سیستم ارتباط تلفنی ابزاری است که هر کسب و کاری باید داشته باشد. معمولا، یک سیستم پشتیبانی تلفنی بسیار گران است و هزینه‌ی سنگینی برای کسب و کارها ایجاد می‌کند. امروزه، شماره تلفن مجازی راه حلی ساده و کاربردی برای کمک به توسعه‌ی کسب و کارها است.

این شماره‌های مجازی با پیش شماره‌ی شهرهای مختلف و سرشماره‌های متعددی ارائه می‌شوند که در ادامه اشاره خواهم کرد.

انواع شماره مجازی

در ابتدا لازم است برای انواع شماره‌ی مجازی موجود تمایز قائل شویم.

برخی از شماره‌های مجازی به صورت بین المللی و با پیش شماره‌ی کشورهای مختلف توسط کاربران فضای مجازی و به خصوص برای ساخت حساب‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شوند.

شماره‌های مجازی که قرار است درمورد آن صحبت کنیم شماره‌ مجازی 021 است که درست مثل شماره تلفن‌های عادی است ولی نیاز به سیم کشی و تلفن ثابت ندارد و توسط کسب و کارها استفاده می‌شود.

 

شماره‌ی مجازی چیست؟

شماره‌ی مجازی شماره تلفنی است که به دستگاه تلفن خاصی یا خطی وابسته نیست و به کاربران اجازه می‌دهد تماس‌ها را از یک شماره به شماره‌ تلفن ثابت یا همراه دیگری منتقل کنند. شماره‌های مجازی به عنوان شماره‌های آنلاین هم شناخته می‌شوند.

خطوط تلفن‌ طوری طراحی شدند که توسط یک خط تلفن ثابت، به صورت فیزیکی و با سیم کشی از شرکت ارائه دهنده خط (مخابرات) به تلفن خانه یا دفترکارتان متصل شوند و هر تماسی که با آن شماره گرفته شود به آن مکان فیزیکی مورد نظر فرستاده شود. تلفن‌های همراه هم به صورت بی سیم به دکل‌های مخابراتی وابسته هستند. شماره‌ی مجازی با حذف محدودیت‌های فیزیکی به کسب و کارها کنترل و انعطاف پذیری بیشتری برای دریافت تماس‌ها می‌دهد.

 

شماره‌ی مجازی چگونه کار می‌کند؟

شماره‌ها مجازی به جای دکل مخابراتی و سیم کشی شرکت مربوطه به اینترنت وابسته هستند، که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق هر دستگاه قابل اتصال به اینترنت آن را مدیریت کنند و تنظیمات دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنند. بر فرض مثال اگر می‌خواهید تماس در ساعات مشخصی از روز به تلفن همراهتان منتقل شود به راحتی در پرتال آنلاین قابل تنظیم است.

 

مزایای شماره‌ی مجازی چیست؟

مزایای شماره مجازی برای کسب و کار

شماره تلفن مجازی مزایا و ویژگی‌های زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد. انعطاف پذیری، وابسته نبودن به دفترکار و ذخیره‌ی منابع مالی برخی از این مزایا هستند.

1. تماس در نقاط مختلف کشور

بدون وابستگی به مکان فیزیکی، می‌توانید تماس‌ها را در هر نقطه از کشور دریافت کنید. حتی در صورت جابجایی دفترکار شرکت مالکیت شماره تلفن متعلق به خودتان است. بر فرض مثال، شما کمپین بازاریابی اجرا می‌کنید و باید همیشه در دسترس باشید ولی این دسترسی مستلزم این است که در دفترکار حضور داشته باشید و منتظر زنگ خوردن تلفن بنشینید. در صورتی که با تلفن اینترنتی خط را بر روی تلفن همراه دایورت می‌کنید و بدین ترتیب هیچ تماسی را از دست نخواهید داد.

 

2. ‎قابل دسترسی در شعبات مختلف شرکت

شماره‌ی مجازی همچنین برای شرکت‌هایی که دفاتر مختلف در شهرهای متعدد دارند مناسب است. به جای داشتن تجهیزات در هر دفتر، تماس‌های ورودی می‌توانند به صورت آنلاین به تلفن‌ها در هر دفتر فرستاده شوند. می‌توانید این کار را با تعریف داخلی‌های مختلف انجام داد. مثلا با تعریف داخلی 1 تلفن همراه همکارتان که در شعبه‌ی تهران است زنگ می‌خورد و با فشردن کلید 2 تلفن همراه همکار دیگری در شهر اصفهان زنگ خواهد خورد.

لازم به ذکر است با ایجاد این تنظیمات دیگر نیازی به خرید و نصب تجهیزات سخت افزار برای هر شعبه به صورت مجزا نیست و در این صورت صرفه جویی زیادی در هزینه‌های شرکت صورت می‌گیرد.

