بسیاری از افراد از کارهای هنری و دستی لذت می برند اما هیچ گاه گام اضافه ای برای آماده کردن آنها برای فروش و درآمد بیشتر از آن بر نمی دارند. اگر شما هنرمند هستید و فضا و زمان کافی برای ساخت کارهای دستی تان را در تعداد بیشتر دارید، مجموعه ای از اقلام وجود دارند که می توانید بسازید و برای کسب درامد در خانه آنها را بفروشید. در واقع، با کمی برنامه ریزی، می توانید با استفاده از مهارت های خلاقانه خود کسب و کار خانگی راه بیاندازید.

کسب درآمد بیشتر

کار تولیدی در خانه

کسب و کار کارهای هنری خانگی مناسب هر کسی نیست، اما روش خوبی برای کار تولیدی در خانه درامد اضافه و همزمان مورد تعریف و تمجید قرار گرفتن برای ساخته های زیبایتان است. اگر می خواهید آغاز به فروش اقلام خود کنید، چند وظیفه تجاری اداری دارید که باید آنها را انجام دهید. بهتر است از ابتدا برنامه ریزی کنید که چگونه می خواهید این وظایف را به انجام برسانید از قبیل ثبت داد و ستدها، تهیه رسیدهای مشتری، پیدا کردن تامین کنندگان، و پرداخت مالیاتهای بازرگانی.

با اینکه اطلاعات مفید زیادی در مورد شروع و پیشبرد کسب و کار هنری تان وجود دارد، تصویر اجمالی زیر می تواند دید کلی در مورد برخی از مزایا و معایب چنین اقداماتی به شما بدهد.

بیشتر بخوانید: ایده های خلاقانه کسب و کار که متعجب تان می کند

مزایا

  • کسب درامد از سرگرمی تان
  • پرورش دادن روحیه خلاقانه تان
  • کار کردن در زمان دلخواه
  • تغییر دادن فهرست اقلام تولیدی در صورت خسته شدن
  • دنبال کردن گزینه های بیشمار برای فروش کالاهایتان به صورت آنلاین و آفلاین

معایب

  • ساخت کاردستی و تهیه سیاهه می تواند وقت گیر باشد
  • فروش شما ممکن است سود کافی برای پوشش دادن زمان و مخارج پیش رو را تولید نکند ( مواد، بسته بندی، غیره)
  • ممکن است لازم باشد تا از خریداران، مالیات فروش دریافت کنید و اظهارنامه مالیاتی فروش را تهیه کنید تا به دولت بپردازید
  • ساخت همان اقلام بارها و بارها ممکن است تکراری و خسته کننده باشد

اگر کسب درآمد در منزل از خلاقیت تان به نظر جالب، هیجان انگیز و مملو از پتانسیل میرسد، در اینجا به ده ایده برای ساخت اقلام هنری اشاره شده که می توانید آنها را بسازید و بفروشید. به علاوه پیشنهاداتی درباره نحوه و مکان فروش کالاهای دست سازتان ارایه شده است.
اگر برای شما هم این سوال پیش آمده است که چه چیزی بسازیم و بفروشیم؟ با ما همراه باشید.

درآمد بیشتر

جواهرات

۱-جواهرات

جواهرات با کیفیتِ دست ساز بسیار محبوب هستند زیرا هر قلم معمولا منحصربفرد است. یکی از مزیتهای جواهر این است که کوچک است و بسته بندی کردن و بردن  آن به نمایشگاههای کارهای دستی و ارسال کردن آن در صورت فروش آنلاین آسان است. مواد مصرفی مورد نیاز برای جواهرات متنوع هستند و شامل دانه های خشتی پلیمری دست ساز، سنگ، فلز، کریستال، چرم و غیره هستند.

