با توجه به اوضاع اقتصادی نابسامان کشورمان و کافی نبودن درآمدهای ریالی برای امورات زندگی بسیاری از افراد به کسب درآمد دلاری روی آورده‌اند. این افراد از چه راه‌هایی به دلار درآمد دارند؟ آیا می دانید روزانه فرصت های آنلاین و آفلاین زیادی برای کسب درآمد دلاری پیش روی شماست؟ بسیاری از این راه ها را از ایران هم می‌توان امتحان کرد. تنها کافی است کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید. اگر سوال شما هم این است که چطور در خانه درآمدزایی کنیم؟ این مطلب را بخوانید و تا انتها همراه ما باشید.

تلفن اینترنتی برای کسب درآمد دلاری

امروز قرار است چند راه ساده برای کسب درآمد دلاری و ایده درآمدزایی به شما آموزش دهم که برخی آن ها کارهایی هستند که به صورت روال عادی و روزمره انجام می‌دهید.

1. یوتیوب

اگر از آن دسته افرادی هستید که به ساخت ویدیو علاقه دارید پس کسب درآمد از محتوا به وسیله‌ی یوتیوب به شما پیشنهاد می‌شود. اولین قدم ایجاد یک کانال یوتیوبی با استفاده از یک جیمیل است. سپس وقت تولید ویدیوهای جذاب و مورد نیاز کاربران می‌رسد. از طریق تبلیغاتی که در میان ویدیوها پخش خواهد شد و کلیک کاربران بر روی آن‌ها به درآمد می‌رسید پس هر چه محتوای جذاب‌ تری تولید کنید و بازدید بیشتری بگیرید درآمدتان هم بالاتر خواهد رفت.

برای کسب درآمد از این راه چند نکته‌ی زیر را مدنظر داشته باشید:

  1. یوتیوب برای کانال‌های تازه کار دو شرط قرار داده است که نخست باید ۱۰۰۰ مشترک داشته باشند و ویدیوهایشان در مجموع ۴۰۰۰ ساعت بازدید داشته باشد.
  2. یوتیوب امکان کسب درآمد از ویدیوهای دارای حق نشر را محدود کرده است پس در ساخت محتوا به این مورد دقت کنید و سعی کنید از محتواهای با حق نشر استفاده نکنید. مثل برخی موسیقی‌ها که در صورت استفاده از آنان در ویدیو امکان درآمدزایی از آن وجود ندارد.
  3. متاسفانه به دلیل وجود تحریم‌ها امکان درآمدزایی مستقیم از یوتیوب وجود ندارد و باید پول را به وسیله‌ی شرکت‌های واسطه‌ای مثل اندروپی و ایرانیکارت نقد کرد.

 

2. درآمد دلاری آسان از ارزهای دیجیتال

کسب درآمد دلاری آسان از رمزارزها

دنیای ارز دیجیتال (کریپتو کارنسی) پر از راه‌های مختلف برای کسب درآمد است ولی برخی‌ روش‌ها به دلیل درآمد خوبی که دارند نسبت به بقیه رایج‌ترند.

روش‌های رایج کسب درآمد از رمز ارزها:

  • خرید و هولد کردن
  • معامله گری (تریدینگ)
  • سپرده گذاری (استیکینگ)
  • تامین نقدینگی در پلتفرم‌های دیفای
  • آربیتراژگیری
  • استخراج

روش‌های دیگری هم مثل فاست و شرکت در ایردراپ وجود دارد که کمتر استفاده می‌شوند.

در همین رابطه بخوانید: ۱۶ روش برای کسب درآمد از اینترنت

3. درامد دلاری روزانه از بازار فارکس

فارکس بزرگترین بازار مالی دنیا محسوب می‌شود. این بازار از بانک‌ها، شرکت‌های تجاری، شرکت‌های مدیریت سرمایه گذاری، سرمایه گذاران خرده فروشی و صندوق‌های تامینی تشکیل شده است.

حجم معاملاتی روزانه‌ی آن بیش از ۵ تریلیون دلار است. قطعا نام کارگزاری‌ها در بازار بورس ایران به گوشتان خورده است. بروکرها واسطه‌هایی هستند که برای انجام معامله در فارکس به آن‌ها نیاز دارید و کاری مشابه به کارگزاری‌ها را انجام می‌دهند.

