مرکز تلفن ابری چیست؟

مرکز تلفن ابری که توسط یک سرور تجاری در فضای ابری میزبانی می شود، مرکز اصلی یک شرکت است که کلیه ارتباطات مشتری را بر عهده دارد.

از آنجا که این مرکز در فضای ابری قرار دارد، تعامل با مشتریان، از جمله کلیه ارتباطات ورودی و خروجی از طریق صدا، تماس خروجی، ایمیل، رسانه های اجتماعی و اینترنت را از هر کجا قابل دسترسی می کند. مراکز تلفنی ابری، کاربران را ملزم به دسترسی به اینترنت با پهنای باند کافی برای استفاده آنها می کنند.

چرا خرید مرکز تلفن ابری به صرفه‌تر است؟

 خرید مرکز تلفن ابری به دلیل بی نیازی از تجهیزات هزینه بر و دست  و پا گیر به صرفه تر است. مراکز تماس عادی شامل سخت افزار هستند.  این مراکز تماس   معمولاً هر چند سال یکبار به بروزرسانی احتیاج دارید که این امر هزینه بر است. با داشتن مرکز تماس فیزیکی ، سخت افزار، نرم افزار و زیرساخت های ارتباطی شما با سرورهای ارتباطی اختصاصی در محل سازمان شما باقی می مانند. بنابراین، تیم IT شما وظیفه نصب و نگهداری همه موارد از سرورها گرفته تا هدست ها و پشتیبانی را بر عهده دارد.
سازمان ها معمولاً با استفاده از چند معیار، مرکز تلفن ابری و مرکز تماس فیزیکی را با یکدیگر مقایسه می کنند.

مقایسه ویژگی های مرکز تماس پیش فرض و ابری

راه اندازی:  اجرای مرکز تماس پیش فرض ممکن است چندین ماه طول بکشد زیرا شرکت ها باید سخت افزار و مجوزها را خریداری کنند، زیرساخت ها را تنظیم کرده و نرم افزارهای سازگار پیدا کنند. از طرف دیگر، راه اندازی مرکز تلفن ابری شامل نصب برنامه در کامپیوتر است.
هزینه: شرکت ها هنگام انتخاب بین یک مرکز تماس پیش فرض و یک مرکز تلفن ابری باید تعیین کنند که آیا آنها سرمایه های خود را می خواهند یا هزینه های عملیاتی را می خواهند. در مراکز تماس مقدماتی نیاز به هزینه های اولیه برای سخت افزار، مجوزها و سرورهای مسکن در محل است. آنها همچنین با پیشرفت سخت افزاری و فن آوری، هر ۵ سال یک بار به نصب در محل نیاز دارند. برعکس، مرکز تلفن ابری هزینه سخت افزاری یا زیرساختی بالایی ندارند تا زمانی که سازمان شما اینترنت قوی داشته باشد.
ویژگی ها: مراکز تماس پیش فرض دارای ویژگی های سنتی و مورد انتظار از جمله انتقال، نگه داشتن، انتظار موسیقی، دستگاه تلفن گویا و ورود به سیستم تماس ها هستند. در حالی که مرکز تلفن ابری از ویژگی های سنتی یکسانی برخوردار هستند، اما با کمک پیشرفت فن آوری هایی برای نظارت بر تماس زنده، تلفن گویای هوشمند، کلیک برای تماس و موارد دیگر بر اساس آنها پیشرفت می کنند.
قابلیت اطمینان: در مراکز تماس ممکن است از فناوری پایدارتری برای از بین بردن تأخیر مکالمه یا کیفیت پایین تماس برخوردار باشند. با این وجود، کیفیت مکالمه تماس تلفنی پیش فرض فقط به اندازه فناوری و سخت افزار آن است. از طرف دیگر، مرکز تلفن ابری از کیفیت مکالمه بالایی برخوردار است اگر سازمان ها از اتصال اینترنتی قوی و قابل اطمینان برخوردار باشند.

