جلب توجه مخاطبان و متقاعد کردن آن‌ها برای ادامه‌ دادن تعامل با برندتان این روزها می‌تواند چالش برانگیز باشد. تکنیک‌ها و استراتژی‌های مختلفی وجود دارد اما همه‌ی آن‌ها نمی‌توانند موفق عمل کنند. یکی از مواردی که اگر درست انجام شود می‌توانید روی آن حساب باز کنید استفاده از کال تو اکشن یا CTA استراتژیک است.

با آسان کردن فرآیند برای بازدیدکنندگان که برای کلیک بر روی کال تو اکشن فورا اقدام کنند شما می‌توانید استراتژی محتوایی خود را توسعه دهید و  لید جذب کنید، تبدیل را افزایش دهید، و بازدیدکنندگان را در زمانی کمی به مشتریان وفادار و سفیران برند خود تبدیل کنید.

با من تا انتهای مقاله همراه باشید که ببینیم کال تو اکشن چیست و چه کاربردی در استارتاپ ما دارد.

کال تو اکشن چیست؟

کال تو اکشن (Call-to-action) یا CTA یک دعوت به اقدام به شکل یک عبارت کوتاه بر روی وبسایت، ایمیل یا شکل دیگری از محتوا است که بازدیدکنندگان را به انجام فعالیت مورد نظر تشویق می‌کند که در نهایت تعاملشان با برند را ادامه دهند.

برای تاثیرگذار بودن، یک کال تو اکشن باید به وضوح باید بازدید کننده با چیزی که از کلیک بر روی آن انتظار دارد ارتباط برقرار کند. کال تو اکشن‌ها می‌توانند متن قابل کلیک، دکمه یا تصاویری باشند که بازدید کننده‌ی شما را به مرحله‌ی بعدی که شما می‌خواهید ببرند. در اصل، کال تو اکشن‌ها می‌توانند بر اساس محتوای هدف فعالیت‌های بازدیدکننده را سوق دهد.

کال تو اکشن‌ها معمولا شامل اقدامات زیر می‌شوند:

  • ثبت نام
  • مشترک شدن
  • بیشتر دانستن
  • بیشتر خواندن
  • شروع کردن
  • رایگان تست کردن
  • ملحق شدن
  • اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی
  • خرید فوری
  • اضافه کردن به سبد خرید
  • اضافه کردن به لیست
  • دانلود

چنانچه به دنبال افزایش تعداد مشترکان خبرنامه‌ خود یا متقاعد کردن خوانندگان برای خرید کردن هستید به بهترین کال تو اکشن ممکن برای رسیدن به آن نیاز دارید.

در همین رابطه بخوانید: با این ۱۰ روش فروش اینترنتی خود را افزایش دهید

 

چرا باید از کال تو اکشن استفاده کرد؟

چنانچه کسب و کار B2B، B2C یا فروشگاه اینترنتی دارید دلایل زیادی برای استفاده کردن از کال تو اکشن وجود دارد.

یکی از این دلایل استفاده از کال تو اکشن استراتژیک است که مخاطبان شما را در سفر مشتری راهنمایی می‌کند، به آن‌ها یادآوری می‌کند در ادامه چه کاری انجام بدهند و برای برندتان در طول مسیر اعتماد و اعتبار ایجاد می‌کند.

بدون آن‌ها، مشتریان بالقوه شما ممکن است مطمئن نباشند با ادامه‌ی ارتباط با برندتان به کجا می‌روند و در نتیجه بیشتر تمایل دارند که صفحه یا سایت شما را به همین دلیل ترک کنند و به سراغ رقبای شما بروند. کال تو اکشن راهی تاثیرگذار برای تشویق مخاطبان به ادامه‌ی تعامل با برند، وبسایت یا بلاگ است.

کال تواکشن را می‌توان در جاهای مختلفی استفاده کرد که به برخی از آن‌ها در ادامه اشاره شده است:

  • وبسایت
  • لندینگ پیج
  • پست‌های شبکه‌های اجتماعی
  • کمپین‌های ایمیل
  • پست‌های بلاگی

از کال تو اکشن می‌توان به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ برای کمک به تبدیل بازدیدکنندگان به لیدهای با کیفیت و حتی بهتر از آن تبدیل به مشتری استفاده کرد.

در همین رابطه بخوانید: برندسازی چیست و چگونه انجام می شود؟

 

تاثیرات کال تو اکشن خوب و کال تو اکشن بد چیست؟

با همه‌ی کارهایی که برای ساخت برنامه بازاریابی اینترنتی انجام می‌شود آخرین چیزی که شما برای مخاطبان خود می‌خواهید این است که بدون انجام فعالیتی بعد از صرف وقت بر روی محتوای شما به بخش دیگری از تعامل با شما بروند.

