بدون اهمیت به اینکه علاقمند به کدام حوزه‌ی طراحی گرافیک هستید راه‌های زیادی برای کسب درآمد از استوری موشن و گرافیک وجود دارد. اگر در حال فکر کردن به این موضوع هستید که چگونه طراح گرافیک شوید بهتر است در ابتدا به روش‌های کسب درآمد از این حرفه نیز نگاهی بیندازید.

1. ساخت و فروش قالب

به یقین ساخت و فروش قالب یکی از پرسودترین راه‌ها برای داشتن درآمد غیرفعال (Passive Income) از گرافیک است. در این روش کاری که باید انجام دهید ساخت انواع مختلفی از قالب است که می‌تواند کتاب الکترونیکی، پوستر، دعوت نامه و … باشد و سپس اقدام به فروش آنلاین آن‌ها کنید.

بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک و بلاگرهایی که زمان کافی یا مهارت‌های لازم جهت انجام طراحی‌های خود را ندارند چون شخصی سازی قالب‌های آماده کار آسانی است به سراغ خرید آن‌ها می‌روند. اگر فروشگاه قالب‌های خود را راه اندازی کنید و کارهای خود را در آن قرار دهید فقط با بازاریابی آنلاین محصولات می‌توانید درآمد خوبی را تجربه کنید.

در همین رابطه بخوانید: ۷ راه کاربردی کسب درآمد از وردپرس کدامند؟

 

2. آموزش طراحی گرافیک

این روزها یادگیری آنلاین بیشتر از هر زمان دیگری رایج شده است. شک ندارم شما که در حال خواندن این مقاله هستید علاقمند هستید در کارگاهی آنلاین با موضوع “کسب درآمد از استوری موشن و گرافیک” شرکت کنید.

اگر رشته‌ی تحصیلی شما گرافیک بوده است یا احساس می‌کنید که اطلاعات کافی راجع به آن دارید و یک متخصص گرافیک هستید شروع به فروش دوره‌های آنلاین، کارگاه‌ و وبینار کنید. ممکن است موضوعاتی را آموزش دهید که گرافیست‌های مبتدی اطلاعات زیادی راجع به آن نداشته باشند. حتی اگر فقط به مباحث پایه بپردازید به افراد زیادی کمک کرده‌اید و از این راه درآمد هم کسب کرده‌اید.

دوره‌های آموزشی و وبینارهای خود را می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی یا پلتفرم‌هایی مثل فرادرس، فرانش و ایسمینار بفروشید.

 

3. فروش استیکر

به دلیل محبوبیت زیادی که اخیرا تیک تاک پیدا کرده است فروشگاه‌های استیکرهای کوچک نیز در حال افزایش هستند. برای ساخت استیکر‌های بر پایه متن به نرم افزارهای فتوشاپ یا کانوا نیاز دارید و برای طراحی دیگر استیکرها آیپاد هم مناسب است.

مزیت خوب ساخت استیکر این است که کسب درآمد از آن می‌تواند به صورت دراپ شیپینگ (Dropshipping) صورت بگیرد. اساسا به این معنی است که نیازی نیست هزینه‌ی بسته بندی و ارسال به مشتریان به عهده‌ی شما باشد. در واقع می‌توانید یک فروشنده‌ی شخص سومی را برای مدیریت همه‌ی فروش‌هایتان استخدام کنید و در نهایت در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

در همین رابطه بخوانید: راهنمای کسب درآمد دلاری برنامه نویسی

 

4. مشاور گرافیک شوید

اگر می‌خواهید به عنوان یک طراح گرافیک کسب درآمد کنید مشاور طراحی گرافیک گزینه‌‌ی شغلی خوبی است. در این روش یک یا دو ساعت از زمان خود را به شخصی که می‌خواهد نظرات و ایده‌های شما را در طراحی گرافیک کسب و کارش به کار بگیرد می‌فروشید و او را راهنمایی خواهید کرد.

هزینه‌ی نرخ ساعتی خود را تعیین می‌کنید و در واقع مربی و مشاور طراحان مبتدی خواهید شد، به یاد داشته باشید که نکته‌های لازم را به آن‌ها گوشزد کنید و طراحی‌هایشان را به مسیری درست سوق دهید.

