با توجه به گستردگی روش‌های مختلف بازاریابی برای کسب و کار در بسیاری از مواقع کارآفرینان سردرگم می‌شوند. فکر کنم شما هم به این مورد برخورد کرده باشید ولی انتخاب نوع بازاریابی به عوامل مختلفی مثل نوع کسب و کار، استراتژی بازاریابی، موقعیت حال حاضر شرکت و پرسونای مخاطب بستگی دارد. از کدام نوع بازاریابی در کسب و کارتان استفاده می‌کنید؟ هیچ وقت سعی کردید به دنبال روش‌های ارزان‌تر و کارآمدتری برای بازاریابی باشید؟ پیشنهاد من به شما استفاده از بازاریابی پیامکی است.

بازاریابی پیامکی که یکی از شیوه های مهم در تبلیغات است می‌تواند مخاطبین وفاداری را نصیب کسب و کار کند. بازاریابی پیامکی با هدف برقراری ارتباط بیشتر با مخاطبان، ارسال پیشنهادات، به روزرسانی‌ها و هشدارهای مهم ایجاد شده است، در ادامه‌ی این مقاله به بررسی تبلیغات پیامکی و بررسی اس ام اس مارکتینگ می پردازیم.

آنچه در این مقاله می‌خوانید: پنهان

تبلیغات پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ چیست؟

این یکی از شیوه‌های بازاریابی در عصر امروز است که به دلیل دسترسی اکثر مردم به موبایل رشد زیادی پیدا کرده و یکی از ابزارهای مهم بازاریابی به ‌حساب می‌آید. اس ام اس مارکتینگ یعنی فرستادن پیامک‌های تبلیغاتی به تلفن همراه مشتریان برای این ‌که در جریان موضوعاتی مثل: تخفیف‌ها، جشنواره‌های فروش فوق‌العاده و … قرار بگیرند. اگر می‌خواهید از شیوه‌ی کار در Sms مارکتینگ با خبر شوید ادامه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

شیوه کار اس ام اس مارکتینگ چگونه است؟

فروشندگان و تمامی کسانی که می‌خواهند از تبلیغات پیامکی استفاده کنند، اول باید یک متن مناسب آماده کنند. بعد باید یک لیست از شماره همراه مخاطبان هدف خود تهیه کنند. در مرحله آخر، متن را به همه مشتریان ارسال کنند و آن‌ها را در جریان تخفیفات و موضوعات مربوط به خرید و فروش قرار دهند. با این شیوه می‌توانند یک بازاریابی موفق داشته باشند و در یک ‌لحظه عده بسیار زیادی از مخاطبان یا مشتریان را درگیر پیغام تبلیغاتی خود بکنند.

اگر در خصوص متن مناسب برای پیامک تبلیغاتی سؤال دارید، می‌توانید به مطلب ” متن پیامک تبلیغاتی آماده” مراجعه کنید و از روی متون خوبی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شده است، یک مورد که مناسب کسب ‌و کار شماست را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.

 

اس ام اس مارکتینگ مناسب چه کسب‌ و کارهایی است؟

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی، مناسب کسب‌ و کارهایی است که صاحبان آن می‌خواهند در زمان کم و با سرمایه اندک به سود برسند. به‌طور کلی کسانی که محصولی را تولید می‌کنند و می‌فروشند یا کسانی که خدماتی را ارائه می‌دهند می‌توانند از بازاریابی پیامکی استفاده کنند فروشندگان، صنعتگران و کسانی که در بخش خدمات هستند از جمله کسانی هستند که از Sms مارکتینگ یا تبلیغات پیامکی استفاده می‌کنند.

تبلیغات کوتاه مدت برای مشاغل خرده فروشی یا تجارت الکترونیکی

تخفیف‌ها و کوپن‌ها راهی عالی برای سوق دادن افراد به خرید از فروشگاه و یا وب سایت شما خواهد بود؛ اگر در حال انجام فروش یا تبلیغات با محدودیت محدود هستید، بدیهی است که می‌خواهید تا آنجا که ممکن است افراد بیشتری با خدمات شما آشنا شوند. پیام کوتاه یک کانال عالی برای برقراری ارتباط بین خرده فروشی‌ها با مخاطبان است.