4. آموزش

اگر تخصص خاصی دارید و از مهارت تدریس هم برخوردارید ایجاد محصول آموزشی گزینه‌ی خوبی برای کسب درآمد دلاری است. اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید که دوره‌ها مناسب افراد در سرتاسر دنیا هستند ولی اگر تسلط ندارید دوره‌ها را به زبان فارسی برای افراد مقیم در خارج از کشور ضبط کنید. برای این کار می‌توان از سایت‌هایی مثل udemy استفاده کرد و دوره‌ی آموزشی خود را در آنجا برای فروش قرار داد. قطعا اگر دوره را به زبان انگلیسی تهیه کنید مشتریان بیشتری دارید و در نتیجه درآمد بالاتری خواهید داشت.

5. همکاری در فروش (افیلیت مارکتینگ) روش قدیمی در درآمد دلاری

سیستم‌های همکاری در فروش مثل سیستم کسب درآمد دیجی کالا و میهن استور در ایران هم وجود دارد. اما برای کسب درآمد دلاری نیاز است از سیستم‌های همکاری در فروش خارجی مثل آمازون استفاده کرد. در این روش شما باید محصولات شرکت را بفروشید و به ازای هر فروش مبلغی را به عنوان پورسانت دریافت کنید.

برای معرفی و فروش محصولات به کاربران خارجی نیاز است که در سایت یا شبکه‌های اجتماعی محتوای انگلیسی تولید کنید. این روش زمانی که حجم فروشتان بالا برود درآمد بسیار خوبی را برایتان رقم خواهد زد.

6. به سوالات پاسخ دهید

آیا دوست دارید در مورد موضوعاتی دیگران را راهنمایی کنید؟ اگر این طور است پس یک راه کسب درآمد پیش روی شما قرار گرفته است. گاهی اوقات صرفاً پاسخ گویی به سوالات دیگران در خصوص چیزهایی که پیرامون یک موضوع می دانید می تواند برایتان درآمد به همراه داشته باشد. باور ندارید؟

وب سایت های زیادی از جمله Maven، JustAnswer و AskWonder هستند که به ازای پاسخ به سوالات کاربران به فرد پاسخ دهنده پول پرداخت می کنند. اکثر این سایت ها درآمد مضاعفی برای شما هستند تا در خصوص موضوعاتی که در آن کارشناس هستید بتوانید به کاربران کمک کنید.

نکته مهم: فراموش نکنید در Askwonder پاسخ های تان را توصیف نموده و موقع پاسخ دادن به سوالات، جستجو انجام دهید. طبق تجربه ای که دارم، پاسخ های کوتاه کمکی در فرآیند موفق ثبت نام نخواهند کرد.

در همین رابطه بخوانید: ۷ راه کاربردی کسب درآمد از وردپرس کدامند؟

پولسازی از تلفن اینترنتی

7. دیدگاه خود را بیان کنید

خیلی ساده است، مگر نه؟!

اشتراک گذاری نظرتان در خصوص برندهای خاص و کمک به شرکت ها برای طراحی محصولات بهتر بسیار ساده است. میزان درآمد شما از این طریق بستگی به وب سایت هایی که استفاده می کنید و زمانی که صرف آن ها می کنید، خواهد داشت.

برخی از افراد فقط با به اشتراک گذاری عقاید و نظرات خود در حدود ۵۰۰ دلار کسب درآمد دارند. در سایت های Pinecone ResearchSwagbucksEarningStationInboxDollarsAmerican Consumer Opinion ثبت نام کنید. برخی از سایت ها قانونی بوده و پرداخت منظمی دارند.

نکته: با ارائه صادقانه ترین پاسخ ها در این سایت ها فعال باشید تا بتوانید شانس دریافت پاداش ۵ دلاری برای پیوستن به Swagbucks داشته باشید.

8. برای کسب درآمد دلاری ویدئوها را تماشا کنید

کمتر کسی وجود دارد که این کار را دوست نداشته باشد. مطمئن هستم شما هم بخشی از روز خود را صرف تماشای ویدئو می کنید. خب راهی برای تبدیل این کار به یک فعالیت پولساز و کسب درآمد دلاری وجود دارد.

