ی اجتماعی موردنظرتان برای فعالیت را تعیین کنید

انتخاب شبکه اجتماعی که مخاطبان حوزه شما در آن فعال هستند، بسیار اهمیت دارد. اینستاگرام و لینکدین دو تا از برجسته ترین شبکه های اجتماعی است. ۹۳ درصد اینفلوئنسرها در اینستاگرام فعالیت می کنند، زیرا بازخورد و بازدهی بالایی دارد. البته آمار به تنهایی کافی نیست و باید بدانید که مخاطبین هدف شما در کدام شبکه اجتماعی بیشتر وقت می گذارند.

در اینستاگرام ممکن است اینفلوئنسرهایی را مشاهده کنید که روی حوزه سبک زندگی متمرکز هستند. به عنوان مثال، ممکن است یک اینفلوئنسر سفر در مورد اقامت در هتل و اینفلوئنسر غذا ویدئویی از آشپزخانه رستوران تهیه کند.

از آنجا که اینستاگرام با ویژگی استوری خود بستر خوبی را برای ویدئو های شما فراهم کرده است، شما همچنین محتوای تبلیغات اسپانسرها و فیلم های بازاریابی از مثلا آموزش کار با مواد آرایشی را مشاهده کنید. که حتما صدف بیوتی، اینفلوئنسر معروف بیوتی و مواد آرایشی، را می شناسید.

اینفلوئنسر کیست؟ اینفلوئنسرها درمورد اینکه چه کاری انجام دهیم؟ کدام محصول را بخریم؟ حوصله ندارم چه فیلمی ببینیم و مسافرت کجا بریم و از این مدل موضوعات را مشاوره می دهند.

پاسخ به این سه سوال در اینجا می تواند دید وسیعی در مورد این که اینفلوئنسر چیست، بدهد.

  • مخاطبین شما چه کسانی هستند: اگر مخاطبین زیادی از هر رده سنی می خواهید اینستاگرام و پینترست عالی هستند. مخاطبین کسب و کارهای B2B (بیزنس به بیزنس) بیشتر در لینکدین و یوتیوب فعال هستند. اینفلوئنسرها می توانند روی نکات شغلی یا دانشگاهی یا محتوایی که مرتبط با شغل شما هست متمرکزشوند.
  • اینفلوئنسرهای حوزه تخصصی شما در کدام شبکه اجتماعی هستند: گذشته از استفاده کردن از همان مخاطبین هدف، می توانید در آینده با این اینفلوئنسرها همکاری کنید. یکی از ابزاری که برای این کار بسیار مفید یافتم BuzzSumo است. در اینجا کلمه کلیدی و مخاطبین هدف خود را جستجو کنید و ببینید که سایر موضوعات اینفلوئنسرها چه بازخوردی داشته و کدام محتوا را مردم بیشتر با هم به اشتراک گذاشتند.
  • چه نوع محتوایی می خواهید منتشر کنید: برخی از شبکه های اجتماعی مثل فیسبوک و لینکدین به شما امکان می دهند فرم های متنوعی برای محتوا ایجاد کنید. در حالی که برخی دیگر مانند یوتیوب و اینستاگرام فقط روی ارائه یک قالب محتوای خاص به کاربران تمرکز می کنند. بسیار مهم است که شما شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که به بهترین وجه متناسب با استراتژی محتوائی شما باشد.

جذب مخاطب با اینفلوئنسر

۴) استراتژی محتوا طراحی کنید

بخشی از تدوین یک استراتژی محتوای مؤثر، تعادل مناسب محتوای آموزنده و محتوای شخصی به مخاطبان شماست. به یاد داشته باشید، یکی از دلایلی که مردم به اینفلوئنسرها اعتماد دارند این است که زندگی شخصی خود را با مخاطبین به اشتراک می گذارند.

از هر ۱۰ پستی که در حساب شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنید، پنج مورد از این ها باید محتوای ارزشمندی باشند که توسط شخص دیگری نوشته شده است، سه مورد محتوای آموزشی و آموزنده ای هستند که خودتان ایجاد کرده اید. و دو پست باید در مورد خود شما باشد.

یک اینفلوئسر تازه کار محتوای اینفلوئنسرهای معروف را باید به اشتراک بگذارد تا کم کم مخاطبین شما را بشناسند. Answer the Public یک وب سایت است که لیستی جامع از سؤالات مختلفی را که مردم در گوگل سرچ می کنند، به شما می دهد، که با توجه به این می توانید راه حل خود را به عنوان اینفلوئنسر کیست ارائه دهید.