نحوه کار کردن مرکز تلفن ابری(سانترال مجازی)

در این ویدئو با نحوه کارکرد مرکز تلفن ابری آشنا می‌شوید:

نقاط قوت مرکز تلفن ابری

سازمان ها مرکز تلفن ابری و تلفن اینترنتی را جذاب می دانند زیرا می توانند در عرض چند دقیقه آنها را مستقر کنند. مرکز تلفن ابری نیز از قبل نیازی به سرمایه گذاری ندارند و آنها به شرکت ها این امکان را می دهند تا از توانایی های پیشرفته ای که مراکز تلفنی قدیمی را به مراکز تماس مدرن ارتقا می دهد، استفاده کنند.

از مزایای اصلی مرکز تماس ابری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش هزینه ها و بهبود بازگشت سرمایه
یک مرکز ارتباطی چند کاناله پیشرفته و کامل ایجاد می کند
مشتری خدمات راحت تر و بهتری دریافت می کند
هزینه های جاری را کاهش می هد
مدیریت، نگهداری و ارتقا مرکز تماس با ارائه دهنده خدمات شخص ثالث انجام می شود
مقیاس پذیری و انعطاف پذیری را بهبود می بخشد
ویژگی ها و قابلیت های پیشرفته ای دارد

دسترسی راحت از نقاط قوت مرکز تلفن ابری

در هر مکان و هر زمان به داده های خود دسترسی پیدا کنید. یک زیرساخت ابری اینترنتی با اطمینان از در دسترس بودن برنامه شما، بهره وری و کارایی شرکت را به حداکثر می رساند. این امکان همکاری و به اشتراک گذاری آسان بین کاربران را در چندین مکان فراهم می کند.

به هیچ تجهزیاتی نیاز نیست

به هیچ سخت افزاری نیاز نیست. از آنجا که همه چیز در فضای ابری ذخیره می شود، دیگر نیازی به مرکز ذخیره سازی فیزیکی نیست.

هزینه پایین

 هزینه های سرسام آور فناوری های مورد نیاز با خدمات میزبانی ابری به حداقل ممکن می رسد و به این ترتیب شرکت ها می توانند از زمان و منابع اضافی برای بهبود زیرساخت های شرکت استفاده کنند.

بازیابی سریع اطلاعات

بازیابی مرکز تلفن ابری سریعتر و دقیق تر برنامه ها و داده ها را ارائه می دهد. با خرابی کمتر، کارآمدترین برنامه بازیابی است.

نقاط ضعف مرکز تلفن ابری

برخی از نقاط ضعف مرکز تلفن ابری به این شرح است:

ممکن است همه ویژگی ها را با هم نداشته باشد

همه سرویس های ابری یکسان نیستند. برخی از ارائه دهندگان مرکز تلفن ابری معمولاً نسخه های محدودی را ارائه می دهند و فقط محبوب ترین ویژگی ها را فعال می کنند، بنابراین ممکن است هر ویژگی یا سفارشی سازی مورد نظر خود را دریافت نکنید. قبل از ثبت نام، مطمئن شوید که ارائه دهنده خدمات مرکز تلفن ابری به شما چه پیشنهادی ارائه می دهد.

به این معنی نیست که باید سرورها را کنار بگذارید

ممکن است سرورهای کمتری برای اداره داشته باشید که مسئولیت رسیدگی به آن برای پرسنل IT شما کمتر است، اما این بدان معنی نیست که می توانید همه سرورها و کارمندان خود را رها کنید. گرچه به نظر می رسد وجود مراکز داده و زیرساخت های ابری پر هزینه باشد، اما برای تهیه نسخه پشتیبان و بازیابی کلیدی است.

پشتیبانی

بک آپ گیری و مشکلات بازیابی ممکن است تحت کنترل مستقیم مشتری نباشد. احتمال اینکه شما مجبور باشید همه اجزا را بخرید و نسخه های بعدی را از همان فروشنده  مرکز تلفن ابری خریداری کنید بسیار زیاد است. بعداً توانایی مذاکره شما را محدود می کند.

نوبت شما خواننده گرامی است که تجربیات و نظرات خود را در مورد مرکز تلفن ابری برای ما بازگو کنید.

منبع: callminer