نرم افزار اسکایپ یکی از اولین برنامه های کنفرانس ویدئویی بود که به یک پاتوق صمیمی مجازی برای گپ و گفت تبدیل شد، به همین دلیل است که در گذشته بسیاری از ما آن را بر روی رایانه های خود نصب کرده‌ایم.

اما این دلیل که یک شرکت برای اولین بار این کار را انجام داده است، به این معنا نیست که آنها در حال حاضر این کار را به بهترین شکل انجام می دهند. شاید هنوز اسکایپ یک راه مقرون به صرفه برای صحبت با تیم خود و دیدار با همکاران خارجی باشد، اما به همان اندازه قبل مطمئن نیست.

اگر مشتری اسکایپ هستید، مطمئناً یک جلسه با تاخیر با قطعی های مکرر داشته اید، هنگامی که شما برای اولین بار از اسکایپ استفاده کردید، احتمالا گزینه های جایگزین چندانی وجود نداشت اما اکنون شما انواع مختلفی از کنفرانس های ویدئویی و ابزار چت گروهی را می‌توانید انتخاب کنید.

زمانی اولین شرکت در زمینه ارائه خدمات ویدئو کنفرانس مزیت اسکایپ بود ولی اکنون باعث عقب افتادنش شده است.

در حال حاضر رقبای اسکایپ، با کیفیت بهتر  و سریع تر هستند. که این به معنای نرم افزار پایدارتر، به روز رسانی مکرر و ویژگی های جدید است. بنابراین اگر از این ابزار ناامید شده اید اما هرگز سعی نکرده اید از آن دست بکشید، اکنون زمان بسیار مناسبی است که آن را جایگزین کنید.

این روزها که به خاطر شیوع کرونا اغلب دورکاری می‌کنیم ابزارهای متنوعی وجود دارد که بتوانیم کسب و کار اینترنتی داشته باشیم و یا در خانه کار کنیم. ابزارهایی چون تلفن اینترنتی یا خط اینترنتی و یا سرویس‌های ویدئو کنفرانس؛

در اینجا تعدادی از بهترین های نرم افزار ویدئو کنفرانس که جایگزین اسکایپ است را آورده ایم:

Zoom

کنفرانس ویدئویی

Zoom

برنامه زوم به شما امکان می‌دهد تا در زمانی که امکان شرکت حضوری در جلسات وجود ندارد، بتوانید از طریق وب‌کم یا تلفن همراه خود با دیگر همکاران همچنین با مدیرتان ارتباط داشته باشید.

اگر می خواهید نرم افزاری خارج از خانواده مایکروسافت داشته باشید zoom، گزینه فوق العاده ای است.

اکنون زوم تبدیل به یکی از محبوب ترین نرم افزار جایگزین اسکایپ که با استفاده از نرم افزار کنفرانس ویدئویی قابل دانلود برای پلت فرم های چند کاربرده تبدیل شده است و محدودیت اسکایپ را ندارد.

برنامه های کاربردی آن برای دستکاپ و موبایل سریع تر و قابل اعتماد تر از اسکایپ هستند.  به علاوه چندین ویژگی ساخته شده، که در آن شما به طور معمول به متصل شونده های پلاگین و یا ابزارهای طرف ثالث برای اسکایپ، مانند ضبط صدا و ابزار نمایش نیاز دارید.

میزبان جلسات زوم می‌تواند علاوه بر تعامل همزمان با همه شرکت کنندگان، بطور مجزا با آنها جلسه یک-به-یک نیز داشته باشد.

در ویدئو کنفرانس‌های گروهی، میزبان می‌تواند نشست‌هایی تا حداکثر ۵۰۰ شرک کننده تشکیل دهد. البته با نسخه‌های رایگان این برنامه، امکان برگزاری نشست تا حداکثر ۱۰۰ شرکت کننده و برای مدت حداکثر ۴۰ دقیقه ممکن است.

همچنین امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش هم وجود دارد. با این ابزار می‌توانید تصاویری را که در لحظه می‌بینید، هم برای همه شرکت کنندگان در نشست و هم بطور مجزا برای تک تک آنها بفرستید؛ تا آنها بتوانند آنچه را که شما می‌بینید، ببینند.