در همین رابطه بخوانید: 5 روش از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

 

اینفلوئنسر اقتصادی

۵) محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی مختلف توزیع کنید

  • در هر شبکه اجتماعی به یک موضوع بچسبید: مهم است که برای انتشار و توزیع محتوای خود در شبکه های اجتماعی، با دقت برنامه ریزی کنید. تمرکز بر روی یک موضوع خاص برای هر یک ازشبکه های اجتماعی این امکان را به شما می دهد که یک تصویر جامع تر نسبت به اینکه چه کسی هستید، چه کاری انجام می دهید و چه چیزی در نظر دارید، به طرفداران خود ببخشید.
  • محتوای خود را شخصی سازی کنید: حتی اگر شما محتوای مشابه را درشبکه های اجتماعی مختلف ارسال می کنید، اطمینان حاصل کنید که متناسب با خواسته ها و نیازهای مخاطبان باشد، چه یک پست معمولی باشد یا یک پست پولی. بدترین چیز این است که آن ها حساب شما را به عنوان هرزنامه گزارش کنند، این می تواند به معنای پایان کار شما باشد.
  • پست ها را برای موبایل بهینه سازی کنید: هر فرد به طور متوسط بیش از سه ساعت از وقت خود را با موبایل سپری می کند. و در این مدت ۸۰ درصد آن صرف شبکه های اجتماعی می شود. همچنین اطمینان حاصل کنید که پست هایی که منتشر می کنید به همان اندازه که در تلفن همراه جذاب هستند هنگام مشاهده بر روی دسکتاپ یا لپ تاپ هم برای مخاطبین واضح باشند.

۶) آموزش‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید

اینفلونسر چیست و یا اگر دقیق تر بخواهیم صحبت کنیم اینفلوئنسر کیست؟

افرادی که به دنبال یادگیری بیشتر در مورد مارک ها یا محصولات هستند، دوست دارند که اینفلوئنسرها از ویدئو استفاده کنند. اگر استراتژی یا صنعت شما بسیار بصری است، به مخاطبان نشان دهید که چگونه از محصولی که می خواهید تبلیغ کنید استفاده کنند و از این راه درآمدزایی کنید.

در همین رابطه بخوانید: آموزش کسب درآمد و بازاریابی در اینستاگرام در سال ۲۰۲۰

۷) درباره‌ی موضوعات اقتصادی و کسب و کار پست بگذارید

ایفلوئنسر چیست و اینفلوئنسر اقتصادی کیست؟ اگر می خواهید در صنعت مرتبط با کسب و کارها اینفلوئنسر باشید و مدیران و کارآفرینان ویدئوهای شما را ببینند، لینکدین مناسب کار شما است. می توانید از ویژگی های لینکدین برای نوشتن یک پست طولانی تر، اظهار نظر در مورد سایر پست ها یا بحث ها استفاده کنید یا فقط پست های استاندارد را منتشر کنید. اگر ویدیو را ترجیح می دهید، این پلتفرم نیز گزینه هایی برای آن دارد.

۸) شبکه‌ی گسترده‌ای از مخاطبان تشکیل دهید

ایفلوئنسر اینستاگرام

در حالی که شما هنوز در حال اثبات اعتبار و تخصص خود به عنوان یک اینفلوئنسر در شبکه های اجتماعی هستید، لازم است که به طور فعال مخاطبین خود را افزایش دهید.

یکی از موثرترین راه های انجام این کار وبلاگ نویسی است. حتی اگر بیشتر کاربران اینترنت برای کسب اطلاعات به شبکه های اجتماعی روی آورده اند، واقعیت این است که یک اشتباه می تواند به راحتی باعث شود این شبکه های اجتماعی حساب شما را از بین ببرند و باعث شوند همه مطالب و دنبال کنندگان خود را از دست بدهید.

با درج دکمه های به اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی در هر یک از پست های وبلاگ شما، بازدید کنندگان می توانند محتوای شما را با شبکه های اجتماعی مربوطه به اشتراک بگذارند.

در همین رابطه بخوانید: محدودیت ها و مزیت‌ های اینستاگرام و فیسبوک برای کسب و کارها

۹) با مخاطبان خود تعامل کنید

هنگامی که مخاطبین شما سؤال یا نظر خود را در مورد پست های شما می پرسند حتما جواب آن ها را بدهید. و این کار باعث می شود مخاطب شما احساس ارزشمندی کند و احساس صمیمیت کند. البته همه نظرات و سوالات مثبت نخواهند بود. به عنوان یک اینفلوئنسر، نظرات منفی و انتقادات خود را پذیرا باشید.

۱۰) پیشرفت خود را ارزیابی کنید

اگر کسی پرسید اینفلوئسر چیست یا کیست بگویید کسی است که برای معروف شدن مدام خود را پالایش می‌کند.

این مرحله بسیار مهم است، به خصوص اگر به دنبال همکاری با مارک ها و اینفلوئنسرهای کمپین های بازاریابی هستید، زیرا این یکی از مواردی است که مارک ها به دنبال آن هستند تا با شما بخواهند همکاری کنند.

اکثر شبکه های اجتماعی شما را آنالیز می کنند و مواردی مانند تعداد مخاطبان، میزان دستیابی و میزان مشارکت آن ها و تعداد بازدید پست ها و ویدئو های پر بازدید را به شما نشان می دهند، که می توانید پیشرفت خود را بررسی کنید.