۲-هنر / دکور

مردم از کارهای هنری منحصربفرد برای نمایش دادن در خانه و محل کارشان لذت می برند. هنر نباید لزوما در قالب نقاشی باشد. می تواند شامل عکس، دیوار آویزهای پارچه ای، برچسب های دیواری و غیره باشد. به علاوه، لازم نیست به دیوار آویزان شود. شما می توانید اقلام دکوری ای بسازید که روی قفسه کتاب یا  قاب شومینه جای بگیرند

۳-صابون / محصولات بهداشتی

درآمد بیشتر

محصولات بهداشتی

صابون های دست ساز و محصولات بهداشتی محبوبیت هستند، مخصوصا اگر برای پوستهای حساس و از مواد ارگانیک ساخته شده باشند. می توانید قالبهای صابون معمولی بسازید یا قالب و رنگ تهیه کنید تا صابونهای رنگی و طرح دار بسازید. می توانید همچنین به محصولات تان رایحه اضافه کنید. به جز صابون، می توانید توپک های مخصوص حمام، حباب حمام و لوسیون بسازید. این اقلام از آنجا که مصرف شدنی هستند می توانند باعث فروش مکرر شوند.

۴-شمع

راه های درآمد بیشتر

شمع

مانند صابون، می توانید شمع هایی در طرحها، رنگها و رایحه های مختلف بسازید. به علاوه، می توانید از اقلام ویژه ای برای جاساز کردن شمع هایتان در آنها استفاده کنید از قبیل بطری های شیشه ای، فنجان و صدف

۵-اقلام دوختنی

اگر دوخت و دوز بلد هستید، چیزهای زیادی وجود دارند که می توانید بدوزید و بفروشید از جمله کیف پول زنانه، کیسه پول خرد، و کیف، روکشهای بالش و پتو، رو قوری و پیش بند و غیره. همچنین می توانید لباس بدوزید مانند لباس شب، لباس بچه گانه و لباس عروسک.

۶-نظم دهنده

مردم برای انبار و منظم کردن روزانه وسایل خانه و اقلام شرکتی شان به کمک نیاز دارند. با اینکه یک فنجان قهوه یا سطل پلاستیکی نیز همین کار را می تواند انجام دهد بسیاری از افراد تمایل دارند اقلام دکوری خاص بخرند. این اقلام شامل لیوان شیشه ای یا چوبی نقاشی شده، جاظرفی، جامدادی، جعبه های دکوری برای نگهداری فایلها و عکسها و غیره است.

۷-بشقاب، فنجان و لیوان دکوری

آیا دست به قلم هستید؟ بشقاب، فنجان و لیوان نقاشی شده بخصوص جامهای شراب، بسیار محبوب هستند. یا شاید بتوانید با هنر دست خود روی لیوان آبجو یا بطری شیشه ای قلم بزنید. به جای نقاشی کشیدن یا قلم زدن می توانید از دکوپاژ برای تزیین اقلام آشپزخانه استفاده کنید. بشقابها، ماگها، و لیوانهای دکوری کادوهای بسیار خوبی هستند که باعث می شود  برای انجام کار هنری در منزل با درامد بر روی آنها اقلام خوبی باشند.

۸-آهنربا/ سنجاق

بسیاری از افراد در مشاغل تجاری دوست دارند آهنرباها، دکمه ها یا سنجاقهایی سفارشی بخرند تا به مشتریان بالقوه خود بدهند. یا اینکه می توانید محصول منحصربفرد خود را بسازید و عنوان تجاری مختص خودتان را راه بیاندازید. ( ته نوشابه های آهنربایی را به یاد دارید؟)

۹-اقلام مربوط به حیوانات خانگی

کسب درآمد

اقلام مربوط به حیوانات خانگی

مردم عاشق حیوانات خانگی شان هستند. و دوست دارند دوستان پشمالوی خود را لوس کنند بنابراین ایجاد کسب و کار خانگی در زمینه بازار حیوانات خانگی ایده خوبی است. اقلامی که برای بازار حیوانات خانگی می توانید درست کنید عبارتند از تختخواب، لباس، و قلاده. به علاوه می توانید اقلام دکوری بسازید مانند قاب آویزی که می توان عکس حیوان را در آن قرار داد.

