برخی مواقع خانم ها در محیط کار با چالش‌هایی روبرو می‌شوند که اغلب احساس می‌کنند از کنترلشان خارج است. اما یکی از معدود عوامل در اختیار خانم‌ها انتخاب مسیر شغلی با درآمد زیاد و دارای پتانسیل توسعه است.

استارتاپ های موفقی اعم از تخفیفان و مامان پز وجود دارند که توسط بانوان راه اندازی شده است. این زنان کارآفرین به همه ثابت کردند که در صورتی که فضا را برای آن‌ها فراهم کنیم و مانع پیشرفت آن‌ها نشویم توانایی‌های زیادی دارند. با انتخاب یکی از مشاغل پردرآمد زنان می‌توانند خود را در بهترین موقعیت قرار دهند تا بتوانند تا حد ممکن درآمدزایی کنند. در این مقاله به پردرآمدترین شغل‌های موجود در ایران برای بانوان خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مقاله از جای خود تکان نخورید!

1. مدیریت فناوری اطلاعات

مدیر فناوری اطلاعات

در واقع مدیران فناوری اطلاعات طراحی، هماهنگی، پیاده سازی و تجزیه و تحلیل پروژه های مرتبط با کامپیوتر را  انجام می‌دهند. مسئولیت‌های آن ها ممکن است شامل کار مستقیم با نرم افزار و سخت افزار، توسعه‌ی پایگاه داده طراحی وب و همچنین کارهای مهم در طراحی رویکردها و راهبردهای IT در شرکت باشد. یکی از مزیت‌های این حرفه این است که می‌توان پروژه‌ها را به صورت دورکاری در منزل انجام داد.

 

۲. توسعه‌ی نرم افزار 

شغل توسعه دهنده نرم افزار

توسعه دهندگان نرم افزار بر روی طراحی نرم افزارهای کامپیوتر کار می‌کنند. از تجزیه و تحلیل نیازهای کاربران گرفته تا طراحی نرم افزارها و بهبود نرم افزارهای موجود از کارهای یک توسعه دهنده‌ی نرم افزار است.

 

3. داروسازی

داروسازی

داروسازان داروهایی که پزشک برای بیمار تجویز می‌کند را مدیریت و توزیع می‌کنند. همچنین در مورد مصرف دارو توصیه‌هایی به بیماران ارائه می‌دهند. داروسازها علاوه بر داروخانه‌های سطح شهر در بیمارستان‌ها و در مراکز بالینی هم کار می‌کنند. باید دارای مدرک دکترای داروسازی باشند و همچنین مجوز داشته باشند.

 

4. پرستاری

شغل پرستاری برای بانوان

یکی دیگر از مشاغلی که معمولا خانم‌ها در آن موفق‌ترند و نسبتا شغل پردرآمدی محسوب می‌شود پرستاری است. اگر به حوزه‌ی پزشکی علاقمندید و مشکلی با کار در بیمارستان ندارید می‌توانید این شغل را انتخاب کنید.

در همین رابطه بخوانید: مشاغل خانگی پرسود کدامند؟

 

۵. طراحی لباس

شغل طراحی لباس

شغل طراحی لباس مورد علاقه‌ی بسیاری از خانم‌ها است و با کمی خلاقیت می‌توان درآمد خوبی از آن کسب کرد. آن‌ها طرح ها را ترسیم می کنند، پارچه ها و الگوها را انتخاب می کنند و دستورالعمل هایی را برای ساخت محصولاتی که طراحی می کنند ارائه می‌دهند.

در این شغل خلاقیت، مهارت و به کار بردن بهترین روش‌های تبلیغ برای این که بتوان درآمد خوبی کسب کرد اهمیت زیادی دارد. یکی از مشاغل پردرآمد زنانه طراحی لباس است.

 

 ۶. مدیریت منابع انسانی

مدیر منابع انسانی

مدیران منابع انسانی وظیفه‌ی مصاحبه و استخدام اعضای جدید شرکت را بر عهده دارند. علاوه بر این، آن‌ها ممکن است در جنبه‌های دیگری از روابط کارکنان از جمله حقوق و دستمزد، مزایا و آموزش هم درگیر شوند.