 

5.  فونت طراحی کنید

اگر به تایپوگرافی علاقه دارید، طراحی فونت روش خوبی برای کسب درآمد غیرفعال از گرافیک است. روش‌های مختلفی برای ساخت فونت وجود دارد. حتی با استفاده از دست خط خودتان می‌توانید فونت‌هایی را طراحی کنید و آن‌ها را در پلتفرم‌های فروش فونت فارسی بفروشید.

در همین رابطه بخوانید: ۱۶ روش برای کسب درآمد از اینترنت

 

6. پکیج‌های لوگو بسازید

این روش کسب درآمد از گرافیک تقریبا مشابه فروش قالب است، درواقع لوگوهایی در انواع مختلفی می‌سازید که در فرمت وکتور طراحی می‌شوند.

این روش بسیار محبوبی برای بسیاری از استارتاپ‌هایی است که نمی‌توانند از عهده‌ی هزینه‌ی ساخت لوگوی اختصاصی حرفه‌ای بربیایند. سعی کنید لوگوهای خود را در موضوعات مختلف طراحی کنید.

 

7. پکیج‌های برندینگ بفروشید

برندینگ یکی از خدمات گرانی است که می‌توانید به عنوان طراح گرافیک ارائه دهید و اگر مشتریان زیادی داشته باشید درآمد خوبی از آن کسب خواهید کرد.

این پکیج‌ها شامل لوگو، طیف رنگ‌ها، فونت‌، الگوها و آیتم‌های مشابه دیگری است که به برندها کمک می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: ۵ روش از بهترین راه‌های کسب درآمد از اینستاگرام چیست؟

 

8. به عنوان فریلنسر کار کنید

فریلنسر گرافیست

اگر علاقه‌ای به کار ثابت در یک شرکت ندارید و قصد دارید ساعات کاری دست خودتان باشد فریلنسری یکی از گزینه‌های مناسب شما است.

با فعالیت به صورت فریلنسر به ازای هر پروژه که انجام می‌دهید مبلغی که از پیش با کارفرما تعیین کردید را دریافت خواهید کرد. برای کسب درآمد از این روش کافی است به سایت‌های فریلنسری مثل پونیشا و انجام میدم مراجعه کنید و پروژه‌هایی که در آن تخصص دارید را به عهده بگیرید.

در همین رابطه بخوانید: راه های کسب درآمد دلاری با فریلنسری

 

9. طراح گرافیک شبکه‌های اجتماعی شوید

طراحی کاور پست‌ها و استوری‌ها در اینستاگرام روش مناسبی برای کسب درآمد از گرافیک است. با توجه به اهمیتی که این روزها اینستاگرام برای کسب و کارها دارد بنابر این حاضر می‌شوند برای طراحی گرافیک اختصاصی صفحه‌ی خود هزینه کنند. در این روش می‌توانید قالب‌های آماده‌ای برای پست و استوری اینستاگرام طراحی کنید و بفروشید یا طراحی گرافیک و استوری موشن صفحات اینستاگرامی کسب و کارهای مختلفی را به عهده بگیرید.

 

نتیجه گیری

سعی کردم به 9 روش رایج کسب درآمد از استوری موشن و گرافیک اشاره کنم ولی نمی‌توان با قاطعیت گفت که کدام روش از همه بهتر است. اگر نمی‌دانید کدام روش درآمد بهتری برای شما رقم خواهد زد بهتر است راه‌های مختلف را به کار بگیرید و به نتیجه برسید.

به یاد داشته باشید هر چه تخصص بیشتری در گرافیک داشته باشید و سراغ حوزه‌های تخصصی‌تر گرافیک و استوری موشن بروید درآمد بیشتری خواهید داشت بنابراین همیشه سعی کنید در حال یادگیری باشید.

 

اگر قصد دارید با روش‌های بیشتری از کسب درآمد آشنا شوید مقاله‌های زیر را مطالعه کنید:

۱۷ روش شگفت انگیز برای کسب درآمد دلاری آسان و روزانه

ایده های درآمدزایی در خانه با هزینه ی کم اما پر سود!

۱۱ روش کسب درآمد از وب سایت چیست؟

۱۱ شغل پردرآمد در ایران کدامند؟

 

چه روش‌های دیگری برای کسب درآمد از گرافیک و موشن گرافیک وجود دارد که در مقاله به آن‌ها اشاره نشده است؟