فرض کنید قصد دارید برای کسب و کارتان یک شماره‌ تلفن ثابت تهیه کنید. در مرحله‌ی اول باید به شرکت مخابرات منطقه‌ی خود مراجعه کرده و پس از کلنجار رفتن با روندهای اداری شاید بتوانید در عرض چند هفته صاحب یک خط تلفن ثابت شوید اما خرید خط تلفن ثابت اینترنتی راهکاری سریع‌تر، ساده‌تر و ارزان‌تری جهت خرید خط تلفن ثابت برای کسب و کار شما است.

خط تلفن ثابت اینترنتی چیست؟

خط تلفن ثابت اینترنتی شماره‌ی ثابت مجازی است که در فضای ابری قرار دارد و به خطوط تلفن فیزیکی وابسته نیست. تماس‌ها از این شماره به هر شماره تلفنی که شما تعیین کنید انتقال داده می‌شوند.

این خطوط امکانات مختلفی اعم از دایورت تماس، کنفرانس صوتی، صندوق صوتی، تلفن گویا و … را فراهم می‌کنند و از خط تلفن ثابت سنتی نیز ارزان‌تر هستند. در واقع شما می‌توانید از طریق هر دستگاهی که قابلیت اتصال به اینترنت داشته باشد اعم از تلفن همراه، رایانه و … آن را مدیریت کنید.

در همین رابطه بخوانید: شماره تلفن مجازی چیست و چگونه کار می کند؟

 

مزایای خط تلفن ثابت اینترنتی چیست؟

خطوط مجازی مزایای زیادی نسبت به خطوط ثابت سنتی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده‌ام.

انعطاف پذیری

با خط تلفن ثابت اینترنتی بدون نیاز به سیم کشی صاحب شماره‌ی ثابت می‌شوید و حتی در صورت جابجایی دفترکارتان شماره‌ی کسب و کارتان هیچ تغییری نمی‌کند.

مدیریت آسان

به راحتی و با استفاده از اینترنت می‌توانید تمامی تماس‌ها و تنظیمات مربوط به خط را مدیریت کنید.

مقرون به صرفه

هزینه‌ی خرید خط تلفن ثابت اینترنتی کمتر از از خط تلفن ثابت معمولی است.

عدم نیاز به تجهیزات

برای راه اندازی تلفن ثابت اینترنتی به هیچ تجهیزاتی نیاز نخواهید داشت پس در هزینه‌های کسب و کارتان صرفه جویی می‌کنید.

توسعه پذیری

در صورتی که کسب و کارتان توسعه یابد و خط تلفن ثابت سنتی داشته باشید برای امکانات بیشتری نظیر تعریف داخلی، ایجاد سناریو تماس، تعریف اولویت، تلفن گویا، صندوق صوتی و … باید اقدام به خرید تجهیزات اضافه‌تری کنید ولی در خط تلفن ثابت اینترنتی به خرید هیچ تجهیزاتی نیاز ندارید و می‌توانید با هزینه‌ای بسیار کمتر از این امکانات بهره‌مند شوید.

در همین رابطه بخوانید: انواع شماره مجازی کدامند و چه کاربردی برای کسب و کار دارند؟

 

خط تلفن ثابت اینترنتی چگونه به کسب و کارتان کمک می‌کند؟

استفاده از شماره‌ی ثابت مجازی به شیوه‌های مختلفی به کسب و کارها کمک می‌کند که برخی از آن‌ها شامل موارد زیر است.

پاسخ به تماس در هر زمان و مکان

پاسخگویی دائمی به مشتریان

برای پاسخگویی به تماس‌های کاری نیازی به حضور در دفترکارتان ندارید و در هر نقطه از کشور خود یا همکارانتان می‌توانید از طریق تلفن همراه پاسخگوی مشتریان باشید.