به روزرسانی های فوری درباره رویدادها یا سفارشات مشتری

قسمت های زیادی در راه ارسال و فروش خدمات و سفارشات وجود دارند؛ که احتیاج به برنامه ریزی و اعلان به مشتری دارد. با استفاده از بازاریابی پیامکی و ارسال پیام ها به روزرسانی‌های دقیقی به مخاطبان خواهد رسید. با استفاده از پیام کوتاه، می توانید به راحتی هرگونه تغییر، لغو، اطلاعات عمومی یا به روزرسانی را با تعامل در زمان واقعی بهتر از هر راه دیگری به مشتریان خود منتقل کنید.

یادآوری های مهم در مسیر خرید یا ارائه خدمات

اگر کسب و کار شما در زمان‌های تعیین شده برای اطلاع قرار ملاقات و یا ارسال مرسوله مجبور به اطلاع رسانی است می توانید از بازاریابی پیامکی خود بهره ببرید. ارزش دادن به زمان مشتری یکی از مهم ترین عناصر در بازاریابی و فروش بیشتر خواهد بود. ارسال پیام های متنی یادآوری یک روش خارق العاده برای اطمینان از این است که افراد قرارهای خود را فراموش نمی کنند و در زمان مناسب به هدف خود می‌رسند.

هشدارهای داخلی و درون سازمانی

بازاریابی پیامکی نه تنها برای مشتریان مهم است بلکه برای کسب و کارهایی که کارمندان زیادی دارند یک راه مناسب برای آگاهی از وضعیت و به روزرسانی‌ها خواهد بود.

 

اس ام اس مارکتینگ به چه ابزار و وسایلی نیاز دارد؟

  • سیم‌کارت: وسیله‌ای است که فروشندگان برای تبلیغات پیامکی نیازمند آن هستند. برای آن که بتوان پیامک‌ها را به شماره مشتریان فرستاد حتماً یک سیم‌کارت نیاز است.
  • دستگاه پنل اس ام اس: این دستگاه با اینترنت سیم کارت یا وایرلس کار می‌کند. برای این‌ که پیام‌ها با این دستگاه به مشتریان فرستاده شود، به سیم احتیاج نیست. بلکه به سیم‌کارت نیاز است و پیامک‌ها از طریق امواج رادیویی به مشتریان ارسال می‌شوند. برای استفاده از این دستگاه، مراحل قانونی آن باید طی شود و از سوی وزارت ارتباطات، استفاده از دستگاه پنل اس ام اس ممنوع است.

ولی ما در این مقاله راهی پیشنهاد می‌کنیم که دیگر احتیاجی به خرید و استفاده از این دستگاه نباشد. این راه خرید پنل ارسال پیامک است. در ابتدا باید اطلاعات شخصی را برای مشخص‌شدن هویت در اختیار اپراتور گذاشت. پس از احراز هویت به‌عنوان یک شخص حقیقی با حقوقی، یک خط یا کانال ارسال پیامک دریافت می‌شود. بعد از دریافت خط می‌توان پیام‌ها را برای مشتریان ارسال کرد. استفاده از این راه جایگزین بسیار خوبی برای خرید دستگاه پنل اس ام اس بوده و خیلی به‌صرفه‌تر است.

تنوع در مدل و هزینه‌های مربوط به پنل های اس ام اس مارکتینگ بسیار زیاد است؛ بنابراین برای این‌که بدانید کدام پنل موجود در بازار مناسب کار شماست و نیازهای شما را پاسخ می‌دهد بد نیست مقاله ” بهترین پنل اس ام اس مارکتینگ” که در همین وبلاگ موجود است را مطالعه کنید.

 

آگاهی از قوانین مهم در بازاریابی پیامکی

پیام های تبلیغاتی که در اس ام اس مارکتینگ ارسال می‌شوند، یک خط ارتباطی بسیار اثرگذار هستند، که باید در هنگام تعیین استراتژی بازاریابی پیامکی به تمام جوانب آن ها توجه کرد. چند نمونه از مهم ترین مشخصه هایی که باید در بازاریابی پیامکی به آن توجه کنید را در ادامه بررسی می کنیم.

