نزدیک عید است و سر بسیاری از کسب و کارها مانند فروشگاههای آنلاین لباس و کسب و کار اینترنتی فروش لباس حسابی شلوغ است. پس بیایید از این فرصت نهایت استفاده را برای افزایش فروش اینترنتی لباس خود ببرید.

این روزها برای راه اندازی کسب و کار فروش لباس حتی نیازی به اجاره مغازه هم ندارید. با این حال، توصیه های ما در این مقاله به بوتیکها و فروشگاههای لباس هم کمک می‌کند تا فروش خود را افزایش بدهند.

چون این روزها حتی اگر مغازه هم داشته باشید، به هیچ وجه نباید از فروش اینترنتی غافل شوید. درصد روزافزونی از مشتریان دیگر تمایلی به مراجعه حضوری به مغازه ندارند. بنابراین با راه اندازی بخش فروش اینترنتی لباس می‌توانید آن بخش از مشتریان را نیز جذب خود کنید.

پس این ۶ ترفند افزایش فروش اینترنتی لباس را بررسی کنید و سعی کنید ترفندهای بیشتری را به کار ببرید تا شاهد اثربخشی شان باشید.

 

1. تمرکز بر روی یک گروه خاص

برای شروع کار تمرکز خود را روی یک گروه هدف مشخص قرار دهید. مثلا فقط لباس کودک. فقط لباس سایز بزرگ. یا فقط لباس مجلسی. البته پس از مدتی که مشتریهای خود را پیدا کردید می‌توانید برای توسعه کسب و کارتان گروههای هدف جدیدتری را نیز انتخاب کنید. اما پیدا کردن مشتری ثابت با تمرکز بر روی یک گروه مشخص بسیار راحت تر است. و این یکی از ترفندهای فروشندگی لباس است.

 

2. مناسبتهای خاص خود را جشن بگیرید

قرار نیست که همیشه فقط مناسبتهایی مثل عیدهای ملی و مذهبی را جشن بگیرید. اگر می‌خواهید در میان این همه فروشگاه آنلاین لباس به چشم بیایید، باید کمی خلاقیت به خرج دهید. ما تصمیم گرفتیم روز همبرگر را جشن بگیریم. هیچ ربطی بین لباس و همبرگر وجود ندارد. ولی شاید ۹۵ درصد مشتریان ما همبرگر دوست دارند و ما از این علاقه آنها برای جلب توجهشان به خودمان استفاده کردیم و مشتریان بسیار زیادی در روز همبرگر به سایت خود جذب کردیم.

در همین رابطه بخوانید: بازاریابی مناسبتی چیست و چه تاثیری روی افزایش فروش دارد؟

 

3. رابطه مستمر با مشتریان

خدمات مشتریان خوب یکی از روش های افزایش فروش پوشاک و ترفند فروش اینترنتی است و در کل افزایش فروش اینترنتی است. چون مشتریان به خصوص هنگام اولین خرید خود شک و تردید زیادی دارند که آیا باید به شما اعتماد بکنند یا خیر. تنها نقطه ای که آنها را به شما وصل می کند و می‌تواند باعث تسلی خاطرشان شود، خدمات مشتریان است.

حتماً حتماً حتماً برای این بخش از فروش آنلاین خود شماره تلفن ثابت اختصاصی تهیه کنید. قرار دادن شماره موبایل برای سفارش یا خدمات مشتریان اقدامی بسیار غیرحرفه ای است و درصد زیادی از مشتریان احتمالی را درست هنگام خرید از تصمیم خود پشیمان می‌کند.

 

4. حضور در شبکه های اجتماعی

حتی اگر برای فروش اینترنتی سایت هم دارید، حضور فعالانه و سرزنده خود را در شبکه های اجتماعی گوناگون به خصوص اینستاگرام را حفظ کنید. همین که مشتریان احتمالی پستهای جدید شما را هر روز می‌بینند، احساس می‌کنند که کسب و کار شما فعال و زنده است و نه یک فروشگاه خاک گرفته و تاریک. بله، فروشگاههای آنلاین هم می‌توانند خاک گرفته و دلگیر باشند، طوری که مشتری رغبت نمی‌کند از آنها حتی جنس با قیمت مناسب بخرد.

بنابراین باید زنده بودن و نشاط خود کسب و کار خود را در شبکه های اجتماعی به مشتریانتان نشان دهید. این راز موفقیت در فروش پوشاک است. حضور نداشتن در شبکه های اجتماعی و یا حضور کمرنگ و بی نظم در نظر مشتری مساوی است با یک کسب و کار مرده.

 

5. رویداد برگزار کنید

به توصیه یک فروشگاه اینترنتی لباس توجه کنید: بعضی از بهترین روزهای فروشگاه اینترنتی ما در بدترین دوره های فروش سال بوده‌اند. چه طور به چنین موفقیتی دست یافتیم؟ با مشارکت با یک خیریه و تبدیل آن به رویدادی برای فروشگاهمان. برای مثال، در ماه فوریه (که همیشه برای کسب و کار ما ماه مرده ای است) آخرهفته‌ها با مشارکت با خیریه ای که از کودکان بی خانمان حمایت می‌کند، در ازای هر کمک مالی به آن خیریه، ۲۰ درصد تخفیف بر روی محصولات خود به مشتریان دادیم.و این یکی از ایده های خلاقانه برای فروش اینترنتی است.

با این کار با یک تیر چند نشان زدیم: در اجتماع محلی خود اعتبار کسب کردیم، فروشمان را افزایش دادیم و سبب خیر برای کودکان بی خانمان هم شدیم. شما هم به رویدادهایی خلاقانه و متناسب با روحیات مشتریان خودتان فکر کنید.