 

3. شماره تلفن شهرهای مختلف

اگر دفترتان در جایی متفاوت از محل زندگی مشتریان است، می‌توانید خط مجازی با پیش شماره‌ی همان شهر را خریداری کنید. این به حضور شما در بازار آن منطقه و صرفه جویی در هزینه‌ی تماس‌های بین شهری کمک می‌کند. مشتریان بیشتر تمایل دارند به شماره‌ای با پیش شماره‌ی شهر خودشان تماس بگیرند. مثلا اگر دفترکار شما در تبریز است ولی اکثر مشتریان در تهران حضور دارند با خرید یک شماره‌ی مجازی تهران اعتبار بیشتری به کسب و کارتان می‌بخشید.

 

4. صرفه جویی در هزینه

خطوط مجازی می‌توانند میلیون‌ها تومان پول برای کسب و کارتان ذخیره کند. چون 100 درصد دیجیتال هستند و به هیچ گونه سخت افزار، تجهیزات، نصب و نگهداری احتیاج ندارد.

 

5. ویژگی‌های پیشرفته

با خرید یک خط مجازی می‌توان سرویس‌های مختلفی را بر روی آن نصب کرد. سرویس‌هایی مثل تلفن گویا، فکس اینترنتی و صندوق صوتی که با پرتال دفترشما تمام تماس‌های کسب و کارتان هم به صورت آنلاین مدیریت می‌کنید.

 

پیش شماره‌های مجازی در ایران

شماره‌های مجازی در ایران با پیش شماره‌ی شهرهای مختلف کشور ارائه می‌شود. برخی از شرکت‌ها صرفا شماره‌های مجازی با پیش شماره‌ی تهران ارائه می‌کنند و برخی دیگر پیش شماره‌ی تمام استان‌ها را به کاربران ارائه می‌دهند.

 

سرشماره‌های مجازی در ایران

انواع سرشماره مجازی در ایران

 

 

بعد از انتخاب پیش شماره نوبت به سرشماره می‌رسد. منظور از سرشماره رقم اولی است که خط تلفن بعد از پیش شماره با آن شروع می‌شود.

مثلا در شماره‌ تلفن دفترشما که 0217105777 است، 021 پیش شماره‌ی تهران و 7 بعد از آن سرشماره محسوب می‌شود.

سرشماره‌ی 2

سرشماره‌ی 2 را شرکت مخابرات در اختیار شرکت‌های ارائه کننده‌ی خدمات تلفن ابری قرار می‌دهد. دفترشما تنها شرکتی است که سرشماره‌ی 2 را دارا است.

 

سرشماره‌ی 4

این سرشماره هم مختص به مخابرات است که شرکت‌های کمی آن را به کاربران ارائه می‌کنند.

 

سرشماره‌ی 7

سرشماره‌ی 7 فقط توسط دفترشما در اختیار کاربران قرار داده شده است. تامین کننده‌ی آن هم شرکت مخابرات است.

 

سرشماره‌ی 9

بسیاری از شرکت‌های ارائه کننده‌ی خدمات تلفن ابری خطوط سرشماره‌ی 9 را به مشتریان می‌فروشند. در واقع درصد زیادی از شماره‌های مجازی کشور با سرشماره‌ی 9 شروع می‌شوند که توسط شرکت آسیاتک تامین می‌شود. دفترشما هم خطوطی با سرشماره‌ی 9 ارائه می‌دهد.

 

سرشماره‌های دفترشما

با بررسی که در بالا انجام دادیم می‌توان گفت بیشترین تنوع سرشماره در ایران متعلق به دفترشما است. ما شماره‌های مجازی خود را با سرشماره‌های 2،7 و 9 به کسب و کارهای بزرگ و کوچک ارائه می‌کنیم.

 

کدام سرشماره مناسب من است؟

انتخاب سرشماره‌ی متناسب با کسب و کارتان بستگی به نیازهای شما برای پاسخگویی به مشتری دارد.

اگر به سرویس تلفن گویا نیاز دارید و می‌خواهید تماس خروجی با مشتری برقرار کنید نیازی به هزینه‌ی اضافه نیست و خطوط مجازی با سرشماره‌ی 9 نیازتان را رفع خواهد کرد چون امکان نصب سرویس تلفن گویا و برقراری تماس خروجی بر روی این خطوط وجود دارد.

اگر تلفن گویا و تماس خروجی برای شما کافی نیست و خطوطی می‌خواهید که بتوانید بر روی آن از تمام سرویس‌های ما استفاده کنید خطوط با سرشماره‌های 2 و 7 مناسب شما است. علاوه بر تلفن گویا و تماس خروجی می‌توانید بر روی خطوط صندوق صوتی و فکس اینترنتی نصب کنید و از خدمات منشی مجازی دورکار بهره ببرید. شماره‌های مجازی موجود با سرشماره‌های مختلف را می‌توانید بعد از ثبت نام در پرتال دفترشما مشاهده کنید. لازم به ذکر است استفاده از سرویس‌های ما به مدت 15 روز رایگان است.

برای آشنایی بیشتر با سرویس‌های ما مقاله‌ی سرویس‌های دفترشما را مطالعه کنید.

 

ترجیح می‌دهید از کدام سرشماره برای شماره مجازی کسب و کارتان استفاده کنید؟