با فراگیر شدن اینترنت فرصت‌های بسیاری برای کسب درآمد در خانه فراهم شده است. به لطف اینترنت است که عده‌ای از افراد در حال حاضر به صورت دورکاری کار می‌کنند.

در سال 2017 تعداد قابل توجهی از آمریکایی‌ها که حدود 3.7 میلیون نفر بودند در خانه کار می‌کردند. این عدد حدود 3% از جمعیت آمریکا است و از سال 2005 رشدی 115 درصدی داشته است.

فضای وب شرایطی را ایجاد کرده است که کارمندان می‌توانند از خانه کار کنند و کارآفرینان کسب و کار خود را آنلاین راه اندازی کنند. اگرچه، موفق شدن یا نشدن آن‌ها بستگی به استراتژی بازاریابی، بودجه و بازار هدفشان دارد. به همین دلیل است که افراد با تجربه پیشنهاد می‌کنند با کمترین هزینه‌ها و بالاترین پتانسیل کسب سود برای کسب و کار خود برنامه ریزی کنید.

یکی از راه‌هایی که برای کسب و کارها و افراد با هزینه‌ای بسیار کم کسب درآمدی خوب ایجاد می‌کند وردپرس است. در ادامه راه‌هایی که بتوان از این سیستم مدیریت محتوا درآمد ایجاد کرد را به شما خواهم گفت. پس تا انتهای مقاله همراه من باشید.

1. کسب درآمد از وردپرس با راه اندازی بلاگ

این یکی از روش‌های آزمایش شده و درست برای ایجاد درآمد آنلاین و مداوم است. از آنجایی که منظم در سایت خود محتوا قرار می‌دهید، می‌توان از راه‌های مختلفی از آن کسب درآمد کرد.

کلید اصلی این است با استراتژی محتوایی ظاهر شوید که اطمینان دارید پست‌های بلاگی که قرار می‌دهید چیزی است که مردم می‌خواهند بخوانند. از همین طریق، می‌توانید ترافیک جدید و بازدیدکنندگان دائمی برای سایت ایجاد کنید.

چگونه از محتوا کسب درآمد کنم؟

راه اول تبلیغ محصولات و سرویس‌هایی است که به محتوا و مخاطبان شما مرتبط است. بر فرض مثال، اگر راجع به حیوانات خانگی می‌نویسید، می‌توانید به صورت همکاری در فروش لباس‌ها، اسباب بازی‌ها و دیگر لوازم حیوانات خانگی را بفروشید. سیستم‌های همکاری در فروش ایرانی زیادی وجود دارد ولی بهترین‌ها سیستم کسب درآمد دیجی کالا و میهن استور هستند.

استفاده از گوگل ادسنس روش دیگر کسب درآمد از وردپرس است. در واقع بنرهای تبلیغاتی این سیستم تبلیغاتی را در وبلاگ قرار می‌دهید و هر بار که بازدید کننده‌ای تبلیغ را در کنار محتوای بلاگ شما ببیند کسب درآمد می‌کنید. اگر چه با هر بازدید مقدار ناچیزی درآمد دارد ولی با داشتن بازدیدکنندگان زیاد درآمد خوبی کسب خواهید کرد پس سعی کنید ترافیک سایت را بالا ببرید. اگر می‌خواهید از سیستم‌های تبلیغات کلیکی ایرانی استفاده کنید و حوصله‌ی استفاده از سایت‌‌های واسطه برای نقد کردن درآمد ادسنس را ندارید پلتفرم‌های یکتانت و سنجاق را به شما پیشنهاد می‌کنم.

روش بعدی پست‌های بلاگی اسپانسری است که به رپورتاژ آگهی هم شناخته می‌شوند. برندها و کسب و کارها به ازای اینکه در پست بلاگ محصولات و سرویس‌هایشان را تبلیغ کنید پول پرداخت می‌کنند. البته قوانینی هم در آن وجود دارد مثلا اینکه کاربران سایت باید بدانند این یک پست تبلیغاتی است.

اگر از ایده‌هایی مثل پست تبلیغاتی خوشتان نمی‌آید، می‌توانید همیشه بررسی محصولات را صادقانه داشته باشید. مثل سایت‌هایی که محصولات و سرویس‌های محبوب را بررسی می‌کنند، اما در صورتی که بتوانید خود را قابل اعتماد معرفی کنید این کار را شروع کنید. مردم همیشه برای کمک به تصمیم گیری در خرید به دنبال بررسی‌های آنلاین از محصولات و سرویس‌ها هستند.

