افزایش تعداد دانلود روزانه شبکه اجتماعی تیک تاک (تیک توک) و کاربران فعال آن مطمئنا توجه صاحبین مشاغل یا کارشناسان بازاریابی را جلب کرده است.

این روزها کسب و کارها و  استارتاپ های موفق خارجی از تیک توک غافل نمی‌شوند. هر شرکتی که می‌خواهد در برنامه بازاریابی خود از TikTok استفاده کند، ابتدا باید هدفی داشته باشد تا برای آن وقت صرف کند.

این یک واقعیت بدیهی است که پلتفرم وب‌سایت‌های ارتباط جمعی برای نسل جدید یعنی نوجوانان و جوانان  حیاتی شده‌ است. طبق آمار، ۴۱٪ از کاربرهای TikTok  بین ۱۶ تا ۲۴ سال دارند. اگر مخاطب شما هم در این رده سنی هستند پس شانس استفاده از آن را از دست ندهید.

تیک تاک رقیب جدی اینستاگرام است. اگر با کسب و کار اینستاگرام کسب درآمد می‌کنید، تیک تاک را هم مد نظر قرار دهید زیرا جای رشد بسیار زیادی دارد.

شبکه اجتماعی تیک تاک

تیک تاک را هم مد نظر قرار دهید

۳ روش استفاده از شبکه اجتماعی تیک تاک برای معروفی کردن کسب و کار وجود دارد:

  1. ایجاد و رشد حساب کاربری خود
  2. تبلیغ در TikTok
  3. همکاری با اینفلوئنسرها

بیشتر بخوانید: بازاریابی با شبکه های اجتماعی؛ ترفندی کم هزینه و پرسود

حساب تجاری TikTok خود را تنظیم کنید

اگر مخاطبان شما در TikTok هستند، داشتن یک پروفایل تجاری اختصاصی، یک ضرورت است. اغلب نام‌های تجاری مانند Nike, Adidas, Amazon, NFL, Guess برای مدت طولانی از TikTok برای کمپین های خود  استفاده کرده‌اند.

چگونه یک حساب تجاری در شبکه اجتماعی تیک تاک ایجاد کنیم؟

برای ایجاد یک حساب تجاری، شما باید برنامه را دانلود کرده و به عنوان یک کاربر معمولی ثبت‌نام کنید. می‌توانید با آدرس ایمیل، شماره تلفن یا حساب رسانه‌های اجتماعی موجود یک حساب کاربری ایجاد کنید.

وقتی مراحل ثبت نام تمام شد، پروفایل خود را با افزودن اطلاعات لازم تکمیل کنید:

  1. به پروفایلتان تصویر اضافه کنید.
  2. بیوگرافی کوتاه بنویسید.
  3. لینک وب‌سایت خود را اضافه کنید.
  4. به پروفایل تجاری خود در اینستاگرام و یا پروفایل های یوتیوب لینک دهید.

توصیه می شود که حسابتان را به حساب کاربری Pro تغییر دهید. برای انجام این کار، به تنظیمات و بعد به مدیریت حساب من بروید. در پایین، روی گزینه Switch to Pro Account کلیک کنید.

حساب کاربری Pro امکان تجزیه و تحلیل‌های بیشتری می‌دهد که به شما در تجزیه و تحلیل عملکرد محتوای ویدئو و پروفایل کمک می‌کند. بعد از آن، وقتی شما شروع به ایجاد محتوای ویدئویی خود می‌کنید، می‌توانید به بخش تجزیه و تحلیل رفته و دیدگاه هفتگی و ماهانه، تعداد و اطلاعات جمعیتی فالوئرها و دیگر داده‌های مفید را کسب کنید.

بیشتر بخوانید: کسب درآمد از یوتیوب چگونه است؟+اینفوگرافی

تبلیغات در شبکه اجتماعی تیک تاک TikTok

تیک تاک تیک توک

تبلیغات در شبکه اجتماعی

در اوایل سال ۲۰۱۹، TikTok نسخه بتای برنامه تبلیغاتی خود را راه‌اندازی کرد. این برنامه راه‌حل‌های تعامل منحصر به فرد و فرمت همه‌جانبه را برای برندها، برای دسترسی و رشد مخاطب ارائه می‌دهد.

در پلتفرم تبلیغاتی TikTok، می توانیم ۴ نوع گزینه تبلیغاتی را تشخیص دهیم:

  1. استفاده از محتوای بومی درآمدزا
  2. تصاحب برند
  3. چاش‌های هشتگ
  4. لنز (دوربین) مارک‌دار

 

تبلیغات درآمدزا، تبلیغات بومی مشابه تبلیغات استوری اینستاگرام است. وقتی کاربران در جستجوی محتوا هستند، آنها در قسمت فید به عنوان بخشی از صف ویدیو ظاهر می شوند. مدت زمان تبلیغ می تواند از ۹ تا ۱۵ ثانیه باشد و درآمد از تیک تاک کسب کنند.

