کسانی که صاحب کسب و کاری هستند، حتی مشاغل مرتبط با حوزه آی تی و دیجیتال، به خوبی می دانند که در کشور ما با توجه به جا نیفتادن فرهنگ استفاده صحیح از اینترنت و همچنین محدودیت های سر راه این فضا برای کسب و کارها، یکی از بهترین شیوه های بازاریابی برای افزایش فروش، روش بازاریابی تلفنی است.

با این حال این مدل بازاریابی باعث تحمیل هزینه های مختلفی می شود. از طرف دیگر توانایی بازاریابی تلفنی در هر شخصی وجود ندارد و اگر برای کسب و کارتان در جستجوی بازاریاب تلفنی باتجربه هستید، راه دشواری پیش رو دارید.

یکی از راهکارها برای کاهش هزینه ها و اطمینان از کیفیت بازاریابی تلفنی، استفاده از بسته ی تماس خروجی منشی مجازی است. در این روش، اطلاعات و شماره تلفن های مدنظر شما در اختیار یک بازاریاب حرفه ای قرار می گیرد. او با مشتریان بالقوه ی شما صحبت می کند و در صورت لزوم وضعیت مشتریان را تا رسیدن به نتیجه ی مطلوب پیگیری می کند. گزارش این تماس ها نیز از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال خواهد شد.

اما استفاده از شیوه بازاریابی تلفنی برای فروش چه مزایایی دارد؟ در ادامه مطلب به این موضوع می پردازیم.

مزایای بازاریابی تلفنی در افزایش فروش کسب و کارها

یک روش مناسب برای گسترش کسب و کارهای نوپا و افزایش شتاب فروش به کارگیری بازاریابی تلفنی است. این شیوه بازاریابی مزایای بسیاری دارد که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

بازاریابی مقرون به صرفه

شرکت های کوچکی که نمی توانند یک تیم فروش تشکیل دهند، با استفاده از بازاریابی تلفنی قادرند تا فروش خود را افزایش دهند. استخدام یک بازاریاب تلفنی حرفه ای هزینه های بسیار کمتری نسبت به جمع کردن یک تیم برای بخش فروش دارد.

بازخورد فوری از فروش

با بازاریابی تلفنی می توانید میزان محبوبیت محصول یا خدمات خود را بین مشتریان محاسبه کنید. همچنین بازخورد ارزشمندی از بازار هدف خود بدست می آورید.

استفاده از روش بازاریابی تلفنی برای فروش باعث می شود تا به سرعت به نیازهای مشتریانتان پاسخ دهید و این مشتری مداری سبب می شود تا نسبت به رقبایتان اعتبار بیشتری نزد مشتریان کسب کنید. همچنین باعث برقراری ارتباط نزدیک تر با مشتری می شود و می توانید سایر محصولات و خدمات خود را راحت تر به او عرضه کنید.

افزایش بهره وری

تاثیر بازاریابی تلفنی در فروش بسیار بیشتر از سایر انواع بازاریابی است. چرا که شما بطور مستقیم با مشتری در ارتباط هستید و این امر، احتمال جلب رضایت او را بالاتر می برد.

بدست آوردن یک پایگاه از مشتریان

بازاریابی تلفنی باعث می شود تا یک پایگاه داده ی ارزشمند از مشتریان بالقوه محصولات و خدماتتان بدست آورید. بنابراین تمرکز نیروهای کار شما تنها بر روی فروش و حفظ مشتریان متمرکز می شود، نه صرف زمان برای یافتن مشتریان جدید. این موضوع باعث افزایش بازدهی کارکنان شرکت شما خواهد شد.

فروش به مشتریان موجود و جدید

مشتریان فعلی شما ممکن است در برهه ای از زمان ها نیازی به خرید محصولاتتان نداشته باشند. بازاریابی تلفنی می تواند با سرعتی مطلوب مشتریان جدید را بیابد.

نکته ی قابل توجه آن است که اگر فروش محصولاتتان کم شد، به راحتی و از طریق تماس تلفنی با مشتریان می توانید دلایل آن را بیابید و درصدد رفع آن برآیید.

افزایش آگاهی از برند شما در جامعه هدف

بازاریابی تلفنی چه نوع گویای آن و چه بازاریابی توسط اپراتور باعث افزایش آگاهی دیگران از برند شما می شود. مردم بیش از آن که علاقه به خواندن متن داشته باشند، مایلند تا بشنوند. با بازاریابی تلفنی، نام برند شما به صورت دقیق تر به گوش مخاطبان هدف می رسد و این موضوع باعث شناخته تر شدن کسب و کار شما در بین مردم می شود.

بهره مندی از بازاریابان باتجربه

بازاریابی سرد یکی از روش های مرسوم و کم هزینه برای افزایش فروش است اما بهره گیری از یک بازاریاب متخصص و توانا هرچند کمی هزینه ها را بالاتر می برد اما تاثیر بسیار بهتری در فروش دارد. یک بازاریاب باتجربه قادر است به بهترین شکل ممکن مشتریان فعلی را حفظ و رضایت مشتریان جدید را به خرید محصول جلب کند.

سرویس منشی مجازی

اما استخدام منشی هزینه‌های زیادی دارد، مانند حقوق، بیمه و مزایا، اجاره دفتر کار و هزینه‌های جاری دفتر کار. منشی مجازی (Virtual Assistant یا VI) یکی از خدمات دفترهای کار مجازی است.  منشی مجازی اپراتوری است که بدون حضور در دفتر کار شما، تمامی تماسهای کسب و کارتان را مدیریت می‌کند. یعنی به تماسها پاسخ می‌دهد، پیغام می‌گیرد، تماسها را به افرادی که مشخص کرده‌اید انتقال می‌دهد، با مشتریان شما تماس می‌گیرد، قرار ملاقاتها را تنظیم و ثبت سفارش می‌کند.

سرویس منشی مجازی در مقایسه با استخدام یک منشی بسیار کم‌هزینه‌تر است. زیرا  برای استفاده از سرویس منشی مجازی کافی است مبلغی را به صورت ماهیانه بپردازید و در عرض چند دقیقه دارای یک منشی باتجربه  و دارای روابط عمومی خوب شوید.

سرویس تماس خروجی

سرویس تماس خروجی را می‌توانید برای امور مختلف کسب و کارتان خریداری کنید. مانند:

  • بازاریابی سرد و معرفی کسب و خود به صورت تلفنی
  • پیگیری امور مشتریانتان (مانند پیگیری پیش فاکتور و فاکتور)
  • تماس با مشتری و وصل کردن به شما

خبر خوب اینکه برای استفاده از سرویس تماس خروجی شما حتما نیاز نیست از مشترکین «دفترشما» باشید.