  • اولین و مهمترین این فاکتورها؛ دریافت مجوز از مخاطبین برای ارسال پیام کوتاه به آنها است. پیام های بی‌وقت و بدون پشتوانه می‌تواند برعکس به جای تبلیغ برند و خدمات شما، حوصله سر بر و بسیار نامطلوب باشد. اثر پیام های تبلیغاتی بسیار بالاست، چرا که همه ی افراد با اعلان های ساعت‌های هوشمند و گوشی خود از آن‌ها اطلاع پیدا می کنند پس باید از این موقعیت حداکثر استفاده را کنید.
  • ساعت و روزهای خاصی برای تبلیغات اس ام اسی خود انتخاب کنید، هر روز با یک متن تبلیغ کردن می‌تواند به برند شما آسیب برساند.
  • از یک شماره ی خاص تبلیغات خود را انجام دهید، هر بار با یک شماره تبلیغ کردن می تواند حس بدی در مخاطبان ایجاد کند.
  • مخاطبان را از کانال های مختلف بازاریابی عبور دهید، در پیامک های تبلیغاتی آن‌ها وادار کنید تا به ایمیل خود سر بزنند و آنجا از طریق ایمیل مارکتینگ محصول و خدمات خود را عرضه کنید.

برخلاف ایمیل که فقط چند بار در روز توسط افراد چک می شود، افراد تقریباً بلافاصله پیام‌های متنی را باز می‌کنند. این امر یک مزیت مناسب در بازاریابی پیامکی است. بعضی از کشورها حتی قوانینی راجع به زمان ارسال پیامک متنی بازاریابی دارند. (به عنوان مثال  در فرانسه بازاریابی پیامکی در روزهای یکشنبه، تعطیلات یا هر زمان بعد از ساعت ۱۰ شب امکان پذیر نیست.)

 

چرا بازاریابی پیامکی موثر واقع خواهد شد؟

اس ام اس مارکتینگ موثر

فراگیر شدن گوشی های هوشمند: این روزها با همه گیر شدن گوشی های هوشمند، می‌توان از پیام های ارسالی به این دستگاه ها نهایت استفاده را برد. پیامک راهی عالی برای دستیابی مستقیم کسب و کارها به مشتریان است.
حلقه بازاریابی از طریق ایمیل را کامل می کنند: اگرچه بازاریابی از طریق ایمیل و پیام کوتاه در اجرای استراتژی شباهت های زیادی دارند، اما به بهترین شک همزمان عمل می کنند. همانطور که قبلا ذکر شد ، شما می‌توانید از پیام کوتاه برای ارسال اعلان های فوری استفاده کنید، در حالی که ایمیل حاوی محتوای طولانی‌تر است.
نرخ درگیری بالا: نرخ تعامل پیامکی در مقایسه با ایمیل نجومی است و ۹۰٪ پیامک در طی ۳ دقیقه از دریافت آن خوانده می شود. این باعث می شود پیامک در ارائه اطلاعات مهم با درصد موفقیت بالا بسیار مفید باشد.
عالی برای بازارهای نوظهور: کسب و کارهای نوپا با خدمات جدید و ارزش افزوده‌های متغییر می‌توانند خود را در قالب پیامک های کوتاه اما اثرگذار معرفی کنند.

چند توصیه که باعث می‌شود بازاریابی پیامکی خوبی داشته باشید

  • متنی که می‌نویسید باید ساده و قابل فهم باشد و نباید از کلمات تخصصی و ناآشنا استفاده کنید.
  • ارسال پیامک به تعداد زیاد موجب کسالت خوانندگان آن می‌شود.
  • زمان‌شناس باشید و در زمان مناسب پیامک‌های خود را ارسال کنید. زمان مناسب ارسال پیامک بستگی به نوع کسب‌وکار شما و پرسونای مخاطب شما دارد. مثلاً اگر مخاطب شما خانم‌های خانه‌دار هستند، ساعت ۱۰ تا ۱۲ صبح روزهای غیر تعطیل بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی شماست.

رعایت این موارد به شما کمک می‌کند که بازاریابی پیامکی خوبی داشته باشید. اگر این نکات را رعایت نکنید، ممکن است که در اس ام اس مارکتینگ به نتیجه خوبی نرسید و سود چندانی دست شما رو نگیرد.

کارهایی که بعد از ارسال پیامک باید انجام دهید

باید بررسی شود که آیا پیامک‌ها به همه مشتریان ارسال شده است یا خیر؟ اگر حجم زیادی از پیامک‌ها ارسال نشود ممکن است دلیل آن نقص فنی باشد. باید بعد از ارسال پیامک‌ها به مشتریان، این مورد بررسی شود.

