علامت # (هشتگ و به انگلیسی Hashtag) در شبکه های اجتماعی مختلف مانند توئیتر، اینستاگرام و تلگرام به کار می رود. با این حال بسیاری از کاربران شبکه های مجازی نحوه استفاده صحیح از علامت «#» که هشتگ نام دارد را نمی دانند و به همین دلیل هشتگ های بی ربط و زیاده از حد استفاده می کنند.

چگونه هشتگ بسازیم؟

هشتگ (#)

چگونه هشتگ (#) بسازیم؟

هشتگ اولین بار برای نام گذاری گروه ها و موضوعات در چت IRC بکار گرفته شد. با قرار دادن کاراکتر #  بلافاصله قبل از کلمه ای خاص امکان جستجوی آن عبارت برای کاربران فراهم می شود. استفاده از هشتگ را برای اولین بار توییتر وارد شبکه های اجتماعی کرد.

در همین رابطه بخوانید: آشنایی با ابزارهای کاربردی مدیریت شبکه های اجتماعی

آموزش هشتگ نویسی

فرقی نمی کند در کدام شبکه اجتماعی می خواهید از هشتگ استفاد کنید. قانون استفاده از آن یکسان است: هشتگ باید به کلمه مربوطه چسبیده باشد و بین # و کلمه نباید هیچ فاصله‌ای (space) وجود داشته باشد. مثلا # دفترشما اشتباه است و صحیح آن #دفترشما است. تا زمانی که از فاصله استفاده نشده باشد، هشتگ درج شده در اول آن کلمه کل آن کلمه را برچسب می‌کند. مثلا #دفترکارمجازی یک برچسب محسوب می‌شود، چون بین کلمات «دفتر»، «کار» و «مجازی» فاصله وجود ندارد. اما در زبان فارسی بیشتر اوقات اگر بین کلمات فاصله نگذاریم، عبارت بی معنی می شود، مانند دو کلمه «منشی» و «مجازی»: #منشیمجازی. در این موارد، می توانیم با استفاده از علامت _ (underline) دو کلمه را به هم بچسبانیم تا برچسب مورد نظر را بسازیم. مثلا: #منشی­­_مجازی

 

راهنمای جامع هشتگ در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام چیست؟

در شبکه های اجتماعی، با قرار دادن نماد # در مقابل کلمه یا عبارتی، آن اصطلاح خاص را به یک لینک قابل کلیک تبدیل می کنید. وقتی کاربران روی آن لینک کلیک می کنند، به صفحه ای منتقل می شوند که همه پست هایی را که از آن هشتگ استفاده می کنند نیز نمایش می دهد.
هشتگ ترکیبی از حروف، اعداد و یا شکلک است که قبل از آن نماد #وجود دارد (به عنوان مثال، #بدون فیلتر). از آنها برای دسته بندی محتوا و کشف بیشتر آن استفاده می شود.
هشتگ ها قابل کلیک هستند. هرکسی که روی هشتگ اینستاگرام کلیک کند یا جستجوی هشتگ اینستاگرام را انجام دهد، صفحه ای را مشاهده می کند که تمام پست های برچسب زده شده با آن هشتگ را نشان می دهد.

ساخت هشتگ در اینستاگرام

هشتگ (#)

ساخت هشتگ در اینستاگرام

شبکه اجتماعی اینستاگرام نیز از کاراکتر #پشتیبانی می کند. در اینستاگرام شما می توانید تا ۳۰ هشتگ برای یک عکس و یا ویدیو استفاده نمایید. حتی بعد از پست یک عکس و ویدیو می توانید هشتگ ها را در قسمت کامنت عکس قرار دهید. هشتگ ها  فقط برای عکس هایی که خودتان پست نموده اید قابل اضافه شدن می باشد.

در همین رابطه بخوانید: ۵ روش از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

 

علت کار نکردن هشتگ در اینستاگرام

هشتگ ها در اینستاگرام دنبال کنندگان شما را افزایش می دهند بخصوص اگر آنها را بدرستی انتخاب کنید. البته به این نکته توجه داشته باشید اگر شما کاربر پرایویت (خصوصی) در اینستاگرام هستید هشتگ های شما نمایش داده نخواهد شد.

 

چگونه از هشتگ در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

هشتگ (#)

چگونه از # در استوری اینستاگرام استفاده کنیم؟

شما باید هشتگ های پرکاربرد را امتحان کنید و استفاده کنید،

دو روش برای افزودن هشتگ (#) به استوری وجود دارد یا استفاده از استیکر یا تایپ متن، که شما می توانید به سادگی از ابزار متن و نماد #استفاده کنید تا هشتگ را به همان روشی که روی عکس یا پست ویدیویی تایپ می کنید، تایپ کنید.

هر دو روش کار می کنند، اما در تعداد هشتگ هایی که می توانید استفاده کنید و همچنین گزینه های رنگ و قلم تفاوت هایی وجود دارد.

