مشاغل خانگی در اروپا تنوع زیادی دارد. اگر قصد مهاجرت به اروپا را دارید یا ساکن یک کشور اروپایی هستید و یا می‌خواهید ویزای خوداشتغالی بگیرید و با پر طرفدارترین مشاغل خانگی اروپا آشنا شوید این مقاله را بخوانید.

مشاغل خانگی در اروپا

پرطرفدار ترین مشاغل خانگی

بسیاری از افراد دوست دارند به صورت فریلنسری و خوداشتغالی کسب درآمد کنند. افرادی که بصورت مستقل برای خودشان کار میکنند به عنوان یک فرد کارآفرین، خودشان تصمیم می گیرند که چقدر، چگونه و چه زمانی کار کنند. اما کار آزاد مشکلاتی هم دارد و کسب درآمد در کشوری دیگر این مشکلات را هم بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: خدمات دفتر کار مجازی برای وکلای مهاجرتی

نگاهی به آمارها نشان می‌دهد تا پایان سال ۲۰۱۹ حدود ۳۰.۴ میلیون نفر بین سنین ۲۰ تا ۶۴ سال خوداشتغال بوده‌اند که از این میان ۲۶.۹ میلیون نفر اتباع خود این کشورها و ۳.۵ میلیون نفر نیز مهاجران خارجی بوده‌اند.

چه فرصت هایی برای خوداشتغالی و مشاغل خانگی در اروپا پیش روی ما است؟و اگر می خواهید بدانید بهترین ایده های کسب و کار در اروپا چیست؟ با ما همراه باشید!

هنرهای دستی بلد هستید؟ ویزای ایتالیا بگیرید!

ایتالیا از کشورهایی است که پر طرفدارترین مشاغل خانگی اروپا در آن قرار دارد. همانند سایر کشورهای اروپایی برای یافتن کار در ایتالیا لازم است که از طرق مختلف از جمله ارسال رزومه برای کارفرمایان یا مراجعه به موسسات کاریابی اقدام کنید.

مشاغل خانگی در اروپا

هنرهای دستی در ایتالیا

دو نمونه از سایت های کاریابی رشته های هنری در ایتالیا:

رایج ترین مشاغل خانگی پردرآمد در ایتالیا این موارد است:

  • بافندگی و خیاطی
  • طراحی کیک
  • قلاب دوزی
  • مقاله نویسی
  • ساخت وسایل چوبی
  • مجسمه سازی
اگر به هنرهای دستی علاقه مند هستید، شانس گرفتن ویزای مشاغل خانگی ایتالیا را دارید.

بر اساس قانون مهاجرت ایتالیا، افردای که فعالیت های زیر را انجام می دهد در زیر مجموعه خود اشتغالی قرار می گیرند:

  • افرادی که قصد آغاز کسب و کار کوچک در زمینه هنرهای دستی را دارند.
  • کارآفرینانی که قصد تاسیس شرکت خود را داشته باشند
  • تجارت هایی که امکات تاسیس چند شرکت در زمینه های مختلف رافراهم کند
  • مشاغل تخصصی مانند پزشکی، حسابداری یا وکالت
  • مدیران شرکت های ایتالیایی که ۳ سال در زمینه مدیریت سابقه دارند نیز می توانند با مجوز خوداشتغالی فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: راه و روش گرفتن ویزای استارتاپ

مشاغل خانگی در اروپا: نمونه آلمان

اگر به دنبال مشاغل خانگی در اروپا هستید، آلمان گزینه مناسبی است.

به طور کلی افرادی که در رشته‌ های هنری تحصیل کرده‌اند و یا در زمینه مشاغل خانگی دستی در آتش داردند در دامنه گسترده‌ای از مشاغل می توانند فعالیت کنند.

آن ها می توانند به راه اندازی یک کسب و کار شخصی بپردازند و کسب و کار شخصی برای افرادی که در زمینه های نقاشی و عکاسی تحصیل کرده اند به معنی راه اندازی یک نمایشگاه از کارهای هنری خود می باشد. به علاوه آن ها می‌توانند در بخش های رسانه‌ای، روابط عمومی و مشاغل موجود در موسسات تبلیغات مشغول به کار شوند.

مشاغل خانگی در اروپا

نمونه مشاغل خانگی

برای کار هنری و مشاغل خانگی در اروپا ابتدا باید یک روزمه خوب داشته باشید. پس اگر میخواهید مهارت کاریابی خود را تقویت کنید نخست یک رزومه دقیق و مفصل بنویسید.