باید تعداد پیامک‌هایی که مشتریان خوانده‌اند اندازه‌گیری شود. برای این از URL استفاده کنید. کلیک‌های انجام شده بر پیامک‌های ارسال شده تقسیم و سپس در ۱۰۰ ضرب می‌شود هر چه که درصد بالاتر باشد اس ام اس مارکتینگ موفق‌تر است.

وقتی‌که تبلیغات پیامکی انجام می‌شود، تعدادی از مشتریان به دلایل مختلف انصراف می‌دهند. باید تعداد آن‌ها را بررسی کرد. اگر تعداد مشتریان انصرافی، تقسیم‌ بر تعداد کل مشتریان بشود، عددی که به دست می‌آید تعداد واقعی مشتریان را نشان می‌دهد. هر چه که عدد به‌دست‌آمده کمتر باشد، نشانه موفقیت در بازاریابی پیامکی است.

 

هدف از انتخاب تبلیغات پیامکی چیست؟

فروشندگان و صاحبان صنعت، باید هدف خود را از انجام تبلیغات پیامکی مشخص کنند. اگر هدف از بازاریابی پیامکی مشخص نباشد، ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسد. برای مثال هدف یک فروشنده از تبلیغات پیامکی ممکن است مطرح کردن برند خودش باشد. کاملاً مشخص است که برای این هدف بیلبورد های خیابانی و تبلیغات تلویزیونی مناسب‌تر است.

«مشخص‌کردن هدف بازاریابی از طریق پیامک، باعث می‌شود که فروشندگان انگیزه بیشتری برای انجام آن داشته باشند و به نتیجه خوبی دست پیدا کنند.»

 

مزیت های اس ام اس مارکتینگ

بازاریابی از طریق پیام کوتاه مزیت‌های زیادی دارد. ولی نباید فراموش کرد که Sms مارکتینگ با رعایت نکات و دستوراتی مثل زمان‌سنجی و فرستادن پیام‌ها به تعداد مناسب است که یک بازاریابی موفقیت‌آمیز محسوب می‌شود.

اما به‌طورکلی مزیت‌های آن شامل موارد زیر می‌شود:

  • صرفه‌جویی در زمان: بازاریابی پیامکی باعث می‌شود زمان کمتری صرف تبلیغات شود.
  • کاهش هزینه‌های تبلیغاتی: وقتی‌که فروشندگان از بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ استفاده می‌کنند می‌توانند با هزینه بسیار کم به سود دلخواه دست پیدا کنند. دراین‌خصوص می‌توانید به مطلب “مقایسه هزینه اس ام اس مارکتینگ” رجوع کنید تا ببینید که چرا این شیوه از بازاریابی بسیار مقرون‌به‌صرفه است.
  • ارتباط با مشتریان: تبلیغات پیامکی کمک می‌کند تا ارتباط خوبی بین فروشنده با مشتری برقرار شود.

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی روش ایده آلی برای برقراری ارتباط موثر با مشتریان است. چون فروشندگان از طریق آن می‌توانند ارتباط مستقیم با مشتریان خود برقرار کنند. پس این یکی از ابزارهای مشتری‌مداری به‌حساب می‌آید. علاوه‌برآن راهی ارزان و سریع است.

یکی از دلایل اهمیت اس ام اس مارکتینگ این است که در مدت زمان کم، بازدهی خوبی می‌دهد. درصورتی‌ که برخی از روش‌های بازاریابی، علی‌رغم هزینه زیاد، در زمان طولانی به نتیجه می‌رسند. اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی سکوی پرتاب کسانی است که برای کسب و کار خود برنامه‌ریزی می‌کنند، ایده‌پردازی می‌کنند و هدف‌های خود را به طور کامل مشخص می‌کنند.

 

معایب بازاریابی پیامکی

معایب اس ام اس مارکتینگ

با این که اس ام اس مارکتینگ مزایای زیادی دارد ولی این نوع بازاریابی هم مثل بقیه‌ی روش‌های بازاریابی معایبی دارد. در ادامه به مهم‌ترین معایب آن اشاره می‌کنم.

1. باید یک کانال بازاریابی جدید را مدیریت کنید

داشتن کانال‌های مختلف بازاریابی کمی کار را برای مدیریت آن‌ها سخت‌تر می‌کند.

