میانگین نرخ تبدیل سایت 2 درصد است. به ازای هر 100 بازدید کننده می‌توانید انتظارداشته باشید 2 مشتری باشد و صادقانه این عدد خوبی است. بسیاری از سایت‌ها فقط 0.1 تا 0.2 درصد نرخ تبدیل دارند. در این صورت نیاز به 1000 بازدید کننده برای گرفتن یک مشتری دارند. چگونه می‌توانیم نرخ تبدیل سایت خود را افزایش دهیم و با ترافیکی که داریم مشتریان بیشتری جذب کنیم و فروش خود را افزایش دهیم.

در ادامه به برخی از این روش‌ها جهت بهبود نرخ تبدیل سایت اشاره کرده‌ام.

1. به سایت خود پاپ آپ اضافه کنید

بر اساس مطالعه‌ی اخیر Sumo میانگین نرخ تبدیل برای پاپ‌ آپ‌ها 3.09 درصد است. اگرچه، اگر با روشی درست آن را انجام دهید می‌توانید به 10 درصد پاپ آپ با میانگین 9.28 درصد نرخ تبدیل برسید.

این تغییر نرخ تبدیل شما را افزایش خواهد داد. و بر روی هر سایتی که من تست کرده‌ام کار می‌کند.

این برخی نکته برای دریافت بهترین نرخ تبدیل از پاپ ‌آپ‌ها است:

  • پیشنهادهای مختلفی را امتحان کنید (PDF، محتوای ویژه، محصولات مختلف و چیزهای رایگان دیگر) تا زمانی که یک برنده پیدا کنید که بتوانید بلافاصله آن را احساس کنید.
  • یک تایمر تاخیر 30 ثانیه‌ای بر روی پاپ آپ قرار دهید این موضوع آن‌ها را از آزار دهنده بودن حفظ می‌کند.
  • بستن پاپ آپ را آسان کنید.
  • کوکی ست کنید که برای هر کاربر فقط یک بار ظاهر شود. اکثر ابزارهای پاپ آپ به شما اجازه این کار را می‌دهند.

این ترکیب یک افزایش بزرگ در تبدیل به شما می‌دهد و شکایت کاربران را به صفر می‌رساند. کسی را اذیت نمی‌کنید و از تمام مزایای آن بهره مند می‌شوید.

در همین رابطه بخوانید: با این ۱۰ روش فروش اینترنتی خود را افزایش دهید

 

2. فیلدهای غیر ضروری فرم را حذف کنید

آیا تا به حال قصد پر کردن فرم آنلاین را داشته‌اید ولی زمانی که با فیلدهای زیاد آن مواجه شدید منصرف شده باشید؟ این یکی از راه‌هایی است که نرخ تبدیل شما را نابود می‌کند. همه‌ی فیلدهای غیرضروری فرم را حذف کنید و فقط آن‌هایی را قرار دهید که برای رسیدن به هدف نیاز هستند.

ما یک تست A/B بر روی فیلدهای فرم ثبت نام خود انجام داده‌ایم. به ازای هر فیلدی که در فرم حذف شده است ثبت نام حدود 10 درصد رشد داشته است.

اگر تیم فروش شما تمام اطلاعات لید را برای دنبال کردن نیاز ندارد، ثبت نام‌های شما می‌تواند بسیار بالا باشد و نرخ بسته شدن سایت کم شود. بنابراین توازن مناسب میان گرفتن اطلاعات ضروری در حالی که حداقل فیلدها را حفظ کرده اید را پیدا کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که هر فیلد یک نقش ضروری ایفا می‌کند، در غیر این صورت آن را حذف کنید.

 

3. اظهار نظر افراد و بررسی‌ها را اضافه کنید

اظهار نظر افراد نسبت به محصول

هیچ کسی نمی‌خواهد اولین نفری باشد که از محصول یا سرویس استفاده می‌کند. بنابراین، می‌توانید با فراهم کردن نظر افراد و بررسی‌هایی از مشتریان گذشته خیال آن‌ها را راحت کنید. برای صفحات اصلی، می‌توانید یکی سری لوگو از کسب و کارهایی که از محصول شما استفاده می‌کنند و بلافاصله برای بازدید کننده‌های جدید اعتماد ایجاد می‌کند استفاده کنید.

تایید اجتماعی که شامل اظهارنظرها می‌شود خیال مشتریان را راحت می‌کند.

 

4. عوامل حواس پرتی‌ را حذف کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که سایتی را بازدید کنید که شما را به مسیرهای زیادی هدایت می‌کند. در دیجیتال مارکیتنگ لندینگ پیج شما باید واضح، مختصر و برای هدایت کردن آسان باشد. اگر ضروری نیست شامل آن نمی‌شود. اینکه بازدید کنندگان نیاز دارند چه چیزی بدانند و چه چیزی ندانند را دنبال کنید.

زمانی که ممکن شد موارد زیر را پیاده سازی کنید:

  • تیتر و زیرتیتر
  • مزایا و ویژگی‌ها
  • اظهار نظر افراد و بررسی‌ها
  • از عناصر بصری همراه با متن استفاده کنید که نشان دهد شما پیشنهادی را ارائه می‌دهید

چیزهای دیگری وجود دارد که در نظر گرفته شوند، مثل چت باکس زنده، تایید اجتماعی و ویدیو اما نکته یک چیز مشابه را یادآوری می‌کند و آن حذف عواملی حواس پرتی است. شما از بازدید کنندگان می‌خواهید که بر روی پیشنهاد شما تمرکز کنند نه چیز دیگری.