اکثر شرکت ها نیازشان با برنامه رایگان زوم برآورده می‌شود، اما برای تماس های بزرگتر یا ویژگی های پیشرفته مثل برگزاری وبینار و …باید ۲۰ دلار اشتراک پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید: اسکایپ یا زوم؟کدام ابزار ویدئو کنفرانس بهتر است؟

مایکروسافت تیمز

مایکروسافت تیمز

به عنوان یکی دیگر از ابزارهای گپ گروهی “مایکروسافت”، مایکروسافت تیمز احتمالاً گزینه بهتری هستند و از نظر ظاهر و حس کاربری شما را یاد اسکایپ می‌اندازند.

مایکروسافت تیمز نام پلتفرم و نرم افزار یکپارچه ارتباطی و کاری است که قابلیت چت، کنفرانس ویدئویی، اشتراک فایل، ادغام با آفیس و تقسیم وظایف دارد.

از آنجایی که این نرم افزار با آفیس هم خانواده است، چندین ادغام ساده را فراهم می کند که برای شما که از نرم افزارهای مایکروسافت استفاده می‌کنید، مفید خواهند بود.

از نظر ویژگی ها، هم چت و هم تماس‌های تصویری را ارائه می دهد، درست مانند اسکایپ، اما با پیشرفت‌هایی که یک رابط حسی مدرن  ارائه می دهد. به عنوان مثال، سوابق چت خیلی پیشرفته‌تر از اسکایپ است، ویژگی های چت گروهی بهبود یافته، و شما می توانید به طور یکپارچه بین انواع مختلف ارتباط جا به جا شوید. یک عیب بالقوه این است که تیم ها روی هم متمرکز هستند. روند گپ زدن با افراد خارج از شرکت یا سازمان شما، مانند مشتری ها یا فروشندگان، به راحتی گپ زدن با همکارانتان ساده نیست. با این وجود، می توانید دسترسی مهمان را نیز اضافه کنید، که اگر بیشتر از اسکایپ برای ارتباطات بین دفتری استفاده کنید، ارزش دارد.

اگر تصمیم دارید تیم های مایکروسافت را به عنوان یک جایگزین اسکایپ امتحان کنید، برنامه ها به صورت رایگان شروع می شود و برای ویژگی های پیشرفته تر هر ماه تا ۲۰ دلار برای هر کاربر هزینه دارد.

بیشتر بخوانید:  آشنایی با ابزارهای کاربردی مدیریت شبکه های اجتماعی

Whereby

Whereby

وربای یک ابزار سبک و مبتنی بر مرورگر برای تماس های ویدویی و کنفرانس ویدئویی است.  برای استفاده از این برنامه کافی است به سایت رسمی آن بروید و برای خودتان یک حساب کاربری بسازید. در نهایت با درست کردن یک چت روم و ارسال لینک آن به دوستان و همکاران خود می‌توانید از آن‌ها برای پیوستن به گفت و گو دعوت کنید. در این برنامه می‌توانید با ۴ نفر به طور همزمان صحبت کنید. همچنین می‌توانید برای چت روم خود قفل بگذارید. در این حالت کاربران قبل از وارد شدن باید اجازه شما را دریافت کنند.

این برنامه در نسخه پریومیوم هم موجود است که مطمئنا برای استفاده‌های جزئی به آن نیازی نخواهید داشت.

برنامه رایگان داری محدودیت هایی است اما اگر با ۹ دلار این برنامه را ارتقا دهید، امکانات بیشتری مانند چت روم ها و میزبانی همزمان چندین جلسه، ضبط مکالمه و…را خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: آشنایی با بهترین اپلیکیشن های ضبط مکالمات تلفنی

Troop Messenger

گزینه عالی دیگری که باید برای کنفرانس ویدئویی در نظر بگیرید این برنامه است. اگر ماهیت کار شما به امنیت شدید بیشتری نیاز دارد این ابزار بسیار مفید است.