تلاش برای ایجاد محتوای جذاب در اینستاگرام نوشتن توییت‌های جذاب در توییتر، ارسال ایمیل‌های کاربرپسند گاهی اوقات خسته کننده می‌شود. از همین رو درگیر شدن با کانال بازاریابی جدید در کسب و کار می‌تواند چالش‌هایی را برای دیجیتال مارکترها ایجاد ‌کند.

2. نیاز به رشد لیست مشترکین دارید

با بازاریابی پیامکی، برای ارسال پیام به مخاطبان نیاز دارد. اما به نظر می‌رسد کسب و کارها زمانی که اس ام اس را به عنوان کانال جدید در نظر می‌گیرند از این موضوع غافل می‌شوند.

خبر خوب اینکه من راه‌های مختلفی را برای افزایش لیست مشترکین پیامکی پیشنهاد می‌دهم. در ادامه سه روش از سریع‌ترین روش‌ها برای رشد لیست آورده شده است.

کلمات کلیدی

کلمات کلیدی کلمات یا عباراتی هستند که مشتریان می‌توانند به خط شما برای نشان دادن تمایل جهت دریافت پیام‌هایتان ارسال کنند. بر فرض مثال شرکتی که به صورت آنلاین کفش می‌فروشد می‌تواند از مخاطبان درخواست کنند جهت اطلاع از آخرین تخفیف‌ها عدد 5 را به شماره‌ی 900900 ارسال کنند.

ابزاری برای ثبت نام با تلفن همراه

با استفاده از ابزارهایی که در قسمت‌های مختلف سایت به کار می‌برید بدون هیچ دردسری بازدیدکنندگان سایت مشترک پیامکی شما می‌شوند. مثلا می‌توان دکمه‌ای تحت عنوان «دریافت 10 درصد تخفیف برای خرید محصول» در پایین محصولات ایجاد کرد و زمانی که کاربران روی آن کلیک می‌‌کنند متن پیامکی آماده‌ی از پیش تعریف شده در گوشی آنان ایجاد شود. سپس با ارسال این پیام مخاطبان در لیست مشترکین شما قرار بگیرند.

فرم وب

با استفاده از فرم آنلاین می‌توانید بازدیدکنندگان وبسایت را به مشترک شدن در کمپین‌های بازاریابی پیامکی از طریق وارد کردن اطلاعاتشان و یک کلیک دعوت کنید.

3. نباید آن را به حال خودش رها کرد

نمی‌توان یک کانال بازاریابی جدیدی ایجاد کرد سپس آن را به حال خودش رها کنیم و انتظار رشد از طریق این کانال هم داشته باشیم. حتی ابزارهای اتوماتیک دیجیتال مارکتینگ برای اطمینان از اینکه به هدف تعیین شده می‌رسید و کمپین مطابق انتظار پیش می‌رود نیاز به نظارت مداوم دارند.

برای اینکه یک دیجیتال مارکتر متخصص و تاثیرگذار در بازاریابی پیامکی باشید نیاز است که شماره تلفن‌‌هایی را از مخاطبان هدف جمع آوری کنید. سپس باید این مشترکین را با کال تو اکشن‌های (CTA)  مختلفی علاقه‌مند کنید. ارسال یک پیام تبلیغاتی 160 کاراکتری تکراری هر دو هفته یکبار باعث می‌شود افراد زیادی اشتراک پیامکی خودشان را لغو کنند. به همین دلیل است که قبل از ارسال پیامک برای الهام بخشی و استفاده در کمپین‌ها باید نمونه‌های موفقی از بازاریابی پیامکی را بررسی کنید.

یادآور شوم که هیچ کانال بازاریابی بدون عیب نیست. البته همان طور که در بالا دیدید مزایای بازاریابی پیامکی بیشتر از معایبش بودند.

 

آیا بازاریابی پیامکی می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟

برای امتحان کردن میزان اثر گذاری بازاریابی پیامکی بر روی مخاطبان خود از تعداد کمی پیامک بر روی مخاطبان محدود استفاده کنید؛ اگر استراتژی مدونی برای ایمیل مارکتینگ و بازاریابی پیامکی دارید وارد این حوزه شوید در غیر این صورت بازدهی خوبی نخواهید گرفت.