در همین رابطه بخوانید: بهترین روش‌های تبلیغات برای جذب مشتری و افزایش فروش چیست؟

 

5. گام اولیه را واقعا آسان کنید

یک اصل روانشناسی وجود دارد که انسان‌ها ترجیح می‌دهند چیزهایی که شروع کرده‌اند را تمام کنند. بنابراین، زمانی که به پیشنهاد شما برمی‌گردد کامل کردن گام اول باید بسیار ساده باشد.

به جای درخواست پر کردن یک فرم کامل به آسانی برای شروع یک آدرس ایمیل را درخواست کنید. از آن جا، می‌توانید ادامه‌ی فرم را به امید کسب اطلاعات بیشتر فراهم کنید. اما حتی اگر این کار را هم نکنید، هنوز هم ایمیل اشخاص را دارید.

این موضوع باعث می‌شود گام اولیه را به فرصتی خوب که بازدیدکنندگان شما اقدامی انجام می‌دهد و تا انتها آن را دنبال می‌کنند تبدیل کنید.

 

6. شرکت‌های دیگر را به فرآیند ثبت نام اضافه کنید

ورود جایگزین بسیار محبوب شده است. به جای اینکه از ابتدا یک پروفایل جدید بسازید، کاربر با استفاده از اکانت فیس بوک، گوگل و … خود وارد می‌شود. با استفاده از این فرآیند فرم ثبت نام حذف خواهد شد.

 

7. محتوای کال تو اکشن خود را قوی‌تر کنید

کال تو اکشن‌های کلی مثل «ثبت نام کنید» یا «رایگان آزمایش کنید» به شما بهترین نرخ تبدیل را نمی‌دهند. با صرف چند دقیقه وقت جهت بهبود محتوای آن می‌توانید نرخ تبدیل سایت خود را بیشتر کنید.

کال تو اکشن خود را با کلمه‌ی «بله» آغاز کنید. تاثیر روانشناسی بسیار زیادی دارد چون پیشنهاد را به گونه‌ای مثبت ارائه می‌دهد. از این فرمول استفاده کنید: بله، من می‌خواهم {پیشنهاد شما}! توجه داشته باشید که با استفاده از این روش کال تو اکشن‌ها بهتر کار می‌کنند و کاربران واکنش بیشتری نسبت به آن‌ها نشان می‌دهند.

 

8. پیشنهاد دیگری ارائه کنید

به طراحی، محتوا  عوامل مرتبطی از لندینگ پیج شما که باعث می‌شوند اهمیت انتخاب پیشنهاد درست را نادیده بگیرید زیاد توجه نکنید. این یکی از بیشترین تاثیرها را بر نرخ تبدیل دارد، زیرا پیشنهاد شما باید برای بازار جذاب باشد.

اگر نرخ تبدیل شما پایین است، پیشنهاد‌های مختلفی را ارائه کنید که در نهایت چیزی که کاربران بر روی آن کلیک می‌کنند را پیدا کنید. ممکن است اولین، دومین یا حتی سومین پیشنهاد برای بازار شما متناسب نباشد. اما اگر آزمون و خطا کنید و نتایج را رصد کنید بالاخره پیشنهاد مناسب کاربر را پیدا خواهید کرد.

در همین رابطه بخوانید: نرخ بازگشت سرمایه در بازاریابی چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

 

9. یک نقطه برای افزایش خرید اضافه کنید

افزایش سقف خرید مشتری

اگر چه از لحاظ تکنیکی نرخ تبدیل سایت را تغییر نمی‌دهد اما بدون هیچ تاثیری بر روی قیف فروش فعلی شما فروش را افزایش می‌دهد.

فورا قبل از اینکه مشتری خرید خود را تکمیل کند محصولات یا سرویس‌های مشابهی که می‌توانند با یک کلیک به سفارش اضافه شوند را پیشنهاد دهید. این ترفند منجر به افزایش میانگین ارزش سفارش‌ها  تقریبا از 10 به 20 درصد می‌شود.

شما می‌خواهید این را با نقاط خرید مختلفی تست کنید. یک پیشنهاد ممکن است هیچ تغییری ایجاد نکند در حالی که دیگیری به سرعت میانگین ارزش سفارش را تا 20 درصد افزایش دهد.

 

10. یک تایمر شمارش معکوس اضافه کنید

این طبیعی است که زمانی که زمان در حال اتمام شدن باشد نگران شویم. بنابراین، اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس به لندینگ پیج و سایت شما   ممکن است تنها چیزی باشد که برای استفاده از این احساس نیاز دارید.

بر اساس بازاریابی عصبی (Neuroscience Marketing)، اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس می‌تواند احساس فوریت را افزایش دهد که منجر به نرخ تبدیل بالاتر می‌شود. مطالعه‌ی دیگری از CXL نشان می‌دهد که یک برند چگونه با استفاده از ارائه پیشنهاد محدود با تایمر شمارش معکوس فروش خود را 332 درصد افزایش می‌دهد.

اضافه کردن یک تایمر شمارش معکوس که فقط چندین دقیقه طول می‌کشد می‌تواند فورا نرخ تبدیل سایت شما را افزایش دهد.