منظور از تبلیغات کلیکی گوگل چیست؟

تبلیغ کلیکی گوگل یا همان گوگل ادوردز مدلی از تبلیغات اینترنتی است که به ازای هر کلیک از سوی کاربران بر روی تبلیغات هزینه پرداخت می‌شود. تبلیغات می‌تواند شامل موارد مختلفی باشد مانند متن یک نوشته، عکس یا تصویر جذاب که بتواند توجه مخاطب و کاربران را به خود جلب کند. بعد از مرحله‌ای که کاربر شما بر روی تبلیغی که قرار داده‌اید کلیک کرد باید با انجام یک سری ترفندها و طراحیهایی که برای وب سایت خود در نظر گرفته‌اید کلیک را به درآمد و خرید مشتری تبدیل کنید.

در کشور ما وب سایت‌های مختلف بسیار زیادی هستند که کار تبلیغات کلیکی را انجام می دهند. شما به عنوان مشتری که به تبلیغات کلیکی نیاز دارید می توانید با این افراد و شرکت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند قرارداد ببندید و کار تبلیغات را به آن‌ها بسپارید.

گوگل ادوردزتبلیغ شما به شکل‌های مختلفی با توجه‌ به زمینه کاری شما طراحی می‌شود. کاربرانی که به دنبال جستجو و پیدا کردن محتوای مورد نظرشان هستند در صورت مشاهده تبلیغ و جذب شدن آن بر روی محتوای تبلیغ کلیک می‌کنند که به‌ محض کلیک کردن هزینه‌ای از شارژ تبلیغ دهنده کم می‌شود و این مبلغ بین صاحب سایتی که تبلیغ نیاز داشته و سایتی که کار تبلیغات را انجام داده است تقسیم می‌شود.

برای تبلیغات کلیکی در گوگل باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید. به‌عنوان‌مثال زمانی که شما بر روی یک کلمه کلیدی سخت که رقبای زیادی دارد قرار است تبلیغ بروید باید یک استراتژی درست و اصولی داشته باشید همچنین به شکلی هزینه‌ها را تقسیم کنید که بهترین نتیجه را بگیرید.

۴ ترفند برای داشتن تبلیغات کلیکی مناسب

نتیجه جستجو و نمایش گوگل ادوردز را تفکیک کنید

این موضوع آن‌قدر اهمیت دارد که هم می‌تواند نتیجه تبلیغات را تا چندین برابر بیشتر کند و هم می‌تواند از مقابله شدن تبلیغ با شکست جلوگیری کند. نتیجه جستجو، این امکان را به شما می‌دهد تا به شکل مستقیم کلمه موردنظر در پنجره جستجو تایپ شود. نتیجه نمایشی، به این معنی است که تبلیغ شما در بین محتوای صفحات وب‌سایت نمایش داده می‌شود.

تبلیغات کلیکی

کاربران را به صفحه فرود بفرستید

طبق بررسیهایی که از نتایج گوگل ادورز به دست آمده است، بهتر است زمانی که کاربر بر روی تبلیغی که می‌بیند کلیک می‌کند بر روی همان صفحه و کلمه‌ای که دیده است در سایت شما هدایت شود تا اینکه به صفحه اصلی سایت و صفحه خانه سایت فرستاده شود. همین موضوع به شما کمک می‌کند تا اعتماد و توجه کاربر به سایت شما جلب شود تا خرید و انتخاب خود را در مدت‌زمان کوتاهی انجام دهد. بهتر است که صفحه فرود موارد زیر را داشته باشد و رعایت کند:

  1. محتوای جذاب، باکیفیت و استاندارد
  2. جلب اعتماد و اطمینان
  3. راحتی در جستجو و دسترسی به اطلاعات
  4. کاربران را به ماندن در سایت ترغیب و تشویق کنید
  5. کلمه کلیدی با صفحه فرود همخوانی و تناسب داشته باشد

از تکرار کلمات کلیدی به دفعات جلوگیری کنید

پیدا کردن کلمه کلیدی که رقبای کمی داشته باشد و بیشترین جستجو را در بین کاربران داشته باشد کار سخت و دشواری است و تاحدی زمان‌بر است اما زمانی که شما کلمه کلیدی موردنظرتان را پیدا کردید بهتر است که از آن به‌درستی و در جاهایی که بیشترین بازدهی و بهترین نتیجه را می‌دهد استفاده کنید. بهتر است که با داشتن یک برنامه و استراتژی اصولی و مناسب کلمه کلیدی را در وب‌سایت‌هایی که با زمینه کاری و تخصص شما کاربرد دارد برای تبلیغات کلیکی گوگل استفاده کنید.

مبلغ موردنظر را برای کلیدواژه‌های اصلی بگذارید

در تبلیغات کلیکی گوگل بودجه‌ای که برای این کار در نظر گرفته‌اید را برای کلمه‌هایی که برای شما و کسب‌وکارتان مهم است و اهمیت دارد هزینه کنید. تعداد کلمات زیاد و تکراری در گوگل ادروز هیچ نفعی برای شما ندارد. با این کار شما می‌توانید هم بر روی حسابتان مدیریت داشته باشید و هم در صرف هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. بهتر است که کلماتی که برای شما فایده و سودی ندارد حذف کنید. بهتر است برای هزینه‌ها هدف و برنامه‌ریزی داشته باشید.

تبلیغات کلیکی چه مزیتی نسبت به دیگر روشهای تبلیغاتی دارد؟

در این تبلیغات نسبت به روش‌های دیگری که سال‌های زیادی است وجود دارد مانند بیلبوردهای خیابانی، تبلیغات رادیو و تلویزیونی، تبلیغات مجلات و روزنامه‌ها، ارسال پیامک، تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، بروشورها و … مزایا و ویژگی‌های بسیار زیادی دارد. این مزایا شامل چه مواردی می‌شود؟

با تبلیغات کلیکی گوگل، تبلیغ برای افرادی نمایش داده می‌شود که احتمال خرید آن‌ها برای محصول و کالای موردنظر بیشتر باشد. در تبلیغ کلیکی بر اساس دیده‌شدن تبلیغ هزینه پرداخت می‌کنید یعنی میزان مبلغ پرداختی شما به تعداد دفعات نمایش و دیده‌شدن تبلیغ بستگی دارد.

مزیت تبلیغات کلیکیتفاوت عمده‌ای که در تبلیغاتی کلیکی نسبت به سایر تبلیغات وجود دارد این است که در این مدل از تبلیغات برای نمایش تبلیغ در سایت مبلغی را پرداخت نمی‌کنید، بلکه مبلغ زمانی از شما کم می‌شود که کاربر تبلیغ شما را دیده باشد و بر روی آن کلیک کرده باشد و به سایت شما آمده باشد.

درصورتی‌که وب‌سایت شما از لحاظ ظاهر و طراحی جذاب باشد و خدمات و محصول شما در شرایط مناسبی نسبت به رقیب‌هایی که دارد قرار گرفته باشد احتمال خرید از سوی کاربر و مشتری زیاد است، با این کار هزینه‌هایی که برای تبلیغات کرده‌اید تا حد زیادی جبران خواهد شد.