امروزه، راه اندازی کسب و کار بدون نیاز به مکان فیزیکی آسان‌تر از گذشته شده است. در واقع، مدل‌های کسب و کار زیادی وجود دارد که می‌توانند کاملا به صورت آنلاین راه اندازی شوند.

همچنین صنایع زیادی در حال تغییر به مدل‌های کاملا آنلاین هستند. مشتریان هم برای خرید محصول و سرویس آنلاین در حال افزایش هستند. از کسب و کارهای تجارت الکترونیک گرفته تا ارائه کنندگان سرویس آنلاین، فرصت‌های زیادی وجود دارد که بتوان یک کسب و کار اینترنتی راه اندازی کرد.

چنانچه شما به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم هستید در ادامه به ایده‌هایی اشاره کرده‌ام که می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید و کسب و کار خودتان را داشته باشید.

چرا باید کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنید؟

راه اندازی کسب و کار اینترنتی یک سری مزایا به همراه دارد که برخی از آن‌ها در ادامه آورده شده است.

صرفه جویی در هزینه

بسیاری از کسب و کارهای آنلاین فقط به یک دامنه و هاست نیاز دارند. حتی برخی از آن‌ها بدون هیچ هزینه‌ای راه اندازی می‌شوند.

 

برنامه خود را معین کنید

از آن جایی که رئیس خودتان هستید می‌توانید انتخاب کنید که چه زمانی کار کنید. در واقع بسیاری از فعالیت‌های آنلاین می‌توانند پیش از مدت معین برنامه ریزی شوند یا ممکن است به سادگی به شیوه‌ی خود کار کنید.

 

کسب و کار خود را از هر جایی راه اندازی کنید

کسب و کارهای اینترنتی فقط در زمان به شما آزادی نمی‌دهند. همچنین می‌توانید در هر جایی که هستید کار کنید.

 

به مشتریان در سراسر دنیا دسترسی داشته باشید

اینترنت در سراسر جهان قابل دسترسی است، بنابراین می‌توانید یک کسب و کار پرسود را بدون محدود کردن پایگاه مشتریان خود به منطقه‌ی خاصی راه اندازی کنید.

 

به سرعت رشد کنید

با یک ایده‌ی کسب و کار اینترنتی درست، می‌توان کوچک شروع کرد اما از آن جایی که منابع بیشتری به دست خواهید آورد به سرعت رشد می‎‌کنید.

 

بهترین ایده‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

به بیست ایده‌ای که در ادامه برایتان آورده‌ام دقت کنید و با در نظر گرفتن عوامل مختلف ایده‌ی مناسب خودتان را انتخاب کنید.

1. فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید

فروشگاه‌های آنلاین می‌توانند محصولات فیزیکی یا دیجیتالی بفروشند. همچنین نیاز خواهید داشت موجودی انبار را بخرید و مکانی برای نگه داری آن‌ها داشته باشید. اگرچه، شما ممکن است از دراپ شیپینگ برای کنترل حمل و نقل استفاده کنید. اما این موارد نیاز به پرداخت هزینه دارند پس نیاز خواهید داشت آن‌ها را در هزینه‌های راه اندازی استارتاپ خود درنظر بگیرید.

 

2. وبسایت خودتان را راه اندازی کنید

وبسایت‌ها می‌توانند با استفاده از تبلیغات، محتوای اسپانسری یا خدمات کسب درآمد کنند. راجع به مخاطبان مشخص که می‌توانید خدمات به آن‌ها بدهید و بازاریابی کنید فکر کنید.

در همین رابطه بخوانید: ۱۱ روش کسب درآمد از وب سایت چیست؟

 

3. راه اندازی کسب و کار مشاوره

مشاور می‌تواند به مشتریان به صورت مجازی در هر حوزه‌ای از توسعه کسب و کار گرفته تا زندگی سالم مشاوره بدهد. مشاوران به طور کلی راهنمایی فردی ایجاد می‌کنند اما به مشتریانشان اجازه می‌دهند خودشان کار واقعی را کنترل کنند.

 

4. دوره‌های آنلاین را توسعه دهید

به این فکر کنید که چه چیزی می‌توانید به افراد آموزش دهید و یک دوره‌ی آموزشی طراحی کنید که آن‌ها بتوانند خرید کنند و به شیوه‌ی خودشان از آن استفاده کنند. همچنین پلتفرم‌هایی برای آموزش آنلاین وجود دارد که می‌توانید فرآیند را ساده‌تر کنید و دوره‌های خود را در آن‌ها برای فروش قرار دهید.

 

5. در سئو متخصص شوید

به کسب و کارهای اینترنتی دیگر کمک کنید وبسایت خودشان را جهت افزایش ترافیک با کلمات کلیدی و ویژگی‌های دیگری بهبود دهند. باید موتورهای جستجو را درک کنید و با ترندهای مرتبط در صنعت مربوطه همراه شوید.

 

6. تحقیق بازار انجام دهید

با کسب و کارهای دیگر در منطقه‌ی خود یا سرتاسر جهان کار کنید، نظرسنجی‌ها و ابزارهای تحقیق را برای کمک به آن‌ها و یادگیری درباره‌ی مشتریان ارائه کنید.