گزینه تصرف تبلیغ برند، به برند اجازه می‌دهد تا برای یک روز بر روی برنامه قرار گیرد و تصاویر، GIF و ویدیو ایجاد کند. در حقیقت تنها یک برند در هر روز می‌تواند این قالب آگهی را بگیرد و کسب درآمد از تیک تاک داشته باشد.

برندها برای ترویج مشاغل خود، می توانند چالش های هشتگ ایجاد کنند. این چالش، کاربران را تشویق می‌کند تا به نمایندگی از طرف برند، محتواها را به نفع برند به اشتراک بگذارند و برنده جایزه شوند. چالش‌ها معمولا ۶ روز طول می‌کشند.

لنزهای مارک‌دار مشابه فیلترهای اسنپ چت یا اینستاگرام هستند. یک لنز مارک‌دار همیشه بخش جذاب TikTok هستند و کاربران می‌توانند آنها را در ویدیوهای خود اعمال کنند.

آیا برای راه‌اندازی اولین کمپین خود در TikTok هیجان‌زده اید؟ یک حساب کاربری TikTok ایجاد کنید تا شروع کنید. شاید لازم باشد چک کنید که آیا کشور شما واجد شرایط است یا خیر، زیرا که هنوز این قابلیت در چند کشور موجود نیست.

بیشتر بخوانید: ۱۳ روش شگفت انگیز برای کسب درآمد دلاری روزانه

همکاری با اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی تیک تاک

اینفلوئنسر تیک تاک

اینفلوئنسرهای شبکه اجتماعی

شبکه اجتماعی تیک تاک یک فضای آنلاین برای افرادی است که زندگی خود، خلاقیت و ایده‌های خود را از طریق محتوای ویدئویی نمایش می‌دهند. برخی از سازندگان، محتوای منحصر به فردی تولید می‌کنند که میزبان میلیون ها کاربر در برنامه می‌شوند. این حساب های معروف اینفلوئنسرهای TikTok هستند. صدها برند، با کمک آنها کمپین موفقیت آمیز متعددی را در TikTok راه اندازی کرده اند. این استوری‌های موفقیت‌آمیز نشان می‌دهند که بازاریابی اینفلوئنسرها چقدر قوی و به سرعت در حال رشد است و چرا زمان آن رسیده که شما نیز یکی از آنها باشید و درآمد از طریق تیک تاک کسب کنید.

بیشتر بخوانید: اینفلوئنسر چیست و چگونه اینفلوئنسر شویم؟

بازاریابی اینفلوئنسر چیست؟

به راستی چرا بازاریابی اینفلوئنسر؟ تحقیقاتی نشان داده‌اند که این نظریه به احتمال زیاد بر تصمیمات خرید Gen Z و Millennials نسبت به هر نوع تبلیغات دیجیتالی دیگر تاثیر می‌گذارد.

این بدان معناست که، شما ممکن است ۱۰۰ میلیارد دلار بودجه به تبلیغات خود اختصاص داده باشید؛ اما با پرداخت ۱۰ برابر کمتر آن به گروهی از جوانان که محتوای ویدیویی را به روش خود می‌سازند، می‌توانید همان نتیجه را بدست آورید.

برای شروع کار بازاریابی اینفلوئنسر در شبکه اجتماعی تیک تاک، ابتدا باید تحقیق کنید و اینفلوئنسرهایی را پیدا کنید که بتوانند به بهترین وجه استوری برند شما را مخابره کنند. Influencer Hub Marketing یک لیست مفید از پلتفرم‌هایی را در اختیار شما قرار داده است که در آن می توانید اینفلوئنسر پیدا کنید.

در عین حال باید به خاطر داشته باشید که اولویت برتری اینفلوئنسرها، تعداد فالوئرهای آنهاست. اینفلوئنسرها برای یافتن جایگاه مناسب خود سخت تلاش می کنند که از پرورش و رشد مخاطبان آنها حتی سخت تر است.

هنگامی که آنها پیامی را ترویج می‌کنند که با محتوای قبلی همخوانی ندارد، مخاطبان آنها آن را تشخیص نمی‌دهند. در اصل، به اشتراک گذاشتن ارزشهای یکسان باید معیار شماره ۱ شما باشد.

وقتی اینفلوئنسر را انتخاب کردید ، باید مشارکت خود را قانونی کنید. من به شدت توصیه می کنم در این مقاله به ملاحظات اصلی قرارداد برندهایی که با اینفلوئنسرهای اجتماعی سر و کار دارند، نگاهی بیندازید. در نهایت، شکی نیست که برند شما دارای ده‌ها ایده ویدیوئی خلاقانه است. اما وقتی نوبت به بازاریابی اینفلوئنسر می‌رسد، شما باید به اینفلوئنسرها که می‌دانند چطور مخاطبین خود را به بهترین نحو ترغیب کنند، آزادی خلاقانه دهید تا  بتوانید درآمد زایی از تیک تاک داشته باشید.

بیشتر بخوانید: با این بازی های پولساز و درآمدزا آشنا شوید