تروپ مسنجر محبوب شرکت های امنیتی و تیم های دولتی است. اگر آنها می توانند به ارتباطات و داده های خود به  troop اعتماد کنند، شما هم احتمالا می توانید.

از نظر امکانات، Troop از نظر انواع پیام رسانی انعطاف پذیری زیادی دارد. می توانید پیام های متنی، صوتی یا تصویری را به افراد یا گروه های گپ ارسال کنید. به راحتی می توانید پرونده ها را وصل یا ارسال کنید، یا صفحه خود را در تماس بدون پلاگین های اضافی به اشتراک بگذارید.

اگر با پیمانکاران شخص ثالث یا فروشندگانی که مایل به گفتگو هستید، همکاری می کنید، می توانید با ویژگی مهمان “عضو نارنجی” Troop نیز این کار را انجام دهید. و برای لحظات فراموش نشدنی شما، یک ویژگی جستجوی با فیلترهای پیشرفته خواهید داشت.

این نرم افزار ویژگی‌های زیادی دارد که با گزینه های پرمیوم در این لیست قابل مقایسه است، اما با قیمت ۱ دلار در هر کاربر / کاربر در ماه، می‌تواند از آن استفاده کند.

برای کنترل و امنیت بیشتر، سازمان شما همچنین می تواند با استفاده از یک برنامه قیمت گذاری سفارشی، میزبان نرم افزار روی سرورهای خود باشد.

Hangouts  گوگل 

Hangouts  گوگل 

یکی از بهترین نرم افزار های کنفرانس ویدئویی و ارتباط از راه دور، نرم افزار پیام رسان گوگل با نام تجاری Hangouts است.

این نرم‌افزار با توجه به قابلیت‌هایی که گوگل دارد، گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در تجارت است.

این نرم افزار به صورتی سریع و امن امکان برقراری ارتباط متنی، صوتی و ویدئویی را با قابلیت به اشتراک گذاری صفحه نمایش برای کاربران فراهم نموده است.

از مهمترین ویژگی‌های این نرم‌افزار قابلیت اتصال به صورت همزمان به ده شرکت کننده است. همچنین قابلیت اجرا بر روی مرورگر کروم، Gmail و تقویم گوگل را نیز دارد.

بیشتر بخوانید: یوتیوب چیست؟ | بررسی تاریخچه یوتیوب از ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۰

WhatsApp

جایگزین نهایی اسکایپ که به شما توصیه می کنیم واتس اپ متعلق به شرکت فیسبوک است.

این نرم افزار می تواند برای کار عالی باشد، و حتی یک راه حل رایگان Whats App Business برای صحبت با مشتریان ارائه می دهد.

واتس آپ ویژگی های مشترک زیادی با اسکایپ دارد، از جمله اینکه محبوبیت آن برای استفاده شخصی و همچنین تجارت است. ممکن است این یک مزیت به نظر نرسد، اما این بدان معنی است که احتمال بیشتری وجود دارد که افرادی که با آنها ملاقات کرده اید از قبل استفاده کرده و از برنامه استفاده کنند.

علاوه بر این، برخلاف سایر برنامه های موجود در لیست ما، واتس اپ اولین تمرکزش روی موبایل دارد. در حالی که گزینه های دیگر برنامه های موبایل یا پشتیبانی دارند، این سرویس برای تلفن ها بهینه شده است و پشتیبانی وب بعداً اضافه می شود. اگر کار شما (یا کار هرکسی که با آنها ملاقات دارید) نیاز دارد که شما مرتباً در حال حرکت باشید، این برنامه ممکن است آن را به بهترین گزینه برای شما تبدیل کند.

همچنین به شما امکان می دهد از چند طریق با چندین نوع محتوا ارتباط برقرار کنید: می توانید کنفرانس ویدئویی برگزار کنید، تماس بگیرید، گپ بزنید یا اسناد ارسال کنید. تنها اشکال بالقوه محدودیت های آن در گروه ها است، از این رو که تماس های ویدیویی محدود به چهار شرکت کننده است.

اما اگر این مسئله برای شما مشکلی ندارد، می توانید به راحتی تماس گروهی را ضبط کنید یا بین چت و ویدیو جابجا شوید.