می توانید زیر ویدئوها توضیح بنویسید، ویدئوها را در  Swagbucks & InboxDollars پخش کنید یا در نت فلیکس یک تگر (برچسب زن) باشید (برای انجام این نقش فقط کافیست ویدئوها را ببینید). کارهای زیادی از این قبیل وجود دارند که به عنوان فعالیت های کاملاً قانونی مورد پشتیبانی شرکت های مطمئن قرار می گیرند.

نکته: در  Swagbucks، نیازی به تماشای ویدئو نیست بلکه کافیست آن را روی دستگاه خود پخش کنید و در پیش زمینه گوشی یا ابزار هوشمند دیگر پخش شود. من در Swagbucks درآمد زیادی بدست آورده ام و به شدت آن را توصیه می کنم.

9. اشتراک گذاری پست یا توییت

همیشه در صفحه های فیسبوک مشغول هستید؟ یا مثل من اکثر اوقات در اینستاگرام حضور دارید؟ پس خبر خوبی برایتان دارم؛ اگر در شبکه های اجتماعی به سراغ راه های درست بروید، درآمد خوبی سراغ تان خواهد آمد. اگر عاشق Pinterest هستید، پس Pinterest VA  را امتحان کنید. (تقاضای بسیار زیادی برای آن وجود دارد.)

برای آغاز ارتقاء برندها می توانید در Izea ثبت نام کنید.

نکته: برای اینکه بیشتر دیده شوید سعی کنید بیشتر و بیشتر به سراغ پلتفرم های اینفلوئنسرها (افراد تاثیرگذار) بروید. همچنین سعی کنید مخاطبان و تعامل را در حساب‌های شبکه اجتماعی‌تان را افزایش دهید تا فرصت های بیشتری پیش روی تان قرار بگیرند.

10. درخواست ها را مرور کنید

مرور درخواست ها یکی از راه های آسان دیگر برای کسب درآمد است که در زندگی روزمره تان انجام می دهید. شرکت Humanatic به ازای شنیدن و طبقه بندی درخواست ها، پول پرداخت می کند. کافیست درخواست ها را در گروه های مشخص شده برچسب گذاری کنید. وقتی در خانه با فرزندان تان وقت می گذرانید، این می تواند یک شغل راحت باشد. بدانید که این یک فقط یک گزینه درآمدی بیشتر است و برای بررسی درخواست ها باید صبور باشید. اگر به این کار علاقه دارید پس اقدام کنید.

نکته: اگر می خواهید در این کار موفق باشید، باید وب سایت ها را چک کرده و اگر درخواستی ثبت شده آن را بررسی کنید.

11. فقط خرید کنید

کسب درآمد از خرید

خنده دار به نظر می رسد، مگر نه؟ برای خرید کردن پول از کجا می آورید؟ اگر راهش را پیدا کنید راه های زیادی برای پرداخت در هنگام خریدهای معمول وجود دارد.

وقتی خرید تعطیلات خود را از Amazon انجام می دهید، از اپلیکیشن های ShopTracker استفاده کنید. هنگام اتصال به حساب کاربری آمازون این اپلیکیشن ۳ دلار، و پس از آن نیز ماهانه ۳ دلار دیگر پاداش به شما می دهد.

برای برگشت پول نقد می توانید از Ebates خرید کنید، و نکته جذاب در این خصوص دریافت ۱۰ دلار پاداش هنگام ثبت نام در Ebates است. همچنین می توانید خرید خود را با اپلیکیشن Ibotta کنترل کنید و پول نقد را پس بگیرید.

نکته: در Ebates جدا از پاداش ۱۰ دلاری برای ثبت نام، به ازای دعوت هر یک از دوستان به این اپ می توانید پاداش ۲۵ دلاری دریافت نمایید.

نمونه‌ی ایرانی این روش سرویس پول تو تخفیفان است که اخیرا راه اندازی شده است.