 

2. ارائه‌ی محتوا برای اعضای ویژه‌ی سایت وردپرس

محتوایی دارید که مخاطبان کشته و مرده‌ی آن باشند؟ کافی است آن‌ها را با محتواهای رایگان وسوسه کنید و محتوای کامل را فقط در صورت داشتن عضویت ویژه و پرداخت هزینه در اختیارشان قرار دهید.

از این راه، می‌توانید به مخاطبان نشان دهید که می‎دانید راجع به چه چیزی صحبت می‌کنید و اگر عضو سایت شوند محتوای کاربردی در انتظارشان است. حتی می‌توان درجات مختلف از عضویت برای انواع محتواها را تعریف کرد. این روش را متخصصان با ارائه‌ی دوره‌های آموزشی استفاده می‌کنند.

یا اگر به دنبال چیزی با تعامل بیشتر هستید، انجمن آنلاین خصوصی ایجاد کنید که تنها برای افراد با عضویت ویژه در دسترس باشد. از طریق این اجتماع بازخورد می‌گیرید، توصیه می‌کنید و اجتماعی از متخصصان می‌سازید که با حل مشکلات و پاسخگویی به سوالات مخاطبان کمک می‌کنند.

 

3. ساخت سایت‌های نیازمندی

اگر به ایده‌ی پرداخت کاربران برای دسترسی به محتوا علاقه‌ای ندارید، راه دیگری برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارد. می‌توانید لیستی ایجاد کنید که کسب و کارها برای اضافه شدن در آن پول بپردازند. مثلا می‌توان یک منبع اطلاعاتی برای اطلاعات مشاغل خودرویی سطح کشور ایجاد کرد و برای اینکه در بالای لیست نشان داده شوند باید پول پرداخت کنند.

آگهی‌های شغلی کسب و کارها را هم می‌توان در سایت قرار داد. البته برای این کار لازم است افراد مرتبط با آن شغل سایت شما را بازدید کنند.

مثلا اگر بلاگی در رابطه با کسب و کارهای مالی دارید و مخاطبان شما معمولا حسابدارها و متخصصان مالی باشند، کسب و کارها حاضر می‌شوند برای درج آگهی شغلی پول پرداخت کنند.

 

4. فروش محتوای دیجیتالی

روشهای کسب درآمد از وردپرس

کسب و کارهایی وجود دارند که خدمات ارائه می‌کنند یا محصولات فیزیکی می‌فروشند اما راه کسب درآمد دیگری از طریق فروش محصولات دیجیتال وجود دارد.

محصولاتی که شما می‌فروشید می‌توانند توسط مشتریان بر روی رایانه و تلفن همراهشان دانلود شوند. مثل یک کتاب الکترونیکی، دوره‌ی آنلاین یا وبینار. این محصولات را می‌توان با پرداخت اشتراک ماهانه فروخت یا مبلغی برای آن تعیین کرد و کاربر با یک بار خرید به آن دسترسی پیدا کند. مهم‌ترین عامل موفقیت این است که اطلاعاتی داشته باشید مخاطبان آن‌ها را ارزشمند بدانند بنابراین مشتاق خواهند بود که آن را بخرند.

میتوانید از بلاگ وردپرس خود برای افزایش آگاهی نسبت به محصولات دیجیتال و تخصص خود بهره ببرید. زمانی که ترافیک به بلاگ سرازیر شود محصولات دیجیتالی شما هم تبدیل به درآمد می‌شوند. با وردپرس می‌توانید برندتان را بسازید، شفافیت و اعتماد ایجاد کنید. اینفلوئنسرهای آموزشی زیادی وجود دارند که از این روش درآمد خوبی دارند. آن‌ها مخاطبان را از طریق بلاگ به مشتریان وفادار و حامیان برند تبدیل می‌کنند.

این روش بسیار کارآمد است چون نه تنها مخاطبان را متقاعد می‌سازد خرید کنند، بلکه از آنان به عنوان تبلیغ کنندگان رایگانی برای جذب مشتریان بیشتر استفاده می‌شود.

 

5. راه اندازی فروشگاه آنلاین برای درآمد از وردپرس

وردپرس چند وجهی است که همین موضوع باعث می‌شود به پلتفرمی عالی برای ساخت هر کسب و کار آنلاینی تبدیل شود که شامل فروش محصولات به صورت آنلاین هم می‌شود.

می‌توانید پلتفرم‌هایی مثل شاپیفای را به سایت وردپرسی خود متصل کنید و ویترینی از محصولات ایجاد ‌کنید. با این روش، زمانی که افراد از سایتتان بازدید می‌کنند می‌توانند محصولات را مستقیما از خودتان بخرند. برای پرداخت آنلاین استفاده از پلتفرم‌هایی مثل زرین پال پیشنهاد می‌شود که با نصب افزونه‌ی آن روی وردپرس امکان پذیر است. قالب‌های مختلفی وجود دارد که با انتخاب مناسب فروشگاهتان را منحصر به فرد می‌کنید. پیشنهاد می‌کنم به جای قالب‌های رایگان رایج که اکثر کاربران از آن‌ها استفاده می‌کنند از قالب‌های پولی که دائما بروزرسانی می‌شوند استفاده کنید.