به چند دلیل ساده بازاریابی پیامکی می تواند مفید واقع شود:

  • تحویل سریع
  • ارتباط مستقیم به مشتری
  • تعامل بالا
  • استراتژی هدفمند و درست

 

۶ دلیلی که نشان می‌دهد به بازاریابی پیامکی نیاز دارید!

بازاریابی پیامکی، یکی از موثرترین و به‌صرفه‌ترین روش‌های رونق و فروش بیشتر محصولات و خدمات یک شرکت است، اما کسب‌و‌کارهای کمی با دلایل استفاده از این روش آشنایی دارند.

این کسب‌وکارها تصور می‌کنند صرفاً داشتن یک کانال تلگرام و انجام تبلیغات برای آن کافیست و درآمدشان را نیز تامین می‌کند.

در این مقاله قصد داریم توضیح دهیم که چرا بازاریابی پیامکی نه تنها برایتان سودمند است و به رشد کسب‌و‌کارتان کمک می‌کند، بلکه برایتان شرح خواهیم داد که چرا برای کارتان ضروری است!

به زبان ساده، می‌توان گفت بازاریابی به شکل کلی در یک چیز خلاصه می‌شود و آن ایجاد و برقراری ارتباط است. ممکن است که شما بهترین محصول یا خدمات را داشته باشید، اما تا زمانی که نتوانید با مشتریان بالقوه خود ارتباط برقرار کنید، محصول و خدمات‌تان چندان ارزشی ندارند.

درست است که بازاریابی قوانین و ایده‌های بسیاری را با خود به همراه دارد، اما هدف نهایی آن برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه به منظور معرفی خدمات و ارزش‌های نهفته در آن است.

خب، چه ابزاری بهتر از پیامک می‌تواند این ارتباط را برقرار کند؟ بازاریای پیامکی امکان ایجاد یک ارتباط دو طرفه و کاملاً تعاملی را میان شما و مشتریان بالقوه‌تان برقرار می‌کند (آن هم از طریق همین تلفن همراهی که همیشه در دست دارید!).

برای آشنایی بیشتر با قدرت تاثیرگذاری بازاریابی پیامکی برخی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن را در ادامه توضیح می‌دهم.

1. صرفه جویی در زمان

معمولاً برای تولید محتوا در سایر روش‌های تبلیغاتی مانند ایمیل مارکتینگ، بنر تبلیغاتی، رپورتاژ آگهی یا حتی تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و … شما به طراحی گرافیکی مناسب، انیمیشن، کار با نرم‌افزارهای پیچیده یا به کارگیری نیروی نسبتاً ماهر نیاز دارید.

به‌علاوه، تولید چنین محتوایی نیز نیازمند برنامه‌ریزی دقیق است. همچنین، روند تولید این نوع محتواها و کانال‌های ارتباطی‌شان نیز بسیار زمان‌بر است.
اما در بازاریابی پیامکی، شما با چنین روند طولانی روبرو نیستید. همه چیز در پنل کاربری شما خلاصه می‌شود. تنها کافیست محتوای پیامک خود را تایپ کرده و شماره مخاطبان خود را اضافه کنید.

2. به صرفه بودن هزینه

در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی و تبلیغات، استفاده از پیامک تبلیغاتی هزینه بسیار پایین‌تری دارد. بهتر است بدانید که هزینه ارسال یک پیامک از سامانه پیامکی، مبلغی در حدود 15 الی 50 تومان خواهد که در مقایسه با سایر روش‌های تبلیغاتی، کاملاً بی‌رقیب است.
اگر هنوز هم درباره استفاده از پیامک تبلیغاتی شک دارید، بهتر است یک بار آن را امتحان کنید. برای آزمایش صحت کارایی تبلیغات پیامکی نیازی نیست که به ۱۰ هزار نفر پیامک ارسال کنید، بلکه تنها کافیست ۱۰۰ نفر از مشتریان خوب و وفادار خود را انتخاب کرده و پیشنهاد اختصاصی خود را با آن‌ها در میان بگذارید.

هزینه ارسال چنین آزمایشی، تقریباً 1500 تومان خواهد شد که واقعاً در قیاس با دیگر روش‌های تبلیغاتی خنده‌دار است! حال تصور کنید حتی اگر تنها یک نفر از افرادی که برایشان پیامک ارسال کرده‌اید هم از پیشنهاد شما استقبال کند، چندین برابر آنچه هزینه کرده‌اید سود خواهید کرد.
همچنین، باید بگوییم که ما در مثال بالا نرخ بازگشت مشتری را ۱% حساب کردیم (۱ نفر از ۱۰۰ نفر)، این درحالی است که نرخ بازگشت مشتری در بازاریابی پیامکی بیشتر از ۸% است.