با توجه به مطالب گفته شده شما دیگر می دانید اینفلوئنسر کیست، و تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر محبوب و مشهور زمان می برد. همواره باید اطلاعات خود را به روز کنید و به دنبال راه های جالب تر و خلاقانه تر برای کار خود باشید. از نظر شما اینفلوئنسر کیست؟شما چه اینفلوئنسرهای معروفی را می شناسید و دنبال می کنید و به نظرتان چه ویژگی این فرد باعث شده که آن را دنبال کنید؟ نظرات و تجربه های خود را درباره این موضوع با ما به اشتراک بگذارید.

بلاگر یا اینفلوئنسر؟

معمولا افراد از این دو واژه به جای یکدیگر استفاده می کنند در حالیکه این دو علیرغم شباهت ها، تفاوت هایی هم دارند. بلاگرها یا وبلاگنویس ها قبلا در سایت ها و وبلاگ ها مطلب می نوشتند و فعالیت آن ها محدود به نوشتن بود. اما بعد از محبوبیت اینستاگرام، توئیتر و سایر رسانه های جمعی، بلاگرها با تولید و انتشار محتوا مطالب مورد علاقه خود را با فالوئرها برای الهام بخشیدن، سرگرم کردن یا آموزش به اشتراک می گذارند. آن ها سعی می کنند با مهارت های خود مثل نوشتن، ویرایش و ساخت ویدئو، تولید پادکست و آثار گرافیگی و … با مخاطبان ارتباط برقرار کنند.

در مقابل اینفلوئنسرها یا افراد تاثیرگذار، کسانی هستند که می توانند بر نظر و افکار دیگران تاثیر بگذارند. آن ها توانسته اند در فضای مجازی فالوئرهای زیادی پیدا کنند و با محتوا و مطالبی که به اشتراک می گذارند، اعتماد و اطمینان مخاطبان را جلب کرده اند و بر افکار و زندگی این افراد تاثیر می گذارند.  اینفلوئنسرها با تولید محتوا، یک نام تجاری یا محصول را تبلیغ می کنند و به دنبال کسب فالوئر و پسندیده شدن در رسانه های اجتماعی هستند.

ببینیم تفاوت اصلی بلاگرها و اینفلوئنسرها در چیست؟

در حالیکه بلاگرها محتوایی را از سر عشق و با هدف انگیزش، آموزش و سرگرمی در اختیار دنبال کنندگان قرار می دهند، اینفلوئنسرها به دنبال افزایش فالوئر، گرفتن لایک و کامنت بیشتر و تبلیغ یک محصول یا برند هستند.

به دلیل تفاوت ماهیت این دو، اینفلوئنسرها به دنبال تاثیرگذاری هستند و می خواهند فالوئرها را به اقدام ترغیب کنند به همین دلیل به دنبال تعامل بیشتر و گرفتن لایک و کامل از دنبال کنندگان هستند.

با اینکه هم بلاگرها و هم اینفلوئنسرها از از این راه کسب درامد می کنند، اما معمولا درآمد اینفلوئنسرها از راه تبلیغات و بازاریابی بیشتر است.

معروفترین اینفلوئنسرهای حوزه کسب و کار

  • تونی رابینز

رابینز اینفلوئنسر کسب و کارتونی رابینز که در آمریکا زندگی می کند بیش از 7 میلیون فالوئر در اینستاگرام و 3.1 میلیون نفر دنبال کننده در X دارد. این مربی آمریکایی، سخنران انگیزشی، نویسنده و تأثیرگذار تجاری، تونی رابینز به دلیل سمینارهای خودیاری خود به طور گسترده شناخته شده است. او این ایده را ترویج می کند که اگر افراد بتوانند رفتارهای خود را تغییر دهند می توانند زندگی خود را تغییر دهند و قدم های کوچک می توانند به اهداف بزرگ تری منجر شوند (به جای انتظار موفقیت یک شبه).

  • ریچارد برانسون

سر ریچارد برانسون، کارآفرین بریتانیایی، نزدیک به 5 میلیون فالوئر در اینستاگرام، 12.5 میلیون دنبال کننده در X، 20 میلیون فالوئر در لینکدین و126 هزار سابسکرایبر در یوتیوب دارد. البته دستاوردهای او بسیار فراتر از اینفلوئنسر حوزه کسب و کار است: مدیر عامل، سرمایه‌گذار، فضانورد تجاری و بنیانگذار برند ویرجین گروپ.

  • ملیندا امرسون

ملیندا امرسون

ملیندا امرسون 28.9 هزار نفر فالوئر اینستاگرام، 44.5 هزار نفر دنبال کننده X، 97 هزار فالوئر لینکدین و 1.3K مشترک توئیتر دارد. ملیندا امرسون (که SmallBizLady نیز نامیده می شود) یک کارآفرین، نویسنده و سخنران ماهر است که به دلیل تخصص خود در کسب و کارهای کوچک شناخته شده است. او همچنین نویسنده کتاب «در 12 ماه رئیس خود شوید» است که راهنمای عملی برای کارآفرینان مشتاق است. او خود قبلا چندین کسب و کار کوچک را اداره می کرد و با تمرکز بر کارافرینی به صدای پیشرو در میان تاثیرگذاران مشاغل کوچک تبدیل شده است.

منبع: hubspot

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.