۱۰ – کالاهای کاغذی

یکی از مزیت های ساخت کالاهای کاغذی این است که در برخی موارد می توانید آنها را به صورت دیجیتالی بفروشید. می توانید برنامه ریز شخصی، چک لیست یا عکس برگردان بسازید و  به صورت یک فایل دیجیتالی برای مشتری بفرستید تا او خودش پرینت کند( آنها می توانند عکس برگردانهای کاغذی را از فروشگاه خریداری کنند)

چگونه اقلام تان را بفروشید و درآمد بیشتر کسب کنید؟

وقتی اقلام تان را ساختید، زمان آن است که آنها را آماده فروش کنید. در اینجا به چند راهکار کسب درامد از طریق اقلام تولیدی تان اشاره می کنیم:

  • اقلام خود را به جهت سودآوری قیمت گذاری کنید. در حالیکه نمیخواهید قیمت بالایی روی اقلام تان بگذارید، باید مراقب باشید که نه تنها هزینه مواد مصرفی تان را پوشش دهید بلکه زمان صرف شده تان را نیز در نظر بگیرید.
  • اقلام خود را دارای نشان تجاری کنید. راهی برای قرار دادن نام، نام تجاری، وبسایت یا سایر اطلاعات تماس تان بر روی هر قلم پیدا کنید. این می تواند شامل یک عکس برگردان، یا اطلاعات چاپی منزل بر روی کارت ویزیت شما باشد.اگر مشتری شما به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشد، می توانند با شما تماس بگیرند.
  • نوع خاصی از مشتری را هدف بگیرید. برای مثال، بسیاری از نویسندگان به اقلام خاصی نیاز دارند که تصویر کتابهایشان را در آن نگه دارند مانند گوشواره، دستبند، و غیره. صاحبان سگ گله ممکن است بخواند کیف کوله،جاکلیدی، و سایر اقلامی را بخرند که رویش تصویری از سگ گله باشد. شخصی سازی کردن کالاهایتان می تواند زمان بیشتری ببرد اما در عوض پول بیشتری برایشان می گیرید.
  • به موقعیت زمانی سال بچسبید. با اینکه بسیاری از اقلام شما برای کل سال می توانند مناسب باشند، می توانید فروشتان را با ارایه محصولات فصلی از قبیل اقلام کادویی یا دکوری کریسمس، یا تزیینات جشن آزادی آمریکا بالا ببرید. یا اینکه اقلامی برای مناسبت های خاص درست کنید مثل اقلام تزنینی مراسم ازدواج یا تولد

کجا کالاهایتان را بفروشید؟

 درامد زایی اینترنتی

مراکز آنلاین برای فروش کارهای دستی

وقتی کالاهایتان را درست کردید، آماده فروختن آنها هستید. خبر خوب اینکه موقعیت های بسیاری برای فروش اقلام تان دارید. در برخی موارد حتی لازم نیست خانه تان را ترک کنید.

مراکز آنلاین برای فروش کارهای دستی

اینستاگرام در ایران احتمالا بزرگترین منبع شناخته شده برای افرادی است که می خواهند اقلام دست ساز خود را بفروشند اما مراکز آنلاین بسیار دیگری وجود دارد که می تواند به طور آنلاین کالاهایتان را در آنجا بفروشید. آیا می توانید برخی از این مارکت پلیس ها را نام ببرید؟.

شما همچنین می توانید به جای اینکه از هر یک از منابع آنلاین صنایع دستی که در بالا آورده شد استفاده کنید فروشگاه تجارت الکترونیکی خود را برپا کنید تا لیست خود را در آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: پول درآوردن با کسب و کار اینستاگرام

مراکز آفلاین فروش صنایع دستی

مراکز آنلاین تنها گزینه شما برای فروش اقلام تان نیست. فروش حضوری به معنای نداشتن دردسر در بسته بندی و ارسال کالاهاست.

  • نمایشگاههای صنایع دستی
  • بازارها
  • ارسال به فروشگاههای محلی
  • بازارهای کشاورزان
  • مراسم محلی که به دستفروشان اجازه کار می دهند

یکی دیگر از مزیت های فروش حضوری تعامل رو در رویی است که با مشتری خواهید داشت. این به شما امکان دریافت بازخورد آنی می دهد، و متوجه می شوید مشتری چه چیزی را در مورد محصولات شما دوست داشته و از آنها درباره ایده شان برای محصولات جدیدی که ممکن است علاقه مند به خریداری از شما باشند سوال میکنید.

منبع: thebalancesmb