سیپ ترانک چیست؟

سیپ ترانک SIP Trunk به زبان ساده نوعی فناوری است برای راه اندازی مرکز تماس با شماره های ۵ رقمی؛ اگر شما بخواهیدخط سیپ ترانک داشته باشید، باید به مخابرات مراجعه کنید و برای خریدن تجهیزات و راه اندازی هزینه زیادی صرف کنید.

آیا راهی وجود دارد که همین خدمات را بدون صرف وقت و انرژی دریافت کنیم؟ بله! در دنیای پر شتاب فناوری راه بهتری وجود دارد که برای پاسخگویی تلفنی صفر تا صد کار را با بدون نیاز به سخت افزار و بدون اتلاف وقت انجام دهید.

سیپ ترانک

سیپ ترانک چیست؟

معایب خط سیپ ترانک و جایگزین آن

سیپ ترانک ( Sip Trunk ) یک راه ارتباطی بین دو مرکز تلفن است، در واقع سیپ ترانک یک کانال ارتباطی بین سانترال و یا سرور voip مشترک و سوییچ های مخابرات است. اما دفتر شما جایگزین به صرفه تری برای این شیوه ارتباط  و خرید سیپ ترانک مخابرات است:

اگر شما کسب و کاری هستید که شماره تلفن ۵ رقمی یا ۶ رقمی می‌خواهید و از طرفی هم نیاز به مرکز تماس دارید تا اپراتورها تماس ها را پاسخ دهند راه‌حل خیلی ساده ای پیش پای شما وجود دارد: منشی مجازی!.

سیپ ترانک

منشی مجازی در واقع منشی دورکار شما است که تماس هایتان را پاسخ می دهد.

منشی مجازی اپراتوری است که در دفتر کار ما حضور دارد، یعنی می‌شود منشی دور کار شما! طبق دستور العملی که به منشی تان می‌دهید او تماس های شما را پاسخ می‌دهد. این دستورالعمل را از طریق پنل تان به منشی می‌دهید که در هر ساعت از شبانه روز قابل ویرایش است. شما تعیین می‌کنید که خانم منشی چه سوالاتی بپرسد چه اطلاعاتی از مشتری بگیرد و در صورت نیاز تماس را به چه کسی انتقال دهد.

منشی‌های دور کار دفتر شما مجرب و حرفه‌ای هستند و تماس‌های شما را به خوبی و با کیفیت بالا پاسخ می‌دهند.

خیلی ساده وارد سایت دفتر شما می‌شوید و بسته به نیازتان یک شماره تلفن ثابت تهران با سرشماره دو که برای منطقه یک و بخش تجاری تهران است خریداری می‌کنید و تماس‌هایتان را به این شیوه مدیریت می‌کنید. نه نیاز است که سخت افزاری بگیرید نه نیاز است که درگیر بیمه و حقوق و مزایا و مالیات منشی‌ها باشید و نه تماس شما از دست می‌رود. اگر در آن لحظه خط منشی شما مشغول بود، منشی دیگری تماس را پاسخ می‌دهد.

راه اندازی سیپ ترانک و راهکار ۵ دقیقه‌ای دفتر شما

شما در ۵ دقیقه می‌توانید صاحب خط تلفن ثابت، سانترال مجازی، منشی و فکس اینترنی رایگان شوید. در هر روز هفته و در هر ساعت از شبانه روز به سایت دفتر شما مراجعه می‌کنید و در ۵ دقیقه شماره ثابت تهران(۵ رقمی، ۶ رقمی و یا ۸ رقمی) می‌گیرید روی این خطوط امکاناتی مثل تلفن گویا و منشی تلفنی وجود دارد. در تلفن گویا شما از نصب سانترال بی‌نیاز می‌شوید و در منشی مجازی (منشی تلفنی) هم نیاز به استخدام منشی ندارید!.

برای استفاده از سرویس های دفترشما نیاز به اینترنت ندارید. در واقع یکبار اینترنتی ثبت نام می‌کنید و تنها برای تغییر تنظیمات لازم است که آنلاین باشید. در سایر موارد دیگر نیازی به اینترنت نیست!.

بیشتر بخوانید: دستگاه تلفن گویا بخرم یا سرویس تلفن گویا؟

تماس خروجی با سیپ ترانک و با منشی مجازی!

برای داشتن تماس دو طرفه در سیپ ترانک نیاز است که هزینه جداگانه‌ای بدهید ولی در سرویس های دفتر شما، می‌توانید خیلی راحت تنها سرویس تماس خروجی را بخرید و یا اینکه هم از منشی و هم از تماس خروجی برای برقراری تماس دو طرفه استفاده کنید.

آیا خرید سیپ ترانک SIP Trunk اشتباه است؟

اگر می‌خواهید حداقل هزینه‌ها را داشته باشید و از و دردسرهای جورواجور راه اندازی کسب و کار در ایران خلاص شوید، توصیه می‌شود دستکم در آغاز کار، تا حد امکان به جای اینکه سرمایه خود را صرف خرید تجهیزات و استخدام نیرو کنید، از سرویس های موجود دفتر شما استفاده کنید.

اگر کسب و کار خود را تازه راه‌اندازی کرده‌اید، اگر به شماره تلفن های ۵ رقمی و ۶ رقمی نیاز دارید و یا تماسهای کسب و کارتان در زمانهای مختلف سال دارای نوسان است، سرویس‌های تلفن گویا و منشی مجازی «دفترشما» حرفه‌ای‌ترین و مقرون‌به‌صرفه‌ترین جایگزین نصب سیپ ترانک است.