یکی از بهترین روش‌ها برای بهره بردن از زمان‌هایی که در روزمره‌ی افراد وجود دارد مثل رانندگی، پیاده روی و … گوش دادن به پادکست است. با این کار هم کار روزمره‌ی خود را سپری می‌کنید و هم یاد می‌گیرید. در واقع با یک تیر دو نشون زدید!

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید با گوش دادن به پادکست‌های کارآفرینی و کسب و کار دانش خود را بیشتر کنید بنابراین تا انتهای مقاله با من همراه باشید که با برخی از پادکست‌های کسب و کار فارسی و انگلیسی آشنا شویم.

بهترین پادکست های کسب و کار

اگر می‌خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید و کارآفرین باشید، نیاز به اطلاعات و مطالب آموزشی بسیاری دارید. از اطلاعات تخصصی در رابطه با محصولی که می‌خواهید تولید کنید و یا خدماتی که ارائه دهید تا بازار فروش و نحوه فروش محصول و تبلیغ محصول و …  دنیای امروز دنیای اطلاعات است. برای دستیابی به اطلاعات روش‌های بسیاری وجود دارد، مطالعه کتاب، شرکت در سمینار، مشورت با افراد مرتبط و …از جمله این روش‌ها است. کارآفرین، وقت محدودی دارد و باید از زمان‌های مرده اش هم بهترین استفاده را ببرد. یکی از بهترین روش‌های برای کسب اطلاعات مفید، گوش دادن به پادکست است.

پادکست با رادیو تفاوت‌هایی دارد، یکی از آنها این است که شما می توانید در پادکست راحت باشید! البته همه چیز کاملا بستگی به لحن گوینده دارد. از خوبی‌های پادکست اینکه بر خلاف رادیو مجبور به گوش دادن در زمان خاصی نیستید و هر وقت که اراده کنید می‌تواند در دسترس باشد، حتی اگر اینترنت نداشته باشید می‌توانید دانلود کنید و در وقت کار، در مترو، هنگام رانندگی و .. گوش کنید. این روزها پادکست رسانه رو به گسترشی است.

بشنوید: دفتر کار مجازی چیست و چه کمکی به کسب و کارها می‌کند؟

در ادامه چند تا از بهترین پادکست های کسب و کار و چند پادکست معروف این حوزه به زبان فارسی و انگلیسی را معرفی می‌کنیم:

پادکست‌های کسب و کار فارسی

سعی کرده‌ام به بهترین پادکست‌های فارسی با موضوع کسب و کار و کارآفرینی را در ادامه‌ی مقاله اشاره کنم.

طبقه 16

پادکست طبقه 16

پادکست طبقه 16 یکی از پادکست‌های مورد علاقه‌ی افراد علاقمند به حوزه‌ی استارتاپ در ایران است. این پادکست توسط سهیل علوی بنیان گذار استارتاپ ریحون است که سپس به کانادا مهاجرت کرده و استارتاپ دیگری به نام Tribe را راه اندازی کرده است.

در هر اپیزود سهیل از فعالان حوزه کسب و کار و مدیران استارتاپ‌ها دعوت می‌کند و با آن‌ها به گفتگو می‌پردازد. همچنین ویدیوی مصاحبه با این افراد برای کسانی که به تماشای ویدیو علاقه دارند در کانال یوتیوب طبقه 16 قرار می‌گیرد.

 

کارکست

یکی دیگر از پادکست‌های دوس داشتنی در حوزه کسب و کار کارکست است. این پادکست به دو بخش تقسیم می‌شود که بخش اول آن در هر اپیزود راجع به نکات آموزشی جدید از کسب و کارهای موفق در دنیا صحبت می‌شود و بخش دیگر آن مدرسه‌ی کارکست است که در آن مرحله به مرحله راه اندازی استارتاپ آموزش داده می‌شود.

 

رادیو رشدینو

رادیو رشدینو سعی دارد بازاریابی نوین را به زبان فارسی به مخاطبان خود آموزش دهد و به تکنیک‌هایی که می‌تواند به رشد کسب و کارتان کمک کند می‌پردازند.
همچنین در هر اپیزود مهمان‌های مختلفی در حوزه کسب و کار را دعوت می‌کنند و از تجربیات آنان سخن می‌گویند.

 

پادکست ده صبح؛ بهترین پادکست کارآفرینی

این پادکست کسب و کار در وب سایت خود به این صورت معرفی شده است: پرشنونده‌ترین پادکست مدیریت، کارآفرینان و استارتا‌پ‌های موفق به زبان فارسی؛

پادکست کارآفرینی

پادکست ۱۰ صبح

در این پادکست کارآفرینی که عملاً یک گپ و گفت بداهه و غیر آموزشی است، محتوای بروز، کاربردی در حوزه کسب وکار در قالب یک صحبت گرم دو نفره به مخاطبان ارائه می‌شود. حضور مهمانان با تجربه و ارائه محتوای تکمیلی باعث شده که ۱۰صبح، چیزی بیشتر از یک صحبت دو نفره باشد.
برای گوش دادن به این پادکست به اینجا بروید.

 

رادیو بادیو

بادیو کاری از گروه برسام هر هفته یک‌شنبه‌ها به اخبار مختلف حوزه فناوری اطلاعات می‌پردازد. رادیو بادیو یک پروژه شخصی و نتیجه تلاش جمعی از علاقه‌مندان به حوزه فناوری‌های پیشرفته برای نشر و ترویج اخبار و تحلیل‌های مختلف این حوزه بوده است.

پادکست کارآفرینی

رادیو بادیو

تا به حال ۱۴۲ قسمت از رادیو بادیو تولید شده است. برای گوش دادن به این پادکست به اینجا بروید.