وقتی هشتگ نوشتاری را اضافه می کنید، مطمئن شوید که زیر آن خط کشیده شده است، اگر زیر آن خط کشیده نشود، به جایی لینک نخواهد داد. هشتگ متنی به شما امکان می دهد طیف وسیعی از رنگ ها را انتخاب کنید، به علاوه می توانید قلم را نیز تغییر دهید.

چگونه هشتگ مورد علاقه خود را جستجو کنیم؟

هشتگ (#)

چگونه هشتگ مورد علاقه خود را جستجو کنیم؟

در قسمت جستجوی شبکه های اجتماعی، برچسب دلخواه خود را ( به عنوان مثال #دفترشما) تایپ کنید و Enter را بزنید. سپس آنچه در پایین صفحه می‌بینید، پست هایی است که کاربران مختلف با این هشتگ پست کرده اند تا دیگران بتوانند آنها را پیدا و مطالعه کنند.

بنابراین با یادگیری روش استفاده صحیح از چنین امکان ساده اما قدرتمندی، هم می توانید مطالب مورد نظر خود را بسیار راحت تر پیدا کنید و هم دسترسی به مطالب خود را برای دیگرانی که تمایل به خواندن آنها دارند ساده تر می کنید.

 

در اینستاگرام باید از چند هشتگ استفاده کنم؟

اینستاگرام اجازه‌ی استفاده از حداکثر 30 هشتگ در هر پست را می‌دهد . البته نظرات متعارض زیادی در رابطه با بهترین تعداد هشتگ در اینستاگرام است. در اواسط 2021 اینستاگرام استفاده از 8 تا 15 هشتگ مرتبط برای هر پست را پیشنهاد می‌کرد. پس از آن در سپتامبر 2021 و در حساب کاربری @creators پیشنهادش را به استفاده از 3 تا 5 هشتگ در هر پست کاهش داد.

هنوز می‌توان در اینستاگرام از 30 هشتگ استفاده کرد؟
بله، تا همین لحظه اینستاگرام امکان استفاده از 30 هشتگ برای هر پست را فراهم کرده است و اگر بخواهید می‌توانید در زیر پست‌های خود از 30 هشتگ استفاده کنید. فقط اطمینان حاصل کنید هشتگ‌هایی که استفاده می‌کنید مرتبط هستند.

چرا در حال حاضر اینستاگرام استفاده از فقط 3 تا 5 هشتگ را پیشنهاد می‌کند؟
در حالی که ممکن است خیالتان از اینکه دیگر استفاده از 30 هشتگ برای هر پست لزومی ندارد راحت شده باشد، کاربران دیگر در حال حاضر اضطراب این را دارند که کاهش تعداد هشتگ‌ها ممکن است بر روی عملکرد محتوایشان تاثیر بگذارد.
این موضوع ممکن است درست به نظر برسد، هر هشتگ فرصتی برای کشف شدن است، این طور نیست؟ پس قطعا کاهش هشتگ‌ها فرصت دیده شدن را کاهش می‌دهد و یک مشکل محسوب می‌شود؟
اما این گونه که به نظر می‌رسد نیست. بسیاری از کاربران از هشتگ استفاده‌ی نادرست می‌کنند. بر فرض مثال از هشتگ‌های غیرمرتبط و کاملا متفاوت با پست و موضوع حساب اینستاگرام خود استفاده می‌کنند. به خاطر داشته باشید که هدف اصلی هر هشتگ اطمینان از ارائه‌ی محتوای مناسب به افراد مناسب است. افرادی که می‌خواهند آن را ببینند و با آن تعامل خواهند داشت. زمانی که محتوا به طرز نادرستی دسته بندی شود (مثل استفاده از هشگ نادرست)، نتایج جستجو با صدها پست غیرمرتبط نمایان می‌شود و صفحه‌ی شما پر از محتواهایی می‌شود که علاقمندی برای دیدن آن وجود ندارد. این موضوع به طرز جدی تجربه کاربری را خدشه دار می‌کند. یک تجربه‌ی کاربری خوب کلید نگه داشتن افراد برای مدت طولانی در برنامه‌ است.
با کاهش تعداد هشتگ‌های پیشنهادی، اینستاگرام کاربران را به درنظر گرفتن انتخاب‌هایشان و استفاده از فقط هشتگ‌های مرتبط در پست‌ها تشویق می‌کند.
با اطمینان از اینکه پست‌های مرتبطی در فید هر کاربر نمایش داده خواهد شد و کمک به نمایش پست‌های درست در نتایج جستجو تجربه‌ی کاربری به بهبود تجربه‌ی کاربری کمک می‌شود.

خوشحال می شویم تجربیات خود را در زمینه استفاده هشتگ در بخش «دیدگاه شما» با ما و دیگر خوانندگان در میان بگذارید.