به کارگیری خط voip یکی از مقرون به صرفه‌ترین راه‌ها برای تامین ظرفیت تماس تیم‌ها یا کسب و کارهای بزرگ دارای شعبات مختلف است. با افزایش محبوبیت آن در میان کسب و کارها تصمیم گرفته‌ام چگونگی خرید خط ویپ را به شما آموزش دهم.

از کجا خط voip بخرم؟

ممکن است واضح به نظر برسد، ولی به هر حال شما خط ویپ را از ارائه دهنده خدمات ویپ می‌خرید که روند ساده‌تری نسبت به خرید خط تلفن سنتی دارد.

روند خرید خط voip بسیار کارآمدتر از روند خطوط سنتی است. از آن جایی که یک ارائه دهنده‌ی ویپ مناسب انتخاب کرده‌اید روند خرید خط بسیار آسان و سریع خواهد بود.

بر همین اساس، انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ ضروری‌ترین مرحله در روند خرید خط voip است. بعد از آن نیز اختصاص دادن خط voip جدید به تلفن‌هایی که می‌خواهید برای تماس استفاده کنید دارای اهمیت است.

در همین رابطه بخوانید: ویپ چیست و چه کاربردی برای کسب و کار دارد؟

 

چگونه شرکت ارائه دهنده خدمات ویپ مناسب پیدا کنم؟

زمانی که تماس برقرار می‌کنید و تماس دریافت می‌کنید برای برقراری اتصال به شبکه IP ارائه دهنده وابسته هستید. به همین دلیل است که ارزیابی ارائه دهندگان بالقوه دارای اهمیت است و باید تصمیم خود را فراتر از این دغدغه که آیا ارائه دهنده شماره‌ای که نیاز دارید را موجود دارد یا خیر بگیرید.

ویژگی‌هایی وجود دارد که جهت انتخاب شرکت ارائه دهنده خدمات voip باید در نظر داشته باشید:

قیمت گذاری

قیمت گذاری خط ویپ

اینکه شما به خطوط ویپی نیاز دارید که توان پرداخت آن را نیز داشته باشید امری واضح است. قیمت گذاری خطوط ویپ اغلب بسیار صریح به نظر می‌رسند. اگرچه، مثل اکثر چیزها در زندگی قیمت گذاری همیشه همان طور که به صورت سطحی ساده به نظر می‌رسد نیست.

مراقب باشید قیمت حامل ویپ را بر اساس حجم شماره‌ تلفن‌هایی که نیاز دارید ارزیابی کنید. زمانی که شما از صدها یا هزاران شماره تلفن استفاده می‌کنید هزینه‌های کوچک مثل افزایش صورت حساب می‌تواند به سرعت منطبق شوند. بنابراین در موشکافی ساختار قیمت گذاری شرکت ارائه دهنده ویپ وسواس به خرج دهید.

در همین رابطه بخوانید: هزینه نصب و راه اندازی ویپ

 

اطمینان پذیری

اطمینان پذیری نیز یکی از مولفه‌ها برای انتخاب شرکت مورد نظر است. مدت قطعی (Downtime)، تاخیر شبکه (Network Latency) و اینکه شبکه متعلق به چه کسی است عناصر ضروری است که باید در نظر گرفته شود.

عملکرد شبکه برای تماس‌های ویپ بسیار مهم است، چون شماره‌های ویپ از اتصال اینترنت استفاده می‌کنند. یک اتصال ضعیف می‌تواند کیفیت تماس را به حدی برساند که شما نتوانید حتی ارتباط بگیرید. اگر شبکه حامل قطع شود نمی‌توانید حتی تماس را متصل کنید.

به هر حال، پی بردن به اینکه چه کسی شبکه حامل ویپ شما را کنترل می‌کند بیشتر از چیزی که ممکن است فکر کنید اهمیت دارد. اگر حامل شما صاحب شبکه نباشد و نتواند شبکه‌ی خودشان را مدیریت کنند باید شبکه‌ی خود را از اپراتور دیگری فراهم کنند. برای یک حامل ویپ کنترل کیفیت یا عیب یابی مسائل با شبکه‌ای که متعلق به خودش نیست یا کنترلی بر آن ندارد بسیار سخت است.