بیشتر بخوانید: ۶ ترفند افزایش فروش اینترنتی لباس

 

پادکست مُدکست؛ از پادکست های کسب و کار

مدکست اولین پادکست فارسی در دنیای کسب و کار مد و فشن است. در این پادکست به مسائل و موانع این صنعت، در گوشی های صنعت مد، رویدادها و تولیدات و طراحی ها پرداخته می‌شود. هر پادکست یک مهمان هم دارد. معرفی و نقد مسابقه و نمایشگاه هم در دستور کار پادکست است.

پادکست کارآفرینی

پادکست مُدکست

 اگر آمارهای جالب گوینده در رابطه با بازار مد در ایران و جهان را بشنویم به اهمیت این صنعت در کشور پی می‌بریم! برای گوش دادن به این پادکست به اینجا بروید.

بیشتر بخوانید: خدمات حرفه ای فوق العاده برای کسب و کارها در زمینه چاپ و طراحی

 

پادکست سبکتو؛ از پادکست های معروف فارسی

سبکتو یک پادکست کارآفرینی با موضوع سبک زندگی، کارآفرینی و موفقیت است. در سایت سبکتو این پادکست به این صورت معرفی شده است:

همیشه به یاد داشته باشید که برای رسیدن به موفقیت، باید خود را در معرض آن قرار دهید. منظورمان این است که دورو برتان را از انرژی‌های مثبت و تجربیات موفق دیگران پر کنید تا خود نیز جزئی از آن‌ها شوید.

شاید شما نیز دقت کرده باشید که پیرامون افراد موفق، پر از نمونه‌های کوچک و بزرگ پیروزی است. در واقع این افراد، انرژی‌های منفی را نادیده گرفته و از کنارشان بی تفاوت رد می‌شوند. پس شما نیز برای افزودن فضایی موفقیت آمیز به زندگی خود، به «سبکتو» بپیوندید.

بیشتر بخوانید: زنان کارآفرین موفق که ایده‌هایشان دنیایشان را تغییر داد

پادکست‌های انگلیسی در حوزه کارآفرینی و کسب و کار

اگر می خواهید با کسب و کارهای مطرح و استارتاپ های موفق خارجی دنیا بیشتر آشنا شوید بهتر است به زبان اصلی خود این کسب و کار ها باشد و اگر کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید و یا در حال یادگیری انگلیسی باشید می توانید به زبان شما هم بسیار کمک کند.

پادکست موفقیت کسب و کار؛«چطور ساختمش»

وبسایت NPR: این وبسایت حاوی پادکست کارآفرینی است که در آنها با کار آفرینان و نوآوران مصاحبه شده و در مورد نحوه شکل گیری ایده و مراحل نوآوری صحبت شده است.

پادکست کارآفرینی

وبسایت NPR

یکی از بهترین پادکست های کسب و کار این وب سایت، پادکست «چطور ساختمش» است که در یک مصاحبه خودمانی با کارآفرینان، داستان شکل گیری برند را از زبان خودش می‌شنویم. برای گوش دادن به این پادکست به اینجا بروید

بیشتر بخوانید: داستان موفقیت کارآفرینان تاثیر گذار

 

وبسایت «نمایش خلاقیت»

وب سایت پر از پادکست کارآفرینی است و با نویسندگان و مدرسین خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی مصاحبه شده است. برای دنبال کردن این پادکست ها به این آدرس بروید.

 

وبسایت eCorner Stanford

وبسایتی وابسته به دانشگاه استنفورد. پادکست های این وبسایت ایده ها و منابعی را در مبحث نوآوری، کارآفرینی، استراتژی کسب و کار و ایده های استارتاپی فراهم میکنند.

برای دسترسی به این وب سایت به اینجا بروید.

بیشتر بخوانید: راهکار جایگزین اجاره دفتر کار

 

پادکست کارآفرینی

در حوره کارآفرینی تعداد وبسایت های حاوی پادکست بسیار فراوان هستند. در میان آنها وبسایت Eventual millionaire وبسایتی است که عموما به مصاحبه با کارآفرینانی می پردازد که از طریق ایده های خلاقانه کسب و کار ثروتمند شده اند.

پادکست کارآفرینی

Eventual millionaire

 یکی از محاسن مصاحبه های این وبسایت این است که متن وبسایت هم کاملا در اختیار است. بنابراین در صورت درک نکردن تلفظ و معنا می توان به متن مراجعه کرد. برای گوش دادن به این پادکست هم به اینجا بروید.

 

چطور به پادکست‌ها گوش دهیم؟

اگر گوشی اندروید دارید، بهترین راه گوش دادن به پادکست های ایرانی اپلیکیشن ناملیک و یا سایت شنوتو است. از آنجا می توانید انبوهی از پادکست های ایرانی رو با توجه به موضوعات مورد علاقه خود پیدا کنید.

اگر گوشی شما IOS است، خود اپلیکیشن پادکست که به صورت پیش فرض روی موبایلتان نصب شده، بهترین گزینه است. از مزایای این اپلیکیشن اینکه تنها مخصوص پادکست های ایرانی نیست و یک مجموعه بزرگ از پادکست های خارجی را هم در بر میگیرد. البته بعضی از پادکست های ایرانی را نمی‌توان در آن پیدا کرد.

خیلی از پادکست های ایرانی کانال تلگرام هم دارند و فایل پادکستشان را آنجا در اختیار شنونده ها قرار می‌دهند. به هر حال در این یادداشت بیشتر سعی کردیم پادکست‌هایی حوزه کسب و کار که خودشان وب سایت دارند را به شما معرفی کنیم.