در همین رابطه بخوانید: تحقیق بازار چیست و چرا باید انجام شود؟

 

7. کانال یوتیوب راه اندازی کنید

راه اندازی کانال یوتیوب

یوتیوب برنامه‌ی اشتراک گذاری تبلیغات برای سازندگانی که فالوورهای زیادی دارند را ارائه می‌دهد، بنابراین شما می‌توانید بر اساس بازدید ویدیوها درآمد اتوماتیک داشته باشید. همچنین بعضی از سازندگان محتوا از طریق محتوای اسپانسری، همکاری تبلیغاتی یا نام تجاری خودشان درآمد کسب می‌کنند.

 

8. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را امتحان کنید

ساخت محتوای شبکه‌های اجتماعی و مدیریت آن را برای کسب و کارهای دیگر را فراهم کنید و خودتان را در وبسایت و کانال‌های خود بازاریابی کنید. شما ممکن است یک برنامه‌ی محتوایی و سرویس ارسال پست به صورت کلی فراهم کنید یا فقط در یک پلتفرم مثل اینستاگرام متخصص شوید.

 

9. سرویس دستیار مجازی ارائه دهید

دستیار مجازی می‌تواند به برنامه ریزی و وارد شدن داده‌ها کمک کند. خدمات خود را برای پیدا کردن بهترین مشتریان بازاریابی کنید. این ایده‌ی کسب و کار آنلاین برای تازه کارها عالی است چون هزینه‌های چندانی ندارد و شما به مهارت‌های رسمی یا حرفه‌ی برای شروع نیاز ندارید.

 

10. یک افیلیت مارکتر شوید

همکاری در فروش شامل پست کردن لینک در سایت یا محتوای خود و گرفتن هزینه زمانی که کسی از طریق آن خرید می‌کند می‌شود. این می‌تواند به تنهایی یک مدل کسب و کار باشد یا می‌توانید از آن به عنوان یک جریان درآمدی اضافی برای بلاگ یا شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

 

11. عضویت اشتراکی آنلاین راه اندازی کنید

با راه اندازی سایت اشتراکی یک اجتماع آنلاین ایجاد کنید. خوانندگان یا دنبال کنندگان شما می‌توانند اشتراک ماهیانه‌ای را برای عضویت و دسترسی به محتواها پرداخت کنند.

در همین رابطه بخوانید: ۱۶ روش برای کسب درآمد از اینترنت

 

12. در مارکت پلیس آنلاین ثبت نام کنید

با استفاده از مارکت پلیس بدون راه اندازی فروشگاه اینترنتی اختصاصی خود محصولات را بفروشید. فقط باید در پلتفرم‌های مارکت پلیس مثل دیجی کالا عضو شوید و محصولات خود را در آن‌ها به فروش برسانید.

 

13. با دیجیتال مارکتینگ به کسب و کارها کمک کنید

اگر در بازاریابی آنلاین تخصص دارید، به شرکت‌های دیگر کمک کنید کسب و کار اینترنتی خود را ارتقا دهند. شما ممکن است مجموعه‌ای از خدمات را ارائه دهید یا بر روی حوزه‌ی مشخصی مثل بازاریابی محتوا یا ایمیل مارکتینگ تمرکز کنید.

 

14. توسعه دهنده وب شوید

بسیاری از کسب و کارها طراحی و توسعه‌ی وب خود را برون سپاری می‌کنند بنابراین این خدمات را به صورت مجازی به آن‌ها ارائه دهید.

 

15. اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی شوید

دنبال کننده‌های اختصاصی در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. سپس محتوای اسپانسری ارائه دهید یا با برندهای مرتبط همکاری کنید.

در همین رابطه بخوانید: اینفلوئنسر کیست و چگونه اینفلوئنسر شویم؟

 

16. تمرین مجازی تناسب اندام ارائه دهید

برای دوست داران تناسب اندام که به کسب و کار آنلاین علاقه دارند ارائه‌ی تمرینات شخصی با استفاده از پلتفرم‌های چت ویدیویی نیز ایده‌ی خوبی است.

 

17. محصولات دست ساز بسازید و بفروشید

کسب و کار آنلاین صنایع دستی

اگر در صنایع دستی مثل بافندگی و خیاطی مهارت دارید، فروشگاه اینترنتی خود در این زمینه را راه اندازی کنید یا در شبکه‌های اجتماعی آن‌ها را بفروشید.

در همین رابطه بخوانید: ۵ روش برای کسب درآمد از فروش صنایع دستی

 

18. دامنه بخرید و بفروشید

کارآفرینانی که به دنبال راه اندازی کسب و کار اینترنتی هستند برای راه اندازی وبسایت یا فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارند که در ابتدا دامنه‌ای را خریداری کنند. دامنه‌های پرطرفدار را بخرید و سپس سایت خودتان را برای فروش آن‌ها و کسب سود ایجاد کنید.

 

19. طراحی تی شرت برای چاپ

شما می‌توانید کسب و کار خودتان را با استفاده از خدمات چاپ درخواستی مثل پلتفرم Redbubble راه اندازی کنید. در واقع طراحی‌های خود را آپلود می‌کنید و کاربران آن‌ها را بر روی محصولاتی مثل تی شرت و ماگ پرینت می‌گیرند. همچنین می‌توانید پلتفرمی در این زمینه راه اندازی کنید.

 

20. اپلیکیشن موبایل توسعه دهید

اگر به برنامه نویسی موبایل علاقه دارید، اپلیکیشن موبایلی خود را توسعه دهید و آن را در فروشگاه اپ‌ها به فروش بگذارید یا در ازای هزینه‌ای مشخص برای دیگر شرکت‌ها اپلیکیشن طراحی کنید.