این روزها راهکارهای دیجیتال برای کسب و کارها، جانشین مناسبی برای شیوه‌های سنتی شده اند و با هزینه کمتر، امکانات بیشتری به آن‌ها می‌دهند، یکی از این راهکارها، استفاده از سرویس فکس آنلاین است.

فکس آنلاین یا همان فکس اینترنتی به صورت کامل نیاز به استفاده از دستگاه فکس را از بین برده است و می توان به جای روش قدیمی خطوط آنالوگ، تمام اسناد و فایل ها را به صورت دیجیتالی با آن ارسال کرد. اما فکس اینترنتی چیست؟ برای استفاده از  فکس اینترنتی در ابتدا یک شماره تلفن ابری می‌گیرید، این شماره مشابه شماره تلفن‌های ثابت عادی است، ولی شما روی این شماره یک پنل دارید و با ورود به پنل خود می‌توانید فکس را به صورت اینترنتی ارسال و دریافت کرده و گزارش آن را مشاهده کنید.

در این مقاله 6 دلیل مهمی که باعث می‌شود فکس آنلاین را جایگزین دستگاه فکس کنید، بررسی کرده‌ایم.

یک: بی‌نیازی از تجهیزات فیزیکی

با فکس آنلاین دیگر نیاز به خرید دستگاه فکس و خرید تجهیزاتی مانند کاغذ، جوهر یا تونر ندارید. هر چقدر هم که برای دستگاه‌های فکس سنتی هزینه کرده باشید، به مرور زمان قدیمی می‌شود و نیاز به جایگزینی و به‌روزرسانی دارد. از طرفی هزینه کاغذ بسیار بالا است و  علاوه بر آن چاپ همه فایل، اسراف در استفاده از کاغذ است و محیط زیست آسیب می‌رساند. در راه‌حل فکس آنلاین، شما اسناد را به صورت pdf دریافت کرده و فقط اسناد مورد نیاز خود را چاپ می‌کنید.

دو: بی‌نیاز از استقرار در دفتر کار

با حذف دستگاه‌های جاگیر و بزرگ فکس سنتی، دیگر نیاز به تخصیص فضای فیزیکی برای این سرویس نیست. از طرفی با استفاده آنلاین، در دورکاری نیز امکان ارسال فکس وجود دارد. هر جای ایران که باشید می‌توانید خیلی راحت وارد پورتال تلفن گویا خود شوید و فکس، ارسال و دریافت کنید.

سه: دسته بندی آسان اسناد

با استفاده از فکس آنلاین می توانید اسناد و مدارک را به راحتی مدیریت کنید و هر زمان که لازم بود به فایل ها دسترسی داشته باشید. فکس اینترنتی به شما این امکان را می‌دهد تا به راحتی همه فکس‌های ارسالی و دریافتی خود را بصورت آنلاین ذخیره کنید و گزارش آن را داشته باشید؛ بنابراین اگر به دنبال اسناد یا فکس خاصی هستید، به جای اینکه درون حجم انبوهی از کاغذ گم شوید، به سادگی می‌توانید به گزارش فکس‌های ارسالی و دریافتی در کامپیوتر و یا موبایل خود دسترسی پیدا کنید.

چهار: امکانات بیشتری می‌دهند

فکس اینترنتی به عنوان یکی از امکانات سانترال مجازی ارائه می‌شود. این یعنی شما می‌توانید یک تلفن ابری ثابت به انتخاب خودتان داشته باشید و به جز یک سانترال پیشرفته و حرفه ای که امکان تعریف داخلی‌های متعدد، زمابندی، تعریف منو، صندوق صوتی و…را هم به شما می‌دهد، امکان استفاده از فکس آنلاین را هم روی آن شماره دارید.

پنج: امنیت بالایی دارند

امنیت امروزه یکی از بزرگترین چالش‌های هر کسب‌وکاری است. خبر خوب اینکه فکس آنلاین رمزگذاری شده است و امنیت ارسال و دریافت فکس آنلاین به مراتب بالاتر از فکس معمولی است. به این معنی که شما به‌طور خودکار لایه‌ای از امنیت را به فعالیت‌های مربوط به فکس و کنترل اسناد اضافه می‌کنید. همچنین ذخیره شدن فکس در پنل شما نسبت به کمدها و قفسه‌های سنتی که برای نگهداری اسناد استفاده می‌شود، ایمن‌تر است. اگرچه بیشتر آن‌ها قفل‌دار هستند، اما با کمی زور، به راحتی می توان آن‌ها را شکست. در‌صورتی‌که امکان نفوذ به لایه‌های امنیتی فکس اینترنتی بسیار سخت‌تر است.

همچین دستگاه‌های فکس فیزیکی احتمال خرابی و قطع شدن دارند ولی سرویس فکس آنلاین در صورتی‌که اینترنت  وصل باشد، بدون هیچ مشکلی فکس‌ها را ارسال و دریافت می‌کند .

شش: همیشه در دسترس هستند

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های فکس اینترنتی، دسترسی آسان آن است. افراد در هر ساعت از شبانه روز و از هر جا تنها با اتصال به اینترنت می‌توانند با  موبایل یا کامپیوتر خود، فکس دریافت یا ارسال کنند. به عبارت دیگر به دلیل آنلاین  بودن این سرویس، نیازی به سخت‌افزار و تجهیزات مرتبط با آن نیست و فکس اینترنتی همیشه در دسترس شما است.

دو هفته رایگان فکس اینترنتی داشته باشید

فکس اینترنتی یکی از خدمات جانبی تلفن گویا دفترشما است. شما می‌توانید دو هفته به رایگان سرویس تلفن گویا دفترشما را امتحان کنید و روی این سرویس فکس اینترنتی هم داشته باشید. همین الان این سرویس را دو هفته رایگان امتحان کنید.