پس شما اگر عکاس یا نقاش هستید لازم است که نمونه کارهای خود را برای ارائه به موسسات مختلف به جهت استخدام جمع آوری کنید. همچنین می توانید با جمع آوری یک رزومه خوب برای اخذ مدرک مرتبط با رشته تحصیلی خود اقدام کنید تا یافتن شغل در کشور آلمان برای شما ساده تر بشود.

بیشتر بخوانید: توصیه هایی برای یافتن بهترین شغل دوم خانگی+اینفوگرافی

کار خانگی در آلمان: در این سایت ها کار مناسب خود را پیدا کنید

طبق آمارها در سال‌های اخیر حدود ۷۰% از افرادی که از کشورهای دیگر به آلمان مهاجرت کرده اند در مدت یک سال در این کشور موفق به یافتن یک شغل مطلوب و مربوط با رشته تحصیلی یا توانایی های خود شده اند.

افراد دارای مشاغل زیر در صورتی که در اداره یا شرکتی استخدام نشده باشند،کارمند آزاد نامیده می شوند:

دکتر، دامپزشک، وکیل، حسابدار، مهندس، معمار، مترجم
معلم، استاد دانشگاه، روزنامه نگار، نویسنده، طراح، راه هنرمند و همچنین سایر حرفه های علمی، ادبی، هنری و یا تدریس
طراحان، سازندگان، عکاسان، هنرمندان گرافیک و…

اشخاص همواره می توانند به صورت خصوصی و یا با استفاده از موسسات کاریابی در کشور آلمان در جستجوی شغل مطلوب مورد نظر خود باشند. ما در لیست زیر چند نمونه از موسسات کاریابی برتر این کشور را معرفی کرده ایم که برای یافتن کارهنری و کسب درآمد در منزل مناسب هستند.

AZ Futuro – Trabajar en Alemania

Contacts & Management

TTA Personal GmbH

English Language Jobs

چگونه در اروپا در خانه کسب درآمد کنیم؟(راهنمای مشاغل در آلمان و اروپا)

شما هر جایی که زندگی کنید باید بر اساس نیاز بازار آن جامعه ایجاد شغل بکنید.

برای مثال اگر فردی در اروپا یا امریکا بخواهد سبزی سرخ شده به فروش برساند قطعاً موفق نخواهد بود مگر اینکه تنها به امید ایرانی‌های مقیم آن کشور باشد؛ بنابراین باید در کشور‌های دیگر به مشاغل خانگی مورد نیاز آنجا فکر کرد.

اما خبر خوب اینکه مشاغلی که در کشور‌هایی غیر از ایران بسیار طرفدار دارد کم نیستند. برخی از این مشاغل که در جوامع غربی همواره مورد نیازهستند را با یکدیگر بررسی کنیم.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مشاغل خانگی پرسود در سال ۱۳۹۹

تحلیلگر اقتصادی

کار در منزل به عنوان تحلیلگر اقتصادی می‌تواند بیشتر از ساختار سنتی کار در اداره به شما انگیزه برای فعالیت بدهد.

مهارت در تجزیه و تحلیل نیاز‌های اقتصادی و بازرگانی، پیش‌بینی وضعیت بازار، تطبیق شرایط فعلی با نوسانات مالی و یک سری امور مرتبط دیگر تمام آن چیزی است که برای کار غیرحضوری در این زمینه نیاز دارید. این شغل سالانه ۷۸۰۰۰ دلار درآمد دارد.

آموزش آنلاین

افرادی که مدارک پیشرفته و تحصیلات عالیه دارند آموزش به شاگردان درزمینه‌های خاص به طور آنلاین می‌تواند گزینه‌ای عالی برای آن‌ها محسوب شود.

درامد سالانه این شغل ۴۸۰۰۰ دلار است. با گسترش کرونا پلتفورم های بسیاری برای آموزش انلاین به وجود آمده یا رونق گرفته است.

مربی سلامت

پیشنهادی خوب با درآمدی ۵۳۰۰۰ دلاری در سال برای کارشناسان تغذیه و سلامت در اروپا و امریکا است. اگر فردی در زمینه بهداشت و سلامت از تجربه کافی بهره‌مند باشد می‌تواند برای انجام این کار در منزل با شرکت‌های بیمه قرارداد ببندد و ازین راه به مشتری در امور تغذیه و سلامت مشاوره بدهد.