12. تمرین ورزشی

بله درست شنیدید. هنگام ورزش هم یک راه برای کسب درآمد دلاری وجود دارد. در مورد انگیزه صحبت کنید. اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی نظیر HealthyWage, Dietbet, Bounts, و Pact وجود دارند. همه این برنامه ها دارای الزامات حداقل از جمله کسب حداقل امتیاز یا حداقل تمرین و گام های حرکتی می باشند.

نکته: در برخی از این اپلیکیشن ها می بایست به ردیاب های فیتنس نظیر Fitbit یا اپلیکیشن هایی مثل Runkeeper متصل شوید. اگر برای دانلود تمام اپلیکیشن های تمرین هزینه بپردازید ارزشمند است چون سپس در مسیر کسب درآمد قرار می‌گیرید و چندین برابرش را کسب می‌کنید.

13. به موسیقی گوش بدهید

من عاشق این کار هستم. اطمینان دارم که خیلی از افراد هنگام انجام کارهای روزمره شان به موسیقی گوش می دهند. از طریق گوش دادن به موسیقی توسط Slicethepie, MusicXray, FusionCash, HitPredictor و Welocalize کسب درآمد کنید.

با Welocalize شما فرصت گوش دادن به ترانه ها و رونویسی آن ها را پیدا می کنید.

نکته: همه این ها تنها گزینه های کسب درآمد مضاعف هستند، پس ثبت نام در همه آن ها می تواند به شما کمک کند. همچنین به خاطر داشته باشید که هر چه بیشتر در این پلتفرم ها به گوش دادن موسیقی مشغول شوید، شانس کسب درآمدتان هم بیشتر می شود.

14. اپلیکیشن ها را بررسی کنید

روی گوشی خودم اپلیکیشن های فراوانی دارم. اگر با بررسی و امتحان کردن اپلیکیشن ها کسب درآمد دلاری کنید، راه آسانی محسوب نمی شود؟ قطعاً بله. شرکت هایی مثل Usertesting, Beta Family, و Apperwall از افراد می خواهند تا اپلیکیشن ها را بررسی یا امتحان کنند. شروع این کسب درآمد نیازی به هیچ گونه تخصص ندارد.

نکته: تقاضا برای این راه های کسب درآمد کوچک بسیار بالاست، بنابراین جریان کار ممکن است به سرعت جریان اتمام کارها نباشد. پس زمانی که ثبت نام کردید، مطمئن باشید که کارها را همیشه بررسی کنید.

بیشتر بخوانیدراهنمای کسب درآمد دلاری برنامه نویسی

15. در وب جستجو کنید

شما هم در طول روز ساعات طولانی مشغول جستجو در وب هستید؟ پس یک راه برای کسب درآمد دلاری آنلاین پیش روی شماست. شرکت ها و برندها همیشه درصدد هستند تا کاربرانی را بیابند که عادت به جستجو در وب دارند. بدین ترتیب رابط های خوبی برای وب سایت ها وجود خواهد داشت.

آن ها به ازای دانلود اپلیکیشن هایی نظیر Qmee یا Nielsen پول پرداخت می کنند، آن ها را در زمینه ابزار هوشمند خود اجرا کنید تا خودش داده ها را جمع آوری نماید (نیازی به انجام مستقیم این کار نیست).

نکته: در Qmee باید بروید و بر روی نتایجی که نمایش داده می شود کلیک کنید. مقدار درآمد انجام این کار شاید پایین باشد، اما اگر همیشه در حال جستجو باشید فرصت زیادی برای ادامه‌ی کار پیش رویتان قرار می گیرد.

16. دوستان را ارجاع دهید

این گزینه را هم اضافه کنید. این روش مورد علاقه‌ی من است. عاشق اشتراک گذاری نظرات راجع به محصولات و خدماتی هستم که به آن ها علاقه یا اعتماد دارم. اگر افراد می توانند از تجربیاتم بهره ببرند، چرا نظراتم را با آن ها به اشتراک نگذارم؟ مزیت بزرگ دیگر ارجاع دوستان به محصولات یا برندهای خوب این است که می توانید کسب درآمد کنید.