کال تو اکشن‌ها می‌توانند برای وارد شدن به تعامل عمیق‌تری با برندتان به مخاطبان انگیزه دهند، مثل دنبال کردن شما در شبکه‌های اجتماعی، جایی که شما می‌توانید محتوای بیشتری برای کمک به انتقال سریع‌تر آن‌ها در طول سفر مشتریان به اشتراک بگذارید.

تاثیر یک کال تو اکشن خوب همچنین اضافه کردن به دارایی‌های بازاریابی با رشد لیست ایمیل است، بنابراین مجموعه گسترده‌تری از لیدها را برای پروراندن و ساخت رابطه با آن‌ها دارید. در نهایت، یک کال تو اکشن خوب می‌تواند بر جذب لید تاثیر داشته باشد، تبدیل شما را بهبود دهد و حتی فروش را افزایش دهد.

از طرف دیگر، کال تو اکشن بد می‌تواند مشتریان بالقوه را دور نگه دارد. یک مثال از یک کال تو اکشن بد منجر به واکنش منفی بازدیدکنندگان می‌شود که آن‌ها را از محصول یا سرویس دور نگه می‌دارد و اعتمادشان از دست می‌رود. بنابراین، اگر کال تو اکشن شما طولانی یا عمومی باشد، بدون انجام دادن هیچ اقدامی از آن عبور می‌کنند.

 

مثال‌هایی از به کارگیری کال تو اکشن توسط کسب و کارها

برای الهام بخشی، کافی است بررسی کنید که چگونه کسب و کارهای دیگر از کال تو اکشن برای پیش بردن اهداف بازاریابی و کسب و کارشان استفاده می‌کنند. در ادامه به مثال‌های موفقی در استفاده از کال تو اکشن توسط کسب و کارها اشاره کرده‌ام.

 

1. دراپ باکس (Dropbox)

کال تو اکشن دراپ باکس

دراپ باکس کال تو اکشن “Find the Plan for You” را در صفحه اصلی خود ایجاد کرده است، که بازدیدکنندگان را از طریق سوالاتی به کسب بینش به چیزی که آن‌ها نیاز دارند سوق می‌دهد و سپس در جهتی درست به آن‌ها اشاره می‌کند.

برای بازدیدکنندگانی که بدون کلیک بر روی این کال تو اکشن به پایین صفحه می‌روند یکی دیگر در پایین با عبارت “Explore Plans” وجود دارد که به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد همه‌ی برنامه‌های واقعی را بدون پاسخگویی به سوالات ببینند. دراپ باکس، به قدرت سادگی باور دارد و فضای سفید را با محتوا و طراحی آمیخته کرده است.

استفاده از کال تو اکشن آبی روشن توجه بازدیدکننده را فوری جلب می‌کند و آن را نسبت به متن‌ها و تصاویر دیگر در صفحه متمایز می‌کند.

همچنین لوگوی دراپ باکس از رنگ آبی مشابه کال تو اکشن برخوردار است که بازدیدکنندگان متوجه این ارتباط و همبستگی می‌شوند و به درستی کال تو اکشن را به عنوان پیدا کردن یک برنامه دراپ باکس اختصاصی برای خودشان تفسیر می‌کند.

در همین رابطه بخوانید: مهم ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ برای مدیران کسب و کار

 

2. Evernote

کال تو اکشن evernote

Evetnote روشن می‌کند پیامشان چیست و چگونه می‌توانند به مشتریان کمک کنند که از صفحه اصلی سایت خود شروع کرده‌اند. طراحی ساده به بازدیدکننده اجازه می‌دهد ارزش و مزایای برنامه را تشخیص دهد و به سرعت به کال تو اکشن “Sign up for Free” توجه کند. دکمه کال تو اکشن سبز با لوگوی سبز Evernote مطابقت دارد که هر دو را در طراحی سفید صفحه متمایز می‌کند.

 

کلام پایانی؛ کال تو اکشن اضافه کنید و بازدیدکنندگان را با برندتان در تعامل نگه دارید

زمانی که استراتژی دیجیتال مارکتینگ شروع به تکامل می‌کند هدف نهایی همیشه سوق دادن مخاطب هدفتان به فعالیت موردنظر جهت تعامل با برند است. برای اینکه این اتفاق بیفتد، شما نیاز خواهید داشت یک کال تو اکشن پویا بسازید و آن را برای متمایز شدن و توجه بازدیدکنندگان قرار دهید.

کال تو اکشن‌های تاثیرگذار تاثیر با ارزشی بر روی توانایی شما جهت جذب لید، افزایش تبدیل و فروش دارند. از آن‌ها برای راهنمایی مخاطب هدفتان در طول سفر مشتری و برخورد با نیازها در هر مرحله استفاده کنید.