در همین رابطه بخوانید: 17 روش شگفت انگیز برای کسب درآمد دلاری آسان و روزانه

 

7. پزشکی

پزشکی از مشاغل پردرآمد برای خانم ها

پزشکان بیماران را معاینه می‌کنند، شرایط او را تشخیص می‌دهند و داروها را تجویز می‌کنند یا برنامه‌ی درمانی تهیه می‌کنند. بیش از ۱۰۰ تخصص در پزشکی وجود دارد. از جمله پزشک داخلی، متخصص اطفال، جراحی زنان و زایمان و … . البته پزشک شدن مستلزم قبولی در این رشته و گذراندن چندین سال تحصیل است ولی حرفه‌ی پزشکی از مشاغل پردرآمد برای خانم ها محسوب می‌شود.

 

۸. تولید محتوای بلاگ

شغل تولیدکننده محتوا

در صورتی که به نوشتن علاقمند هستید کافی است در دوره‌ی آموزشی مربوط به تولید محتوا در بلاگ شرکت کنید و یا از طریق جستجو در گوگل آموزش ببینید. فراموش نکنید که صرفا آموزش کافی نیست و تمرین در نوشتن باعث یادگیری شما خواهد شد. پس از این که توانستید محتواهای کاربر پسند خلق کنید می‌توانید به صورت دورکاری در منزل کار خود را به صورت فریلنسری انجام دهید یا در شرکتی استخدام شوید.

در همین رابطه بخوانید: بازاریابی محتوایی چطور باعث فروش خواهد شد؟

 

۹. حوزه زیبایی

آرایشگری از مشاغل پردرآمد برای خانم ها

یکی از پردرآمدترین مشاغل برای خانم‌ها فعالیت در حوزه‌ی زیبایی است. این شغل شامل خدمات گوناگونی مثل آرایش و گریم که خودش یک نوع هنر است تا براشینگ، کوتاهی مو، شینیون، رنگ،‌ مش، لایت،‌ بالیاژ و آمبره، خدمات ناخن، اصلاح ابرو و صورت یا حتی خدمات تخصصی‌تر مثل میکروپیگمنتیشن، پاکسازی و لایه برداری پوست، ویتامینه مو، اکستنشن مو و مژه، اپیلاسیون و … می‌شود.

بسیاری از افراد توانسته‌اند از پتانسیل شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند و درآمد زیادی رادر این حوزه به دست بیاورند. برای شروع کافی است از آشنایان و دوستان خود شروع کنید. سعی کنید یک حوزه‌‌ی زیبایی را به صورت تخصصی کار کنید و با یادگیری متدهای جدید موجب توسعه کسب و کار خود شوید.

در همین رابطه بخوانید: چهل ایده کارهای هنری درآمد زا و راه اندازی کار آسان در منزل

 

۱۰. مشاوره و روان شناسی

شغل روان شناسی برای خانم

در صورتی که از تعامل با انسان‌ها لذت می‌برید و فردی با حوصله هستید روانشناسی شغل پردرآمدی برای شما است. خانم‌ها نسبت به آقایان در گوش دادن به افراد و درک احساسات آن‌ها توانایی بیشتری دارند. می‌توانید مشاوره‌های خود را به صورت حضوری در دفترکار خود و یا در فضای آنلاین انجام دهید.

روانشناسان ذهن انسان را از دیدگاه علمی مطالعه می‌کنند تا به مردم در درک و تغییر رفتار خود کمک کنند. انواع روانشناسی شامل روانشناسی بالینی، مشاوره، مدرسه و صنعتی می‌شود. روانشناسان افراد را برای تشخیص اختلالات روحی، عاطفی و رفتاری ارزیابی می‌کنند و سپس با استفاده از تکنیک‌های مختلفی از جمله درمان رفتاری شناختی (CBT) آن‌ها را تشخیص می‌دهند.