مشاغل خانگی در اروپا

مربی سلامت

مدیریت و مشاور فروش و بازاریابی

از جمله مشاغلی است که در تمام دنیا کاربرد دارد و افراد با سابقه کاری یا بدون هیچ زمینه‌ای می‌توانند در این زمینه مشغول به کار شوند. مشاغلی که در این زمینه پیشنهاد می‌شوند عبارت‌اند از: مجری حسابداری، توسعه تجاری، مدیریت فروش و بازار کار. درآمد این شغل سالانه بین ۱۹۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار است.

نمایندگی خدمات مشتری

این فعالیت قبلاً در مراکز تماس خاصی برای مشتریان انجام می‌شد، اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی با استخدام کارکنان غیر حضوری به آن‌ها فرصت کار کردن در منزلشان نیز داده شود. افراد می‌توانند سالانه ۳۳۰۰۰ دلار درآمد داشته باشند.
بیشتر بخوانید: ترفندهای ساده برای سرعت بخشیدن به خدمات مشتریان در کسب و کار شما

ترجمه

البته ترجمه و مترجمی از جمله مشاغل خانگی پردرآمد است که جنسیت نمی‌شناسد، اما جزو مشاغلی است که مردان زیادی در خانه آن را انجام می‌دهند. از ویژگی‌های مثبت این شغل، عدم نیاز به سرمایه اولیه و ابزار کار خاص است. اگر در حد قابل قبول به یک زبان خارجی پرکاربرد نظیر انگلیسی، فرانسه، آلمان، و… تسلط دارید، به سادگی می‌توانید به این کار مشغول شوید.

ویراستاری

ویراستاری شغلی بسیار مناسب با وجهه اجتماعی عالی است که نه نیازی به سرمایه اولیه دارد و نه ابزار خاصی می‌طلبد. به همین سبب است که شغل ویراستاری را یکی از بهترین مشاغل خانگی پردرآمد برای آقایان است. شغل ویراستاری می‌تواند شامل ویراستاری ادبی، ویراستاری علمی یا هر دو مورد باشد که با توجه به توانایی‌های افراد و نیاز انتشارات به فرد واگذار خواهد شد.

طراحی و پشتیبانی سایت

اگر از جمله افرادی هستید که در زمینه کامپیوتر و نرم‌افزار اطلاعات خوبی دارید می‌توانید از این ایده کسب و کار خانگی استفاده کنید. تنها با استفاده از یک دستگاه رایانه و اینترنت پر سرعت که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، به آسانی و در عرض چند روز می‌توانید از ساخت هر سایت درآمد نسبتاً مناسبی کسب نمایید.

مشاغل خانگی در اروپا

طراحی و پشتیبانی سایت

همچنین عده بسیاری از صاحبان وب‌سایت‌ها به دلیل مشغله فراوان توانایی و فرصت رسیدگی به سایت شرکت خود و اداره آن را ندارند. شما می‌توانید به عنوان یک نیروی کار، در منزل خود به استخدام این شرکت‌ها درآمده و امور پشتیبانی سایت، رفع مشکلات احتمالی، تأمین محتوا و… را انجام دهید.

کسب و کارهای اینترنتی در اروپا

زمانی که شبکه‌های اجتماعی بسیار فراگیر شدند بازار مشاغل اینترنتی هم داغ‌تر شد و به یکی از پرطرفدارترین مشاغل پردرآمد برای خانم ها در اروپا تبدیل شد.

افراد زیادی با سرمایه شخصی شروع به فروش کالا‌های مورد نیاز جامعه کردند و با این روش کسب درآمدی خانگی برای خود ایجاد کردند. از نمونه‌های زیاد این‌گونه شغل‌ها فروش لوازم‌آرایشی بهداشتی، لباس کودک، بزرگ‌سال و سیسمونی نوزاد، لوازم‌خانگی، آلبوم، سی‌دی‌های کارتونی، تجهیزات کامپیوتری و امثال آن است.

در این رابطه افرادی که ارتباطی با خارج از کشور داشته باشند می‌توانند با کمک آن‌ها اجناسی را سفارش بگیرند و در ایران به فروش برسانند. البته این کار سختی‌های خود را هم دارد، اما تا امروز که پاسخ مثبت داده و خیلی‌ها به این کار مشغول‌اند.

اگر تجربه مشاغل خانگی در اروپا را دارید در بخش نظرات ما را از تجارب خود بهره مند سازید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مشاغل خانگی در چین