راه اندازی کسب و کار جدید با دفتر مجازی: ساده تر و کم هزینه تر

راه اندازی کسب و کار جدید با دفتر مجازی: ساده تر و کم هزینه تر

چرا این روزها کارآفرین ها برای راه اندازی کسب و کار جدید، دفتر کار مجازی را به دفتر کار سنتی ترجیح می‌دهند؟ نیاز به داشتن دفتر کار حضوری برای مدیریت یک کسب و کار روز به روز کمرنگ‌تر و کمرنگ‌تر می‌شود. بیشتر کارآفرین ها وقتی یک کسب و کار جدید راه‌اندازی می‌کنند، بلافاصله سراغ اینترنت می‌روند، مشتری پیدا می‌کنند و کار خود را شروع می‌کنند.  این خیلی خوب است که سریع دست به عمل بزنیم. اما این هم مهم است که تصویری حرفه ای از خود و کسب و کارمان در ذهن مشتری ایجاد کنیم. برای حرفه ای بودن آیا حتماً به دفتر کار حضوری نیاز است؟

درست است که می‌توان کسب و کار جدید را از دفتر خانگی چرخاند، اما آیا این تصویری است که دوست دارید از کسب و کارتان به مشتریانتان عرضه کنید؟ یک نفر که در خانه نشسته و با تلفن همراه و یا تلفن منزل! با مشتریانش در ارتباط است؟ یا دوست دارید مشتریانتان کسب و کار شما را حرفه ای و قابل اعتماد بدانند؟ قطعاً گزینه دوم! درست به همین دلیل بسیاری از کار آفرینان تصمیم به خرید سرویس دفتر مجازی می‌گیرند. امروزه این خدمات در سرتاسر دنیا، از جمله در کشور ما نیز عرضه می‌شود. «دفتر شما» عرضه‌کننده تمامی خدمات دفتر مجازی در ایران است. اما نظر به این که مفهوم دفتر مجازی در ایران مفهومی جدید است، در این زمینه ابهام‌هایی وجود دارد.

دفتر کار مجازی «دفتر شما» چیست؟

دفتر کار مجازی «دفتر شما» با عرضه خدماتی همچون شماره تلفن ثابت تهران، تلفن گویا، منشی راه دور (مجازی) پاسخگویی تلفن‌ها، فکس اینترنتی و مرکز تماس یا کال سنتر  امکان تعامل حرفه‌ای کارآفرین ها و صاحبان کسب و کارها را با مشتریانشان فراهم می‌کند.

چرا از خدمات کسب و کار جدید دفتر کار مجازی استفاده کنیم؟

دفتر کار مجازی برای صاحبان کسب و کارهایی طراحی شده که می‌خواهند تصویر حرفه‌ای کسب و کار خود را بدون هزینه‌های اجاره دفتر کار، استخدام منشی، تجهیزات اداری و غیره، ارتقا ببخشند. داشتن شماره تلفن ثابت تهران با پیش‌شماره ۲ و یک منشی حرفه ای که تماس هایتان را پاسخ دهد به شما در رسیدن به این هدف کمک می کند. در عمل، وقتی یک کسب و کار جدید از خدمات دفتر مجازی «دفتر شما» استفاده می‌کند، هیچ تفاوتی با کسب و کارهای دیگری که دفتر کار خریداری یا اجاره کرده‌اند ندارد.

مزیت شماره یک استفاده از دفتر مجازی قیمت مناسب آن است. یکی از اصول کار آفرینی به حداقل رسانیدن هزینه‌هاست، چرا که یک کسب و کار جدید همیشه آن طور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود و شاید در آن زمانی که مدنظر ماست به سوددهی نرسد. به علاوه، یکی از خدمات دفتر مجازی فضای اداری است. یعنی شما می‌توانید جلسات خود را با هماهنگی قبلی با عرضه کنندگان این سرویس در فضایی کاملاً اداری و حرفه‌ای با تمامی امکانات یک دفتر کار، مانند اینترنت، پروژکتور و غیره برگزار کنید.

آیا استفاده از دفتر کار مجازی اخلاقی است؟

به مرور زمان و با استفاده بیش‌تر و بیش‌تر کارآفرینان از خدمات دفتر کار مجازی، این مفهوم نیز بیش از پیش جا می‌افتد. خودتان را جای مشتریانتان بگذارید. آیا رغبتی به کار با کسی که در خانه کار می‌کند دارید؟ درست است که دفترهای مجازی بر این واقعیت که کسب و کارشان در مکانی دیگر اداره می‌شود پرده می‌گذارند، اما این اتفاق تنها زمانی غیراخلاقی است که کیفیت خدمات عرضه‌شده به مشتریان تحت تأثیر این واقعیت قرار گیرد.

روی هم رفته، این روزها کارآفرینان به استفاده از خدمات دفترهای مجازی روی آورده‌اند، چرا که با حداقل ریسک و هزینه و دردسر و با آسایش بیش‌تر می‌توانند بر توسعه کسب و کارشان تمرکز کنند. طبق یک نظرسنجی، ۶۷% از کارکنان معتقدند که دورکاری در مقایسه با کار در دفتر کار حضوری باعث افزایش بازدهی‌شان می‌شود، و ۲۶% از کارکنان معتقدند این دو از نظر بازدهی تفاوتی با هم ندارند. آمار نشان می‌دهد که جدا از منافع مالی، استفاده از خدمات دفتر مجازی تأثیر مثبتی بر عملکرد کسب و کارها داشته است.

نظرات و پیشنهادات خود را در مورد کسب و کار جدید دفتر شما با ما به اشتراک بگذارید.