ولنتاین هر سال جدی‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود. کسب درآمد از ولنتاین هم به همین شکل گسترده تر و مفصل تر می‌شود.

این روز غیررسمی عشاق، باعث شده که  از هفته ها قبل نه تنها جوانان درگیر انتخاب هدیه و برگزاری آن بشوند بلکه فروشگاههای مختلف هم تمام ویترین خود را به هدایای مخصوص این روز اختصاص بدهند.

کسب درآمد از ولنتاین

درآمد در ولنتاین

اما آیا فقط این کافی شاپها، گل فروشی ها، قنادی ها و عروسک فروشی‌ها هستند که می توانند از این روز کسب درآمد کنند؟

تا بحال به این فکر کرده اید که چطور می توانید کسب و کار موفقی در روز ولنتاین باشید و از این روز پول در بیاورید؟ جدی گرفتن ولنتاین از کارهای درامد زا است و هر کسب و کاری می تواند از این روز بهره بگیرد.

چه به صورت آنلاین ( کسب و کار اینترنتی ) و چه آفلاین محصولات یا خدمات تان را می فروشید، استفاده ی درست از این نوع موقعیت های زمانی، می تواند به کسب و کار کمک بسیاری کند. از این راه می توانید کسب و کارتان را به مشتریان احتمالی بشناسانید و همینطور، با آن ها رابطه ی صمیمانه و نوعی همدلی ایجاد کنید.

در این مقاله بهترین شیوه بازاریابی ولنتاین و روش‌های کسب درآمد از ولنتاین را بررسی می‌کنیم.

جامعه هدف ما برای روز ولنتاین

آمارها نشان می دهند که به طور میانگین آقایان برای خریدن کادوی ولنتیاین بیشتر از خانم ها پول خرج می کنند.

بنابراین، محصولات یا خدماتتان را طوری ارائه کنید که آقایان بتوانند به سادگی و سرعت کادوی مورد نظرشان را تهیه کنند. آقایان اصلی ترین هدف شما برای کسب درآمد از ولنتاین هستند!

شما می‌توانید کوپن‌های تخفیف ویژه ولنتاین ارائه کنید. کوپن ها یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال موثرترین شیوه ها در میدان کارزار بازاریابی کسب و کارهای کوچک می باشند. اگرهم با ولنتاین همپوشانی پیدا کند که نور علی نور می‌شود.

استارتاپ‌ها چگونه از ولنتاین کسب درآمد کنند؟

کسب درآمد از ولنتاین

کسب درآمد

بسیاری از استارتاپ‌ها و فروشگاه‌های آنلاین این روزها کار وبارشان رونق می‌گیرد و به اندازه چند ماه کسب درآمد از ولنتاین دارند!

هدف استارتاپ‌های حوزه هدایا، آسانتر و بهتر کردن تجربه خرید کادو است. آن‌ها به شما امکان جستجو در میان ده ها کادو، کارت پستال و حتی کیک! برای مناسبت ها و افراد مختلف می دهند. همچنین امکانات پرداخت الکترونیک، بسته بندی رایگان، ارسال با پست و پیک به درب منازل مکمل خدمات اغلب این استارتاپ‌ها است.

یکی از استارتاپ‌های خارجی فعال در این زمینه که می‌تواند الگوی استارتاپ‌های ایرانی باشد، سوئیفت گیف است.

این شرکت که به تازگی افتتاح شده است، مقدماتی را مهیا می‌کند که دوست‌های مجازی که تلاش می‌کنند وارد دنیای واقعی شوند نیز حس و حال عجیب و غریب بین عشاق را تجربه کنند.

کریل کلیفچتین، موسس ۳۱ ساله‌ی سوئیفت‌گیفت می‌گوید، “این‌که برای فرستادن گل یا شکلات آدرس خانه‌ی طرف مقابل‌تان را بپرسید، خیلی غیراستادانه و کنجکاوانه است. اما با ارسال هدیه فقط به وسیله‌ی یک شماره تلفن، جنبه‌ی عجیب و غریب موضوع را برمی‌داریم و دوباره آن را به یک جریان رمانتیک تبدیل می‌کنیم.”

این شرکت یک فروشگاه مجازی مخصوص روز ولنتاین در ابزارک آیفون خود ساخته‌است که در آن تصاویر بیش از صد محصول دیده می‌شود- از همان هدیه‌ی مورد علاقه‌ی همیشگی یعنی صد شاخه رز قرمز تا بسته‌ی بعد از اصلاح برای آقایان

تم خود را به طور موقت ولنتاینی کنید!

کسب درآمد از ولنتاین

تم ولنتاین

کسب درآمد از ولنتاین را به صورت غیر مستقیم هم می‌توان انجام داد.

حتی اگر کسب و کار شما کوچکترین ربطی هم به ولنتاین ندارد، باز هم می‌توانید از این بازار به نحوی بهره مند باشید و از ولنتاین کسب درآمد کنید. مثلا اگر به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستید، فرصت ولنتاین را از دست ندهید و حتما یک یا چند پست را به این موضوع اختصاص دهید.

اگر وب سایتی دارید می توانید طراحی وب سایتتان را طوری تغییر دهید که رنگ و لعاب عاشقانه به خود بگیرد. یا فروشگاه و مغازه تان را با بادکنک و روبان و قلب و … و رنگ های قرمز و سفید بیارایید. مفهوم عشق را برای تبلیغات روز ولنتاین صرفا به عشق میان زن و مرد محدود نکنید و عشق به خانواده، پدر و مادر، طبیعت و … را در نظر داشته باشید.

مهمتر از این ها، نشان دهید که برای جاری کردن عشق و محبت در جامعه تان تلاش می کنید. برای این کار، بخشی از فروش ویژه ی ولنتاین را به موسسات خیریه جامعه تان اختصاص دهید و این را به مشتریانتان اعلام کنید.

همچنین می‌توانید یک پست در وبلاگ و یا یک اینفوگرافی در شبکه های اجتماعی داشته باشید.

با این کار، به مخاطبان خود  نشان خواهید داد که شما صرفا یک انسان تک بعدی که هدفش فقط پول درآوردن و کسب درآمد است، نیستید، و در عوض انسانی با احساس و اهل دل هستید. به این ترتیب مخاطبانتان با شما و کسب و کارتان ارتباط صمیمانه تری برقرار خواهند کرد.

امیدوارم با بکارگیری روش های گفته شده، بتوانید فرصت هایی مانند روز ولنتیاین که مردم آماده ی پول خرج کردن هستند را به درستی برای معرفی استارتاپ و یا رونق کسب و کارتان بکار ببرید و مهمتر اینکه با اینکار، با مخاطبان و مشتریانتان حس همدلی و صمیمیت ایجاد کنید.