استارتاپ‌ها عموما کسب و کار هایی هستند که کسب و کار دیجیتال دارند، در این مقاله وظایف روابط عمومی استارتاپ‌ ها را بررسی می‌کنیم.

روابط عمومی چه کار می‌کند؟

روابط عمومی استارتاپ ها

روابط عمومی

صاحبان کسب‌ و کار  و استارتاپ ها گاهی اوقات ارزش روابط عمومی را  نادیده می‌گیرند. در صورتی‌ که یک روابط عمومی خوب و قوی می‌تواند استراتژی‌ های بازاریابی و تبلیغات را تقویت کند و باعث توسعه کسب و کار شما شود.

روابط عمومی استارتاپ ها از تبلیغات ارزان‌ تر اما به همان اندازه یا بیشتر تأثیرگذار است و ارزش و اعتبار زیادی به محصولات و خدمات برند می‌دهد؛ تا جایی که حتی متخصصان و افراد با تجربه توصیه می‌کنند اگر بودجه‌ کافی برای تبلیغات گسترده کسب‌ و کار خود ندارید، روی بهبود روابط عمومی شرکت تمرکز کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش بازاریابی: انتخاب شعار تبلیغاتی

ساختار روابط‏ عمومی به گونه ای است که آن را بی‌‏شک می‌توان به عنوان یکی از مهم‏ترین بخش‏‌های هر سازمانی دانست، همانطور که از عنوان روابط ‏عمومی پیداست، شما در این بخش قرار است با داخل و خارج از سازمان یا به طور کل با مجموع ذی‌‏نفعان خود ارتباط موثر و مفید برقرار و حفظ نمایید.

روابط عمومی به معنی ساختن تصویر از نام تجاری شرکت، ایجاد تبلیغات خوب و برقراری روابط هماهنگ با مصرف‌کنندگان، مشتریان، رسانه‌ها، سهامداران و سرمایه‌گذاران است. همچنین روابط عمومی می‌تواند منجر به افزایش فروش، ایجاد سود، جذب سرمایه‌گذاران و همینطور ایجاد اعتبار برای شرکت شما شود.

روابط عمومی دیجیتال و سنتی هر دو هدف مشترکی دارند، این هدف مشترک به بهبود شهرت یک برند برای مشتری و افزایش دیده شدن آن در میان تک تک مخاطبان موردنظر خود کمک می‌کند. تفاوت اصلی آن‌ها در انتخاب روش‌هایی است که برای رسیدن به این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وظیفه روابط عمومی استارتاپ‌ها

روابط عمومی دیجیتال

وظیفه روابط عمومی

روابط عمومی دیجیتال شامل انتشار مقالات آنلاین، انتشار آموزشهای آنلاین، کار با وبلاگ نویسان و افراد تأثیرگذار، محافظت از برند در سایتها و استفاده از رسانه‌های اجتماعی برای به دست آوردن اعتماد برای برند یا نام تجاری در فضای آنلاین است.

روابط عمومی استارتاپ ها  نقشی مهم و کلیدی دارد و می تواند مکمل واحد بازاریابی باشد. روابط عمومی درگذشته بخشی از مارکتینگ یک کسب‌وکار بود اما امروزه به یک بخش کاملاً مستقل تبدیل‌شده است و مستقل از سایر بخش‌ها عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: ۴ راه غیرمنتظره برای رسیدن به یک رشد استارتاپی سالم

در استارتاپ های نوپا و کوچک نیز وظایف روابط عمومی را معمولا باید مدیر مجموعه برعهده بگیرد. به این منظور مدیر استارتاپ باید به مهارت‌های نرم تا حدی مسلط باشد؛ تا بتواند روابط اولیه کسب و کار را شکل دهد، ارتباطات موثر رسانه‌ای‌اش را بسازد، کمپین‌ها را طراحی و اجرا کند و در نهایت در رویدادها شرکت کند و پس از بزرگ شدن مدیر روابط عمومی را استخدام کند تا به اهداف خود دست یابد.

اینفوگرافی وظایف روابط عمومی استارتاپ‌ ها

وظایف روابط عمومی استارتاپ ها را در این اینفوگرافی ببینید. روابط عمومی در تمام استارتاپ های موفق خارجی و داخلی این موارد را پیگیری می‌کند.

اینفوگرافی روابط عمومی

اینفوگرافی وظایف روابط عمومی