 

6. راه حل قدیمی اما موثر بساط کردن

روزهای آخر سال، سعی کنید بخشی از محصولات خود را به سطح شهر به معبرهای پر رفت و آمد ببرید. در واقع با اینکه یک فروشگاه اینترنتی هستید، باید همیشه همانجایی باشید که مشتریانتان هستند.

پس اگر شب عید مشتریانتان ترجیح می‌دهند در خیابانها باشند و از شلوغی و هیاهوی مختص این شبها لذت ببرند، پس شما باید به میان آنها بیایید. با این کار هم می توانید به موازات فروش اینترنتی، فروش حضوری هم داشته باشید و از تب و تاب مردم در سطح شهر استفاده کنید، و هم با تبلیغات چاپی، افراد بیشتری را با فروشگاه اینترنتی خود آشنا کنید.

می توانید از افرادی که به بساطتان سرمی‌زنند، بخواهید همان لحظه صفحه تان را در شبکه های اجتماعی دنبال کنند تا برای آینده نیز مشتری احتمالی جذب کرده باشید.

 

نتیجه گیری

فروشگاههای اینترنتی لباس روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. اما همه آنها دوام نمی‌آورند. شما هم برای این که بتوانید فروش خود را افزایش دهید باید اصولی عمل کنید تا موفقیتتان تضمین شود. ترفندهای آزموده‌ای وجود دارد که فروشگاه های موفق به کار بسته اند و نتایج شگفت انگیزی گرفته اند. مانند انتخاب گروه هدف خاص، برگزاری رویداد، حفظ ارتباط مستمر با مشتریان، جشن گرفتن مناسبتهای خاص و گزینه بسیار موثر بساط کردن.حالا این ترفندها رایگان در اختیار فروشگاههای تازه کار قرار گرفته است. پس آنها را به کار ببندید و شاهد موفقیت فروشگاه اینترنتی لباس خود باشید.

در همین رابطه بخوانید: بهترین روش‌های تبلیغات برای جذب مشتری و افزایش فروش چیست؟

 

راه اندازی پشتیبانی تلفنی کسب و کار اینترنتی

خوشبختانه دیگر برای تهیه خط تلفن ثابت لازم نیست مانند گذشته دردسرهای زیادی کشید. اکنون می‌توانید تنها در ۵ دقیقه و به طور آنلاین خط تلفن دلخواه خود را تهیه کنید. برای تهیه خط تلفن ثابت دیگر حتی نیازی به یک مکان فیزیکی مثل دفتر کار یا مغازه هم ندارید.

«دفترشما» عرضه کننده خطوط تلفن مجازی، این امکان را برای کسب و کارها و فروشگاههای آنلاین فراهم کرده تا مشترکین علاوه بر تهیه خط تلفن ثابت، از سرویسهای پیشرفته‌ای مانند تلفن گویا و منشی مجازی نیز برخوردار شوند. همچنین این سرویس بر روی تلفن همراهتان به شما عرضه می‌شود، بنابراین شما از هر کجای ایران می‌توانید تماسهای مشتریان خود را پاسخ دهید.

امکانات خطوط تلفن «دفترشما»:

• خط تلفن ثابت تهران (انواع معمولی، رند، ۸ رقمی، ۶ رقمی و ۵ رقمی)
• خرید آنلاین
• راه اندازی در ۵ دقیقه
• امکان شخصی سازی های گوناگون (پیام آغازین، موسیقی متن، داخلیها، انتقال و دایورت تماس، زمانبندی سرویس و غیره)
• امکان جابجایی در سرتاسر ایران
• سانترال پیشرفته
• تعریف ۹ داخلی
• فکس آنلاین
• صندوق صوتی
• انتخاب شماره تلفن از بین هزاران گزینه

مشاهده بسته‌های سرویس تلفن گویا

 

منشی مجازی و مرکز تماس

شما حتی می‌توانید پاسخگویی تماسهای مشتریان خود را به اپراتورهای حرفه‌ای و آموزش دیده «دفترشما» بسپارید. برای این منظور یکی از بسته های سرویس منشی مجازی را انتخاب کنید. خرید این سرویس نیز به کل آنلاین است. تنها کاری که باید بکنید این است که دستورالعمل منشی خود را نیز به صورت آنلاین برای او تعریف کنید. از این پس دیگر هیچ نگرانی ای بابت پاسخگویی به تماسهای مشتریان فروشگاه آنلاین خود نخواهید داشت.

مشاهده بسته‌های منشی مجازی

سئوکار حرفه ای

با سرویس منشی مجازی «دفترشما» دیگر نیازی نیست برای پاسخگویی به تماسهای مشتریان فروشگاه آنلاین لباس خود اپراتور یا منشی استخدام کنید.

وظایف منشی مجازی:

•   پاسخگویی به تماسها
•   وصل کردن تماسها به شما
•   پیگیری امور مشتریان
•   گرفتن تماس خروجی و وصل کردن به شما
•   دریافت و ارسال فکس به صورت اینترنتی
•   ارائه گزارشی از تماسها به شما

«دفترشما» یک شرکت دانش‌بنیان در زمینه عرضه خدمات دفتر کار مجازی است. برای اطلاع بیشتر از خدمات این شرکت برای کاهش هزینه‌ها و مدیریت تماسهای کسب و کارها با ما به شماره ۲۸۴۲۰۱-۰۲۱ تماس بگیرید.