به همین دلیل، بهتر است با حامل ویپی کار کنید که خودش صاحب شبکه‌ی خصوصی خود باشد و آن را کنترل کند. این به شما بهترین کیفیت تماس را می‌دهد و پاسخگویی بیشتر به نیازهای شما را برای ارائه دهنده ویپ آسان‌تر می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: تجهیزات مورد نیاز و مراحل نصب خط ویپ چیست؟

 

کیفیت

این عنصر به نکته قبلی مرتبط است. کیفیت اتصال کیفیت تماس را تعیین می‌کند. اگر ارائه‌ دهنده‌ی شبکه ویپ شما ضعیف باشد بیت‌هایی از داده‌های صوتی را رها می‌کند که منجر به لرزش صوتی و مکث‌های ناخوشایند در مکالمات تلفنی می‌شود.

اما، اگر با حاملی کار می‌کنید که کنترل کامل به شبکه‌ی خودش دارد، به احتمال زیاد ایرادی در کیفیت تماس وجود نخواهد داشت.

 

امنیت

از آن جایی که تماس‌های ویپ از طریق اینترنت متصل می‌شوند امنیت ویژگی‌ مهمی است که باید در نظر گرفته شود.

اگر شرکت ارائه دهنده ویپ داده‌های تماس را تا زمانی که در شبکه‌ی ویپ ارائه کننده در حال سفر است رمزگذاری کند عالی است. از این طریق، اگر شخصی بخواهد داده‌های صوتی را رهگیری کند رمزگذاری از دسترسی به این داده‌ها جلوگیری می‌کند.

به طور خلاصه، شرکت ارائه دهنده voip باید شبکه‌ی متعلق به خودش را داشته باشد و آن را کنترل کند که بهترین اطمینان پذیری، کیفیت تماس و امنیت را با بهترین قیمت به شما ارائه دهد.

در همین رابطه بخوانید: هر آنچه باید در مورد امنیت خط تلفن ویپ voip بدانید

 

چگونه خط voip بخرم؟

قدم به قدم کارهایی که باید برای خرید خط ویپ نیاز است انجام دهید را آورده‌ام.

مرحله اول

قیمت گذاری، اطمینان پذیری، کیفیت و امنیت شرکت‌های ارائه دهنده ویپ را ارزیابی کنید.

 

مرحله دوم

یک پکیج قیمتی ویپ مناسب کسب و کارتان انتخاب کنید و در بهترین ارائه دهنده ویپ بر اساس ارزیابی‌هایی که انجام داده‌اید ثبت نام کنید.

 

مرحله سوم

شماره تلفن‌های ویپی که نیاز دارید را تهیه کنید. بع طور ایده آل، شغل شما یک سری وجه مشترک خواهد داشت که خرید خط ویپ را سریع و آسان می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: بررسی کامل مزایا و معایب خط ویپ

 

مرحله چهارم

شماره تلفن ویپ خود را تنظیم کنید و دستگاه‌های ویپ خود را برای برقراری و دریافت تماس با استفاده از شماره تلفن جدید ویپ راه اندازی کنید. تمام شد! سیستم ویپ شما آماده‌ی برقراری تماس است.

 

بهترین جایگزین خط ویپ در ایران چیست؟

امروزه با توجه به وضعیت نابسامان اینترنت ایران و قطعی‌های مکرر به نظر می‌رسد استفاده از وخط ویپ کاربردی به نظر نرسد. فرض کنید مشتری در حال توضیح مشکل خود است ناگهان اینترنت شما ضعیف می‌شود و تماس تلفنی قطع خواهد ش و مجبور می‌شوید دوباره با او تماس بگیرید.

یکی از بهترین جایگزین‌های خطوط ویپ خطوط ابری است. این خطوط همان خطوط سنتی هستند که در فضای ابری ارائه می‌شوند و امکانات زیادی را برایتان ایجاد می‌کنند. در واقع با این خطوط یک سیستم تلفن گویا ابری در احتیار دارید که می‌توانید به تعداد نامحدود داخلی تعریف کنید، سناریوی تماس طراحی کنید و فکس ارسال کنید.

همچنین مدیریت خط کاملا آنلاین است و به گزارش تمامی تماس‌ها دسترسی خواهید داشت. لازم به ذکر است با استفاده از این خطوط می‌توان 32 تماس به صورت همزمان برقرار کرد. ما در دفترشما خطوط ابری ارائه می‎‌کنیم که برای استفاده از آن‌ها کافی است یکی از پکیج‌های تلفن گویا را انتخاب کنید و خط تلفن کسب و کارتان را راه اندازی کنید.