روش‌های مختلفی برای برقراری تماس اینترنتی وجود دارد. اول از همه باید مشخص شود که هدف شما چیست؟ آیا صرفاً به دنبال یک تماس اینترنتی رایگان برای گپ و گفت با خویشاوندان در خارج از کشور هستید؟ آیا به دنبال یک شماره مجازی برای برقراری تماس هستید؟ آیا می‌خواهید سایت شما تماس اینترنتی داشته باشد؟

در این مقاله به صورت مختصر روش‌های ایجاد تماس اینترنتی را بررسی می‌کنیم.

تماس اینترنتی رایگان از طریق اینترنت

تماس اینترنتی چیست؟

اگر صرفا هدف ما برقرای تماس اینترنتی باشد، گزینه‌های زیادی در اختیار داریم. این روزها هم پلتفورم‌هایی برای آموزش آنلاین وجود دارد و هم می‌توانیم کنفرانس ویدئویی داشته باشیم.

پیام رسان‌ها هم امکان برقراری تماس اینترنتی را برای ما با کیفیت مطلوبی فراهم کرده‌اند. اگر تنها می‌خواهید با عزیزانتان در هر جای جهان ارتباط برقرار کنید، واتساپ، تلگرم و اسکایپ گزینه های مناسبی هستند.

اما اگر یک شماره تلفن اینترنتی تهران برای کسب و کار خود بخواهیم، باید چکار کنیم؟

 

استفاده از تلفن ویپ برای تماس اینترنتی رایگان

تلفن اینترنتی یا همان تلفن ویپ VOIP این امکان را به تمام افراد و در هر مکانی می دهد تا در بستر اینترنت به راحتی با همدیگر ارتباط مناسب و امنی داشته باشند.

برای برقراری تماس از طریق تلفن ویپ در داخل شبکه نیازی به اینترنت نیست چون این سیستم فقط از بستر شبکه برای انتقال اطلاعات استفاده می نماید، اما درخارج از شبکه (فاصله از محل نصب مرکز تلفن) بر روی بستر شبکه و با استفاده از اینترنت انجام خواهد گرفت.

برای بهره مندی از سیستم ویپ حتما باید از تلفن اینترنتی استفاده کنیم. برای برقراری ارتباط اینترنتی از طریق سیستم ویپ ، وجود یک تلفن IP می تواند پاسخگوی تمامی نیاز های افراد باشد.

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره خط voip بدانیم

 

سه روش متداول استفاده از تلفن ویپ

برای استفاده از ویپ چند روش وجود دارد. هر کدام معایب و مزایای خود را دارند و در نهایت پیشنهاد ما این است که به جای استفاده از این روش‌ها تلفن مجازی را امتحان کنید.

روش اول: استفاده از ATA

اولین روش برقراری ارتباط در بستر شبکه با استفاده از تلفن ویپ استفاده از ابزار هایی به نام (ATA (Analog Telephone Adaptor است.

تلفن مجازی تلفن اینترنتی

با تلفن مجازی از تمام این سخت افزارها و سیم کشی‌ها بی‌نیاز می‌شوید

با کمک این ابزار می توانیم از طریق تلفن های آنالوگ هم ارتباط اینترنتی برقرار کنیم.

برخی به آن آداپتور ATA نیز می‌گویند. در واقع دستگاهی است که به عنوان مبدل تلفن‌های آنالوگ به تلفن‌های تحت شبکه IP به کار می‌رود. از مزایای آن کاهش هزینه‌ها و بهبود استفاده از سیستم‌های قدیمی ویپ بر اساس تکنولوژی‌های جدید است. سیگنال‌های صوتی آنالوگ در این مبدل وارد شده و سپس به عنوان سیگنال‌های دیجیتال در بسته‌های داده خارج می‌شوند که بتوانند از طریق شبکه منتقل شوند.

برای استفاده از این سیستم کافی است ابتدا دستگاه ATA را به کامپیوتر یا هر منبع ارتباط اینترنتی دیگر وصل نموده و سپس این ابزار را به هند ست استاندارد تلفن های آنالوگ متصل نماییم.

در همین رابطه بخوانید: بررسی کامل مزایا و معایب خط ویپ

 

روش دوم: تلفن های آی‌پی

روش دوم کمی متداول تر است.

تلفن آی پیآی پی فون در اصطلاح به تلفن هایی گفته می شود که در شبکه ی ویپ (VoIP) به کار گرفته می شوند. این تجهیزات با پشتیبانی از پروتکل SIP ، قابلیت تماس و انتقال صدا و تصویر را بر بستر شبکه ی IP همچون اینترنت، برای کاربران فراهم می سازند.