 

برند خود را حرفه‌ای‌تر جلوه می‌دهید

معمولا افراد اعتماد بیشتری به شماره‌های تلفن ثابت دارند می‌کنند و این گونه باعث جلب اعتماد آن‌ها خواهید شد. حتی اگر دفترکارتان در تهران نباشد با شماره‌ی تلفن ثابت تهران به کسب و کارتان اعتبار می‌بخشید.

 

تقسیم تماس‌های کاری و شخصی

تماس‌های مشتریان از طریق خط مجازی خریداری شده به تلفن همراه شما انتقال داده می‌شوند و در صورتی که نتوانید به آن‌ها پاسخ دهید امکان استفاده از صندوق صوتی یا انتقال تماس به همکاران وجود دارد.

 

کنترل بهتر تماس‌ها

می‌توانید به صورت نامحدود داخلی تعریف کنید و هر تماس را به بخش مربوطه متصل کنید. با این کار سرعت پاسخگویی به مشتریان افزایش می‌یابد.

 

خرید خط تلفن ثابت سنتی چگونه است؟

خرید خط تلفن ثابت

خرید خط تلفن ثابت سنتی فرآیندی زمان‌بر است و هزینه‌های اضافی به کسب و کار تحمیل می‌کند. در ابتدا باید حضوری به شرکت مخابرات منطقه‌ی خود مراجعه کنید و درخواست خط تلفن ثابت دهید. پس از بررسی درخواستتان و در صورت وجود ظرفیت روند اداری آن آغاز خواهد شد.

همه‌ی ما می‌دانیم که فرآیندهای اداری چقدر خسته کننده است بنابراین خرید خط تلفن ثابت سنتی حداقل از چند روز تا چندین هفته طول می‌کشد. این شرایط در صورتی است که در روند پیگیری خرید خط با مشکلی مواجه نشوید.

به خاطر داشته باشید اگر دفترکارتان سیم کشی تلفن نداشته باشد یا سیم کشی آن خراب باشد این فرآیند طولانی‌تر هم می‌شود.

در همین رابطه بخوانید: چگونه یک شماره مجازی رایگان بسازم؟

 

بهترین روش خرید خط تلفن ثابت اینترنتی چیست؟

برای خرید خط تلفن ثابت اینترنتی باید به سراغ شرکت‌های ارائه دهنده‌ی خطوط مجازی ثابت بروید. یکی از اولین کسب و کارهای ارائه دهنده‌ی خط تلفن ثابت اینترنتی در ایران دفترشما است. خرید شماره ثابت مجازی بر خلاف خرید تلفن ثابت سنتی نیازی به مراجعه‌ی حضوری و سر و کله زدن با ارگان‌های دولتی ندارد. تلفن اینترنتی دفترشما به مدیریت بهتر و پاسخگویی سریع‌ تماس‌های کسب و کارتان کمک می‌کند.

در واقع شما یک خط ثابت با کد شهر تهران و پیش شماره‌های 2،7 یا 9 خریداری می‌کنید و تماس‌های مشتریان را به تلفن همراه خود یا همکاران انتقال می‌دهید. همچنین سرویس تلفن اینترنتی امکاناتی نظیر تعریف نامحدود داخلی، گزارش تماس‌ها، مدیریت آنلاین، صندوق صوتی و فکس اینترنتی را فراهم کرده است.

برای خرید تلفن اینترنتی کافی است یکی از بسته‌های مناسب کسب و کارتان را انتخاب کنید و ادامه‌ی فرآیند ثبت نام را پیش بگیرید تا در عرض 5 دقیقه صاحب خط تلفن ثابت اینترنتی شوید. همچنین در صورتی که با نحوه‌ی کارکرد تلفن اینترنتی آشنا نیستید می‌توانید به مدت 15 روز کاملا رایگان از خطوط تلفن ثابت اینترنتی ما استفاده کنید.

 

ترجیح می‌دهید خط تلفن ثابت اینترنتی خریداری کنید یا با دردسرهای خرید خط تلفن ثابت سنتی مواجه شوید؟