 

11. عکاسی

یکی دیگر از مشاغل پردرآمد برای خانم‌ها عکاسی است. می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزشی عکاسی و تمرین کافی حرفه‌ای شوید و برای پروژه‌های مختلف عکاسی کنید. یکی از بهترین راه‌ها برای حرفه‌ای جلوه دادن کارتان و جذب مشتری استفاده از اینستاگرام است.

در همین رابطه بخوانید: 5 روش از بهترین‌ راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

 

12. وکالت

اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از حق دیگران دفاع کنید و با این کار حس خوبی می‌گیرید. پس وکالت یکی از بهترین گزینه‌ها و پردرآمدترین مشاغل برای شما است. تعداد وکیل‌های خانم در کشور در حال افزایش است و همچنین بسیاری از خانم‌ها وکیل خانم را ترجیح می‌دهند. پس اگر به دنبال درآمد خوب هستید و می‌توانید مدتی را به مطالعه‌ی منابع وکالت بگذرانید که بتوانید در آزمون وکالت قبول شوید این شغل مناسب شما است.

 

13. بلاگری

بلاگری برای خانم ها

امروزه بلاگرهای خانم شبکه‌های اجتماعی در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و درآمد بسیار خوبی دارند. اگر در حوزه‌ی خاصی تخصص دارید می‌توانید راجع به آن محتوا تولید کنید و به بلاگر آن حوزه تبدیل شوید. اگر هم در مسائل خانه‌داری و آشپزی مهارت دارید تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. فعالیت در شبکه‌های اجتماعی نیاز به تلاش مستمر دارد بنابر این اگر آن را متوقف نکنید با افزایش مخاطبان صفحه‌ی خود به اینفلوئنسر آن حوزه تبدیل خواهید شد و حتی ممکن است برندهای شناخته شده در کشور برای تبلیغ محصولات خود به سراغ شما بیایند.

 

14. مزون لباس عروس

خرید و فروش، کرایه و دوخت لباس عروس هر سه درآمد خوبی دارند. می‌توانید کار خود را با دوستان و آشنایان اطراف شروع کنید، اگر خدمات خوبی را ارائه دهید از طریق بازاریابی دهان به دهان به دیگران معرفی می‌شوید و درآمدتان افزایش پیدا خواهد کرد. تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی کمک خوبی به معرفی مزون شما خواهد کرد.

 

راه اندازی تلفن گویا برای کسب و کار

پس از این که هر یک از مشاغل پردرآمد بالا را جهت کسب درآمد انتخاب کردید در ابتدای راه می‌توانید تماس‌ها و مشکلات مشتریان را مدیریت کنید ولی هر چقدر که جلوتر بروید تعداد مشتری‌ها بالاتر می‌رود در نتیجه تعداد تماس‌ها هم بیشتر خواهد شد و توان رسیدگی به درخواست‌های مشتریان را نخواهید داشت. برای کنترل و مدیریت تماس‌های مشتریان باید از تلفن گویا استفاده کنید. با تلفن گویا ساعات کاری خود را تنظیم خواهید کرد و در غیر از این ساعات پشتیبانی تلفنی در دسترس نخواهد بود. امکان تعریف شماره تماس همکارتان برای پاسخگویی به مشتریان نیز وجود دارد.

امروزه برای راه اندازی تلفن گویا باید تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری خریداری کرد که هزینه‌های آن سرسام آور است. به همین دلیل تیم دفترشما به فکر راه اندازی تلفن گویا با قیمتی به صرفه‌تر و امکانات بیشتر افتاد، از این رو سرویس تلفن گویا شکل گرفت. با این سرویس تنها هزینه‌ی شما پولی است که بابت خرید سرویس پرداخت می‌کنید و به هیچ گونه تجهیزات خاصی نیاز نخواهید داشت. پس بهتر است برای راه اندازی تلفن گویا کسب و کار خود اقدام کنید و به تماس‌های کاری خود سر و سامان بدهید. همچنین امکان تست 15 روزه‌ی رایگان را جهت آشنایی شما عزیزان با سرویس فراهم کردیم.

 

چه شغل پردرآمد دیگری را می‌شناسید که مناسب خانم‌ها است و در مقاله به آن اشاره نشده است؟