3. با پیام کوتاه به هدف بزنید

پیام کوتاه می‌تواند خواسته‌های ضروری شما را در قالبی کوتاه و روان به مشتریان انقال دهد.
برای اعلام سریع، کوتاه و گویای جشنواره‌های فروش، تخفیف‌های فصلی و حتی جدیدترین نسخه آپدیت نرم افزارتان پیامک کوتاه بهترین روش است.

4. پیامک، بالاترین نرخ بازکردن و خواندن پیام را دارد

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که در هنگام چک کردن صندوق پست الکترونیک خود، با انبوهی از ایمیل‌های خوانده نشده روبرو شوید، خب این موضوع کاملاً برای همه طبیعی است. با این حال، جالب است بدانید که نزدیک به ۹۸% پیامک‌های ارسالی به تلفن‌های همراه توسط کاربران باز شده و بیشتر آن‌ها پس از ۳ دقیقه خوانده می‌شوند.
آمار در زمینه باز کردن و خواندن ایمیل تنها ۱۹،۹۱% است که اختلاف معنی داری را نشان می‌دهد.

5. نرخ تبدیل پیامک بسیار بالاست

در ابتدای همین مقاله در بخش “به صرفه بودن” گریزی به این مفهوم داشتیم. نرخ تبدیل در زمینه پیامک یعنی از تعداد پیامک‌های ارسال شده، چند نفر تبدیل به مشتری خواهند شد یا اقدام به خرید کالا خواهند کرد؟
نرخ تبدیل در بازاریابی پیامکی ۸٫۲۲% است که رقمی به مراتب بالاتر از نرخ تبدیل بازاریابی ایمیلی با ۱٫۷۳% می‌باشد.
این آمار نشان می‌دهد پیامک، هم ارزان‌تر و به‌صرفه‌تر است و هم در جذب مشتری موفق‌تر عمل کرده است.

6. تثبیت موقعیت برند

تمامی فعالیتهای کسب و کارتان، هویت برند شما را شکل خواهد داد. بازاریابی پیامکی نیز گامی دیگر در این جهت است.
با بازاریابی پیامکی به مشتریان خود این حس را می دهید که آنها برای شما مهم هستند و شما جدیدترین و به‌روزترین شیوه‌های اطلاع رسانی را برای ایشان به کار می گیرید تا بهترین پیشنهادات را در سریعترین زمان ممکن برایشان ارسال کنید.

 

از کانال‌های بازاریابی دیگر غافل نشوید

بازاریابی تلفنی

هر روش بازاریابی در زمان مختص به خودش و نسبت به هدف و موقعیت فعلی کسب و کار می‌تواند بسیار کارآمد باشد اما تنها استفاده از یک کانال بازاریابی علاوه بر این که فروش شما را بالا نمی‌برد بلکه به کسب و کارتان لطمه خواهد زد و اگر به همین روال ادامه دهید کسب و کارتان از بین خواهد رفت. برای جلوگیری از این اتفاق پیشنهاد می‌کنم روش بازاریابی دیگری را برای جذب مشتریان جدید و حفظ ارتباط با مشتریان قدیمی به کار بگیرید.

یکی از روش‌های بازاریابی کارآمد بازاریابی تلفنی است. با توجه به هزینه‌های خرید دستگاه سانترال و تجهیزات فیزیکی برای اجرای این نوع بازاریابی استفاده از تلفن ابری به صرفه‌ترین گزینه است.

تیم دفترشما با فراهم کردن سرویس تلفن ابری امکان بازاریابی تلفنی را با کمترین هزینه و امکانات بیشتری اعم از داخلی نامحدود، صندوق صوتی، فکس اینترنتی و تلفن گویا نسبت به دستگاه سانترال ایجاد کرده است.

 

شما هم در کسب و کار خود از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنید؟ یا با خواندن این مقاله و اطلاع از مزایای اس ام اس مارکتینگ قصد دارید از این روش بازاریابی برای رشد کسب و کارتان بهره ببرید؟