برخی از سایت ها پاداش فوق العاده ای برای ارجاع ارائه می دهند:

Groupon ($۱۰), Swagbucks ($۵), Ebates ($۲۵), BestMark ($۱۰), Airbnb ($۳)

نکته: برای بررسی برنامه ارجاع سایت ها اقدام به ثبت نام نکنید، بلکه تنها محصولات یا برندهایی که خودتان به آن ها اعتماد دارید را توصیه نمایید. این کار به نفع طرفین است و کسب درآمد اتفاق می افتد. برنامه هایی مثل Ebates به شما درآمد پاداشی بیشتری می دهند، زیرا آن ها برنامه های لایه ای هستند که با رشد تعداد ارجاعات، پاداش شما افزایش می یابد.

راه های بسیاری برای کسب درآمد روزانه در مسیر راه تان وجود دارد، فقط باید مراقب قانونی بودن و نوع پولی که کسب می کنید، باشید. توصیه می کنم به سراغ راه هایی بروید که در قبال وقت ارزشمندتان، درآمد بیشتری برایتان رقم خواهند زد.

اگر مادری خانه دار یا دانشجو یا فردی هستید که برای پرداخت هزینه هایش به دنبال درآمدی مازاد است، این راه های فوق العاده می توانید کمک هزینه شما برای زندگی بهتر باشند.

با دور زدن تحریم‌ها و استفاده از سایت‌های واسطه برای تبدیل درآمدشان به پول نقد این راه‌ها برای ایرانیان کاربردی است.

17. فریلنسرها بخوانند

سایت‌ها و پلتفرم‌های زیادی وجود دارد که با کمک آن می‌توانید برای خود پروفایل ایجاد کنید، نمونه کارهای خود را بگذارید و با کسب امتیازهای لازم کسب درآمد کنید. برای اطلاعات بیشتر کافی است دو مقاله زیر را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: راه های کسب درآمد دلاری با فریلنسری

بیشتر بخوانید: آنچه باید درباره کسب درآمد دلاری معماری بدانیم

 

اینفوگرافی درآمد دلاری

راه های کسب درامد دلاری را دراین اینفوگرافی ببینید:

سوالات متداول کسب درآمد دلاری

کسب درآمد دلاری روزانه بدون سرمایه

۱- آیا کسب درآمد دلاری آسان در ایران ممکن است؟

بله سایت های بسیاری هستند که شما می‌توانید با انجام دادن خدمات درخواستی کسب درآمد دلاری کنید و این درآمد را به کمک سایت‌های واسطه یا شیوه های دیگر در ایران دریافت کنید.

۲- آسانترین شیوه کسب درآمد دلاری روزانه در ایران چیست؟

اگر با زبان انگلیسی آشنا باشید، نقد و نظر روی سایت‌ها یکی از آسان ترین شیوه های کسب درآمد دلاری است. وب سایت های زیادی از جمله AskWonder, Maven, JustAnswer و IQ هستند که به ازای پاسخ به سوالات کاربران به فرد پاسخ دهنده پول پرداخت می کنند.

۳- آیا درآمد دلاری از سایت ها مستقیم به حساب ما واریز می‌شود؟

خیر، برای دستیابی به پول نیاز به انجام مراحلی برای دور زدن داریم، معمولا سایت‌های واسطه‌ای هستند که این کار را انجام می‌دهند. همچنین بعضی اوقات نباید مشخص شود که آی پی شما از ایران است.

۴- چگونه با تمام راه های کسب درآمد دلاری آشنا شوم؟

در وبلاگ “دفترشما” مطالب خوبی در این زمینه وجود دارد. به منظور دسترسی به این مقالات عبارت دفترشما + کسب درآمد دلاری را در گوگل جستجو کنید.

 

نتیجه گیری

سعی کردم راه‌های مختلفی که برای کسب درآمد دلاری وجود دارد ذکر کنم. انتخاب راه مناسب به شرایط شما و مدت زمانی که در اختیار دارید بستگی دارد. اگر زمان کافی ندارید و به دنبال درآمد زیادی نیستید روش‌های شماره 6 تا 16 مناسب هستند ولی اگر زمان و صبر کافی برای کسب درآمد بالا دارید روش‌های 1 تا 5 بسیار کاربردی هستند که برای مدت زمان طولانی هم می‌توانید روی آن‌‌ها حساب باز کنید.

 

به نظرتان کدام روش بیشترین میزان درآمد دلاری در روز را دارد؟