برقراری تماس خروجی روی خطوط ۲ هم فراهم شد: مدتی است که تمام مشترکین دفترشما می‌توانند با همان شماره ای که مشترک آن هستند، تماس خروجی مستقیم برقرار کنند.

امکان تماس خروجی مستقیم برای همه مشترکین دفترشما فراهم شد

 

همزمان با شیوع ویروس کرونا دفتر شما امکان برقراری تماس خروجی مستقیم را روی خطوط ۹ برقرار کرده بود، حالا مدتی است مشترکین خطوط ۲ دفتر شما هم بدون نیاز به پرداخت هیچ مبلغ اضافه ای می‌توانند روی خطوط شماره ۲ تماس خروجی مستقیم برقرار کنند.

بشنوید: مشترکین دفترشما چگونه می‌توانند تماس خروجی مستقیم برقرار کنند؟

مشترکین تلفن گویا چطور تماس خروجی مستقیم برقرار کنند؟

مرحله اول:

پس از اینکه وارد پرتال خود شدید از منوی سمت راست به صفحه شماره‌ها بروید و خط مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی دکمه تنظیمات خط کلیک کنید.

مرحله دوم

همان طور که مشاهده می‌کنید بخش تازه‌ای به اسم تماس خروجی اضافه شده است و شما باید یک پین کد عددی را به عنوان رمز به سیستم معرفی کنید و دکمه ثبت را بزنید. این کار برای برقراری امنیت تماس شما صورت می‌گیرد.

مرحله سوم

حالا باید در تنظیمات تلفن گویا، یک داخلی جدید تعریف کنید. برای این منظور نیاز است که  مجدد به صفحه شماره ها در منوی سمت راست بروید و این بار روی دکمه تنظیمات تلفن گویای خط مذکور کلیک کنید.

مرحله چهارم

پس از ورود به صفحه تنظیمات تلفن گویا در منوی اصلی یک شماره  داخلی تعریف کنید. شماره این داخلی نباید در پیام خوشامدگویی شما باشد، زیرا این داخلی فقط برای اطلاع شماست و مخاطبان شما باید از آن بی اطلاع باشند. مثلا شماره داخلی را یک عدد مانند ۳۴۷ بگذارید و سپس همانند عکس زیر اولویت یک را روی گزینه سیستم تماس خروجی مستقیم تنظیم کنید و سپس دکمه ثبت را کلیک نمایید تا تنظیمات جدید شما ذخیره شود.

مرحله پنجم

خب در این مرحله تنظیمات شما به پایان رسید. اگر چند سناریو و زمانبندی مختلف تعریف کرده اید (مثل ساعات غیر اداری و …) باید داخلی مورد نظر را به همین شیوه در آنها نیز ایجاد نمایید

چگونگی شماره گیری مستقیم از طریق سرویس تلفن گویا

۱-ابتدا به شماره تلفن خود زنگ بزنید تا پیام خوشامدگویی پخش شود.

۲- سپس شماره داخلی مورد نظر که برای برقرای تماس خروجی قبلا تعریف کرده بودید را وارد نمایید.

۳- پس از برقراری ارتباط با داخلی مورد نظر، یک پیام پخش می شود که از شما می خواهد رمز را وارد نمایید. آن پین کد که قبلا در تنظیمات خط ثبت کرده بودید را اینجا وارد کنید و سپس کلید # را بزنید.

۴- در صورتیکه پین کد صحیح باشد حالا می توانید شماره تلفن مقصد را شماره گیری نمایید. اگر شماره مذکور ثابت است باید با کدشهر شماره گیری و سپس شماره # را بزنید.، مثلا بصورت #۰۲۱۲۸۴۲۰۲۳۸ و اگر موبایل است بصورت عادی شماره گیری نمایید و سپس شماره # را بزنید. توجه داشته باشید امکان شماره گیری خطوط تلفن خارج از ایران فعلا مقدور نمی باشد.

نکته: تنها همکارانی که در قسمت همکاران تعریف شده اند، این امکان را دارند تا از طریق شماره هایی که در بخش همکاران برای آنها ثبت شده است با  سیستم تماس خروجی مستقیم تماس بگیرند.

در نظر داشته باشید بصورت همزمان شما و همکارانتان می توانید از این روش برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده نمایید. تعداد دقایقی که شما به سامانه تلفن گویا وصل شده اید و با مخاطبتان صحبت می کنید از دقایق بسته شما کسر می‌شود.