می‌توانید هر چیزی که می‌خواهید اعم از لباس، کفش، تجهیزات خانه، اسباب بازی و … . در وردپرس بفروشید و اگر بتوانید محصولاتی که پرسونای مخاطب شما به دنبال آن است برای فروش پیدا کنید پول خوبی به جیب می‌زنید. به همین خاطر است که قبل از راه اندازی فروشگاه آنلاین راجع به انتخاب محصولات باید تحقیق کرد.

 

6. ارائه خدمات در وردپرس

در بالا راجع به اینکه چگونه بلاگرها می‌توانند محصولات دیجیتال و محصولات فیزیکی را از طریق سایت بفروشند بحث کردیم. حال وقت این رسیده که راجع به فروش خدمات صحبت کنیم.

می‌توانید از بلاگ وردپرس برای نشان دادن تخصص خود و اینکه چرا افراد باید از خدمات شما استفاده کنند بهره ببرید. بر فرض مثال، اگر شما کوچ کسب و کار هستید، می‌توانید در بلاگ راجع به موضوعاتی که به مخاطبان برای اینکه کسب و کار خود را بهتر کنند کمک کند قرار دهید. سپس اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی بیشتر داشتند می‌توانند برای خدمات کوچینگ با شما ارتباط برقرار کنند. خدمات زیادی وجود دارد که از طریق بلاگ وردپرس بتوان ارائه داد، مثل خدمات مالی، فریلنسری محتوا، مشاوره‌ی راه اندازی کسب و کار، طراحی وب، برنامه نویسی، مشاوره و … .

چه کسب و کاری آفلاین باشید و چه آنلاین با وردپرس می‌توانید مشتریان زیادی پیدا کنید.

 

7. طراحی سایت با وردپرس

اگر مهارت‌های کدنویسی به خصوص PHP و طراحی می‌دانید می‌توانید به بازار طراحی سایت با وردپرس ورود پیدا کنید.

طراحی سایت شامل راه اندازی فروشگاه آنلاین، ویرایش سایت وردپرسی و بهبود سئوی سایت آن‌ها می‌شود. اگر به طراحی قالب هم تسلط دارید قالب‌های مختلفی برای طراحی و ارائه به بازار وجود دارد. هر خدماتی برای فروشگاه آنلاین، بلاگ، خدمات کسب و کارها، عکاسی و … می‌تواند در وردپرس به افراد و کسب و کارها ارائه شود و در ازای آن کسب درآمد صورت بگیرد.

 

سخن پایانی

کسب درآمد از وردپرس چگونه است؟

یکی از ایده‌های بالا را برای کسب درآمد از وردپرس انتخاب کنید و تمرکزتان را روی آن قرار دهید. تمرکز بر روی یک روش و گسترده کردن آن بهتر از درآمد از چند روش به صورت سطحی می‌باشد.

هر روشی که انتخاب کنید یکی از چالش‌های شما برای کسب درآمد اعتمادسازی است. به دلیل اینکه قرار است به تازگی فعالیت خود را شروع کنید بسیاری از کسب و کارها و افراد به شما اعتماد نمی‌کنند و به سراغ کسب و کارهای مشهورتر می‌روند. ولی آیا راهی برای اعتماد سازی برای کسب و کارهای نوپا وجود دارد؟

یکی از دلایلی که افراد به شما اعتماد نمی‌کنند نداشتن دفتر کار به عنوان یک کسب و کار است. با وجود قیمت‌های بالای اجاره حداقل در ماه‌های اول قادر به کرایه‌ی دفترکار نیستید. ولی راهی وجود دارد که کسب و کارتان را مثل یک کسب و کار حرفه‌ای به نظر برسد و آن چیزی جز استفاده از شماره‌ی ثابت نیست. با استفاده از تلفن ابری بدون اجاره‌ی دفترکار و خرید تلفن ثابت صاحب یک خط مجازی خواهید شد که به کسب و کارتان جلوه‌ی حرفه‌ای‌تری می‌دهد. حتی می‌توانید روی این خطوط فکس اینترنتی و تلفن گویا هم نصب کنید.

در کامنت‌ با من و بقیه‌ی کاربران در میان بگذارید که کدام روش را برای کسب درآمد در وردپرس انتخاب کردید و دلیل انتخابتان چه بود؟