تلفن‌های تحت شبکه از خطوط ثابت بسیار ارزان‌تر هستند و استفاده از آن می‌تواند به صرفه جویی کسب و کارتان کمک کند. این تلفن‌ها امکانات مختلفی از جمله، مسیریابی پیشرفته تماس، صف تماس، ضبط تماس، تلفن گویا، ویدیو کنفرانس و … را به کسب و کارها می‌دهد.

تمامی سخت افزار و نرم افزار لازم برای برقراری ارتباط اینترنتی در یک تلفن اینترنتی مانند IP وجود دارد. در هنگام استفاده از این تلفنها به راحتی و بدون نصب نرم افزار جانبی می توان مکالماتی با کیفیت قابل قبول در بستر شبکه انجام داد.

در همین رابطه بخوانید: هزینه نصب و راه اندازی ویپ

 

روش سوم: تلفن اینترنتی

در این روش شما نیاز به استقرار در مکان خاصی ندارید و  دیگر از سخت افزار بی‌نیاز می‌شوید ولی باید نرم افزار مربوطه را نصب کتید.

تلفن اینترنتی برخلاف خطوط تلفن ثابت، بر بستر سیم مسی یا فیبر نیست و در صورت جابجایی دفترکار هم هنوز می‌توانید از آن استفاده کنید. بلکه بر بستر اینترنت عرضه می‌شود. در این روش شما صرفا هزینه‌ی اشتراکی که بابت سرویس به صورت ماهیانه یا سالیانه به شرکت ارائه دهنده‌ی تلفن اینترنتی را می‌پردازید و هیچ هزینه‌ی دیگری به کسب و کارتان تحمیل نخواهد کرد. برای برقرای تماس همچنان به اینترنت نیاز دارید و کیفیت تماس شما هم وابسته به سرعت اینترنت شما است.

بیشتر بخوانید: تلفن اینترنتی یا تلفن مجازی، کدام برای کسب‌وکارتان مناسب تر است؟

 

تلفن مجازی را جایگزین تماس اینترنتی کنید

تلفن مجازی که توسط شرکت دفترشما ارائه می‌شود جایگزین خوبی برای تلفن های ویپ و تلفن اینترنتی است. شما در ۵ دقیقه صاحب یک شماره ثابت تهران با امکانات سانترال می‌شوید و برای استفاده از آن به اینترنت و هیچ گونه سخت افزار و نرم افزاری ندارید.

تلفن مجازی در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده است و امکان برقراری تماس خروجی و دو طرفه هم با آن برقرار شده است، مزیت اصلی آن به تلفن اینترنتی عدم نیاز به اتصال به اینترنت در هنگام برقرای تماس است. اگر کیفیت تلفن اینترنتی هم به سرعت اینترنت شما نیاز دارد در تلفن مجازی دیگر این مسئله مطرح نیست.

همچین با خرید  شماره تلفن مجازی از دفتر شما، شما صاحب یک سانترال حرفه‌ای برای کسب و کار خود می‌شوید.

مثلا خطوط مجازی دفتر شما ۳۲ تماس ورودی هم‌زمان می‌پذیرند و روی سرویس تلفن گویا می‌توان منوها و داخلی‌های متعدد و بدون محدودیت ایجاد کرد تا نفرات مختلف هر کسب‌وکار بتوانند پاسخگوی تماس ورودی مستقیم خود باشند.

یک مشتری عادی می‌خواهد با تلفن ثابت یا موبایلش با کسب و کار شما تماس بگیرد، برای همین تماس اینترنتی به درد مشتری شما نمی‌خورد! ولی شماره مجازی خود را که فرقی با یک شماره معمولی ندارد می‌توانید خیلی راحت روی کارت ویزیت خود چاپ کنید.

تلفن مجازی به‌نوعی یک تلفن ثابت دایورتی است. در واقع این شماره تلفن ثابت دایورتی یک شماره تلفن ثابت با پیش‌شماره‌های معمول ۲ تا ۸ است که محدود به مکان خاصی نیست و بدون نیاز به سیم‌کشی مخابرات، بدون نیاز به سخت‌افزار یا حتی نصب نرم‌افزار در هر گوشه کشور قابل‌ استفاده است.

 

تلفن مجازی را رایگان امتحان کنید!

هر کسب‌ و کاری که دارید، پیشنهاد ما برای کاهش هزینه‌ها و مدیریت تماس‌ها سرویس‌های دفتر شماست.

همین‌ الان وارد سایت دفتر شما شوید به‌دلخواه خود یک شماره ۸ رقمی با سرشماره ۲ تهران بگیرید و دو هفته به‌ رایگان این سرویس‌ها را آزمایش کنید.

هر جای ایران که هستید می‌توانید از این سرویس‌ها استفاده کنید و یک شماره ثابت تهران برای شهرستان بگیرید. اگر سؤالی هم دارید با پشتیبانی این شرکت دانش‌بنیان به شماره ۰۲۱۲۸۴۲۰۱ تماس بگیرید.